2010 uge 37 (news samlet)
Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-09-10 10:29

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-09-13, Monday, day no 256 in the year ... ]
[ ... ]
> 560 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ...

BassTorrente
http://www.youtube.com/user/BassTorrente
17. okt 2009
EDEN'S BRIDGE WII02 new land
http://www.youtube.com/watch?v=sfwNlE5g_HQ

eller ...
http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/sfwNlE5g_HQ

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11550 news:4c72f9e4$0$276$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11607

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-09-10 16:22

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c8deed3$0$50452$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2733

HAMAS VIL BRUGE TERROR MOD FREDSFORHANDLINGERNE
Mandag den 13. september 2010

Hamas er opsat på at bruge terror til at spolere de nystartede
fredsforhandlinger mellem det Palæstinensiske Selvstyre og Israel.
Det sagde lederen af Israels interne sikkerhedstjeneste, Shin Bet,
på regeringens møde i går.

Shin Bet-chefen sagde, at efterretningsoplysninger har afsløret, at
Hamas har givet sine grupper i Gaza og på Vestbredden ordre til
at gennemføre terrorangreb.

I forbindelse med forhandlingernes start gennemførte Hamas to
skudangreb på israelske biler på Vestbredden, hvor i alt fire
israelere blev dræbt og to såret.

Siden er antallet af raketangreb fra Gaza taget markant til. Mandag
morgen blev Israel ramt af to raketter. Og i de sidste syv dage
har der kun været én dag, hvor der ikke er blevet affyret Kassam-raketter
eller mortergranater mod Israel.

Ingen er blevet såret i raketangrebene, og det er måske årsagen til,
at de har fået så lidt omtale i medierne. Men for indbyggerne i
det sydvestligste Israel betyder de mange raketangreb en tilbagevenden
af noget af den frygt, der ødelagde deres liv frem til
Gaza-krigen i januar 2009. Efter Gazakrigen faldt antallet af raketangreb
stærkt.

Kilde link
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/shin-bet-hamas-determined-to-foil-mideast-peace-talks-with-terror-1.313398

=== citat slut ====

File no: 11608

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-10 04:28

>I forbindelse med forhandlingernes start gennemførte Hamas to
>skudangreb på israelske biler på Vestbredden, hvor i alt fire
>israelere blev dræbt og to såret.

Og viljen til langt værre dødelig terror er med til at muslimer har
forlængst tabt al ret til at påberåbe sig et fædreland nær Israel

> [...]
>
>Ingen er blevet såret i raketangrebene, og det er måske årsagen til,
>at de har fået så lidt omtale i medierne.

Ja, viljen til international bevågenhed er i Islams lomme

> [...]
>af noget af den frygt, der ødelagde deres liv frem til
>Gaza-krigen i januar 2009. Efter Gazakrigen faldt antallet af raketangreb

Ved waterboarding tortur er det ikke smerter men FRYGT for druknedød
der er problemet.
Der er fuptrusler og der er livstruende rædsel og der bør skelnes

Fra : Kall, Mogens

Dato : 14-09-10 08:09

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/09/13/211738.htm

Iransk diplomat søger asyl i Norge

13. sep. 2010 21.34 Udland

En diplomat fra den iranske ambassade i Bruxelles er hoppet af
og vil søge asyl i Norge. Det meddeler den Norsk-iranske
støttekomité.

Det er den tredje iranske diplomat i Europa, der hopper af inden
for kort tid.

Tidligere mandag kom det frem, at en iraner har søgt politisk asyl
i Finland, efter han hoppede af som diplomat ved den iranske
ambassade i Helsinki i weekenden.

Protest mod den førte politik

Manden, Hossein Alizadeh, siger at det sker i protest mod den
politik, landets regering fører, og mod valgsvindlen i forbindelse med
sidste års præsidentvalg.

- Jeg har ikke tænkt mig at vende tilbage til Iran i og med, at jeg
kan blive dømt til døden, siger Alizadeh til det finske
nyhedsbureau FNB.

I februar fik en anden iraner, der arbejdede som konsul ved den
iranske ambassade i Norge, politisk asyl i Norge.

Ingen kommentarer

Måneden inden havde han sagt sit job op i protest mod krænkelser
af menneskeretten og undertrykkelse i Iran.

Hverken det norske justits- eller udenrigsministerium ønsker at
kommentere de nye oplysninger om, at diplomaten fra den iranske
ambassade i Bruxelles søger asyl i Norge.

11609

Fra : Kall, Mogens

Dato : 14-09-10 08:14

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/09/14/080346.htm

Cuba fyrer 500.000 statsansatte

14. sep. 2010 08.34 Udland

Cubas regering fyrer en halv million statsligt ansatte. Det svarer
til hver tiende ansatte.

Meddelelsen om fyringerne blev læst op på cubansk stat-tv i aftes.
Det var østatens eneste fagforening, som stod bag teksten:

"Staten kan ikke længere - og skal ikke længere - bebyrdes af
statslige arbejdspladser som er oppustede, som ikke er effektive og
produktive og derfor korrumperer arbejdernes sind."

Flere private selskaber

Fyringerne vil begynde straks, og staten vil samtidig give flere
tilladelser til, at private firmaer kan starte op, fremgik det af
meddelelsen.

Det er Cubas regering, som skal godkende, hvis en arbejder
ønsker at starte for sig selv.
Og det har indtil nu været næsten umuligt at få tilladelse til.

Den cubanske stat er reelt Cubas eneste arbejdsgiver. Staten
beskæftiger 85 procent af alle arbejdende cubanere.

Tvivl om model

Meldingen kommer seks dage efter, at Cubas tidligere præsident
Fidel Castro tilsyneladende havde udtalt, at den kommunistiske model
ikke virker.

Castro har siden sagt, at han blev fejlciteret.

11610

Fra : Kall, Mogens

Dato : 14-09-10 11:30

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

130 SVT Text Tisdag 14 sep 2010
UTRIKES Publicerad 14 september

Minister bakom journalistmord i Kiev

Det var Ukrainas dåvarande inrikes-
minister Jurij Kravtjenko som gav
order om att mörda den regimkritiske
journalisten Georgij Gongadze i sep-
tember 2000.

Det uppger Ukrainas åklagarämbete
i dag.

Kravtjenko, som dog i mars 2005 under
oklara omständigheter strax innan han
skulle höras om fallet, pekas ut av
en tidigare polischef som i fjol
erkände att han utfört mordet
tillsammans med tre andra poliser.

11611

Fra : Kall, Mogens

Dato : 14-09-10 11:35

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.nyhetskanalen.se/1.1810864/2010/09/14/vitryskt_presidentval_i_december

Vitryskt presidentval i december

Vitryssland kommer att hålla presidentval den 19 december i år,
fastslog det vitryska parlamentet på tisdagen. Sittande presidenten
Aleksandr Lukasjenko, som regerat sedan 1994, blir återigen storfavorit i valet.

Publicerad 14 sep 2010 10:40
Uppdaterad Tue Sep 14 11:27:10 CEST 2010

Lukasjenko har tidigare blivit omvald 2001 och 2006 med
överväldigande majoritet, trots oppositionella och utländska protester om
valfusk.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

http://www.dr.dk/DR2/DR2+Udland/Nyheder/2010/09/07/150329.htm

=== citat start ===

Kritisk journalist begravet i Hviderusland

07. sep. 2010 16.10 Nyheder

En af Hvideruslands førende journalister og menneskerettighedsforkæmpere -
Aleh Bjabenin - blev fredag fundet hængt i sit hjem.
Selvmord, lød den officielle forklaring.

Mere og mere tyder dog på et politisk mord, orkestreret af
sikkerhedstjenesten i landet. Det skulle være sket som hævn for Bjabenins
frie journalistik og hans tilknytning til reformfløjens kandidat,
Andrei Sannikau, til præsidentvalget til februar.

Det er ikke helt usædvanligt, at kritikere og oppositionsfolk forsvinder
i det tidligere sovjetland, hvor Alexander Lukashenko siden
1994 har været diktator.

Bjabenin drev hjemmesiden Charter97.org, som er stærkt kritiske
over for styret i landet. De fleste uafhængige aviser, tv- og
radiokanaler er blevet lukket ned, så internettet spiller en stor rolle
for oppositionen i deres kamp for at vælte Lukashenko.

Det vakte øjeblikkeligt mistanke og uro, at Mr. Bjabenin blev
fundet hængt i et reb fra sine børns hængekøje. Mistanken blev ikke
mindre af, at han havde planlagt en biograftur med gode venner
senere samme aften, at han ikke efterlod et afskedsbrev, og at der
skulle have været tegn på kamp i huset og på liget.

Regeringen beskyldes for at sylte efterforskningen. Først om en
måned vil de kunne oplyse dødstidspunktet. Få tror på et fair valg
til februar. Bjabening var, som flere andre på reformfløjen, flere
gange blevet ransaget og truet. Den journalist, der dækker hans
død i det uafhængige hviderussiske medie Nasja Niva, har modtaget
dødstrusler.

DR2 Udland taler med vennen og politikeren Andrei Sannikau
om den afdøde Bjabenin.

=== citat slut ====

Hvis alle modkandidaterne har fået mundkurv på eller ligefrem er
blevet myrdet, så kan man jo ikke ligefrem kalde det for et valg!

Hvor længe skal vi tåle denne uret ?

11612

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-09-10 09:27

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Præster støtter homovielser i kirken

15. sep. 2010 07.09 Indland

I fremtiden skal homoseksuelle par kunne indgå registreret
partnerskab i kirken og ikke kun på rådhuset.

Sådan lyder anbefalingen, når et udvalg i dag afleverer en rapport
om emnet til kirkeminister Birthe Rønn Hornbech. Bliver rådet
fulgt, er ligestillingen for homoseksuelle par næsten fuldendt.

Udvalget, der består af flere biskopper, præster og andre kirkefolk
vil ifølge Politiken anbefale ministeren at ændre loven, så
homoseksuelle kan få både den juridiske registrering af partnerskabet
og en velsignelse i kirken.

Ændring af ritual

Præsterne anbefaler, at ritualet for homoseksuelle skal være en
smule anderledes. Ordet 'ægteskab' skal ikke bruges, og man skal
ikke tale om skabelsen, da de begreber menes at hænge nøje sammen
med forholdet mellem mand og kvinde.

Udvalget har ikke været enig, og derfor vil rapporten også indeholde flere mindretalsudtalelser.

Blandt andre fra tidligere formand for Folketinget Christian Mejdahl
(V), som på grund af sit engagement i folkekirken har været et
af udvalgets 12 medlemmer.

Præster kan sige nej

- Jeg har ikke kunnet forlige mig med tanken om, at man laver ritualer,
der lægger sig så tæt op ad det traditionelle ritual for
indgåelse af ægteskab. Og det vil jeg holde fast i, siger Christian Mejdahl
til Politiken.

Udvalget anbefaler samtidig, at præster af samvittighedsgrunde fortsat
skal have mulighed for at sige nej til at vie homoseksuelle.
Dermed kan præsterne holde fast i deres såkaldte frihedsrettigheder.

=== citat slut ====

Compare with ...

Sent: Saturday, July 31, 2010, CET 13:56, GMT 11:56
Subject: Frafaldet ved Endetiden
11418 news:4c540f4b$0$275$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/a730f65f867e265e

> [...]
>
> Det store frafald (ved Endetiden)
> (2.Tess. 2,3b)
>
> Har jeg været bælgøjet, eller kan det tænkes, at det allerede er i
> fuld gang, fordi når menighederne først begynder at se igennem
> fingre med hor (hvilket var *utænkeligt* for 2000 år siden, jævnfør
> ApG 15,29), da er der jo noget ALVORLIGT galt, jævnfør Åb.
> 2,21).
>
> [ ... ]
>
> Selv mange af Frikirkerne, som ellers ikke vil gå på kompromis mht.
> homoseksualitet, tillader folk at blive *gengift* !!!

Det hedder - med andre ord - *frafaldet* ved Endetiden ! ...

At gå fortabt,
Jeg går fortabt,

Herre. Jeg (og andre) beder om, at Du vil gribe ind og frelse det, som
allerde nu ér gået fortabt. Lad dem smage svinestiens bagside, så de brækker
sig og skriger i deres hjerter: "Jeg hører ikke til her. Jeg vil hjem til min Far!"

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11613

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-09-10 09:44

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c908369$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

More news:

http://nyhederne.tv2.dk/article/33574207/

Homoseksuelle: På høje tid med vielse

=== citat slut ====

Hmm ...

Et udsagn:
(udsagn 1)

At eje Gud
Mig forlanger at eje Gud,
mig, mig, mig ...

Et udsagn:
(udsagn 2)

Præsten:

Herre. Hvorfor virker Helligånden ikke længere i min kirke ?
Jeg har prædiket søndag efter søndag og ligemeget hjælper det.
Folk gider slet ikke komme her længere.
Og det forstår jeg ikke!

Og i det samme lød der en røst fra Himlen:

Tåbe! Hvordan er det du har forvaltet Mit Ord ?

Præsten:

Jo, det er måske rigtig nok: Jeg gik lidt på kompromis...

Skriftsteder såsom Ez. 8,16 "strejfer" mit sind!

11614

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-09-10 10:07

"Kall, Mogens" skrev ..

Ævl!

Man kan ikke både sidde til bord med Gud og dæmoner. Det ville jo være
at holde Gud for nar at blåstemple denne utugt (ved at tilhøre samme
kirkesamfuind)!

Og hvem ønsker at *vanære* sin Gud, som man jo elsker ?

Drag derfor ud af Babylon alle Jer, som vil tjene den levende Gud, fremfor
denne *forfalskning*.

Ja, det kommer så til at koste dig jobbet, men i en frikirke, hvor Gud Helligånd
æres, da vil menighedens medlemmer sagtens kunne løfte denne økonomiske
byrde.

Men uden Gud Helligånd er Folkekirke død, og hvis du bliver der, vil du jo
blot være en levebrødsprædikant, og dermed bliver du jo med tiden redukseret
til blot at være en skygge af dig selv. Du vil blive ulykkelig, så ...

> [...]
>
> Præsten:
>
> Jo, det er måske rigtig nok: Jeg gik lidt på kompromis...
>

> Skriftsteder såsom Ez. 8,16 "strejfer" mit sind!

Et Udsagn:

Jamen ... er Gud da ikke bare en brugsgenstand, hvor mig skal tilfredsstilles ?
Mig har jo behov for anerkendelse, respekt osv.

Compare with ...

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-09-10 10:18

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c908ca3$0$50447$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ..

Det kan godt være, at du, som homoseksuel, ikke oplever det sådan, men vi
andre oplever det som en åndelig *voldtægt* det du gør mod os som Kirke.

Og det hører også med til debatten!

*Verdslig* set må der ikke gøres forskelsbehandling i vores samfund. Det er vi
helt enige om.

I skal ha' nøjagtig de samme rettigheder som alle andre, ...

Men at forlange, at Kirken skal være sin Herre utro (for at imødekomme Jeres
krav), det er fuldstændig manglende respekt for andre mennesker.

Jamen. Mig har et så stort behov for at blive anerkendt, at mig forlanger at selv
Gud skal stå skoleret ...

Mig, mig, mig ...

File no 11616

Fra : Vidal

Dato : 15-09-10 10:54

Den 15-09-2010 11:18, Kall, Mogens skrev:

> Det kan godt være, at du, som homoseksuel, ikke oplever det sådan, men vi
> andre oplever det som en åndelig*voldtægt* det du gør mod os som Kirke.

Vi andre? Du er vist i stort mindretal blandt kristne
med den mening.

Ja, nu du selv siger det ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kall, Mogens

> [...]
>
> Præsten:
>
> Jo, det er måske rigtig nok: Jeg gik lidt på kompromis...
>

> Skriftsteder såsom Ez. 8,16 "strejfer" mit sind!

Interrupt RETURN from ...

Sent: Friday, June 18, 2010, CET 15:43, GMT 13:43
Subject: Re: Når Gud Helligånd taler ... !
11315 news:hvft56$v6k$1@news.eternal-september.org
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/131ac3f01c23640b

> [...]
> gentagne gange (i den sidste tid, kort før lukketid) skidt ved siden af toilettet.
> Det var *ulækkert* at gøre rent efter ham.
> Og minsandten om ikke også at han nu var begyndt at skide op ad væggene!
>
> Jeg tænkte ikke særlig meget over dette, lige indtil det gik op for mig, at Gud
> Helligånd muligvis taler gennem dette:
>
> I - undskyld udtrykket - skider på Mig.
> I kalder Jer kristne, men I skider Mig lige op i ansigtet.
> I siger, at I elsker Mig, men når det kommer til stykket, er I ligeglade med Mig.
> I blæser højt og flot på Mit Ord, fordi det ikke passer Jer at adlyde det.

News:

www.udfordringen.dk torsdag den 16. september 2010, side 4

=== citat start ===

Indbrud i hver femte kirke

[billed-tekst]

Tyve har svært ved at holde fingrene væk fra guldlysestager og andre
værdigenstande i Folkekirken

[ ... ]

=== citat slut ====

Compare with ...

Kom derfor i hu, hvorfra du er faldet, og omvend dig ...
ellers kommer Jeg over dig og flytter din lysestage ...
(Åb. 2,5)

Tanke-associeringen "strejfer" ens sind, at Gud taler til sine *utro*
godsforvaltere i Folkekirken gennem de *fjernede* lysestager !

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11619

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-10 17:53

> [...]
>om emnet til kirkeminister Birthe Rønn Hornbech. Bliver rådet
>fulgt, er ligestillingen for homoseksuelle par næsten fuldendt.

Birthe gav den længe som sej og havende integritet
Men da hun blev gjort minister af Fogh og de kissemissede på
Amalienborg Slotsplads havde hun taget en uriaspost som hun ikke havde
nosser til - hun har ofte været let at banke på plads af den snu
godhedsindustri - bl.a. har hun ikke DF-præstefætrenes kløgt om
bøssers selvoptagethed og ukirkelighed - eller
HUN HAR IKKE MOD TIL AT GØRE DET RIGTIGE

Skal også flerkoneri og ægteskaber med kæledyr og motorcykler ku ske i
kirken - nej - børneavl er essentielt vedr bry llupsritual

Jeg er to gange blevet kirkelig viet og elsker Wagners brullupsmarch
fra Lohengrin på kirkeorgel- men det må bøsserne sku høre hjemme på en
lydfil.

Det var kun første bryllup der gav barn - Noriko var for gammel

Men min første søn er nu speciallæge i pædiatri og det skyldes at
moderen pæsede ham til at blive dydsmønster i skolen som mig - social
arv - ikke DNA - for da jeg var på ferie med ham i Berlin forrige år,
var det klart at han - desværre - ikke havde warmingske
akademikertraditioner og det har socialborgmesteren heller ikke trods
samme DNA, for min bror klarede ikke universitetsstudiet og hans søn
EL-borgmesteren har heller ikke haft evne til at gøre sådant færdigt

Fra : Kall, Mogens

Dato : 18-09-10 10:10

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/09/17/130041.htm

Minister: Kirken har nyt syn på homoseksuelle

17. sep. 2010 13.16 Politik

Folkekirken har flyttet sig i synet på registreret partnerskab,
så to af tre præster i dag formentlig ikke vil afvise at velsigne et
homoseksuelt par foran alteret.

Det siger kirkeminister Birthe Rønn Hornbech til et udvalgs
rapport om registreret partnerskab. I den anbefaler flertallet en
kirkelig velsignelse af bøsser og lesbiske, som har indgået
registreret partnerskab.

Skal bekæmpe fordømmelse

- Rapporten vidner om, at hele folkekirken har bevæget sig og
taget næring af det omgivende samfund. Derfor understreger man, at
folkekirken skal bekæmpe fordømmelse. Det går den vej, siger hun.

På mindre end fem måneder har det kirkeligt bredt sammensatte
udvalg barslet med sin rapport om et ømtåleligt emne, påpeger hun.

- Udvalget har arbejdet enormt hurtigt, og man plejer at råbe
lovsjusk af mig. Det er vigtigt, at de enkelte menighedsråd får
lejlighed til at debattere det, siger Birthe Rønn Hornbech.

Folkekirke, ikke præstekirke

I juleferien vil hun studere svarene, når høringsfristen er ovre den
17. december. Hvis der skal lovgives og indføres et
autoriseret, kirkeligt ritual, skal hun samarbejde med justitsminister
Lars Barfoed.

Selve velsignelsen har været drøftet i flere kirkelige udvalg, forklarer hun.

- Vi har ikke en præstekirke, så jeg vil have en diskussion, før jeg
kommer med en indstilling til regeringen, siger Birthe Rønn
Hornbech.

=== citat slut ===

Ævl !

Kirken kan slet ikke ændre syn, for den har ingen kompetance desangående!
Den er blot sat til at forvalte godset, indtil ejermanden vender hjem.

Så det er udelukkende *vranglærere*, som postulerer dette.

Men det skal man ikke forbavses over, for hvis mennesket i sit oprør mod
sin Skaber kan finde på at henrette Ham på et kors, da kan man jo også
finde på at *forfalske* Hans Ord!

Men selvfølgelig kommer der en dag en regning, som skal betales !

Et spørgsmål vil sikkert komme (i den forbindelse):

Hvorledes har du forvaltet Mit Ord ?

File no: 11630

Fra : Kall, Mogens

Dato : 18-09-10 10:35

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c9481f4$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>

> Men selvfølgelig kommer der en dag en regning, som skal betales !
>

> Et spørgsmål vil sikkert komme (i den forbindelse):

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/381057:Kirke---tro--Flertal-truer-Roenn-i-strid-om-homoseksuelle-vielser

Flertal truer Rønn i strid om homoseksuelle vielser

18. september 2010

Til trods for at kirkeministeren ønsker arbejdsro, mens en ny
rapport om homoseksuelle vielser nu sendes i høring i det kirkelige
miljø, så vil SF fremsætte forslag om ægteskab for homoseksuelle

Der tegner sig et politisk flertal for, at kirkeminister Birthe Rønn
Hornbech (V) skal stille med en mere vidtgående løsning end en
autoriseret kirkelig velsignelse af homoseksuelle.

Det sker, efter ...

[ ... ]

=== citat slut ===

Og det er så heri, at det *blasfemiske* kommer ind i billedet, at et verdsligt
parti som SF vil bestemme over Kirken, apropos ...

(vedr. Antikirst)

... så han tager sæde i Guds tempel
og udgiver sig selv for at være Gud.

(2.Tess. 2,4)

Godt jeg ikke stemmer på SF (og skal gå til grunde med dem i fortabelsen) !

File no 11631

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-10 19:34

>Godt jeg ikke stemmer på SF (og skal gå til grunde med dem i fortabelsen) !

Rønn Hornbeck har vist fundet et godt kompromis vedr ritual for
homosexuelle sentimental reasons.

Os der sympatiserer med at biblens ord om ægteskab respekteres af
statskirkens ceremonier - er vi sikret mod fortabelse?

Fra : Vidal

Dato : 18-09-10 19:55

Den 18-09-2010 20:33, Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Os der sympatiserer med at biblens ord om ægteskab respekteres af
> statskirkens ceremonier - er vi sikret mod fortabelse?

Hvis man er kristen, kan man kun håbe og tro på
Guds tilgivelse. Vi vil blive dømt, som vi selv
dømmer.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-10 20:48

>Hvis man er kristen, kan man kun håbe og tro på
>Guds tilgivelse. Vi vil blive dømt, som vi selv
>dømmer.

Uha - det blir ikke sjovt at være Pia Kjærsgaard på dommens dag
Den lille mopsede hjemmehjælper har skabt karriere på at være
rethaverisk, forurettet, dømmesyg - det kan danskerne li, det sælger
billetter

Fra : Vidal

Dato : 19-09-10 11:10

Den 18-09-2010 21:48, Bo Warming skrev:

> [...]
> Den lille mopsede hjemmehjælper har skabt karriere på at være
> rethaverisk, forurettet, dømmesyg - det kan danskerne li, det sælger

Hej, er det dig Bo Warming???

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-10 12:27

On 2010-09-19 12:09, Vidal wrote:

> Hej, er det dig Bo Warming???

God is on the earth. Don't you see how all the heavens are rejoicing? I
have just seized possession of my kingdom, I've thrown the Pope in
prison, and I’m having Wilhelm, Bismarck, and Stöcker shot.

The Crucified.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-10 21:32

On Sun, 19 Sep 2010 13:27:15 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>have just seized possession of my kingdom, I've thrown the Pope in
>prison, and I’m having Wilhelm, Bismarck, and Stöcker shot.

Ja sådan skrev Nietzsche på tysk i brev til Strindberg eller Brandes
og havde nogen skudt kejser Wilhelm så var måske WW1 undgået

Nietzsche simulerede gal, studentikost og underholdende for den lille
vennekreds han havde begrænset sig til, efter at have haft stor
vennekreds i årtier
Ved at spille rollen godt, blev det muligt for søsteren at få
sponsorer til udgivelse af de ellers usælgelige bøger.
Pragtbind af Zarathustra-bogen kom derfor til at ligge i titusinder af
meniges rygsække i skyttegravene i 1918

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-10 23:02

On 2010-09-19 22:31, Bo Warming wrote:

> Ja sådan skrev Nietzsche på tysk i brev til Strindberg eller Brandes
> og havde nogen skudt kejser Wilhelm så var måske WW1 undgået

Nej, brevet var til hans brevveninde Meta von Salis-Marschlins,
historiker, der arbejdede for emancipation af fruentimmere.

Hun ville være blevet stenet af muhammedanerne med sine ligeretstanker,
men FN må have syntes at hun var kæk.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-10 21:26

On Sun, 19 Sep 2010 12:09:53 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hej, er det dig Bo Warming???

Jeg ser DF og deres boss som en milliard gange mindre skadelig end
øvrige politikere på tinge.

Kun ku let overgås men vi er en bananrepublik på en lidt anden måde
end Sverige så lad os støtte Pia i mangel på bedre. Hvis du ser
inkonsistens så ring 35861000, Mvh Bo

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-09-10 23:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man er kristen, kan man kun håbe og tro på
> Guds tilgivelse. Vi vil blive dømt, som vi selv
> dømmer.

Om jeg fatter at homoseksuelle ønsker at blive gift i samme kirke som
gammeltestamentlige folk som dig sidder og dømmer dem udfra hvad der står i
det gamle testamente, nogenlunde det samme triste stof som Koranen og Toraen
er lavet af: Fordømmelse på fordømmelse.

Homoseksuelle ønsker den kristne velsignelse til deres vielse som er i dyb
modsætning til de gammeltestamentlige forskrifter. Jeg fatter det ikke. I
stedet burde de homoseksuelle lade dig og ligesindede rådne op i den
folkekirke som kun vil rumme dem delvist og som staten forlængst burde have
skilt sig af med.

Men jeg kan jo tage fejl - jeg mener - du er så tilpas forstokket at du nemt
kunne tænkes ikke at være medlem af folkekirken men af de mange
fundamentalistiske frikirker, det ville forklare en del. Jeg har ingen
aktier i nogen af de tre store religioner, kristendommen, jødedommen og
islam, så jeg er skide-ligeglad med om homoseksuelle bliver gift i
folkekirken, jeg er ikke medlem af den.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bjarne

Dato : 22-09-10 09:06

> Et spørgsmål vil sikkert komme (i den forbindelse):
>
> Hvorledes har du forvaltet Mit Ord ?

Folkekirken har sgu da aldrig forvaltet guds ord, kun sit eget.

Fra : Vidal

Den 15-09-2010 10:27, Kall, Mogens skrev:

> [...]
> sig og skriger i deres hjerter: "Jeg hører ikke til her. Jeg vil hjem til min Far!"

Hykler!

Karsten Nissen:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/381043:Kronik--Ja-til-kirkelig-velsignelse-af-registreret-partnerskab?all=1

Et flertal på 10 udvalgsmedlemmer, som jeg er en del af, finder, at synet på
homoseksuel praksis falder uden for de spørgsmål, som det ifølge Den Augsburgske
Bekendelse, artikel 7, er tilstrækkeligt – og nødvendigt – at være enige om af
hensyn til kirkens enhed. Derfor kan der inden for kirken herske dyb uenighed om
dette spørgsmål, uden at det kirkelige fællesskab lider skade derved. Det samme
flertal erkender, at homoseksuelt samliv ikke er en del af en kristen
skabelsesordning, men at dette samliv ikke strider imod det grundlæggende i
evangelisk-luthersk kristendomsforståelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-09-10 10:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Ordet & Israel skriver:

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2734

MØRKE SKYER OVER FREDSFORHANDLINGER
Tirsdag den 14. september 2010

Selvstyrepræsident Abu Mazen, premierminister Benjamin Netanyahu
og Hillery Clinton mødtes i dag til topmøde i Sharm el-Sheikh i
Sinaj. Mødet er fortsættelsen af de direkte fredsforhandlinger, som
blev søsat for to uger siden i USA.

Formålet med forhandlingerne er at nå til en aftale om løsning af de
store stridsspørgsmål, der skiller parterne og forhindrer en
fredsslutning. Det gælder ikke mindst den kommende grænse mellem
Israel og en palæstinensisk stat, Jerusalems fremtid, det
palæstinensiske flygtningeproblem og kravet om anerkendelse af Israel
som en jødisk stat.

Men tirsdag eftermiddag så det ikke ud til, at det var lykkedes at sætte
disse spørgsmål i fokus på topmødet. I stedet så fokus igen
ud til at være rettet mod, hvad der skal ske med de israelske bosættelser
på Vestbredden, mens man forhandler om en fredsløsning.

I november 2009 indførte Israel et ti-måneders byggestop i bosættelserne.
Palæstinenserne kræver, at byggestoppet forlænges, hvad
Israel indtil videre har nægtet.

Striden om byggestoppet blussede endnu mere op inden dagens møde.
I går truede den palæstinensiske chefforhandler med at afbryde
forhandlingerne, hvis byggestoppet ikke forlænges.

I flyet undervejs til Egypten sagde Hillery Clinton til journalister, at
Israel bør forlænge stoppet. Det samme sagde den
amerikanske mellemøstudsending George Mitchell efter mødet.

Men også fra den anden side er der pres. Fire Knesset-medlemmer
fra højrefløjen i Netanyahus eget Likud-parti har truet med at
stemme nej til finansloven, hvis byggestoppet forlænges. Og i nogle
af de andre højrepartier i regeringskoalitionen er der trusler
om at forlade regeringen, hvis det sker.

Om USA kan bygge bro over uenigheden, så forhandlingerne om
de egentlige stridsspørgsmål kan komme i gang, er stadigt usikkert.
Forhandlingerne fortsætter ved et ikke-planlagt møde senere i dag
i Sharm el Sheikh og som planlagt i Jerusalem i morgen.

Kilde link
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/extend-the-settlement-freeze-u-s-urges-israel-at-egypt-summit-1.313774

11617

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-10 17:09

> [...]

>Forhandlingerne fortsætter ved et ikke-planlagt møde senere i dag
>i Sharm el Sheikh og som planlagt i Jerusalem i morgen.

DET ER LYSE SKYER

Israel bør narre palæstinenserne til terror så de kan miste 99% af
Gaza og Vestbred til bosættere

Stem DF der elsker Israel

At Liebermann og andre extremortodokse er så sekteriske som
muslim-fundamentalister er uinteressant.
Han har ret og hjælper Netanyahu til flertal så USA er magtesløs

USAs Obama og Hillary er al for muslimvenlige (som alle socialister)
og fortjener at Israel gør deres ufredproces til grin

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-10 17:32

> [...]
>Forhandlingerne fortsætter ved et ikke-planlagt møde senere i dag
>i Sharm el Sheikh og som planlagt i Jerusalem i morgen.

Lad os håbe at muslimelskende Obama og Hillary narres af den kloge
Benjamin Netanyahu

for når USA siger FRED mener de MUSLIMFORKÆLELSE

LAd bosætterne erobre 99% af VEstbred og Gaza

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-09-10 07:55

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/33608782/

Fire Røde Khmerer anklages for folkemord

Torsdag d. 16. sep. 2010; kl. 06:08 af ritzau

Cambodias FN-støttede tribunal har torsdag tiltalt fire tidligere
ledere fra De Røde Khmerer for folkemord, krigsforbrydelser og
forbrydelser mod menneskeheden. I gruppen er det højest rangerede
nulevende medlem af det kommunistiske regime.

Retten har bestemt sig for "få prøvet disse fire anklagede i retten",
siger dommer You Bunleng ved en pressekonference, før han
læste andre anklagepunkter op som tortur, mord og voldtægt.

Nuon Chea, der var kendt som "bror nummer to" og fungerede som
næstkommanderende efter De Røde Khmerers grundlægger Pol Pot, skal i
retten i 2011 sammen med tidligere udenrigsminister Leng Sary, dennes
kone, tidligere socialminister Leng Thirith og tidligere
statsleder Khieu Samphan.

Den internationale dommer Marcel Lemonde siger, at efterforskningen
har taget så længe, fordi sagen var meget kompleks.

I juli blev den tidligere Røde Khmerer fængselschef Kang Kek Lew
også kaldet "Duch" idømt 30 års fængsel.

/ritzau/AFP

11621