Hvilket TV-kort?
Fra : John V.

Dato : 10-09-10 11:40

Hvilket TV-kort skal jeg købe, helst internt PCI.
Kortet skal kunne tilsluttes antennestik i væggen.
Jeg har HDMI monitor og stik svarende til, både på skærmen (Asus VK246H
HDMI) og grafikkort (Nvidia GTX 260).
Lydkort Creative X-fi intern udgave.
Jeg bruger XP-Professionel.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : PostMan

Dato : 10-09-10 13:51

John V. forklarede:
> [...]
> Kortet skal kunne tilsluttes antennestik i væggen.
> Jeg har HDMI monitor og stik svarende til, både på skærmen (Asus VK246H HDMI)

Hejsa

Hvis det er for at se det nye digital signal, hente med en tag/stue
antenne (kortet virker ikke på kabletv), så er det her et rigtigt fint
prisbilligt kort.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=terratec&sp=all&pid=239924

Det kort kan godt vise DR-HD, men så skal du muligvis installer en code
til det, så vidt jeg husker (køre ikke XP mere)
Der er denne her fin nok.
http://corecodec.com/products/coreavc
koster dog 10$

Vh

Postman

Fra : John V.

Dato : 10-09-10 18:53

Den 10-09-2010 14:50, PostMan skrev:
> [...]
>
> Det kort kan godt vise DR-HD, men så skal du muligvis installer en
> code til det, så vidt jeg husker (køre ikke XP mere)

Det er som jeg skriver i oplæg, et kort der kan tilsluttes til stik i
væggen!

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Martin [TMM]

Dato : 10-09-10 19:16

Hej
On 10-09-2010 19:53, John V. wrote:
> Det er som jeg skriver i oplæg, et kort der kan tilsluttes til stik i
> væggen!

Det er svært for os at vide hvad der er i den anden ende af det stik. Er
det en antenne eller er der en kabel-tv leverandør bagved?

Hvis det er en antenne, så er det et DVB-T kort du skal have fingrene i.
Er det derimod en kabel-tv leverandør, er det et DVB-C kort du skal have.
Personligt har jeg haft gode erfaringer med kort fra Hauppauge. Det
behøver dog ikke betyde at der ikke er andre gode eller måske bedre kort
derude.

Mvh
Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-10 12:01

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Er det derimod en kabel-tv leverandør, er det et DVB-C kort du skal
> have.

Skal og skal er så meget sagt - f.x. YouSee sender stadig ca 40 kanaler
analogt - så der kan et "tilfældigt" TV-kort bruges, hvis det er nok.

Men nej - spørgeren fortæller ikke meget om, hvad han har og hvad han
ønsker at se ;-(

Jan

Fra : John V.

Dato : 11-09-10 12:17

Den 10-09-2010 20:15, Martin [TMM] skrev:
> [...]
> Personligt har jeg haft gode erfaringer med kort fra Hauppauge. Det
> behøver dog ikke betyde at der ikke er andre gode eller måske bedre

Det er TDC kabel med et radio-stik og et tv-stik.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-09-10 19:52

John V. skrev lidt smart:
> Det er som jeg skriver i oplæg, et kort der kan tilsluttes til stik i væggen!

Godt nok kvikurt, hvad/hvem er din antenne leverandør "Boxer, YouSee,
Stofa, DVB-T, Canal Digital, Brøndby Net, ComX ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : John V.

Dato : 11-09-10 12:14

> [...]
>
> Det kort kan godt vise DR-HD, men så skal du muligvis installer en
> code til det, så vidt jeg husker (køre ikke XP mere)

Min fejl, jeg ønsker at bruge det signal som kommer fra et antennestik,
kabelTV.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-10 13:45

"John V." <taform@c.dk> skrev i meddelelsen
> Min fejl, jeg ønsker at bruge det signal som kommer fra et
> antennestik, kabelTV.

Du nævner i et andet indlæg, at det er Tdc - hvis du kan "nøjes" med
almindeligste kanaler, så sender Tdc stadig ca 40 af dem via kabel i
analog - så der kan du bruge et hvilkensomhelst TV kort.

Hvis du vil have den digitale version af kanalerne - og de ekstra, der
kun sender digitalt, så skal du have noget med DVB-C....

Jan

Fra : John V.

Dato : 11-09-10 18:29

Den 11-09-2010 14:45, Jan Vestergaard skrev:

> [...]
>
> Hvis du vil have den digitale version af kanalerne - og de ekstra, der
> kun sender digitalt, så skal du have noget med DVB-C....

Tak, det var det svar jeg efterlyste.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-09-10 19:53

Jan Vestergaard wrote:

> Hvis du vil have den digitale version af kanalerne - og de ekstra, der
> kun sender digitalt, så skal du have noget med DVB-C....

Nej, det koster ikke ekstra. Siden efteråret 2009 har YouSee sendt DVB-C
udgaver af deres analoge kanaler i grund-, mellem- og fuldpakke uden
ekstra betaling. Og uden kryptering så du skal heller ikke have et kort.

OP skal have et DVB-C kort. Analogt TV er en død sild til nyanskaffelser.

--
Jesper Lund

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-09-10 01:45

Jesper Lund skrev:

> [...]

> OP skal have et DVB-C kort. Analogt TV er en død sild til nyanskaffelser.

Det er jo også det JV skriver

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : John V.

Dato : 15-09-10 14:45

Den 13-09-2010 02:44, Brian Vestergaard skrev:

> Det er jo også det JV skriver

Jeg har så købt et Hauppauge, det virker fint og kan oven i købet optage
film, til senere afspilning.
Aner ikke om det er DVB-C eller DVB-T, men det virker - så cool nok, jeg
ser ikke ret meget TV alligevel og har faktisk kun Computeren til det.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester