Nagfølelsernes sindsyge er ukinesisk
Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-10 16:35

Nagfølelsernes sindsyge er ukinesisk
Vrede fortrængninger pga hemmelighedskræmmeri er de skævøjede delvis
fri for.
Det fine ved japanere og til en vis grad kinesere er at de har i
generationer boet tæt i risdyrkende landsbyer, hvor man er nødt til
ikke at have hemmeligheder for hinanden, så forebrydelse er sjælden,
fordi man spiller med åbne kort. Få selvbedrag, få fortrængninger.Når
man lader sit liv blive ædt op af nagfølelse fx misundelse hævnlyst og
forurettelse, så får man en rodet psyke, som man ikke har overblik
over. Det man fortrænger til underbevidstheden. sublimeres dvs lever
sit eget liv og ændres evt sygeligt så man rammes af vredesudbrud, som
vulkaner der får dig til at gøre skadelige aggressive ting du
fortryder, som var de sket i fuldskab. Konfuzianenes afklarede
målrettede ærlighed hindrer det pjat
Uanset hvor dygtig en psyke-fagmand er til drømmetydning og
psykoanalyse, er der ingen veje til at udredde det kaos, som burde
føde en stjerne, men føder kedsomhed og ulykke.
Sindsyge personer m/u hallucinationer kan være farlige, fordi de har
været uærlige for sig selv, og derfor har et hidsigt temperament, der
ikke er så spændende som det lyder.
Japan beskyldes for at være kedeligt, og for at ikke-had betyder. at
de græder bag masken og at den vennesæle overflade er en spændetrøje
at freakish kontrol for kontrollens skyld. Det er usandt. Det er en
stor velsignelse at være tryg mht voldsmænd og tyve, og at man blandt
sine nære omgivelser har en samhørighed, så ikke konflikter ulmer ,
fordi man vil have ret og derfor skubber vrede ned under gulvtæppet i
håb om bedre tider.
Kineserne har i de senere årtier lært meget af japanere og deres
målrettede løgnefri afklarethed er en vigtig årsag til, at de er ved
at producere Vesten ud af alle de gode job og prioriterer arbejdglæde
frem for høj løn, og derfår på sigt får langt højere profit end os.
Overvågning er løsningen på mange problemer. Konfuzianene har det i
blodet - man skal stå ved sandheden. De behøver ikke cpr-numre,
kameraer, gps, EDB-registreringer og DNA/fingeraftryk. Det hænger
sammen med færre krige pga bedre naturlige grænser - Japansk ørige
uden flug- og eksil-muligheder gir gensidig kærlighed som Vesten ikke
kan forestille sig. De har aldrig haft husdyr og slaveri fordi de er
vegetarer og fiskespisere.Kina er så stort, at det var uovervindeligt
når samlet i tusinder af år. "Riget i midten# kaldte de sig og troede
sig usårlige, indtil opiumskrigens bedrag. Holocausts overgreb på
jøder var småting ved siden af den britiske kolonimagt afbræding af
Pekings administrationsbiblioteker og andre kejsermagt-symboler, som
alid havde give folkelegemet et hoved , en hjerne, en hukommelse - som
briterne huggede af, fordi de ikke måtte pushe narko
De var korrupte, som japanerne er i dag, en bagatelforbrydelse uden
offer - jeg har i Afghanistan 1974-6 oplevet dygtige embedsmænd som
især levede at bestikkelse, og derfor arbejdede effektivere end vore -
også smurte - statsansatte.
Der kan være stor ærlighed og retfærdighed i korruption, og det
behøver udenforstående folk slet ikke gøre sig til dommere over. Det
er landets interne privatsag.
Ungdomsorganisationer har private idealistiske ledere i Japan - som
spejdertropsførere og ulveunge flokledere i min barndom.
Fritidshjemspersonale er økonomisk motiveret i dag - øv.
De bekymrer sig ikke om pædofili og har derfor ikke pædofili .- vor
lovjungle gør asocial evt forbryderisk

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-09-10 17:49

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
kosp86h9la4oj715qo9fsfk2ak9ltejrri@4ax.com:

> [...]
> sine nære omgivelser har en samhørighed, så ikke konflikter ulmer ,
> fordi man vil have ret og derfor skubber vrede ned under gulvtæppet i

Japan har verdensrekord i selvmord. 35.000 sidste år så vidt, jeg husker.
Måske japanerne ikke er så lykkelige, som du tror? Måske du i bund og grund
er lige så ulykkelig, som dine elskede japanere er?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-10 19:21

On Sun, 12 Sep 2010 18:48:40 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Måske japanerne ikke er så lykkelige, som du tror? Måske du i bund og grund
>er lige så ulykkelig, som dine elskede japanere er?

HAr du et måleinstrument så du kan afgøre om du er så lykkelig som du
tror.

Selvmord hos vore teenagere der føler at ingen har brug for dem, er et
stigende problem.
I 1985 var selvmordsfrekvens ens for Danmark Tyskland og Japan
Men er politiet ærlige hvis pårørende lægger pres at et dødsfald skal
registreres som ulykkestilfælde og ikke selvmord?
Dansk politis empati med pårørende er enorm så jeg tror at
fejlrapportering er værre her end hos de meget objektive pligttro
sandhedskærlige japanske betjente.

Selvmord i Japan hos teenagere er bl.a. når en samuraislægt har pæset
til høje karakterer og det slår fej.
Det er næppe så slemt som at man dræber sig fordi forældre er
ligeglade

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-10 00:24

> [...]

>Måske japanerne ikke er så lykkelige, som du tror? Måske du i bund og grund
>er lige så ulykkelig, som dine elskede japanere er?

Lad os gå ind på arbejdshypotesen at så mange japanere har en grad af
depressivt selvhad så selvmordrate er blevet lidt større end vor i de
senere år.

At USAs er lille er klart - de slår hinanden ihjel med 7
(maskin)pistoler pr mand eller hvad de har
Jeg kan bedre lide at tabere lister ud uden at plaffe naboen ned for
sjov året før

Japanerne har rekord lang levealder, så selvhad overgås af trivsel, ku
man mene

Hvis de som med selvmordspiloter i WW2 ofrer sig for storebror Kina så
indgår det måske i konfuzianernes samlede sejr.

Sikker viden er her mangelvare, men hver dag i 17 år har jeg lært
livskunst på observationsplan af Noriko og hendes kærlighed til sine
katte og til Københavns gamle japanere som hun er besøgsven for. Jeg
tror Fjernøsten er fremtiden og din febrilske selvmordsparanoia må du
gerne bringe troværdige kilder om, HVIS SÅDANT FINDES

Du er ikke den første der genbruger en 30erønsketænkning om at
japanerne græder bag masken og dræber sig mer end os, men at de ikke
skjuler når en meget sjælden gang en vildledt samuraiætling dræber sin
familie og sig selv er vist ikke noget der rykker statistisk

Bl.a. misunder jeg samuraiætling Norikos sovehjerte - hun smider sig
kl 1 og har ikke een vågenperiode før kl 9 hvor sjatpisserBW har et
biour der ikke VIL kende forskel på nat og dag

Men - der er en gammel romer der mystificerer mig

   He sleeps well who knows not that he sleeps ill. .Publius
Syrius
   Ingen ved hvad han formår, før han har forsøgt. Publius Syrius

Let a fool hold his tongue and he will pass for a sage. .Publius
Syrius

MAn kan godt blive forvirret af at have belastet sin harddisk og sit
sind med mange spøjse citater

   Let us be thankful for the fools. But for them the rest of us
could not succeed.Mark Twain

   Man kan godt være et skvat og dog et godt menneske. Betty
Nansen