Pia Kjærsgaards tale ved Sverigedemokrater~
Fra : /Peter

Dato : 13-09-10 09:13

Pia Kjærsgaards tale ved Sverigedemokraternes vælgermøde i Höganäs
lørdag den 11. september 2010

"Hvis svenskerne vil gøre Stockholm, Göteborg og Malmö til skandinaviske
Beirut´er med klan-krige, æresdrab og massevoldtægter, så dem om det. Vi
kan altid sætte en klap i Øresundsbroen."

Ja, sådan skrev jeg i et af mine ugebreve i 2002 - og nu står jeg her
"hinsidan".

Naturligvis mente jeg det ikke bogstaveligt, at vi skulle afbryde
forbindelsen til Sverige.

Men jeg var så træt af den kritik, som det etablerede Sverige lod regne
ned over den nye danske regerings udlændingepolitik.

Dengang hed den svenske statsminister Göran Persson - og
indenrigsministeren hed Mona Sahlin.

Det er hende, der i Rosengård advarede svenskerne mod "danske
tilstande" - Danske tilstande - og så i Rosengård? Må jeg lige være her.
Som om Danmark var en eller anden bananrepublik - eller et diktatur.

--------

Jeg vil gerne sige tak for invitationen til at komme og tale for jer i
dag her i Höganäs.

Jeg er ikke kommet for at blande mig i svensk indenrigspolitik - for det
er KUN et anliggende for det svenske folk. Nej, jeg er kommet fordi den
svenske debat på mange måder minder om den danske debat for 10-15 år
siden - og så alligevel ikke.

Og jeg er kommet fordi Sverige også angår Danmark. Vi kan ikke sidde med
hænderne i skødet og være tavse vidner til den politiske udvikling til
Sverige.

Når Sverige hvert år giver opholdstilladelse til tusindvis af
indvandrere, er det også Danmarks problem.

Når det etablerede Sverige med alle midler forsøger at kvæle
ytringsfriheden, vil jeg ikke være tavs.

Men hvad er det så for "danske tilstande", som Mona Sahlin er så bange
for?

Er det retten til en fri politisk debat?

Er det ytringsfriheden?

Er det pressefriheden?

Er det befolkningens ret til at blive hørt, når de er bekymrede over
konsekvenserne af masseindvandringen, den voldsomme kriminalitet, den
økonomiske trussel mod velfærdssamfundet - at befolkningen føler sig som
"fremmede" i deres eget land og ikke længere kan genkende deres
lokalområde?

Eller er det snarere frygten for, at det socialdemokratiske
magtmonopol - "jernnæven i fløjlshandsken" - er i fare for at blive
brudt? Det magtmonopol, som uanset regeringsfarve har præget Sverige?

"Jeg tror, at det som gør så mange svenskere misundelige på
indvandrergrupper, det er, at I har en kultur, en identitet, en
historie - noget som binder jer sammen. Og hvad har vi? Vi har
midsommeraften og den slags tåbelige ting"

Genkender I citatet i denne fordanskede version?

Ja, det var Mona Sahlin - kvinden, der ønsker at repræsentere det
svenske folk som statsminister. Politikeren som advarer mod "danske
tilstande".

Undskyld, men hvad blev der af Selma Lagerlöf, August Strindberg, Evert
Taube, Ingmar Bergmann, Vilhelm Moberg og Astrid Lindgreen? Hvor er de
smukke landskaber, Valborgsaftenen, de rødmalede træhuse,
hembygdsgårdene - alt det som også vi danskere elsker ved Sverige?

Er det bare tåbelige ting?

Hvor kommer dette afgrundsdybe selvhad dog fra? Som om svenskerne havde
noget at skamme sig over?

Og meget bedre ser det ikke ud på den borgerlige fløj i Sverige...

Hvad med statsminister Frederik Reinfelt og hans påstand om, at
"Ursvenskt är bare barbariet"? Var det kærlighed til fædrelandet? Var
det en statsminister værdigt?

----------

Der findes nogle mennesker, der siger, at et folk har de politikere, som
det fortjener. At et land har den presse, som det fortjener. Jeg er ikke
længere enig - og det er også en af grundene til, at jeg står foran jer
i dag.

Der findes masser af gode fornuftige svenskere.

Svenskere, som tager deres land og deres nationalitet alvorligt.

Svenskere, som er bekymrede over udviklingen i deres land, og som
brændende ønsker et opgør med den kvælende dyne af politisk korrekthed,
der dominerer svensk politik og svenske medier.

Det ved jeg, fordi jeg dagligt modtager e-mails og breve fra Sverige.

I begyndelsen tænkte jeg nok, at Sverige og den svenske befolkning selv
måtte tage ansvaret. Men det etablerede Sveriges massive kampagne mod
Sverigedemokraterne er så ondsindet, at jeg er nødt til at udtale mig.

Den svenske elite vil sige, at jeg skal blande mig uden om. Den svenske
elite vil bede mig rejse ud af Sverige - og hjem til Danmark, hvor vi
"kan avle os tilbage til stenalderen", som en svensk avisleder
elskværdigt skrev. Jeg er ikke velkommen her. Dansk Folkeparti er ikke
velkomment her. Det etablerede Sverige ryster i bukserne på grund af os!

Men undskyld, hvem er det lige, der blander sig? Var det ikke netop
Göran Persson, Mona Sahlin og Lars Leijonborg, som blandede sig i den
danske udlændingepolitik? Var det ikke svenske medier, der omtalte os
som "Danskjävlar", da en folkevalgt, demokratisk regering valgte at
gennemføre en række rimelige stramninger af udlændingepolitikken? Hvem
begyndte?

Sverige er stivnet i politisk korrekthed!

Sverige står bomstille!

I Sverige hersker "tystnaden"!

De svenske magthavere må da indrette deres samfund præcis, som de vil.
Men jeg er i min gode ret til at fortælle dem lige præcis, hvad jeg
mener om det. Nøjagtigt som svenske politikere og kulturpersonligheder
udbreder deres manglende viden om Danmark.

Forfatteren Jan Guillou må da hjertens gerne fortælle, at jeg er
farligere end Osama Bin Laden. Den slags ler vi højt og længe af i
Danmark.

I Dansk Folkepartis pressetjeneste i Folketinget hænger artiklen med Jan
Guillou endda på væggen - jeg mener, det er ikke hver dag, man bliver
sammenlignet med verdens farligste terrorist, som i dag for præcis ni år
siden gennemførte terrorangrebet på USA - et angreb som kostede flere
tusinde mennesker livet.

Og Lars Leijonborg fra Folkpartiet var da velkommen til at sidde i en
debat med mig på Dansk TV og rive en af Dansk Folkepartis brochurer i
stykker, fordi han ikke havde andre argumenter. De fleste danskere
"roade" sig!

Men det er synd for den svenske befolkning. I Danmark kan vi le af de
svenske politikere. Men svenskerne skal leve med dem!

Da svensk TV-4 for nyligt afviste at bringe en valgvideo fra
Sverigedemokraterne, havde jeg fået nok! Videoen var - set med danske
øjne - helt harmløs.

I Dansk Folkepartis valgvideoer lægger vi heller ikke fingrene i mellem.
Alligevel bliver de vist på dansk TV.

I Dansk Folkeparti lagde vi Sverigedemokraternes video på vores
hjemmeside. Så kunne folk selv se og vurdere - også svenskere, som er
hjerteligt velkomne på vores hjemmeside.

I Danmark kalder vi det ytringsfrihed. I Sverige kalder de etablerede
politikere og mediernes smagsdommere det "hets mot folkgrupp".

Men er det "hets mot folkgrupp" at pege på, at der ER en sammenhæng
mellem velfærd og indvandring?

Er det "hets mot folkgrupp" at gøre opmærksom på, at ældre mennesker
ikke får den pleje, de skal have, fordi udgifterne til indvandringen og
den manglende integration tvinger velfærdssamfundet i knæ?

Er det ikke snarere "hets mot svenskerne"?

-------

Jeg forstår godt, at den almindelige svensker ikke tør udtale sig
offentligt om udlændingepolitikken.

Historien har vist, at det i Sverige kan koste mennesker deres job -
deres levebrød - at gøre opmærksom på indvandringens konsekvenser.

Men historien viser også, at undertrykkelse af bekymringer, ØGER
trykket - og at tryk avler modtryk.

Jeg husker, hvor politikere fra etablerede svenske partier for skjult
kamera luftede rent racistiske holdninger lige før Riksdagsvalget i
2002. Fordi de troede, at ingen "lysnade". Da de blev konfronteret med
deres udsagn, nægtede de at have sagt sådan.

Det var ynkeligt!

Det var det rene hykleri!

Undertrykkelsen af debatten har også en anden - og endnu mere alvorlig
konsekvens: At bekymrede mennesker i Sverige allierer sig med
udemokratiske og ekstreme højrebevægelser.

Når politikerne nægter at tale åbent om problemerne, og når medierne
ikke tillader kritik af den førte politik. Ja, så henviser de i
virkeligheden debatten til gaden!

I undergrunden udkæmpes kampen i det skjulte. Med uacceptable og
udemokratiske midler. Det fører til voldelige overgreb mod indvandrere
og brandattentater mod moskeer. Men åbenbart ønsker svenske politikere
for alt i verden at "tvätta" deres hænder - det er jo ikke "deres
fejl" - og så har de kun ét svar: Endnu mere undertrykkelse af den frie
debat.

I Danmark findes der en lille gruppe ynkelige mennesker på den ekstreme
højrefløj. Og der findes en endnu mindre gruppe af nynazister. De er til
grin i offentligheden. Ingen tager dem alvorligt, når de en sjælden gang
marcherer i gaderne.

Det skyldes naturligvis til dels de særlige danske historiske
erfaringer. Nazityskland holdt Danmark besat i årene fra 1940 til 1945.
Danskerne havde nazismen inde på livet.

I dag kan efterhånden få nulevende overlevende modstandsfolk fortælle om
kampen mod den tyske besættelsesmagt. Og de kan fortælle, hvordan det
lykkedes at redde langt de fleste danske jøder over til Sverige. Som
dengang var neutralt. De kan fortælle, hvordan det var at stå i det
mørklagte Danmark og kigge over på den lysende svenske kyst.

Dengang var Sverige frihed og håb. I dag flygter jøderne fra Malmö -
drevet på flugt af islamister, nynazister og den ekstreme venstrefløj.

Danskerne er vaccinerede mod nazismen. Og om vi i Dansk Folkeparti får
kendskab til, at vi har medlemmer, som kommer med racistiske
udtalelser - eller har tilknytning til den ekstreme højrefløj, så ryger
de ud af partiet OMGÅENDE! Vi vil ikke finde os i nedsættende
bemærkninger om andre mennesker.

Jeg plejer at sige sådan: Det skal være svært at komme ind - men til
gengæld meget nemt at ryge ud. En del af Dansk Folkepartis succes - og
altafgørende for mediernes respekt - skyldes, at vi aldrig har
accepteret medlemmer med sympatier for det ekstreme højre.

Medierne har beskyldt os for "topstyring". Mit svar er: Selvfølgelig!
Naturligvis! Et parti er et fællesskab nøjagtigt som andre
fællesskaber - et fællesskab med klare regler for, hvordan vi omgås
hinanden og andre.

Hvis et parti skal opnå respekt, må der ALDRIG kunne skabes tvivl om, at
det står fast forankret på demokratiets grund.

Sverigedemokraterne har på trods af den omfattende hetz mod partiet en
stor chance for at komme i Riksdagen, når svenskerne går til valg om
godt en uge.

Det stiller partiet over for nye udfordringer. Bliver partiet
"vågmästare" (tungen på vægtskålen)? Hvem skal man samarbejde med? Eller
nægter de øvrige partier at samarbejde? Spørgsmålene er mange.

Men én ting er helt afgørende for succes - og her taler jeg ud fra min
erfaring med næsten 30 år i dansk politik: Viljen til kompromis. Hellere
sætte et lille fingeraftryk på lovgivningen end slet ikke at have nogen
indflydelse overhovedet.

Når Sverigedemokraterne kommer i Riksdagen - og det tror jeg, I gør - så
starter en ny kamp: Kampen for reel indflydelse. Og i virkeligheden
allerede den NÆSTE valgkamp!

Jeg føler, at tiden er kommet, hvor det officielle Sverige ikke længere
kan undertrykke debatten. Presset er ganske enkelt for stort. Svenskerne
kan se, at regnestykket ikke længere går op.

Jeg forstår godt, at Mona Sahlin er bange - rigtig bange. I Danmark er
det lykkedes for Dansk Folkeparti at vende den politiske udvikling.
Ingen partier ønsker reelt at vende tilbage til masseindvandringens
periode i 1980´erne og 1990´erne.

Selv om der er forskel på Sverige og Danmark, er jeg sikker på, at en
lignende positiv udvikling kan skabes i Sverige!

Jeg håber på hele den svenske befolknings vegne, at "Danske tilstande"
vil kendetegne svensk politik i fremtiden.

Rigtig godt valg!

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-10 08:36

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilstande" - Danske tilstande - og så i
> Rosengård? Må jeg lige være her. Som om Danmark
> var en eller anden bananrepublik - eller et

Med de udtalelser Pia K og hendes ubehagelige
slæng kommer med, så er Danmark at ligne med en
bananrepublik OG et diktatur. Da hun i sit eget
parti er en sand diktator hvor andre synspunkter
end hendes ikke nyder fremme, så passe
beskrivelsen meget godt.

> [...]
> land har den presse, som det fortjener. Jeg er
> ikke længere enig - og det er også en af
> grundene til, at jeg står foran jer i dag.

Nej, at vi med Dansk Fremmedhaderparti har de
dummeste og tarveligste politikere er hverken
noget vi har fortjent eller kan være tjent med.

> Der findes masser af gode fornuftige svenskere.

Ikke blandt Sverigsdemokraterne.

> [...]

> svensk avisleder elskværdigt skrev. Jeg er ikke
> velkommen her. Dansk Folkeparti er ikke
> velkomment her. Det etablerede Sverige ryster i

Musen på vej over broen med elefanten: Guud hvor
vi gungrer.

> [...]
> der omtalte os som "Danskjävlar", da en
> folkevalgt, demokratisk regering valgte at
> gennemføre en række rimelige stramninger af

Rimelig stramning? Nu må min lomme le.

> Forfatteren Jan Guillou må da hjertens gerne
> fortælle, at jeg er farligere end Osama Bin
> Laden. Den slags ler vi højt og længe af i
> Danmark.

Vi?

> [...]
> terrorist, som i dag for præcis ni år siden
> gennemførte terrorangrebet på USA - et angreb
> som kostede flere tusinde mennesker livet.

Og derfor skal der dræbes endnu flere tusinder i
Afghanistan hvor Osama bin Laden heller ikke
befinder sig? Man ser den mærkværdige logik
fruentimmeret anvender.

> Men det er synd for den svenske befolkning. I
> Danmark kan vi le af de svenske politikere. Men
> svenskerne skal leve med dem!

Foreløbig lever vi med Dansk Fremmedhaderparti -
og det er surt nok.

> Da svensk TV-4 for nyligt afviste at bringe en
> valgvideo fra Sverigedemokraterne, havde jeg
> fået nok! Videoen var - set med danske øjne -
> helt harmløs.

Næ, set med DFs øjne

> I Dansk Folkepartis valgvideoer lægger vi heller
> ikke fingrene i mellem. Alligevel bliver de vist
> på dansk TV.

Den slags makværk som DF benyttter sig af kan man
i virkeligheden ikke tage alvorligt, såfremt det
skulle være en video der kaprer stemmer. Men vi
har efterhånden også vænnet os til frontfurien fra
Hellerup. Kun ubegavede underydere kunne drømme om
at stemme på det parti.

> I Dansk Folkeparti lagde vi Sverigedemokraternes
> video på vores hjemmeside. Så kunne folk selv se
> og vurdere - også svenskere, som er hjerteligt
> velkomne på vores hjemmeside.

Sålænge det bliver på deres hjemmeside (DFs),
overlever vi nok.

> I Danmark kalder vi det ytringsfrihed. I Sverige
> kalder de etablerede politikere og mediernes
> smagsdommere det "hets mot folkgrupp".

Ytringsfrihed i Danmark er retten til at svine
andre til.

> Men er det "hets mot folkgrupp" at pege på, at
> der ER en sammenhæng mellem velfærd og
> indvandring?

Det afhænger da af hvordan man sammenligner og når
det har en hetzlignende karakter, så er det galt.
Det minder om filmen om jøderne og rotterne i en
tysk propagandafilm. Der fandtes jøder og der
fandtes rotter, men når man klippede filmen sammen
ved først at vise jøder i ghettoer som tyskerne
havde forlangt at de skulle bo i, og så viste
rotter i kloakker på samme måde sammenstimlet, og
når man så hævdede at jøderne var at ligne med
rotter, så er den gal. Og dyrlæge Riemann blev da
også dømt fængselsstraf for at sige at de fremmede
formerer sig som rotter -det var ikke i DF, da
partiet ikke var opfundet endnu, men det var i
Fremskridtspartiet som er DFs forløber. Man merkt
die Absicht und wird verstummt.

> Er det "hets mot folkgrupp" at gøre opmærksom
> på, at ældre mennesker ikke får den pleje, de
> skal have, fordi udgifterne til indvandringen og
> den manglende integration tvinger
> velfærdssamfundet i knæ?

I Danmark skyldes miseren ovenover at DF og
regeringen kynisk har barberet kommunernes
økonomiske handlemuligheder ned til benet.

Og så mere blablabla -

Fra : TL

Dato : 14-09-10 11:51

On Tue, 14 Sep 2010 09:36:29 +0200, in dk.politik "ahw" <nix> wrote:

>Musen på vej over broen med elefanten: Guud hvor
>vi gungrer.

Der er vist lidt rod i metaforerne. Hvem er elefanten?

Fra : T.L

Dato : 14-09-10 11:53

On Tue, 14 Sep 2010 09:36:29 +0200, in dk.politik "ahw" <nix> wrote:

>Man merkt
>die Absicht und wird verstummt.

Hvis bare det var så vel. Arne, hvornår bliver du "verstummt"? Jeg er
sikker på, at jeg ikke er den eneste, der ser frem til den dag.

Fra : Vidal

Dato : 14-09-10 13:03

Den 14-09-2010 12:53, T.L skrev:

> Hvis bare det var så vel. Arne, hvornår bliver du "verstummt"? Jeg er
> sikker på, at jeg ikke er den eneste, der ser frem til den dag.

Mon ikke Arne søger at citere Goethe. Citatet stammer fra
'Tasso' og lyder retteligt:

"So fühlt man Absicht, und man ist verstimmt"

Det bliver ofte fejlciteret, men denne version er jeg dog
aldrig stødt på før.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : TL

Dato : 14-09-10 13:10

On Tue, 14 Sep 2010 14:02:30 +0200, in dk.politik Vidal
<vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>'Tasso' og lyder retteligt:
>
>"So fühlt man Absicht, und man ist verstimmt"
>
>Det bliver ofte fejlciteret, men denne version er jeg dog

Jeg gættede også på, at det var det han mente, men jeg syntes bedre om
det han faktisk skrev.

Fra : Vidal

Dato : 14-09-10 13:37

Den 14-09-2010 14:09, TL skrev:

> Jeg gættede også på, at det var det han mente, men jeg syntes bedre om
> det han faktisk skrev.

LOL.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-10 23:29

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> LOL.

Nu er Tomme Tom jo ikke just et geni hvad angår
citater eller tysk i det hele taget, men jeg kan
konstatere at det heldigvis er længe siden jeg har
læst noget fra ham - han er vist i Kina for tiden,
og der burde han blive - helst uden netadgang.

Fra : TomL

Dato : 15-09-10 00:11

On Wed, 15 Sep 2010 00:29:21 +0200, in dk.politik "ahw" <nix> wrote:

> [...]
>læst noget fra ham - han er vist i Kina for tiden,
>og der burde han blive - helst uden netadgang.

Arne har ikke meget humor eller selvironi. En helt igennem kedelig og
usympatisk karakter.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-10 17:33

"TomL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen
> On Wed, 15 Sep 2010 00:29:21 +0200, in dk.politik "ahw" <nix> wrote:
>
> Arne har ikke meget humor eller selvironi. En helt igennem kedelig og
> usympatisk karakter.

Du kender mig ikke, fjols - men sådan er det jo med dig - du postulerer en
hel masse, men du aner ikke hvad du taler om.

Fra : TomL

Dato : 15-09-10 20:33

On Wed, 15 Sep 2010 18:32:37 +0200, in dk.politik "ahw" <-> wrote:

>"TomL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

>Du kender mig ikke, fjols -

Jeg har set dine skriverier her i gruppen de sidste mange år, mere end
rigeligt til at konkludere, at du er humørforladt, selvhøjtidelig, og
en helt igennem kedelig karakter.
Oveni er du så væsentligt mindre begavet end du selv bilder dig ind,
fjols.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-10 23:28

> [...]
> 'Tasso' og lyder retteligt:
>
> "So fühlt man Absicht, und man ist verstimmt"
>
> Det bliver ofte fejlciteret, men denne version

Jeg fik lavet en trykfejl. Jeg har altid benyttet
ordet "verstimmt", men her gik det galt og blev
til "verstummt" - det var ikke meningen.

Og det var ikke et citat fra Goethe, der som du
korrekt skriver havde et andet. Man merkt die
Absicht und wird verstimmt, er altså ikke et citat
fra Goethe, men et mundheld der passer med
situationen i det foreliggende.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-09-10 23:32

"ahw" <nix> wrote in message
> Jeg fik lavet en trykfejl.

Ja det gør du tit når du har dummet dig.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 15-09-10 09:10

Den 15-09-2010 00:27, ahw skrev:
> [...]
> korrekt skriver havde et andet. Man merkt die
> Absicht und wird verstimmt, er altså ikke et citat
> fra Goethe, men et mundheld der passer med

De fleste Goethe-ord fik også i Danmark vinger på en tid, da de endnu blev
citeret på tysk — det gælder således "So fühlt man Absicht, und man ist
verstimmt" (fra Tasso), der i reglen citeres forkert som "Man merkt die
Absicht..." Tasso klager i al almindelighed over, at spontaniteten har veget
pladsen for det planmæssige, mens det "forkerte" udtryk peger på en bestemt
(ond) hensigt.

http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Tysk_litteratur/1770-1832/Johann_Wolfgang_Goethe

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ahw

Dato : 15-09-10 19:21

Jeg var indtil dato ikke klar over at det drejede sig om Goethe, og da jeg
ikke har givet ham som kilde, kan det næppe være et fejlcitat. Han havde
ikke eneret på "geniale" sætninger eller på sætninger på tysk i det hele
taget.

Fra : Vidal

Dato : 15-09-10 20:51

Den 15-09-2010 20:20, ahw skrev:
> [...]
> på "geniale" sætninger eller på sætninger på tysk i det hele taget.

Nej, men de fleste tilskriver ham citatet, også det "forkerte".

Det kan godt ske, sætningen har fået sit eget liv, så vi ikke
længere behøver at tænke Goethe, når vi hører det. Men slår man
betydningen op, også af den "forkerte" sætning, er Goethe næsten
ufravigeligt nævnt, som ophavsmand.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin

Dato : 16-09-10 08:14

On 15 Sep., 21:32, TomL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> [...]
> en helt igennem kedelig karakter.
> Oveni er du så væsentligt mindre begavet end du selv bilder dig ind,

Du glemte "historiefornægter og bevi(d)st løgnhals". I samme kategori
som Ole Sippel, Ruth von Sperling, Kjeld Koplev og lign personager.

B/R
Martin