Besvær med at få et billede til at linke :~
Fra : Morten holme gregers~

Dato : 08-09-10 13:14

Jeg sidder og skal have et billede til at kunne linke, men jeg
kan ikke find src'en i denne tekst
BACKGROUND-IMAGE: url(assets/frontpage_text.jpg); WIDTH: 100%;
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; HEIGHT: 38px"
næsten lige meget hvor jeg sætter href'en og anchor'et er der
problemer

Tak,
hilsen
Morten_holme

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-09-10 14:40

Den 08-09-2010 14:14, Morten holme gregersen vedel skrev:
> [...]
> BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; HEIGHT: 38px"
> næsten lige meget hvor jeg sætter href'en og anchor'et er der

Hej Morten

Jeg vil mene, at assets/frontpage_text.jpg bliver tilføjet dit
domæne - altså f.eks. som www.ditdomæne.dk/assets/frontpage_text.jpg

Kan du poste dit domæne?

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-09-10 14:50

Den 08-09-2010 15:39, Martin Ploug skrev:

> Hej Morten
>
> Jeg vil mene, at assets/frontpage_text.jpg bliver tilføjet dit
> domæne - altså f.eks. som www.ditdomæne.dk/assets/frontpage_text.jpg
>
> Kan du poste dit domæne?

Måske mangler der bare en skråstreg før assets - altså /assets.
Så den filde sti måske bliver:
www.ditdomæne.dk/assets/frontpage_text.jpg

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-09-10 15:09

On 08-09-2010 14:14, Morten holme gregersen vedel wrote:
> [...]
> BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; HEIGHT: 38px"
> næsten lige meget hvor jeg sætter href'en og anchor'et er der

Det er da et baggrundsbillede - ikke et billed-link.

Billed-link ser således ud:

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-09-10 16:27

Den 08-09-2010 16:09, Karl Erik Christensen skrev:

> Det er da et baggrundsbillede - ikke et billed-link.
>
> Billed-link ser således ud:

> src="sti_til/billede.png" /></a>

Korrekt. Men div'en med baggrundbilledet
kan bringes til at virke med en
onclick eventhandler:
Det er ikke sædvanligt at sætte disse baggrundegenskaber
inline.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-09-10 15:29

> [...]
> kan ikke find src'en i denne tekst
> BACKGROUND-IMAGE: url(assets/frontpage_text.jpg); WIDTH: 100%;
> BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; HEIGHT: 38px"

Du skal bruge en a href for at kunne linke direkte på andet end a-
tags, med mindre du bruger HTML5.

Lav en a-tag, som er så stor som billedet og sæt baggrundsbilledet på..

Hvis du ikke ved hvordan, så giv et link til siden samt billedet, så
skal jeg nok forklare det yderligere.

Du kan også sætte en img inde i en a-tag, hvilket vil være naturligt,
hvis billedet har indholdsmæssig betydning. I modsat fald behøver du
ikke img. Forskellen (funktionsmæssigt) er alene, at du ikke kan sætte
en alt på et baggrundsbillede, derfor vil en blind eller en LYNX-
bruger f.eks. ikke kunne få en beskrivelse (via alt-tagget - man kan
jo sætte en title på en a-tag, det er også lovligt).

Men baggrundsbilleder er som regel til pynt, hvor img er til
indholdsmæssigt betydning.

MVH
Rune Jensen