Halal-mad hos SAS
Fra : /John

Dato : 16-09-10 17:05

Stadig flere bøjer nakken for muhammedanerne.

" I fremtiden kan det være slut med frikadeller, skinke og leverpostej på
menuen om bord på flere af SAS' fly i Skandinavien ... Verdens største
uafhængige leverandør af flymad, Gate Gourmet, har planer om at lave hele
produktionen om, så de passer til de muslimske forskrifter, halal. Selskabet
leverer blandt andet til SAS og British Airways":

http://www.tv2fyn.dk:80/article/252859:SAS-madleverandoer-gaar-over-til-halal

'Peace in our time'..?

Og det er ikke engang 1. april..

John

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-10 17:41

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
> produktionen om, så de passer til de muslimske forskrifter, halal.
> Selskabet leverer blandt andet til SAS og British Airways":

Den nyhed er flere dage gamle, og det er sjovt at du ikke kommenterede den
dengang; SAS sagde nemlig, at det ikke ville ændre noget, og at der stadig
ville være flæskesteg ombord på flyene.

Fra : /John

Dato : 16-09-10 17:49

"Thomas Merrick" <wtfdoucare> skrev i en meddelelse

> Den nyhed er flere dage gamle

To dage, iflg artiklen:

"Opdateret 14-09-10 · kl. 08.54"

> og det er sjovt at du ikke kommenterede den dengang

Jeg læser mange daglige nyheder, men naturligvis jo ikke alle.

> SAS sagde nemlig, at det ikke ville ændre noget, og at der stadig ville
> være flæskesteg ombord på flyene.

Glimrende.

John

Fra : /John

Dato : 16-09-10 18:07

"Thomas Merrick" <wtfdoucare> skrev i en meddelelse

> SAS sagde nemlig, at det ikke ville ændre noget, og at der stadig ville
> være flæskesteg ombord på flyene.

Link?

John

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-10 20:02

> Link?

Artiklen stod på DR's nyhedsside, den dag jeg læste den. Ligger sikkert i
deres arkiv nu.

Fra : /John

Dato : 16-09-10 21:39

"Thomas Merrick" <wtfdoucare> skrev i en meddelelse

> Artiklen stod på DR's nyhedsside, den dag jeg læste den. Ligger sikkert i
> deres arkiv nu.

Jow, det skulle man vel så tro, men nej; 'siden blev ikke fundet (404)':

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=dr+sas+halal&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Derimod fandt jeg denne hos DR:

"Man kan dog nok kunne lave en særbestilling på forhånd, så man kan få sin
frikadelle"

Bemærk forbeholdet: 'Man kan dog nok', og se også kommentarer under
historien:

http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2010/09/14100323.htm

John

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 05:20

/John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> frikadelle"
>
> Bemærk forbeholdet: 'Man kan dog nok', og se også kommentarer under

Det er sådanne PC-tiltag der øger vælgertilslutningen til, aktuelt,
Sverigesdemokraterne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N.

Dato : 16-09-10 19:55

> [...]
> dengang; SAS sagde nemlig, at det ikke ville ændre noget, og at der stadig

Her må vi så klage til SAS, jeg skal snart på ferie og jeg ønsker ikke
svineæde på min flyrejse.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-09-10 20:02

On Thu, 16 Sep 2010 20:55:11 +0200, P.N. wrote:

> Her må vi så klage til SAS, jeg skal snart på ferie og jeg ønsker ikke
> svineæde på min flyrejse.

Nu er der jo ikke spiseTVANG på flyene og du skal garanteret heller ikke
flyve med SAS.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-09-10 20:05

> Her må vi så klage til SAS, jeg skal snart på ferie og jeg ønsker ikke
> svineæde på min flyrejse.

God fornøjelse med ferien.

Nu er det meget lidt at jeg flyver; men jeg vil da bestille "dansk mad",
hvis jeg skulle på en længere flyvetur.

Hvis jeg bestiller et hotelværelse så er det som "ryger", ellers er det
ikke det hotel jeg bebor.

--
MVH
Bruno

Fra : Ralph

Dato : 17-09-10 16:13

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det meget lidt at jeg flyver; men jeg vil da bestille "dansk mad",
> hvis jeg skulle på en længere flyvetur.

De ka' s'gu da ikke ha' en pizzaovn i en flyver.

> Hvis jeg bestiller et hotelværelse så er det som "ryger", ellers er det
> ikke det hotel jeg bebor.

Kan man det? Jeg er på hotel ca. en gang om måneden, der er ikke nogen af
dem jeg har været på der har haft rygerværelser de sidste 5-7 år. DK,
Tyskland, Norge, Holland, Canada, USA, jo forresten jeg så ikke noget i
hovedlandet i Canada, men på Newfoundland var der en rygerafdeling på
hotellet.

--
Ralph

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-09-10 21:55

On Fri, 17 Sep 2010 17:12:53 +0200, Ralph wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
>
> De ka' s'gu da ikke ha' en pizzaovn i en flyver.

Aner det ikke, jeg flyver meget sjældent

> [...]
> Tyskland, Norge, Holland, Canada, USA, jo forresten jeg så ikke noget i
> hovedlandet i Canada, men på Newfoundland var der en rygerafdeling på

I København er der Plaza, i Berlin Angleterre
Du skal blot spørge efter et rygeværelse.

Vi har været begge steder inden for de sidste tre måneder.

"Die kleinen sonne" i Rostock har også rygeværelser

--
MVH
Bruno

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-09-10 17:56

On 2010-09-16 18:05, /John wrote:
> [...]
> produktionen om, så de passer til de muslimske forskrifter, halal. Selskabet
> leverer blandt andet til SAS og British Airways":

Halal og anden form for rituel dyremishandling bør forbydes.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 20:56

On Thu, 16 Sep 2010 18:56:01 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Halal og anden form for rituel dyremishandling bør forbydes.
Så går de over til kylling hvor halal blot er bønsafsigelse og ikke
slagtemetode

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-09-10 21:28

On 2010-09-16 21:56, Bo Warming wrote:

> Så går de over til kylling hvor halal blot er bønsafsigelse og ikke
> slagtemetode

DET SKAL SÅ VÆRE TYDELIGT MÆRKET så folk kan undgå satans hekseri,

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 22:11

On Thu, 16 Sep 2010 22:27:38 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>DET SKAL SÅ VÆRE TYDELIGT MÆRKET så folk kan undgå satans hekseri,

JEg syns at kyllingeproducenter skal afvise at betale imam for bønner
og at deklarere - han må selv bruge sit netværk til at fortælle hvor
kyllingen døde til børn

Ignorer ligegyldigheder, der ikke smages , lugter eller forgifter

Faktisk tror jeg heller ikke på at dyrplageriet er slemt vedr dyr der
alligevel skal dø det minut

"Lad dog barnet mase regnorme"

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-10 14:36

Martin Larsen wrote:

> Halal og anden form for rituel dyremishandling bør forbydes.

Jeg tror du får meget svært ved at opdrive en kylling i Danmarj som ikke
er halal slagtet.

Men det skulle være åh så sundt at være vegetar.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-10 14:38

Bo Warming wrote:

> JEg syns at kyllingeproducenter skal afvise at betale imam for bønner og
> at deklarere - han må selv bruge sit netværk til at fortælle hvor
> kyllingen døde til børn

Fantastisk ide!! Lad os stoppe den danske kyllingeeksport til
Mellemøsten, gøre tusinder danskere arbejdsløse, reducere overskuddet på
betalingsbalancen, og øge statsgælden.

--
Jesper Lund

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-10 03:35

On 17 Sep 2010 13:38:06 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Fantastisk ide!! Lad os stoppe den danske kyllingeeksport til
>Mellemøsten, gøre tusinder danskere arbejdsløse, reducere overskuddet på
>betalingsbalancen, og øge statsgælden.

Jeg havde kun interne danske forhold i tankerne

Vedr eksport må investor afgøre og du har nok ret i at firmabetalt
imambøn er OK

Men danske institutioner skal ikke være forpligtet til at købe fra
halalfirmaerne

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 14:54

wrote:

>Fantastisk ide!! Lad os stoppe den danske kyllingeeksport til
>Mellemøsten, gøre tusinder danskere arbejdsløse, reducere overskuddet på
>betalingsbalancen, og øge statsgælden.

Hvis jeg køber Aldis herregårdsskinke, så rør det mig ikke om den
tyske kæmpegård havde en herre
Kærgaarden smørelsen er navngivet efter hvad sælger og hvis de fleste
kyllinger eksporteres til muslimlande og musserne tror halal er godt,
så la dog fabrikanten følge det billige imamkrav

Det er på danske institutioner, vi skal købe kvalitet til lavpris og
blæse på halalkrav. for overtro er ikke en statsopgave at hæge om.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-10 14:45

Thomas Merrick wrote:

> Den nyhed er flere dage gamle, og det er sjovt at du ikke kommenterede
> den dengang; SAS sagde nemlig, at det ikke ville ændre noget, og at der
> stadig ville være flæskesteg ombord på flyene.

Jeg har godt nok aldrig fået flæskesteg med sprøde svær og rødkål på et
SAS fly..

Kylling og laks plejer at være de sikre "vindere".

--
Jesper Lund