Psykiatri-indblanding i privatliv
Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 09:00

Psykiatri-indblanding i privatliv
Børne og ungdoms psykiater Birgitte Vange skriver i Berlingske 19.9 en
kronik "Stress i bæreselen" hvor hun fordømmer hårdt de mange forældre
til nyfødte babyer, der bærer den lille på sig i bæresele så ansigtet
er vendt mod verden, ikke mod forælderen.
Selvom mine børns mødre har foretrukket barnevogn har jeg båret søn og
datter i bæresele og underholdt den lille om, hvad sås forude, og jeg
har erfaret. at de var gladere for det, end hvis de vendte mod mit
velkendte kedelige ansigt.
Abeunger og ulandsbabyer bliver næsten altid båret så de ser hvad sker
forude.
Men psykiateren er tryghedsnarkoman og mener, at det er også babyer,
og de skal tvinges til at glo på kun det forudsigelige.
Mine børn er nu voksne og har succes som pædiatrisk speciallæge,
biologiforsker i Pakistan og museumsleder for Københavns Universitet
og som børnehavepædagog og har ikke taget den skade af
"overstimulation" som psykiateren truer med: ADHD(DAMP)…

Hun advarer imod kulturel fejludvikling "på den voksnes præmisser",
men en Politiken journalist Per Munch, der lod sig fotografere i
avisen transporterende sin baby på cykel og den gloede på fars fjæs
har givet mig ret i , at den kedsommelighed er på den voksnes
præmisser, og næste gang han havde artikel om sine børn, viste foto at
de så væk fra ham og ikke kedede sig på den af mig kritiserede måde.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-09-10 11:07

On 2010-09-20 10:00, Bo Warming wrote:
> Psykiatri-indblanding i privatliv
> Børne og ungdoms psykiater Birgitte Vange skriver i Berlingske 19.9 en
> kronik "Stress i bæreselen"

Det er nogle sjove mærkesager du har. Jeg ville snarere sige at kroniken
peger på at psyko-eksperter ofte er til grin og mestendels overflødige.
Undtagelse kunne være IQ testere, men her kan man bruge multiple-choice
fra en PC.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 15:05

On Mon, 20 Sep 2010 12:07:11 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det er nogle sjove mærkesager du har. Jeg ville snarere sige at kroniken
>peger på at psyko-eksperter ofte er til grin og mestendels overflødige.

At have småbørn søger de professionelle gjort til noget svært man skal
have penge for.
Det er nemt og sjovt og havde du oplevet fordelene ved at bruge
bæresele og stivstikkernes had mod babyselvbestemelse, ville du også
tage emnet med blandt mærkesager

Indianerhøvdingen Pontiac beviste overlegent at de britiske rødfrakker
var lette at tæve og selvom han dræbtes da franskmændene overgav sig i
syvårskrigen, så inspirerede han Washington og Franklin til
USA-frihedskrigen

Tilsvarende glædes jeg ved Glistrups inspiration til norske fjeldaber
og svenske stivstikkere

Og at mine børn pr bæresele har oplevet at snobberi er dumt

Mine frastødende lort-pis-eksperimenter har rod i sådant, men her er
tiden ikke moden endnu, og emnet gør det let at le ad mig

Vi er enige om multiple choice fordele og selvfølgelig bør
arbejdsgivere test hvor lærer-ligemagere sjoflede eleverne - det er
helt i tråd med Glistrup og min extremistiske glæde ved al
overvågning, der er billig - man skal stå ved sandheden