Tillid giver fællesskabet styrke og sendte~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 21:52

At establishment i Bergen, Trodhjem ogStavanger kan blive enige om at
udsende handelsskibe og siden lade dem erobre England mm kræver at de
rige har tillid til de modige og låner dem penge for korpsånds og
fædrelands skyld

Araberkaravaner krævede også tillid men eksperter mener at Norden har
udviklet særlig extrem tillidsevne

Fascisme var om at et bundt kæppe er stærkere end de enkelte og
påskebudskabet hos kristendom er om at vi skal have tillid til Jesus
og dermed til med-kristne og ikke være smålige, men tilgivende.

   En bank lever ikke så meget af kapital som af tillid.    Ludwig
Poullain

Al forretning beror på gensidig tillid hos den ene af parterne. Poul
Henningsen

   Der kan ikke være venskab uden tillid, og ingen tillid uden
integritet. Samuel Johnson

   Our distrust justifies the deceit of others.La Rochefoucauld

   Tillid er sky som en hjort. Når man først har jaget den bort,
varer det længe inden den kommer igen.    Kurt Biedenkopf

   Jo mere jeg rejste, jo bedre indså jeg, at frygt gør mennesker
til fremmede, som burde være venner. Shirley Maclaine

   Tillidsfuldhed giver bedre stof til samtale end åndfuldhed. La
Rochefoucauld

   If there was no faith there would be no living in this world.
We couldn`t even eat hash with any safety. Josh Billings, The
Complete Works of Josh Billing 1919
   Sortseeren har ikke tillid til sine medmennesker. Francesco
Alberoni
   Den tillid, man har til sig selv, skaber størstedelen af den,
man har til andre.La Rochefoucauld
   For stor hast med at afbetale en gæld, er en slags
utaknemmelighed.Duc de La Rochefoucauld
   Kærligheden åbner alle porte, tilliden følger dem igennem
Annemarie Møller
   Trust men and they will be true to you, treat them greatly and
they will show themselves great.       Emerson

Hvis du mistænker en mand- så ansæt ham ikke. Hvis du ansætter en
mand- så mistænk ham ikke.      Kina-ordsprog
   It is better to be deceived by one's friend than to deceive
them. Johann von Goethe 1749 - 1832
   Flekstid er den ultimative tillidsprøve: hundetræning uden
snor. Ukendt
   Gerrighed er hjertets lukkemuskel. Matthew Green
(1696-1737)
   Når vi lærer os ikke at holde af andre mennesker, slutter vi
med ikke at holde af os selv". Nietzsche Morgenrøde 1880

   Jeg blander altid mit eget vand. To dele brint, en del ilt.
Jeg har ikke tillid til nogen. Steven Wright

   Jesus døde for sine synder - ikke for andres synder. Han
levede for at vise andre hvordan de skal leve . Nietzsche

Mennesket er nødt til fra tid til anden at tro, at det ved, hvorfor
det eksisterer, det kan ikke trives uden en periodisk tillid til
livet! Uden tro på fornuften i livet.Således opdager vi også her en
nat og en dag som livsbetingelser for os: viljen til at erkende og
viljen til at fejle er ebbe og flod. Opkaster den ene af delene sig
til en hersker, går mennesket til grunde. Nietzsche

   Tillid er, at den anden ikke tvivler på det, man selv ikke
tror.     Henrik Tikkanen
      Vi handler ud fra den åbne tillidfsuldhed, som kun
frie mænd råder over.       Thukydid