Congo: FN-soldater svigtede voldtægtsofre
Fra : /John

Dato : 08-09-10 12:12

FN-tinsoldaternes uduelighed er vel efterhånden legendarisk.

Vi så det eksempelvis i Srebrenica, hvor serberne massakrerede
muhammedanerne, trods højtidelig erklæring om at byen var under
FN-beskyttelse.

Vi så det i Rwanda under Hutu/Tutsi konflikten.

FN demonstrerer også sin uduelighed flere gange ugentlig i Libanon, hvor det
iranske præsteskabs proxy Hizbollah gør stort set hvad der passer dem, trods
blåhjelmenes tilstedeværelse.

Nu genser vi så FNs uduelighed i Afrika, denne gang i Congo:

"FN's soldater har svigtet ofrene for massevoldtægt i den østlige del af Den
Demokratiske Republik Congo (DRCongo), hvor der er anmeldt mere end 500
tilfælde af voldtægt og andre seksuelle overgreb i den seneste måned ...
Nogle af ofrene var børn helt ned til syv år":

http://www.information.dk/telegram/244077

Hvis ikke det var så uhyre tragisk, ville FN-soldaternes indsats være
fuldstændig komisk!

Jeg kommer uvilkårligt til at tænke på de gamle stumfilm med Keystone
Cops...

John

Fra : Michael Christensen

Dato : 08-09-10 05:29

On 8 Sep., 13:11, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> FN-tinsoldaternes uduelighed er vel efterhånden legendarisk.

Jeg ved ikke om du kender udtrykket Rules of Engagement (ROE)? De
bestemmer, hvad FN-styrken må og ikke må (blande sig i). Skyd ikke
skylden på soldaterne, men på de politikere, der bestemmer vilkårene
for en indsættelse.

Det er også politikerne der bestemmer f.eks. protected areas - f.eks.
i Jugoslavien - men ikke giver soldaterne på stedet tilstrækkelige
ressourcer - og handlefrihed til at løse opgaven.

/Michael

Fra : /John

Dato : 08-09-10 12:52

"Michael Christensen" <michael@mathx.dk> skrev i en meddelelse

> Skyd ikke skylden på soldaterne,
> men på de politikere, der bestemmer
> vilkårene for en indsættelse.

Du har ganske ret, og jeg fik mig vist formuleret lidt kluntet denne gang;
jeg bekagler..

John

Fra : \"@'

Dato : 08-09-10 15:10

On Wed, 8 Sep 2010 13:52:14 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>jeg bekagler..

LOL

lægger du også æg?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 08-09-10 15:08

On Wed, 8 Sep 2010 13:11:54 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>fuldstændig komisk!
>
>Jeg kommer uvilkårligt til at tænke på de gamle stumfilm med Keystone

FN er en forening ledet af uduelige personer, hvis eneste force er at
de kender nogle toppolitikere,

Danmark vil være bedst tjent med at melde sig ud af det vanvittige
cirkus hurtigst muligt, FN er 100% spild af både penge og folk

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-10 16:14

"@' <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
d26f86lqe29mvp0h5r55gd99imtbptlmmb@news.tele.dk:

> Danmark vil være bedst tjent med at melde sig ud af det vanvittige
> cirkus hurtigst muligt, FN er 100% spild af både penge og folk

FN er ikke bare spild af penge og folk. FN er dybt skadelig for Danmark og
for resten af den frie verden. Vi skal ud af dén muslimske, kommunistiske,
fascistiske, despotiske og gennemkorrupte organisation - og det kan kun gå
for langsomt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.