Syge mennesker er overalt
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-09-10 18:51

.... også i Tyskland

http://politiken.dk/udland/1057137/tysk-universitet-forbyder-nazitoej/

"Universitet i Greifswald har forbudt tøj, der forbindes med nynazister.
Et universitet i det nordøstlige Tyskland har forbudt studerende og ansatte
at benytte beklædning, der forbindes med nynazister.

Universitetet i Greifswald har offentliggjort de nye regler i forbindelse
med starten på det nye skoleår.

Reglerne forbyder brug af tøj, der »sender klare signaler om racisme,
fremmedhad, glorificering af vold, er i strid med forfatningen eller
nedgører andre«, siger universitetets talsmand.

Forbuddet kommer efter, at en højreorienteret professor bar tøj af mærket
Thor Steinar, der er populært blandt højreekstremister på grund af dets
nazilignende logoer."

---

"sender klare signaler om racisme, fremmedhad, glorificering af vold"

Så spørger jeg: Hvordan i alverden bærer man sig ad med at sende sådanne
klare signaler ved at iføre sig tøj af et bestemt mærke, der IKKE bærer
nogen form for tekst eller andre budskaber. Thor Steinar's logo skal man nok
være mere end almindeligt kreativ for at få til at ligne et hagekors. Nogle
nynazister går i dette tøj ... og? jeg er sikker på mange af dem også går i
jeans.

Det er fandeme lige før man burde købe noget Thor Steinar tøj, bare for at
støtte dem i denne kamp imod idiotien.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-09-10 19:41

On Fri, 10 Sep 2010 19:50:44 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Det er fandeme lige før man burde købe noget Thor Steinar tøj, bare for at
> støtte dem i denne kamp imod idiotien.

Det har jeg dog ikke i sinde.

Men hvad "kan kendetegne" egentlig bruges til?

En "prik" på en finger kunne jo være et kendetegn..

Hvad gør man så med de der "har været" men ser anderledes på det i dag?

Undskyld mig, jeg ER venstreorienteret, men denne regel er for dum!

--
MVH
Bruno