Vi SKAL have mere velfærd
Fra : N_B_DK

Dato : 11-09-10 13:01

Aldrig har så mange overvægtige danskere ønsket at komme under kniven. Siden
det blev muligt at få fedme­operationer betalt af det offentlige i 2005, er
antallet af operationer steget fra 215 i 2005 til 2.600 operationer i 2009,
skriver Politiken

Men alt for mange operationer viser sig at være spildt arbejde.

Et stort antal patienter tager på igen, når der er gået et års tid, viser
erfaringerne med de godt 6.000 danskere, der har været på operationsbordet.

"Derfor er det jo helt ude i hampen at operere nogen i mavesækken, hvis de
rent faktisk har problemer i øverste etage," siger Inge Vinding, der
arbejder med overvægtige danskere som klinisk diætist og psykolog.

http://nyhederne.tv2.dk/article/32001164/

Nej det er ikke ude i hampen, vi skal bare betale mere i skat, og så skal
alt nok blive godt, for det er nemlig ikke folk selv der skal tage ansvar
for egne handlinger, for min skyld kan folk rådne op i elendighed, hvis de i
den grad fralægger sig deres eget personlige ansvar.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 13-09-10 20:18

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for egne handlinger, for min skyld kan folk rådne op i elendighed, hvis de
> i den grad fralægger sig deres eget personlige ansvar.

For min skyld kan du rådne op hvis det kommer dertil -og jeg er sikker på at
mange deler min opfattelse af dig. Det glæder mig at konstatere at rød blok
vinder frem og at vi derefter skal betale noget mere i skat - folk der som
dig mener at folks helbred skal anskues via skattebilletten fremfor via
deres behov for at blive raske, egner sig ikke til at skulle bestemme hvad
skattemidlerne skal bruges til. Jeg håber at folk som dig bliver
brandskattet uden at I kan gøre en pind ved det. Jeres hylekor om de høje
skatter, er trættende at høre på.
I andre lande betaler de måske lidt mindre i skat, men så skal
virksomhederne til gengæld betale for både indlæggelser og sociale ordninger
til deres ansatte. Problemet er blot at hvis man ikke har et arbejde, så
falder man uden for systemet og er henvist til sulteydelser. Ikke ligefrem
en model et humanistisk indstillet menneske som mig bifalder.

Men nok om det jammer om de høje skatter. De rigeste skal naturligvis betale
noget mere, og det glæder mig at venstrefløjen i folketinget har indset
dette - jeg tror heller ikke at al intelligensen er placeret på højre side
af salen.