New world order? Hvad er det?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 12-09-10 18:47

Jeg hører oftere og oftere om "New world order"

Men hvad er det? Hvad er målet? Og hvad er formålet?

Jeg har søgt på nettet, men det vrimler med alle mulige og umulige teorier,
og det ene ser ud til at være mindre seriøst end det andet.

Jeg forstår at, det skal være en slags hemmelig verdensregering, men hvordan
skulle de kunne sikrer sig at, deres repræsentanter rundt om på jorden
skulle være mindre korrupte og bedre statsledere end de er i dag? Der er jo
langt fra New York til Mozambique!

Men hvad er formålet så?

Skal det ende ud med et demokratisk statskoncept, eller bliver det i sidste
ende en form for Verdensdiktatur? Eller kommer det kun til at gælde den
finansielle sektor?

Og jeg har jo mange flere spørgsmål end dem, men tror nu lige jeg vil
begrænse mig lidt.

Nogen bud?

Mvh

KA

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-09-10 19:05

On 2010-09-12 19:47, Klaus Andersen wrote:
> [...]
> finansielle sektor?
>
> Og jeg har jo mange flere spørgsmål end dem, men tror nu lige jeg vil

Wikipedia:
New World Order is that a secretive power elite with a globalist agenda
is conspiring to eventually rule the world through an authoritarian
world government, which replaces sovereign nation-states, and an
all-embracing ideology, which indoctrinates cosmopolitanism

Det ligner til forveksling EU - gør æd æt?

Mvh
Martin

Fra : Klaus Andersen

Dato : 12-09-10 19:46

> [...]

> ideology, which indoctrinates cosmopolitanism
>
> Det ligner til forveksling EU - gør æd æt?

Det der har jeg også læst, men det giver ikke meget mening og jeg fatter
stadig ikke formålet. Skulle det så give en bedre verden? Eller er det et
kriminelt setup?

Mvh

KA

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-09-10 20:24

On 2010-09-12 20:46, Klaus Andersen wrote:
> [...]
> stadig ikke formålet. Skulle det så give en bedre verden? Eller er det et

Pampere søger at udbygge deres privilegier og selvfølelsens insignier.
Søg ikke efter nogen større dybde i deres tænkning - Ritt sagde det
meget godt og enkelt i kommisærens dagbog: "Det gælder om at holde
cyklen i gang".

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-10 00:29

On Sun, 12 Sep 2010 21:24:20 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Søg ikke efter nogen større dybde i deres tænkning - Ritt sagde det
>meget godt og enkelt i kommisærens dagbog: "Det gælder om at holde

Var der andet i hendes æbleplantage og borgmestergerning end at the
show must go on?
En Glistrup ku ha gjort mirakler for danskerne med hendes vennenetværk
og magt
men hun var til tomme provokationer dog ofte nogle ret intelligente og
tankevækkende, som da hun indrømmede at hvad ikke alle børn kan lære,
skal ingen lære for SOCIALDEMOKRATI bæres af MISUNDELSE altså typisk
dansk nag

Fra : Henrik Blunck

Dato : 12-09-10 20:18

Den 12-09-2010 19:47, Klaus Andersen skrev:
> Jeg hører oftere og oftere om "New world order"
> Men hvad er det? Hvad er målet? Og hvad er formålet?

Jeg ville umiddelbart anbefale dig Lars Bugges bøger om
konspirationsteorier, for det er et sammensurium af forskellige ideer
om, at der skulle være en "skjult dagsorden" med at danne et nyt
verdensrige - og altså en konspirationsteori.

> Jeg har søgt på nettet, men det vrimler med alle mulige og umulige teorier,
> og det ene ser ud til at være mindre seriøst end det andet.

Jeps, det er som regel konklusionen på de fleste causeringer om
påstanden/ideen...

> [...]
> skulle være mindre korrupte og bedre statsledere end de er i dag? Der er jo

Der har aldrig været større afstand landene imellem end der er netop nu,
så det er som så mange andre konspirationsideer: rent tankespind...

Henrik Blunck - Ruds Vedby
Tjen penge online - http://www.blunck.dk/tjen-penge-online
Politisk blog - http://politisk-blog.blogspot.com/