/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Endnu et eksempel på at DR er ræverøde
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 06:12

DR har igen bevist at de er r¿ver¸de. En af deres tophistorier (den bliver
gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
at have deltaget i et eneste m¸de i Statens kunstråd.

De undlader at fort¿lle at socialdemokraten Mogens Jensen, Enhedslistens
Per Clausen og SFÿs Pernille Frahm, heller ikke har deltaget i et eneste
m¸de.

Privatiser lortet.

 
 
Frank (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 14-09-10 10:25

Hej

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:1so5ddftt2dqu.1o50pk7glmjew.dlg@40tude.net...

> De undlader at fort¿lle at socialdemokraten Mogens Jensen, Enhedslistens
> Per Clausen og SFÿs Pernille Frahm, heller ikke har deltaget i et eneste
> m¸de.

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/042747.htm skrives der at:

Flere tomme stole i Kunstrådet
Heller ikke kulturordf¸rer for Socialdemokraterne Mogens Jensen,
Enhedslistens Per Clausen og SF's Pernille Frahm har v¿ret med til et eneste
af de fire m¸der, der har v¿ret afholdt siden sidste år.

Og i betragtning af hvor bombastisk PK har meldt ud om at hun: "savner
provokationer. Og hun savner politikere, der t¸r tage et opg¸r med den
kulturelite, der sidder på livslange udbetalinger fra Statens Kunstfond, og
politikere, som t¸r stille sig frem og sige, at aff¸ring i glas, udstoppede
hundehvalpe og parterede heste ? det har ikke noget med kunst at g¸re" er
det vel ikke urimeligt at det n¿vnes.

> Privatiser lortet.

Så vi kan få noget privat lort i stedet?

Findes det ikke i forvejen?

Mvh
Frank


S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 11:04

On Tue, 14 Sep 2010 11:25:03 +0200, Frank wrote:

>> Privatiser lortet.
>
> Så vi kan få noget privat lort i stedet?

Måske, men så kan folk vælge fra.

> Findes det ikke i forvejen?

Hvis der er nok "lort" i forvejen og ingen vil betale for mere, så må de jo
bare lukke.

Martin Larsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 14-09-10 11:09

On 2010-09-14 11:25, Frank wrote:
> Hej
>
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:1so5ddftt2dqu.1o50pk7glmjew.dlg@40tude.net...
>
>> De undlader at fort¿lle at socialdemokraten Mogens Jensen, Enhedslistens
>> Per Clausen og SFÿs Pernille Frahm, heller ikke har deltaget i et eneste
>> m¸de.
>
> På http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/042747.htm skrives der at:
>
> Flere tomme stole i Kunstrådet
> Heller ikke kulturordf¸rer for Socialdemokraterne Mogens Jensen,
> Enhedslistens Per Clausen og SF's Pernille Frahm har v¿ret med til et
> eneste af de fire m¸der, der har v¿ret afholdt siden sidste år.
>
> Og i betragtning af hvor bombastisk PK har meldt ud om at hun: "savner
> provokationer. Og hun savner politikere, der t¸r tage et opg¸r med den
> kulturelite, der sidder på livslange udbetalinger fra Statens Kunstfond,
> og politikere, som t¸r stille sig frem og sige, at aff¸ring i glas,
> udstoppede hundehvalpe og parterede heste ? det har ikke noget med kunst
> at g¸re" er det vel ikke urimeligt at det n¿vnes.
>
>> Privatiser lortet.
>
> Så vi kan få noget privat lort i stedet?
>
> Findes det ikke i forvejen?
>

Det er muligt, men det rager ikke os.

Pia kan bruge sin indflydelse i kunstrådet til at overvåge hvad der
foregår - hun beh¸ver ikke at m¿nge sig med varylerne.
Det er det samme som når stamolkap-teoretikere fra EL har aktier i
virksomheder.

Mvh
Martin


Bo Warming (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-09-10 10:30

On Tue, 14 Sep 2010 07:12:00 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>
>De undlader at fortælle at socialdemokraten Mogens Jensen, Enhedslistens
>Per Clausen og SF´s Pernille Frahm, heller ikke har deltaget i et eneste
>møde.
>
>Privatiser lortet.

Ja, hvad bør ikke privatiseres? Politi? Domstole? Forsvar?

Fængsler bør, og Falck har vist vejen og USA har haft overskudsgivende
fængsler med minimalt tilbagefald for kriminalitet blandt fangerne
efter løsladelse

Henrik Blunck (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Blunck


Dato : 14-09-10 14:06

Den 14-09-2010 11:30, Bo Warming skrev:
> Fængsler bør, og Falck har vist vejen og USA har haft overskudsgivende
> fængsler med minimalt tilbagefald for kriminalitet blandt fangerne
> efter løsladelse

Kilde til den påstand?

Tilbagefald til kriminalitet er vist ikke løst endnu, men jeg ser gerne
et link til denne påstand - og ikke lange forklaringer om regnen på
månen...

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck
Læser du min politiske blog?
Du finder den lige her: http://politisk-blog.blogspot.com

Bo Warming (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-09-10 18:22

On Tue, 14 Sep 2010 15:05:52 +0200, Henrik Blunck
<henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:

>Den 14-09-2010 11:30, Bo Warming skrev:
>> Fængsler bør, og Falck har vist vejen og USA har haft overskudsgivende
>> fængsler med minimalt tilbagefald for kriminalitet blandt fangerne
>> efter løsladelse
>
>Kilde til den påstand?

Tidsskriftet Reason 1989
>
>Tilbagefald til kriminalitet er vist ikke løst endnu, men jeg ser gerne
>et link til denne påstand - og ikke lange forklaringer om regnen på
>månen...


Japanerne har også nul tilbagefald for fængslerne har minimal socialt
samvær og MASSER AF hårdt arbejde og trist mad og ingen
rumopvarmning(hvad ingen blir syg af)

Henrik Blunck (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Blunck


Dato : 14-09-10 18:53

Den 14-09-2010 19:21, Bo Warming skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 15:05:52 +0200, Henrik Blunck
> <henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:
>> Den 14-09-2010 11:30, Bo Warming skrev:
>>> Fængsler bør, og Falck har vist vejen og USA har haft overskudsgivende
>>> fængsler med minimalt tilbagefald for kriminalitet blandt fangerne
>>> efter løsladelse
>> Kilde til den påstand?
> Tidsskriftet Reason 1989

Jeg søger på Reason Magazine. Lyder interessant, for under
præsidentkampen var det jo netop kriminaliteten der var en mærkesag John
McCain forsøgte at markedsføre sig på. Obama har en udfordring foran sig...

>> Tilbagefald til kriminalitet er vist ikke løst endnu, men jeg ser gerne
>> et link til denne påstand - og ikke lange forklaringer om regnen på
>> månen...
> Japanerne har også nul tilbagefald for fængslerne har minimal socialt
> samvær og MASSER AF hårdt arbejde og trist mad og ingen
> rumopvarmning(hvad ingen blir syg af)

Jeg er ikke helt sikker på dit argument holder, iflg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Japan

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck
Læser du min politiske blog?
Du finder den lige her: http://politisk-blog.blogspot.com

Bo Warming (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 15-09-10 17:15

On Tue, 14 Sep 2010 19:52:33 +0200, Henrik Blunck
<henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:

>Den 14-09-2010 19:21, Bo Warming skrev:
>> On Tue, 14 Sep 2010 15:05:52 +0200, Henrik Blunck
>> <henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:
>>> Den 14-09-2010 11:30, Bo Warming skrev:
>>>> Fængsler bør, og Falck har vist vejen og USA har haft overskudsgivende
>>>> fængsler med minimalt tilbagefald for kriminalitet blandt fangerne
>>>> efter løsladelse
>>> Kilde til den påstand?
>> Tidsskriftet Reason 1989
>
>Jeg søger på Reason Magazine. Lyder interessant, for under
>præsidentkampen var det jo netop kriminaliteten der var en mærkesag John
>McCain forsøgte at markedsføre sig på. Obama har en udfordring foran sig...
>
>>> Tilbagefald til kriminalitet er vist ikke løst endnu, men jeg ser gerne
>>> et link til denne påstand - og ikke lange forklaringer om regnen på
>>> månen...
>> Japanerne har også nul tilbagefald for fængslerne har minimal socialt
>> samvær og MASSER AF hårdt arbejde og trist mad og ingen
>> rumopvarmning(hvad ingen blir syg af)
>
>Jeg er ikke helt sikker på dit argument holder, iflg.
>http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Japan

Tro ikke på jødernes wikipedia

Jeg har læst 200 bøger om Japan og været det

Bøgerne var især skrevet af USA-borgere der under lang tids arbejde
var blevet forstandig og positive om Japans kultur

Det libertarianske tidsskrift Reason var næppe på nettet i 80erne da
jeg var abbonent og det er ikke til at finde i mine rodebunker men jeg
husker rigtigt

Men det succesrige Kentucky fængsel (eller Tennesee fængsel) fik sit
privatiseringsprojekt stoppet for politiet ( i alle vestlige lande)
elsker svingdørsindsatte så Kling og Klang kan få høj opklarings% pr
"usual suspects" som har lært de vante trick i fængslet

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 19:00

Den 14-09-2010 07:12, S.A.Thomsen skrev:
> DR har igen bevist at de er r¿ver¸de. En af deres tophistorier (den bliver
> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
> at have deltaget i et eneste m¸de i Statens kunstråd.

DR er ikke r¸de:
http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik

http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957

Det er naturligvis tr¿ls for Pia at DR afsl¸rer hende i at
skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
medierne til at afsl¸re.

S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 19:08

On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:

>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>
> DR er ikke røde:
> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>
> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>
> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
> medierne til at afsløre.

Du fattede overhovedet ikke pointen.

Hvis det er så forfærdeligt at politikerne ikke kommer til møderne (4 stk),
hvorfor nævner de så ikke med et eneste ord, at HELE den røde fløj HELLER
IKKE har været til nogen af møderne.?

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 19:32

Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>>
>> DR er ikke røde:
>> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>>
>> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>>
>> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
>> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
>> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
>> medierne til at afsløre.
>
> Du fattede overhovedet ikke pointen.

Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
selvfølgelig have lukket DR.

S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 20:07

On Tue, 14 Sep 2010 20:31:56 +0200, Bertel Brander wrote:

> Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
>> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>>
>>>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>>>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>>>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>>>
>>> DR er ikke røde:
>>> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>>>
>>> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>>>
>>> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
>>> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
>>> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
>>> medierne til at afsløre.
>>
>> Du fattede overhovedet ikke pointen.
>
> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
> selvfølgelig have lukket DR.

Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.

Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
præcis samme fravær.

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 20:31

Den 14-09-2010 21:07, S.A.Thomsen skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 20:31:56 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>> Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
>>> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>>>
>>>>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>>>>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>>>>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>>>>
>>>> DR er ikke røde:
>>>> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>>>>
>>>> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>>>>
>>>> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
>>>> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
>>>> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
>>>> medierne til at afsløre.
>>>
>>> Du fattede overhovedet ikke pointen.
>>
>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
>> selvfølgelig have lukket DR.
>
> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.

Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.

> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
> præcis samme fravær.

Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
er blevet taget i at køre for stærkt? Det er naturligvis ikke
muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
at Pia pjækker fra møderne. Det er også ekstra interessant at
netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.

S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 21:22

On Tue, 14 Sep 2010 21:30:42 +0200, Bertel Brander wrote:

>>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
>>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
>>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
>>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
>>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
>>> selvfølgelig have lukket DR.
>>
>> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.
>
> Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
> fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.

Gaaaaaaaaab, hvor er du dum. Jeg har forklaret pointen to gange nu, men du
fatter stadig INTET.

>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>> præcis samme fravær.
>
> Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
> idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
> stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
> samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
> er blevet taget i at køre for stærkt?

Sikke dog en latterlig sammenligning.

HVIS den sammenligning skulle være noget værd, så skulle den have lydt:

Anders Samuelsen bliver idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for
at køre for stærkt på en villavej, fordi han kørte om kap med 3 politikere
fra hhv. Soc, SF of EL (som også fik en betinget frakendelse af
kørekortet).

>Det er naturligvis ikke
> muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
> er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
> er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
> medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
> at Pia pjækker fra møderne.

Sørgeligt at du STADIG IKKE har fattet en bjælde. Hvis DR havde kritiseret
alle de 4 der havde 100% fravær, så havde der ikke været noget problem.

>Det er også ekstra interessant at
> netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
> til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.

Gaaaaaaaaaaaaab.

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 21:34

Den 14-09-2010 22:22, S.A.Thomsen skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 21:30:42 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>>>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
>>>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
>>>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
>>>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
>>>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
>>>> selvfølgelig have lukket DR.
>>>
>>> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.
>>
>> Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
>> fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.
>
> Gaaaaaaaaab, hvor er du dum. Jeg har forklaret pointen to gange nu, men du
> fatter stadig INTET.

Som jeg har skrevet flere gange, har jeg for længst indset
at du ikke ønsker at medierne, herunder DR, er kritiske
over for DR.

>>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>>> præcis samme fravær.
>>
>> Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
>> idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
>> stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
>> samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
>> er blevet taget i at køre for stærkt?
>
> Sikke dog en latterlig sammenligning.
>
> HVIS den sammenligning skulle være noget værd, så skulle den have lydt:
>
> Anders Samuelsen bliver idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for
> at køre for stærkt på en villavej, fordi han kørte om kap med 3 politikere
> fra hhv. Soc, SF of EL (som også fik en betinget frakendelse af
> kørekortet).

Din sammenligning holder ikke. Pia er partiejer, det er de
andre politikere ikke, jeg har fortalt hvorfor det er specielt
interessant at netop Pia skulker fra sit arbejde.

>> Det er naturligvis ikke
>> muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
>> er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
>> er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
>> medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
>> at Pia pjækker fra møderne.
>
> Sørgeligt at du STADIG IKKE har fattet en bjælde. Hvis DR havde kritiseret
> alle de 4 der havde 100% fravær, så havde der ikke været noget problem.
>
>> Det er også ekstra interessant at
>> netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
>> til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.
>
> Gaaaaaaaaaaaaab.

Så kender vi Thomsen igen, man fortæller ham hvordan
verden ser ud, og han svarer med et gab. Det er naturligvis
også kedeligt for Thomsen at skulle tage stilling til
hvad der sker ude i den virkelige verden.

S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 21:46

On Tue, 14 Sep 2010 22:34:22 +0200, Bertel Brander wrote:

>>> Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
>>> fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.
>>
>> Gaaaaaaaaab, hvor er du dum. Jeg har forklaret pointen to gange nu, men du
>> fatter stadig INTET.
>
> Som jeg har skrevet flere gange, har jeg for længst indset
> at du ikke ønsker at medierne, herunder DR, er kritiske
> over for DR.

Selv efter pointen nu er forklaret TRE gange, fatter du stadig INTET.

>>>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>>>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>>>> præcis samme fravær.
>>>
>>> Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
>>> idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
>>> stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
>>> samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
>>> er blevet taget i at køre for stærkt?
>>
>> Sikke dog en latterlig sammenligning.
>>
>> HVIS den sammenligning skulle være noget værd, så skulle den have lydt:
>>
>> Anders Samuelsen bliver idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for
>> at køre for stærkt på en villavej, fordi han kørte om kap med 3 politikere
>> fra hhv. Soc, SF of EL (som også fik en betinget frakendelse af
>> kørekortet).
>
> Din sammenligning holder ikke. Pia er partiejer,

"partiejer".???

> det er de
> andre politikere ikke, jeg har fortalt hvorfor det er specielt
> interessant at netop Pia skulker fra sit arbejde.

Den eneste grund til at du mener det er specielt, er fordi du ikke kan lide
DF og ikke bryder dig om kritik af Soc/SF/EL.

Hvis DR mener det er kritisabelt at blive væk fra 4 møder, så skulle de da
kritisere dem der er blevet væk fra dem og ikke udvælge EN og ikke nævne de
andre 3 med et eneste ord.

>>> Det er naturligvis ikke
>>> muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
>>> er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
>>> er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
>>> medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
>>> at Pia pjækker fra møderne.
>>
>> Sørgeligt at du STADIG IKKE har fattet en bjælde. Hvis DR havde kritiseret
>> alle de 4 der havde 100% fravær, så havde der ikke været noget problem.
>>
>>> Det er også ekstra interessant at
>>> netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
>>> til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.
>>
>> Gaaaaaaaaaaaaab.
>
> Så kender vi Thomsen igen, man fortæller ham hvordan
> verden ser ud, og han svarer med et gab.

Du har fortalt hvordan DIN FANTASIverden ser ud, hvilket er uendeligt
uinteressant.

>Det er naturligvis
> også kedeligt for Thomsen at skulle tage stilling til
> hvad der sker ude i den virkelige verden.

Gaaaaaaaaaaaaaaaab.

Din ekstreme faktaresistens er trættende.

EOD

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 21:59

Den 14-09-2010 22:45, S.A.Thomsen skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 22:34:22 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>>>> Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
>>>> fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.
>>>
>>> Gaaaaaaaaab, hvor er du dum. Jeg har forklaret pointen to gange nu, men du
>>> fatter stadig INTET.
>>
>> Som jeg har skrevet flere gange, har jeg for længst indset
>> at du ikke ønsker at medierne, herunder DR, er kritiske
>> over for DR.
>
> Selv efter pointen nu er forklaret TRE gange, fatter du stadig INTET.

Hvad er det du ikke ønsker at se, at forstå? Det er muligvis
lidt pinligt for dig og DF at Pia er blevet afsløret i at
pjække fra sit arbejde, men derfra og til at anklage DR
for at være ræverøde, er der trods alt et stykke.

>>>>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>>>>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>>>>> præcis samme fravær.
>>>>
>>>> Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
>>>> idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
>>>> stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
>>>> samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
>>>> er blevet taget i at køre for stærkt?
>>>
>>> Sikke dog en latterlig sammenligning.
>>>
>>> HVIS den sammenligning skulle være noget værd, så skulle den have lydt:
>>>
>>> Anders Samuelsen bliver idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for
>>> at køre for stærkt på en villavej, fordi han kørte om kap med 3 politikere
>>> fra hhv. Soc, SF of EL (som også fik en betinget frakendelse af
>>> kørekortet).
>>
>> Din sammenligning holder ikke. Pia er partiejer,
>
> "partiejer".???

Du ved godt hvad jeg mener, så lad være med at snakke udenom.

>> det er de
>> andre politikere ikke, jeg har fortalt hvorfor det er specielt
>> interessant at netop Pia skulker fra sit arbejde.
>
> Den eneste grund til at du mener det er specielt, er fordi du ikke kan lide
> DF og ikke bryder dig om kritik af Soc/SF/EL.

Så begynder Thomsen at lyve.

> Hvis DR mener det er kritisabelt at blive væk fra 4 møder, så skulle de da
> kritisere dem der er blevet væk fra dem og ikke udvælge EN og ikke nævne de
> andre 3 med et eneste ord.

Jeg har allerede forklaret hvorfor det er specielt
interessant at netop Pia pjækker.

>>>> Det er naturligvis ikke
>>>> muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
>>>> er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
>>>> er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
>>>> medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
>>>> at Pia pjækker fra møderne.
>>>
>>> Sørgeligt at du STADIG IKKE har fattet en bjælde. Hvis DR havde kritiseret
>>> alle de 4 der havde 100% fravær, så havde der ikke været noget problem.
>>>
>>>> Det er også ekstra interessant at
>>>> netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
>>>> til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.
>>>
>>> Gaaaaaaaaaaaaab.
>>
>> Så kender vi Thomsen igen, man fortæller ham hvordan
>> verden ser ud, og han svarer med et gab.
>
> Du har fortalt hvordan DIN FANTASIverden ser ud, hvilket er uendeligt
> uinteressant.

Jeg ved godt at du er faktaresistent, jeg ved godt at
du ikke bryder dig om at have kontakt med virkeligheden,
jeg ved godt at du forlængst er blevet så poltisk korrekt
at fakta, dokumentation og argumenter er ligegyldige, men
tilgiv mig, for vi er nogle der færdes ude i virkeligheden.

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 23:12

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fe1f1$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>men tilgiv mig, for vi er nogle der færdes ude i virkeligheden.

Ja det er vi, du er tydeligvis ikke en af dem.

--
MVH. N_B_DK


Carsten Riis (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 15-09-10 23:35

Bertel Brander skrev den 14-09-2010 22:58:

>
> Jeg ved godt at du er faktaresistent, jeg ved godt at
> du ikke bryder dig om at have kontakt med virkeligheden,
> jeg ved godt at du forlængst er blevet så poltisk korrekt
> at fakta, dokumentation og argumenter er ligegyldige, men
> tilgiv mig, for vi er nogle der færdes ude i virkeligheden.


nice one

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Peter Nicolaysen (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Peter Nicolaysen


Dato : 15-09-10 12:55

Den Tue, 14 Sep 2010 22:22:17 +0200, skrev "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> :
> On Tue, 14 Sep 2010 21:30:42 +0200, Bertel Brander wrote:


> >>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
> >>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
> >>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
> >>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
> >>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
> >>> selvfølgelig have lukket DR.
> >>
> >> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.
> >
> > Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
> > fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.


> Gaaaaaaaaab, hvor er du dum. Jeg har forklaret pointen to gange nu,
men du
> fatter stadig INTET.


> >> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik
af
> >> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de
"røde" der har
> >> præcis samme fravær.
> >
> > Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
> > idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
> > stærkt på en villavej. DR skriver om historien, skal DR så i
> > samme sætning nævne de mange andre danskere der gennem tiden
> > er blevet taget i at køre for stærkt?


> Sikke dog en latterlig sammenligning.


> HVIS den sammenligning skulle være noget værd, så skulle den have
lydt:


> Anders Samuelsen bliver idømt en en betinget frakendelse af
kørekortet for
> at køre for stærkt på en villavej, fordi han kørte om kap med 3
politikere
> fra hhv. Soc, SF of EL (som også fik en betinget frakendelse af
> kørekortet).


> >Det er naturligvis ikke
> > muligt for DR at give alle informationer på én gang, og det
> > er naturligvis mere interessant for lytterene at en partiejer
> > er blevet taget i at skulke fra sit arbejde, end at et menigt
> > medlem er blevet afsløret i det samme, så derfor nævner DR
> > at Pia pjækker fra møderne.


> Sørgeligt at du STADIG IKKE har fattet en bjælde. Hvis DR havde
kritiseret
> alle de 4 der havde 100% fravær, så havde der ikke været noget
problem.


> >Det er også ekstra interessant at
> > netop hun skulker fra møderne i kunstrådet, for hun siger
> > til alle der lytter, at hun gerne vil være kulturminister.


> Gaaaaaaaaaaaaab.

Wagner Operaer over det hele?
Jeg har altid syntes det var syndt for ham
At A.H var så stor en fan!

--
Pnic

\"@' (15-09-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 15-09-10 15:22

On Tue, 14 Sep 2010 21:30:42 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Den 14-09-2010 21:07, S.A.Thomsen skrev:
>> On Tue, 14 Sep 2010 20:31:56 +0200, Bertel Brander wrote:
>>
>>> Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
>>>> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>>>>
>>>>>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>>>>>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>>>>>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>>>>>
>>>>> DR er ikke røde:
>>>>> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>>>>>
>>>>> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>>>>>
>>>>> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
>>>>> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
>>>>> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
>>>>> medierne til at afsløre.
>>>>
>>>> Du fattede overhovedet ikke pointen.
>>>
>>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
>>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
>>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
>>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
>>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
>>> selvfølgelig have lukket DR.
>>
>> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.
>
>Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
>fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.
>
>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>> præcis samme fravær.
>
>Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
>idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
>stærkt på en villavej.


for at dit elendige førsøg på sammenligning skal holde bare få
centimeter vil det forudsætte at andre POLITIKERE og så kører for
stærk og bliver afsløret




at du IKKE vil se det meget mærkelige i at der kun omtales en ud af
mange politikere som ikke møder op i kulturrådet et dit problem



ligeså med DRR's bevidste ordvalg -

man bruger konsekvent ordet højreRABIAT

men aldrig ordet venstrerabiat


alene dette viser jo tydeligt hvor skævvredet denne
tvangslicensfinancierede støjsender er


--
Si vis pacem - para bellum

Bertel Brander (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 15-09-10 18:45

Den 15-09-2010 16:22, "@' skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 21:30:42 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Den 14-09-2010 21:07, S.A.Thomsen skrev:
>>> On Tue, 14 Sep 2010 20:31:56 +0200, Bertel Brander wrote:
>>>
>>>> Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
>>>>> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>>>>>
>>>>>>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
>>>>>>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
>>>>>>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>>>>>>
>>>>>> DR er ikke røde:
>>>>>> http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkeligheden_professionel_journalistik
>>>>>>
>>>>>> http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>>>>>>
>>>>>> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
>>>>>> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
>>>>>> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
>>>>>> medierne til at afsløre.
>>>>>
>>>>> Du fattede overhovedet ikke pointen.
>>>>
>>>> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
>>>> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
>>>> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
>>>> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
>>>> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
>>>> selvfølgelig have lukket DR.
>>>
>>> Som jeg skrev: Du fattede overhovedet ikke pointen.
>>
>> Som jeg skrev, har jeg fanget pointen, DR må ikke
>> fortælle befolkningen at Pia skulker fra sit arbejde.
>>
>>> Det er ikke kritikken af Pia K's fravær der er problemet (kritik af
>>> manglende fremmøde er reelt nok), men at de IKKE nævner de "røde" der har
>>> præcis samme fravær.
>>
>> Lad os tage et tilsvarende tænkt eksempel: Anders Samuelsen bliver
>> idømt en en betinget frakendelse af kørekortet for at køre for
>> stærkt på en villavej.
>
>
> for at dit elendige førsøg på sammenligning skal holde bare få
> centimeter vil det forudsætte at andre POLITIKERE og så kører for
> stærk og bliver afsløre

Jeg har allerede redegjort hvorfor det er specielt
interessant at netop Pia skulker fra sit arbejde,
skal vi ikke holde os til det.

> ligeså med DRR's bevidste ordvalg -
>
> man bruger konsekvent ordet højreRABIAT
>
> men aldrig ordet venstrerabiat

Jeg lavede en hurtig og absolut uvidenskabelig undersøgelse
af ordet "rabiat" på dr.dk, det synes ikke at optræde
specielt hyppigt sammen med hverken "højre" eller "venstre".

> alene dette viser jo tydeligt hvor skævvredet denne
> tvangslicensfinancierede støjsender er

Endnu en der vil lukke munden på det mest dybdegående,
kritiske og afbalancerede medie i Danmark. Der er ingen
belæg for at påstå at DR skulle være "skævvredet" eller
"ræverøde".

\"@' (15-09-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 15-09-10 19:26

On Wed, 15 Sep 2010 19:44:30 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:


>Endnu en der vil lukke munden på det mest dybdegående,
>kritiske og afbalancerede medie i Danmark. Der er ingen
>belæg for at påstå at DR skulle være "skævvredet" eller
>"ræverøde".

ikke desto mindre er det en alvorlig svinestreg at man i noget som
nogen påstår er et frit land ikke kan eje en radio/TV uden at været
tvinget til at financiere et medie man absolut ikke bryder sig om


--
Si vis pacem - para bellum

Bertel Brander (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 15-09-10 20:01

Den 15-09-2010 20:25, "@' skrev:
> On Wed, 15 Sep 2010 19:44:30 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>
>> Endnu en der vil lukke munden på det mest dybdegående,
>> kritiske og afbalancerede medie i Danmark. Der er ingen
>> belæg for at påstå at DR skulle være "skævvredet" eller
>> "ræverøde".
>
> ikke desto mindre er det en alvorlig svinestreg at man i noget som
> nogen påstår er et frit land ikke kan eje en radio/TV uden at været
> tvinget til at financiere et medie man absolut ikke bryder sig om

Det er vilkårene for at leve i et lille land, hvor vi ønsker
ordenlige medier og et rigt kulturliv. At du ikke kan lide
at DR er af balancerede og kritiske i deres nyhedsdækning er
en anden sag. Der er da ganske givet meget vi alle er tvunget
til at betale for, i og med vi er danskere, uden at man af den
grund kan lide det eller ikke. Jeg er f.eks. også med til at
betaler for Danmarks indsats i Afghanistan, uanset om jeg kan
lide krigen eller ikke.

\"@' (16-09-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 16-09-10 15:12

On Wed, 15 Sep 2010 21:00:33 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Den 15-09-2010 20:25, "@' skrev:
>> On Wed, 15 Sep 2010 19:44:30 +0200, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>
>>
>>> Endnu en der vil lukke munden på det mest dybdegående,
>>> kritiske og afbalancerede medie i Danmark. Der er ingen
>>> belæg for at påstå at DR skulle være "skævvredet" eller
>>> "ræverøde".
>>
>> ikke desto mindre er det en alvorlig svinestreg at man i noget som
>> nogen påstår er et frit land ikke kan eje en radio/TV uden at været
>> tvinget til at financiere et medie man absolut ikke bryder sig om
>
>Det er vilkårene for at leve i et lille land, hvor vi ønsker
>ordenlige medier og et rigt kulturliv.


rigt!!!!!


statsstøtte til kultur kan kun betyde en ting

censur og ringere kulturliv -

vil man have ordentlig kultur så giv kulturen fri



--
Si vis pacem - para bellum

Bertel Brander (16-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 16-09-10 18:28

Den 16-09-2010 16:11, "@' skrev:
> On Wed, 15 Sep 2010 21:00:33 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Den 15-09-2010 20:25, "@' skrev:
>>> On Wed, 15 Sep 2010 19:44:30 +0200, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Endnu en der vil lukke munden på det mest dybdegående,
>>>> kritiske og afbalancerede medie i Danmark. Der er ingen
>>>> belæg for at påstå at DR skulle være "skævvredet" eller
>>>> "ræverøde".
>>>
>>> ikke desto mindre er det en alvorlig svinestreg at man i noget som
>>> nogen påstår er et frit land ikke kan eje en radio/TV uden at været
>>> tvinget til at financiere et medie man absolut ikke bryder sig om
>>
>> Det er vilkårene for at leve i et lille land, hvor vi ønsker
>> ordenlige medier og et rigt kulturliv.
>
>
> rigt!!!!!

Præcist

> statsstøtte til kultur kan kun betyde en ting
>
> censur og ringere kulturliv -

Nej, tværtimod.

> vil man have ordentlig kultur så giv kulturen fri

Kulturen er fri

\"@' (16-09-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 16-09-10 20:51

On Thu, 16 Sep 2010 19:27:47 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Den 16-09-2010 16:11, "@' skrev:
>> On Wed, 15 Sep 2010 21:00:33 +0200, Bertel Brander
>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:

>> vil man have ordentlig kultur så giv kulturen fri
>
>Kulturen er fri


nej

hvis kulturen financieres med skattemidler er den lige netop ikke fri,
da kun en del af det såkaldte kulturliv tilgodeses forringes resten
fordi resten ikke blot skal være selvfinancierende men tilligemed via
skatten tvinges til at financiere andet




--
Si vis pacem - para bellum

Bertel Brander (16-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 16-09-10 21:49

Den 16-09-2010 21:51, "@' skrev:
> On Thu, 16 Sep 2010 19:27:47 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Den 16-09-2010 16:11, "@' skrev:
>>> On Wed, 15 Sep 2010 21:00:33 +0200, Bertel Brander
>>> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>>> vil man have ordentlig kultur så giv kulturen fri
>>
>> Kulturen er fri
>
>
> nej
>
> hvis kulturen financieres med skattemidler er den lige netop ikke fri,
> da kun en del af det såkaldte kulturliv tilgodeses forringes resten
> fordi resten ikke blot skal være selvfinancierende men tilligemed via
> skatten tvinges til at financiere andet

Det er jo ret enkelt, hvis ikke der var offentlig
støtte til kultur i Danmark, var der ikke ret meget
andet "kultur" end banko og strip. Der ville f.eks.
ikke blive produceret ret mange danske film. Da det
offentlige støtter kultur i Danmark, er der er meget
mere varieret kulturudbud, kunstnerne oplever dermed
større frihed, og befolkningen kan frit vælge mellem
flere tilbud.

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 19:16

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fb811$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> DR er ikke r¸de:

Unders¸gelsen bygger på 96 adspurgte journalister akkrediteret til
Christiansborg. Her har 39 af de politiske journalister valgt at svare på,
hvilket parti de senest stemte på, mens 67 har svaret på sp¸rgsmålet om,
hvor de selv vil placere sig på den politiske skala. En af forfatterne til
unders¸gelsen professor Erik Alb¿k siger om svarprocenten:
"Vi ville selvf¸lgelig gerne have haft en h¸jere svarprocent, men vi ville
ikke have bragt det, hvis vi ikke mente, det var redeligt. Der er desuden
ingen tegn på, at der er tale om systematiske fejl. Det ligger åbenbart
langt v¿k fra journalisters selvforståelse at svare på partivalg, selv i en
anonym unders¸gelse."



Flot unders¸gelse.


--
MVH. N_B_DK


Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 19:34

Den 14-09-2010 20:15, N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> news:4c8fb811$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> DR er ikke r¸de:
>
> Unders¸gelsen bygger på 96 adspurgte journalister akkrediteret til
> Christiansborg. Her har 39 af de politiske journalister valgt at svare
> på, hvilket parti de senest stemte på, mens 67 har svaret på sp¸rgsmålet
> om, hvor de selv vil placere sig på den politiske skala. En af
> forfatterne til unders¸gelsen professor Erik Alb¿k siger om svarprocenten:
> "Vi ville selvf¸lgelig gerne have haft en h¸jere svarprocent, men vi
> ville ikke have bragt det, hvis vi ikke mente, det var redeligt. Der er
> desuden ingen tegn på, at der er tale om systematiske fejl. Det ligger
> åbenbart langt v¿k fra journalisters selvforståelse at svare på
> partivalg, selv i en anonym unders¸gelse."
>
>
>
> Flot unders¸gelse.

Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
at de er.

Martin Larsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 14-09-10 19:59

On 2010-09-14 20:34, Bertel Brander wrote:

>
> Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
> eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
> at de er.

Hvad med Branderens evige fors¸g på at vende indlysende sandheder 180
grader?

Mvh
Martin

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 20:33

Den 14-09-2010 20:58, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-14 20:34, Bertel Brander wrote:
>
>>
>> Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
>> eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
>> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>> at de er.
>
> Hvad med Branderens evige fors¸g på at vende indlysende sandheder 180
> grader?

Jeg kan konstatere at Martin er ude af stand til at
freml¿gge noget som helst der skulle tyde på at
DR er "r¿ver¸de". Som vanligt lader Martin sig
styre af fordomme, bevidst uvidenhed og "indlysende
sandheder", der vel og m¿rke kun er "indlysende" for
en sn¿ver kreds på den yderste h¸jrefl¸j.

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 20:43

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fcdeb$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jeg kan konstatere at Martin er ude af stand til at
> freml¿gge noget som helst der skulle tyde på at
> DR er "r¿ver¸de". Som vanligt lader Martin sig
> styre af fordomme, bevidst uvidenhed og "indlysende
> sandheder", der vel og m¿rke kun er "indlysende" for
> en sn¿ver kreds på den yderste h¸jrefl¸j.

Om det så bed dig i n¿sen, ville du ikke fatte det, ligemeget hvad du får af
artikler, unders¸gelser, fakta osv, så begynder du på dine gentagelser
indtil folk ikke gider svare dig l¿ngere, så holder du en lille pause, hvor
du nyder du fik "ret" og når rusen så har lagt sig, begynder du forfra.

--
MVH. N_B_DK


Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 20:51

Den 14-09-2010 21:42, N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> news:4c8fcdeb$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Jeg kan konstatere at Martin er ude af stand til at
>> freml¿gge noget som helst der skulle tyde på at
>> DR er "r¿ver¸de". Som vanligt lader Martin sig
>> styre af fordomme, bevidst uvidenhed og "indlysende
>> sandheder", der vel og m¿rke kun er "indlysende" for
>> en sn¿ver kreds på den yderste h¸jrefl¸j.
>
> Om det så bed dig i n¿sen, ville du ikke fatte det, ligemeget hvad du
> får af artikler, unders¸gelser, fakta osv

Hvor er de artikler, unders¸gelser, fakta osv? Find
dem, hvis de eksisterer, så skal jeg tage stilling til
dem.

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 20:41

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fc013$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
> eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
> at de er.

Jeg har lige spurgt 2 der gik forbi på gaden, de svarede begge ja DR er
r¿ver¸de, den unders¸gelse er ligeså meget v¿rd som den "unders¸gelse" du
fandt.

--
MVH. N_B_DK


Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 20:49

Den 14-09-2010 21:41, N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> news:4c8fc013$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
>> eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
>> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>> at de er.
>
> Jeg har lige spurgt 2 der gik forbi på gaden, de svarede begge ja DR er
> r¿ver¸de, den unders¸gelse er ligeså meget v¿rd som den "unders¸gelse"
> du fandt.


Nej, og det ved du også godt. Du ved godt at der
ikke er bel¿g for at påstå at DR er "r¿ver¸de",
men du ved også godt at det ikke er det der er
sagen. Sagen er at DR tillader sig at v¿re kritisk
og afbalanceret, derfor mener du og dine at DR
skal lukkes.

Vidal (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 14-09-10 21:05

Den 14-09-2010 21:49, Bertel Brander skrev:
> Den 14-09-2010 21:41, N_B_DK skrev:
>> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>> news:4c8fc013$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>
>>> Det kunne v¿re interessant om du kunne finde én
>>> eneste unders¸gelse for der viser at DR er r¸de,
>>> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>>> at de er.
>>
>> Jeg har lige spurgt 2 der gik forbi på gaden, de svarede begge ja DR er
>> r¿ver¸de, den unders¸gelse er ligeså meget v¿rd som den "unders¸gelse"
>> du fandt.
>
>
> Nej, og det ved du også godt. Du ved godt at der
> ikke er bel¿g for at påstå at DR er "r¿ver¸de",
> men du ved også godt at det ikke er det der er
> sagen.

Nej, det forstår N_B_DK ikke.

> Sagen er at DR tillader sig at v¿re kritisk
> og afbalanceret, derfor mener du og dine at DR
> skal lukkes.

For N_B_DK betyder kritisk og afbalanceret venstreorienteret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 21:14

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fd1c3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>derfor mener du og dine at DR
> skal lukkes.

For min skyld må DR gerne eksistere, folk skal bare selv kunne bestemme om
de vil st¸tte den flok banditter, er der tosser der gerne vil, jamen så lad
dem betale for det.

--
MVH. N_B_DK


Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 21:37

Den 14-09-2010 22:13, N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> news:4c8fd1c3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> derfor mener du og dine at DR
>> skal lukkes.
>
> For min skyld må DR gerne eksistere

Nej, du vil have DR lukket, fordi de tillader sig at
v¿re kritiske over for alle politikere og fordi de
tillader sig at v¿re afbalancerede i deres politiske
d¿kning.

>, folk skal bare selv kunne bestemme
> om de vil st¸tte den flok banditter, er der tosser der gerne vil, jamen
> så lad dem betale for det.

Som du ved kan man ikke have en sober, dybdegående, kritisk
og afbalanceret nyhedsd¿kning som den DR står for, i Danmark,
uden statsst¸tte.

S.A.Thomsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 14-09-10 21:47

On Tue, 14 Sep 2010 22:37:17 +0200, Bertel Brander wrote:

>> For min skyld må DR gerne eksistere
>
> Nej, du vil have DR lukket

Utroligt så fatsvag du er. Du mener jo at Ja = Nej.

dufur (14-09-2010)
Kommentar
Fra : dufur


Dato : 14-09-10 22:49

On 14/09/10 22.37, Bertel Brander wrote:
> Den 14-09-2010 22:13, N_B_DK skrev:
>> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>> news:4c8fd1c3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>> derfor mener du og dine at DR
>>> skal lukkes.
>>
>> For min skyld må DR gerne eksistere
>
> Nej, du vil have DR lukket, fordi de tillader sig at
> v¿re kritiske over for alle politikere og fordi de
> tillader sig at v¿re afbalancerede i deres politiske
> d¿kning.

Det tvivler jeg st¿rket på.
Jeg har et problem med ikke at vise min utilfredshed med dr ved min
manglende betaling til deres propaganda.
>
>> , folk skal bare selv kunne bestemme
>> om de vil st¸tte den flok banditter, er der tosser der gerne vil, jamen
>> så lad dem betale for det.
>
> Som du ved kan man ikke have en sober, dybdegående, kritisk
> og afbalanceret nyhedsd¿kning som den DR står for, i Danmark,
> uden statsst¸tte.

har dr aldrig leveret


N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 23:16

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4c8fdcf7$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Den 14-09-2010 22:13, N_B_DK skrev:
>> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>> news:4c8fd1c3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>> derfor mener du og dine at DR
>>> skal lukkes.
>>
>> For min skyld må DR gerne eksistere
>
> Nej, du vil have DR lukket, fordi de tillader sig at
> v¿re kritiske over for alle politikere og fordi de
> tillader sig at v¿re afbalancerede i deres politiske
> d¿kning.

Ok, nu du har indstillet din krystal kugle på hvad jeg mener, hvad mener jeg
så om dig?

>> , folk skal bare selv kunne bestemme
>> om de vil st¸tte den flok banditter, er der tosser der gerne vil,
>> jamen så lad dem betale for det.
>
> Som du ved kan man ikke have en sober, dybdegående, kritisk
> og afbalanceret nyhedsd¿kning som den DR står for, i Danmark,
> uden statsst¸tte.

Statsst¸tte? du mener her tvangs indrevne midler ikke sandt?


--
MVH. N_B_DK


J. Nielsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 14-09-10 20:43

On Tue, 14 Sep 2010 20:34:00 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det kunne være interessant om du kunne finde én
>eneste undersøgelse for der viser at DR er røde,
>eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>at de er.

Husk at se TV på søndag, Bertel.

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm

--

-JN-

Bertel Brander (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-09-10 20:53

Den 14-09-2010 21:43, J. Nielsen skrev:
> On Tue, 14 Sep 2010 20:34:00 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Det kunne være interessant om du kunne finde én
>> eneste undersøgelse for der viser at DR er røde,
>> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>> at de er.
>
> Husk at se TV på søndag, Bertel.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at man i DRs
store arkiv kan finde eksempler på at enkelte
indslag på DR har været farvet til den ene eller
den anden side. Men der er intet belæg for at
påstå at DR i dag skulle være røde. Jeg skal
naturligvis se udsendelserne.

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 20:53

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message
news:kejv86lci1fluarfq9hq1ggl2p5ir8eoi2@4ax.com
> On Tue, 14 Sep 2010 20:34:00 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Det kunne være interessant om du kunne finde én
>> eneste undersøgelse for der viser at DR er røde,
>> eller blot kunne finde et eller andet der tyder på
>> at de er.
>
> Husk at se TV på søndag, Bertel.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm

Nice uppercut!

Gad vide om han nu ikke bare siger at det netop beviser at DR er
borgerlig......

--
MVH. N_B_DK


/John (14-09-2010)
Kommentar
Fra : /John


Dato : 14-09-10 21:16

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at se TV på søndag, Bertel.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm

ROFLMAO!

Yderst elegant gen-replicéret, Nielsen!

John



Patruljen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 14-09-10 15:18

On 14 Sep., 20:08, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:
> On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
> >> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
> >> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
> >> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>
> > DR er ikke røde:
> >http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkel...
>
> >http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>
> > Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
> > skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
> > sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
> > medierne til at afsløre.
>
> Du fattede overhovedet ikke pointen.
>
> Hvis det er så forfærdeligt at politikerne ikke kommer til møderne (4 stk),
> hvorfor nævner de så ikke med et eneste ord, at HELE den røde fløj HELLER
> IKKE har været til nogen af møderne.?

Det gør de somend også. Jeg hørte det faktisk selv -
Måske er det bare dig, der hører ting, der _ikke_ er sagt og ikke
hører andre ting, som er fortalt?

Det som var interessant var netop, at damen, havde kritiseret andre
for ikke at passe deres loppetjanser. Lidt i stil med når eksempelvis
NB_DK fortæller andre, at de ikke er så vældigt begavede for ikke at
nævne - rablende gale :)

N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 23:14

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:2d573c6a-4569-4df0-af34-3bbd8997e55f@y3g2000vbm.googlegroups.com
>Lidt i stil med når eksempelvis
> NB_DK fortæller andre, at de ikke er så vældigt begavede for ikke at
> nævne - rablende gale :)

Jeg render ikke og truer folk med at skyde dem i øjet i "selvforsvar", men
det er nok bare mig der er rablende gal.

--
MVH. N_B_DK


Patruljen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 14-09-10 15:20

On 14 Sep., 20:31, Bertel Brander <ber...@post4.tele.dk> wrote:
> Den 14-09-2010 20:08, S.A.Thomsen skrev:
>
>
>
>
>
> > On Tue, 14 Sep 2010 19:59:50 +0200, Bertel Brander wrote:
>
> >>> DR har igen bevist at de er ræverøde. En af deres tophistorier (den bliver
> >>> gentaget hvert 5-10. minut på DR-Update) er, at Pia K. kritiseres for ikke
> >>> at have deltaget i et eneste møde i Statens kunstråd.
>
> >> DR er ikke røde:
> >>http://videnskab.dk/content/dk/samfund/rode_lejesvende_laver_i_virkel....
>
> >>http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=112957
>
> >> Det er naturligvis træls for Pia at DR afslører hende i at
> >> skulke fra sit arbejde, men det er den slags man må finde
> >> sig i når man er partiejer, og det er den slags vi har
> >> medierne til at afsløre.
>
> > Du fattede overhovedet ikke pointen.
>
> Jo, pointen er at Pia, formanden for DF, der er i færd
> med at køre sig selv i stilling som Danmarks næste
> kulturminister, er blevet taget i at skulke fra møderne
> i Statens kunstråd, det er hun og hendes vælgere sure
> over. Da det er DR der kommer med afsløringen, vil de
> selvfølgelig have lukket DR.-

Klart - Det er de - Røde Lejesvende og muhamdaner fansene, der driver
DR. Det ved da enhver -

:)

Patruljen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 14-09-10 15:23

On 14 Sep., 21:42, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Bertel Brander" <ber...@post4.tele.dk> wrote in message
>
> news:4c8fcdeb$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> > Jeg kan konstatere at Martin er ude af stand til at
> > freml¿gge noget som helst der skulle tyde på at
> > DR er "r¿ver¸de". Som vanligt lader Martin sig
> > styre af fordomme, bevidst uvidenhed og "indlysende
> > sandheder", der vel og m¿rke kun er "indlysende" for
> > en sn¿ver kreds på den yderste h¸jrefl¸j.
>
> Om det så bed dig i n¿sen, ville du ikke fatte det, ligemeget hvad du får af
> artikler, unders¸gelser, fakta osv, så begynder du på dine gentagelser
> indtil folk ikke gider svare dig l¿ngere, så holder du en lille pause, hvor
> du nyder du fik "ret" og når rusen så har lagt sig, begynder du forfra.

Nå ja. Nu blev der ikke efterspurgt - artikler, undersøgelser, fakta
osv.som i flertal. Men der blev spurgt om en -
Og fakta var så, at der ikke kunne fremskaffes en eneste kilde, der
kan dokumentere påstanden.

Patruljen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 14-09-10 15:46

On 14 Sep., 22:15, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> "J. Nielsen" <mor...@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Husk at se TV på søndag, Bertel.
>
> >http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm
>
> ROFLMAO!
>
> Yderst elegant gen-replicéret, Nielsen!


Nej. Egentlig ikke - yderst elegant. Tværtimod - vældigt klodset.

Hele min barndom kunne jeg høre formuleringen: "Hanoi hævder" - "USA
fortæller"
Man kunne næsten ikke undgå at vide, hvem der var vores allierede
alene på sprogbruget.

Det er ikke så besynderligt, at der kan findes eksempler på enkelte
personer, som har haft denne eller hin politiske overbevisning. Jeg er
eksempelvis ret sikker på, at ingen vil kunne kalde Uffe-manden for en
"Rød lejesvend", selvom han faktisk fyldte godt ud i sendefladen. Der
kan næppe herske tvivl om, at de ansatte udgør et relativt
repræsentativt udsnit af den danske befolkning.

Det er egentlig ikke det som er spørgsmålet her. Overskriften lyder:
"DR er ræverøde." Ikke at den eller denne ansatte har en særlig
politisk overbevisning -



N_B_DK (14-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-09-10 23:19

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:ac025fb6-7ba8-4e73-b479-3e5b7bc02d77@s19g2000vbr.googlegroups.com
> On 14 Sep., 22:15, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
>> "J. Nielsen" <mor...@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>> Husk at se TV på søndag, Bertel.
>>
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm
>>
>> ROFLMAO!
>>
>> Yderst elegant gen-replicéret, Nielsen!
>
>
> Nej. Egentlig ikke - yderst elegant. Tværtimod - vældigt klodset.

Du burde have været forsvarer for ham fodbold tossen, der er ingen tvivl om
du hårdnakket ville påstå han ikke var på banen, ja han var faktisk slet
ikke i landet da han løb ind på banen, og alle der så det var offer for
manipulation udført af Israel, på vegne af store stygge USA.

--
MVH. N_B_DK


Arne H.Wilstrup (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Arne H.Wilstrup


Dato : 15-09-10 15:48



"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:ac025fb6-7ba8-4e73-b479-3e5b7bc02d77@s19g2000vbr.googlegroups.com...
> On 14 Sep., 22:15, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
>> "J. Nielsen" <mor...@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> > Husk at se TV på søndag, Bertel.
>>
>> >http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/074546.htm
>>
>> ROFLMAO!
>>
>> Yderst elegant gen-replicéret, Nielsen!
>
>
> Nej. Egentlig ikke - yderst elegant. Tværtimod - vældigt klodset.
>
> Hele min barndom kunne jeg høre formuleringen: "Hanoi hævder" - "USA
> fortæller"
> Man kunne næsten ikke undgå at vide, hvem der var vores allierede
> alene på sprogbruget.
>
> Det er ikke så besynderligt, at der kan findes eksempler på enkelte
> personer, som har haft denne eller hin politiske overbevisning. Jeg er
> eksempelvis ret sikker på, at ingen vil kunne kalde Uffe-manden for en
> "Rød lejesvend", selvom han faktisk fyldte godt ud i sendefladen. Der
> kan næppe herske tvivl om, at de ansatte udgør et relativt
> repræsentativt udsnit af den danske befolkning.
>
> Det er egentlig ikke det som er spørgsmålet her. Overskriften lyder:
> "DR er ræverøde." Ikke at den eller denne ansatte har en særlig
> politisk overbevisning -


Et godt eksempel på højredrejningen og koldkrigsstemningen i TV dengang var
at en af koldkrigsjournalisterne (hvis navn jeg p.t. har glemt)
"dokumenterede" ved billeder at man havde børn i Gulag-fangelejre i DDR. Han
fremviste nogle børn i fangedragter i TVs bedste sendetid, og forargelsen
var stor indtil en avis -ja, man tror det er løgn, men Tanten af alle -
afslørede at det ikke var et billede af børn i fangelejre, men et billede
fra en børnehave hvor børnene var klædt ud til en slags fastelavn og
billedet vandt i øvrigt en international fotokonkurrence.
Det tog TV hele to dage at dementere løgnen, - jo, forresten -nu husker jeg
det: han hed vist Dahlgaard, den løgnagtige journalist eller noget i den
henretning - og dementiet kom i den sene 23-tv-avis (da man havde en sådan
"sen nyhedsudsendelse") - altså længe efter at flere aviser havde opdaget
løgnen og kommet med de korrekte oplysninger. Pinligt for TV og for
galehovedet Erhard Jacobsen. Det var i øvrigt ham der fulgte op på den
radikale skoledirektør fra Lolland der i Berlingske gav anledning til en
overskrift med at "Der findes marxistisk indoktrinering i den danske
folkeskole". Hans navn har jeg heller ikke present, - jo, Asger
Baunsbak-Jensen.

Òg Erhard "det-har- jeg-aldrig-sagt-Jacobsen hævdede at han havde modtaget
et brev fra en vred far der hævdede noget sådant om sønnes skolegang, nemlig
at eleverne blev undervist i revolution i folkeskolen. Da sagen blev
undersøgt nærmere viste det sig at de to lærere i samtidsorientering (som
faget hed dengang) havde fulgt læseplanen nøje og i to lektioner havde
undervist i faget om den russiske revolution i 1917 - og det stod i øvrigt
på deres årsplan, så der var ikke noget at komme efter. Det fik EJ til at
sige at det var da muligt at de ikke havde overtrådt nogen lov eller gjort
noget de ikke skulle, men han fastholdt alligevel at de havde indoktrineret
eleverne med marxistisk propaganda.
Dette blev et af startsskuddene til den såkaldte indoktrineringsdebat i
70'ernes begyndelse.

Det var altså EJ paranoia der gjorde udslaget, og det var vist også ham der
kom med begrebet "røde lejesvende" og dermed spillede på en
kommunistforskrækkelse der ikke havde sit lige i Danmark siden USAs
McCarthy-hetz i '50erne.

Det fik det udløb at nogle lærere blev "Berufsverbotet" i Danmark. Der var
nogle pædagoger og lærere der ikke blev ansat i stillinger som pædagog og
lærer, fordi de var medlemmer af SF og DKP. Det var nogle sager hvor
ombudsmanden gik ind.

Amdi Petersen -og så kan man mene om ham hvad man vil -blev i øvrigt også
fyret fra sit lærerjob fordi han var langhåret. Så hvis der overhovedet var
tale om ensidig påvirkning af børn og unge i medierne og i skolen, så var
det højst en modvægt mod den borgerlige indoktrinering der foregik og som
stadig foregår i medierne og i TV, selvom man overhovedet kan hævde at
indoktrinering i vort samfund kan ske -i hvert fald kan det ikke lade sig
gøre at indoktrinere nogen til venstreorienterede synspunkter.
>

Patruljen (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 15-09-10 08:28

On 15 Sep., 00:12, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Bertel Brander" <ber...@post4.tele.dk> wrote in message
>
> news:4c8fe1f1$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> >men tilgiv mig, for vi er nogle der færdes ude i virkeligheden.
>
> Ja det er vi, du er tydeligvis ikke en af dem.


Prøv liige at fortæl bare lidt om digselv NB. Hvis du ellers tør -

Hvilket randområde i Danmark bor du i?
Hvad laver du / uddannelse mv?




Volger Garfield  (15-09-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 15-09-10 16:28

On Wed, 15 Sep 2010 07:27:51 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>On 15 Sep., 00:12, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
>> "Bertel Brander" <ber...@post4.tele.dk> wrote in message
>>
>> news:4c8fe1f1$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>
>> >men tilgiv mig, for vi er nogle der færdes ude i virkeligheden.
>>
>> Ja det er vi, du er tydeligvis ikke en af dem.
>
>
>Prøv liige at fortæl bare lidt om digselv NB. Hvis du ellers tør -
>
>Hvilket randområde i Danmark bor du i?
>Hvad laver du / uddannelse mv?

Hvad er nu den af - Har du ikke fået deduceret dig frem til det?
Hvad er det dog, som gør NBDK så svær i forhold til alle andre?


Volger

N_B_DK (15-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 15-09-10 17:06

"Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> wrote in message
news:5fo196hj5ftnpp93mdq90g3vojjtmvi38l@4ax.com
> Hvad er nu den af - Har du ikke fået deduceret dig frem til det?
> Hvad er det dog, som gør NBDK så svær i forhold til alle andre?

Krystalkuglen er løbet tør for strøm.

--
MVH. N_B_DK


N_B_DK (15-09-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 15-09-10 17:05

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:c63273b1-34ca-44bc-8727-27cb56da1a2d@c21g2000vba.googlegroups.com

> Prøv liige at fortæl bare lidt om digselv NB. Hvis du ellers tør -
>
> Hvilket randområde i Danmark bor du i?
> Hvad laver du / uddannelse mv?

Spørg "Thomas" og Jens bruun, de lader til at have helt styr på det.

--
MVH. N_B_DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste