Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT technik-direkt
Fra : Pia

Dato : 07-08-01 11:04

Jeg sidder her og er ved at bestille noget. I går, da jeg testede systemet,
virkede det fint, jeg kom helt hen til kreditkort info. I dag sidder jeg med
en megalang liste, som jeg nødig vil til at skrabe sammen igen, og får at
vide mine cookies er deaktiverede (hvordan kan den så holde rede på min
indkøbsliste mens jeg vælger produkter?!)

Har nogen af jer opdaget dette hos technik-direkt, og går det i orden
senere, hvis jeg lader den blive på skærmen? De svarer naturligvis ikke på
email, jeg har nemlig for længe siden spurgt angående minus moms priser.

:Pia

Fra : Per F Andersen

Dato : 07-08-01 11:03

> vide mine cookies er deaktiverede (hvordan kan den så holde rede på min
> indkøbsliste mens jeg vælger produkter?!)

Det der med cookies må være en fej hos tecknich-direkt. Det har den også
gjort med mig adskillige gange. Sidst lukkede jeg bare Explorer og gik ind
igen og så var den der!

mvh per

--
Fjern zer
perfa@zzsol.dk

Se mine indiensbilleder på http://www.worldonline.dk/~perfa
http://www.grafolog.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-08-01 11:13

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vide mine cookies er deaktiverede (hvordan kan den så holde
rede på min
> indkøbsliste mens jeg vælger produkter?!)

Det behøves man ikke at gøre i en cookie, normalt ville man nok
gemme denne information på session stacken på serveren istedet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 07-08-01 11:16

"Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in

> [...]
> sammen igen, og får at vide mine cookies er deaktiverede (hvordan kan
> den så holde rede på min indkøbsliste mens jeg vælger produkter?!)

Ja de roder lidt rundt i det der med cookies. Nogen gange når man bladrer
rundt i de forskellige kategorier er cookies ifølge dem deaktiverede, og så
pludselig virker de!?

Jeg tror ikke at din cookie fil forsvinder sådan lige pludselig. Prøv at
tilføje en enkelt vare til din kurv, luk din browser ned og åbn den igen.
Varen burde stadig ligge der - det er ihvertfald min erfaring. Jeg har
aldrig haft problemer med mine bestillinger på trods af forvirringen
omkring cookies.

De er elendige til at svare på e-mails! Ring hellere derned hvis det er
noget du vil have svar på inden for 3 dage.

--
Hilsen
Kenneth

http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Pia

Dato : 07-08-01 11:24

ups, der er en ting jeg har glemt at spørge om tror jeg - kommer der skat og
moms på ved grænsen? Skal jeg jo LIIIGE have med i mit budget...

tak...

:Pia

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-08-01 12:01

> ups, der er en ting jeg har glemt at spørge om tror jeg -
kommer der skat og
> moms på ved grænsen? Skal jeg jo LIIIGE have med i mit
budget...

Hvis du ikk er momsregistreret, skal du betale tysk moms, og ikke
noget dansk moms.

Hvorimod er du momsregistreret skal du ikke betale tysk moms, men
afregne dansk moms hvis du sælger det igen her i Danmark.

Fra : MR

Dato : 07-08-01 12:11

Nej, da både Danmark og Tyskland er med i EU kommer der hverken told eller
moms på ved grænsen. Priserne hos TechnikDirekt er inklusive tysk moms
(16%), så det er den endelige pris for dig. Der er ganske vist en dansk
særregel, som siger at hvis forretningen omsætter for over et vist beløb i
Danmark, skal den opkræve dansk moms i stedet for tysk, men TechnikDirekt
omsætter (endnu) ikke for så meget her i landet (og i givet fald var det
deres problem, idet det er dem der så skal inkludere dansk moms i deres pris
til dig). Hvis du f.eks. bestiller bøger hos Amazon i England (som omsætter
over beløbsgrænsen her i landet) tillægger de selv 25% dansk moms på din
faktura.

Apropos cookies: Jeg tror det har noget at gøre med, at deres cookies 'timer
ud' for hurtigt. Hvis jeg har min browser stående åben på deres side i et
vist stykke tid, bliver cookies deaktiveret næste gang jeg trykker på et
link.

MVH,
MR

Fra : Pia

Dato : 07-08-01 12:27

det lykkedes mig at bestille, så må vi se, om de vil trække momsen fra på
mit SE nummer - jeg kan jo ikke trække det fra herhjemme. Og 16-19% (har
hørt lidt forskelligt) er jo også en slant ud af 7000...

En Coolscan IV koster dernede det samme som en III herhjemme, så jeg
satser... Så er der bare de 3 ugers ventetid hos Minolta på rep... suk.

:Pia

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-08-01 13:43

> [...]
så jeg
> satser... Så er der bare de 3 ugers ventetid hos Minolta på

Det er det tyske firma som skal fjerne den tyske moms, normalt
skal du sende/faxe et kopi af din momsregistrering til dem, de
undersøger så om den er ægte og fratrækker derefter momsen.

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 08-08-01 13:47

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det tyske firma som skal fjerne den tyske moms, normalt
> skal du sende/faxe et kopi af din momsregistrering til dem, de
> undersøger så om den er ægte og fratrækker derefter momsen.

Jeg opgav bare mit momsnummer i rubrikken beregnet til kommentarer på
bestillingsformularen
- det fungerede fint. Jeg vil tro, at de har det registreret på mit
kundenummer nu, men for en sikkerheds skyld skriver jeg altid:
"Please deduct VAT. VAT number DKxxxxxx"

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-08-01 13:46

> [...]
mit
> kundenummer nu, men for en sikkerheds skyld skriver jeg altid:
> "Please deduct VAT. VAT number DKxxxxxx"

Rart at de er lidt smartere end den gennemsnitlige tyske butik.

Jeg har flere gange været ude for at skulle faxe osv :(

Det vil jeg huske, tak for tippet :)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-08-01 13:42

> [...]
(som omsætter
> over beløbsgrænsen her i landet) tillægger de selv 25% dansk

Derfor skal man jo også købe bøger hos www.bookshop.co.uk som
oftest også er billigere.

> [...]
side i et
> vist stykke tid, bliver cookies deaktiveret næste gang jeg

Time out tiden, bliver sat af den som generere cookien, altså
websiden.