|
| Go' stil dér Fra : Martin Bak |
Dato : 14-09-10 14:05 |
|
Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
enkelt øl til frokosten.
Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
omfatte.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Martin Bak (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 14-09-10 14:18 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c8f72e6$0$50441$14726298@news.sunsite.dk...
> Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
> f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det
> meningen at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
>
> Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
> enkelt øl til frokosten.
>
> Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele
> flåden omfatte.
>
Og så lige et link til historien:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1410392.ece
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Fly Christensen (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 14-09-10 14:48 |
|
On Tue, 14 Sep 2010 15:04:52 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
>omfatte.
Eller også har de indset, at deres ansatte ikke kan styre deres
alkoholforbrug...
Fly
| |
Per Henneberg Kriste~ (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 14-09-10 16:42 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
news:l6vu86pu5g1bbasfh4r82rt78gcdi5cvv1@4ax.com...
> On Tue, 14 Sep 2010 15:04:52 +0200, "Martin Bak"
> <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
>>Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele
>>flåden
>>omfatte.
>
> Eller også har de indset, at deres ansatte ikke kan styre deres
> alkoholforbrug...
Hvad mener du? Det er Carlsberg!
Det var noget andet hvis det var Tuborg :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Finn Guldmann (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-09-10 18:12 |
|
Den 14-09-2010 17:41, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvad mener du? Det er Carlsberg!
> Det var noget andet hvis det var Tuborg :)
>
Hvad er forskellen? De bliver da lavet på den samme maskine i
Fredericia.
| |
Henrik B. (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-09-10 18:18 |
| | |
Finn Guldmann (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-09-10 19:41 |
|
Den 14-09-2010 19:17, Henrik B. skrev:
>>> Hvad mener du? Det er Carlsberg!
>>> Det var noget andet hvis det var Tuborg :)
>> Hvad er forskellen? De bliver da lavet på den samme maskine i
>> Fredericia.
> Ikke på samme tid.
>
Det er jo kun hvad vi bliver fortalt.
Der er jo heller ikke mange der snakker højt om den transport af øl der
foregår frem og tilbage mellem Carlsberg/Tuborg og Royal Unibrew.
| |
Henrik B. (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-09-10 19:53 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c8fc156$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hvad er forskellen? De bliver da lavet på den samme maskine i
>>> Fredericia.
>> Ikke på samme tid.
>>
> Det er jo kun hvad vi bliver fortalt.
Nu har de mere end én tappekolonne på bryggeriet. Ligesom de har mange
opbevaringstanke. De producerer jo også noget mere end to slags øl.
> Der er jo heller ikke mange der snakker højt om den transport af øl der
> foregår frem og tilbage mellem Carlsberg/Tuborg og Royal Unibrew.
Nej og? Turborg producerer noget af Unibrew's øl - og?
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-09-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-09-10 19:43 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> Ikke på samme tid.
Nej, for der er kun 1 stak labels i maskinen.......
Klaus (der blandt andet reparerer laseren der skriver dato på
etiketten)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Armand (15-09-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-09-10 17:42 |
|
Den 14-09-2010 20:42, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> Klaus (der blandt andet reparerer laseren der skriver dato på
> etiketten)
- - - Og dét er fandeme et apparat der har min respekt omkring præcision
og hurtighed
--
Armand.
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-09-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-09-10 18:14 |
|
Armand skriver:
>
> - - - Og dét er fandeme et apparat der har min respekt omkring præcision
> og hurtighed
Det er da rart at høre
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Armand (15-09-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-09-10 17:32 |
|
Den 14-09-2010 15:04, Martin Bak skrev:
> Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
> f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
> at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
>
> Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
> enkelt øl til frokosten.
>
> Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
> omfatte.
>
Jeg synes at det er lidt paradoksalt at man ikke holder en nul-promille
politik som på mange andre arbejdspladser.
Ret beset er det jo kun tilladt at køre med op til .5 promille hvis man
undgår at køre galt, og ifald en ølbil kører galt og chaufføren har
akkurat så lidt sprit i sin ånde at alko-låsen har ladet ham køre, har
Calsberg så ikke et medansvar for chaufførens spritdom ??
--
Armand.
| |
Christian B. Andrese~ (16-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 16-09-10 03:10 |
|
On 15 Sep., 18:31, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 14-09-2010 15:04, Martin Bak skrev:> Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
> > f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
> > at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
>
> > Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
> > enkelt øl til frokosten.
>
> > Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
> > omfatte.
>
> Jeg synes at det er lidt paradoksalt at man ikke holder en nul-promille
> politik som på mange andre arbejdspladser.
Enig, det er en gammeldags kultur at tillade alkohol og arbejde, også
selv hvis det indtages i en selvbetalt frokostpause.
> Ret beset er det jo kun tilladt at køre med op til .5 promille hvis man
> undgår at køre galt, og ifald en ølbil kører galt og chaufføren har
> akkurat så lidt sprit i sin ånde at alko-låsen har ladet ham køre, har
> Calsberg så ikke et medansvar for chaufførens spritdom ??
IMO jo.
--
Christian
| |
Claus Frørup (16-09-2010)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 16-09-10 20:01 |
|
Isang tao pinangalanan, Martin Bak nagsulat:
>Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
>f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
>at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
>
>Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
>enkelt øl til frokosten.
>
>Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
>omfatte.
Jeg synes det er et ynkeligt forsøg på at være politisk korrekt.
Det giver ingen mening at montere en alkolås som tillader kørsel med
alkohol i blodet.
Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser
Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
| |
Christian B. Andrese~ (17-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-09-10 01:52 |
|
On 16 Sep., 21:01, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> Isang tao pinangalanan, Martin Bak nagsulat:
>
> >Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
> >f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
> >at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.
>
> >Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
> >enkelt øl til frokosten.
>
> >Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
> >omfatte.
>
> Jeg synes det er et ynkeligt forsøg på at være politisk korrekt.
> Det giver ingen mening at montere en alkolås som tillader kørsel med
> alkohol i blodet.
>
> Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.
Helt enig.
Er det ikke noget med at Arriva har indført alkolåse med 0 grænse ?
Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
personer, både busselskaber og togselskaber.
--
Christian
| |
Claus Frørup (17-09-2010)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 17-09-10 12:28 |
|
Isang tao pinangalanan, Christian B. Andresen nagsulat:
>On 16 Sep., 21:01, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
klip
>>
>> Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.
>
>Helt enig.
>
>Er det ikke noget med at Arriva har indført alkolåse med 0 grænse ?
Jow.
>
>Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
>personer, både busselskaber og togselskaber.
Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
lås kan sikkert redde mange liv.
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser
Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
| |
Kent Friis (17-09-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 17-09-10 16:18 |
|
Den Fri, 17 Sep 2010 13:27:48 +0200 skrev Claus Frørup:
> Isang tao pinangalanan, Christian B. Andresen nagsulat:
>
>>On 16 Sep., 21:01, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> klip
>>>
>>> Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.
>>
>>Helt enig.
>>
>>Er det ikke noget med at Arriva har indført alkolåse med 0 grænse ?
>
> Jow.
>>
>>Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
>>personer, både busselskaber og togselskaber.
>
> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
Nogen af os kan godt.
Jeg ville opfatte et krav om alkolåse i alle biler som en klar udmelding
om at man skal være spritbilist for at køre bil.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Christian B. Andrese~ (18-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-09-10 14:06 |
|
On 17 Sep., 13:27, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> >Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
> >personer, både busselskaber og togselskaber.
>
> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
> Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
> køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
> lås kan sikkert redde mange liv.
Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
rigtige.
Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
dem installeret i fx. 5 år.
--
Christian
| |
Kent Friis (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 19-09-10 20:40 |
|
Den Sat, 18 Sep 2010 13:05:45 -0700 (PDT) skrev Christian B. Andresen:
> On 17 Sep., 13:27, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
>> >Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
>> >personer, både busselskaber og togselskaber.
>>
>> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
>> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
>> Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
>> køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
>> lås kan sikkert redde mange liv.
>
> Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
> rigtige.
> Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
> dem installeret i fx. 5 år.
Der var en artikel fornylig om et sådant forsøg i Sverige. De fleste
dømte ville hellere undvære bilen end have apparatet installeret.
Prisen på omkring 60.000 har nok indflydelse.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Christian B. Andrese~ (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 20-09-10 00:26 |
|
On 19 Sep., 21:40, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Sat, 18 Sep 2010 13:05:45 -0700 (PDT) skrev Christian B. Andresen:
>
> > On 17 Sep., 13:27, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> >> >Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
> >> >personer, både busselskaber og togselskaber.
>
> >> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
> >> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
> >> Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
> >> køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
> >> lås kan sikkert redde mange liv.
>
> > Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
> > rigtige.
> > Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
> > dem installeret i fx. 5 år.
>
> Der var en artikel fornylig om et sådant forsøg i Sverige. De fleste
> dømte ville hellere undvære bilen end have apparatet installeret.
Det ville da også være endnu bedre hvis de slet ikke var på vejene.
> Prisen på omkring 60.000 har nok indflydelse.
Sikkert men det bør de jo tænke på inden de kører afsted.
--
Christian
| |
Jesper Hedegaard (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 20-09-10 08:36 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:928db4c9-bd25-4200-9553-c8aa928d7d65@m16g2000vbs.googlegroups.com...
> On 19 Sep., 21:40, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
>> Den Sat, 18 Sep 2010 13:05:45 -0700 (PDT) skrev Christian B. Andresen:
>>
>> > On 17 Sep., 13:27, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
>> >> >Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som
>> >> >transportere
>> >> >personer, både busselskaber og togselskaber.
>>
>> >> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
>> >> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
>> >> Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
>> >> køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
>> >> lås kan sikkert redde mange liv.
>>
>> > Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
>> > rigtige.
>> > Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
>> > dem installeret i fx. 5 år.
>>
>> Der var en artikel fornylig om et sådant forsøg i Sverige. De fleste
>> dømte ville hellere undvære bilen end have apparatet installeret.
>
> Det ville da også være endnu bedre hvis de slet ikke var på vejene.
>
>> Prisen på omkring 60.000 har nok indflydelse.
>
> Sikkert men det bør de jo tænke på inden de kører afsted.
>
> --
> Christian
Ja - 0-politikken hersker vel på arbejdsmarkedet herhjemme - men er vist
ikke officiel alle steder.
Alko--lås til tidligere dømte er vist ikke så påkrævet, da politiet faktisk
her en afdeling der holder øje med gamle kendinge.
Det betyder at når sprit-Hansen vil køre på arbejde i
konens/broderens/fætterens/kammeratens bil (da han jo selv er frakendt
retten til kørekort og kan få konfiskeret bilen) - så kan han meget vel
risikere at snupper-Jensen sidder og kigger på hans indkørsel !
Og kommer sprit-Hansen så bakkende ud - så har han et forklarings-problem !
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder
| |
|
|