WiFi printer
Fra : steen

Dato : 09-09-10 17:57

Min mor har købt en Canon MP 640 wifi printer, og vil gerne kunne printe
trådløst fra sin stationære pc. Det er nemlig sådan, at hendes internet
kører via et kombineret modem/trådløs router (ZyXel P-2602HW-D1A 802.11g fra
Fullrate).
Men hvordan sætter man skidtet op så det kan tale sammen?
Hendes pc har Win XP.

Mvh Steen

Fra : Preben

Dato : 09-09-10 20:28

Den 09.09.2010 kl. 18:57 skrev steen <steen@steenmartin.dk>:

> [...]
> fra
> Fullrate).
> Men hvordan sætter man skidtet op så det kan tale sammen?

Efter installation skulle der være et ikon på skrivebordet, Canon IJ
Network Tool.
Prøv den eller kig i manualen under "Changing the Settings in the Wireless
LAN Sheet"
--
mvh/Preben

Fra : steen

Dato : 10-09-10 01:42

Preben wrote:
> Efter installation skulle der være et ikon på skrivebordet, Canon IJ
> Network Tool.
> Prøv den eller kig i manualen under "Changing the Settings in the
> Wireless LAN Sheet"

Jeps nu kører det
Men jeg mangler lidt indsigt i hvordan man beskytter et trådløst netværk.
Kan andre se en stationær pc via netværket? Da printeren skulle finde
netværket kom der 5 forskellige frem inkl. naboens "jensogmettesnet" osv.

Fra : Preben

Dato : 10-09-10 07:07

Den 10.09.2010 kl. 02:41 skrev steen <steen@steenmartin.dk>:

> [...]
> Kan andre se en stationær pc via netværket? Da printeren skulle finde
> netværket kom der 5 forskellige frem inkl. naboens "jensogmettesnet" osv.

De andre netværk kan ses, ligesom andre kan se dit netværk, men du skal
selvfølgelig beskytte adgangen med en WPA (Wi-Fi Protected Access)
kryptering. Det kan du indstille i dit Access Point / Router. Find
manualen, log ind på routeren og indstil sikkerhedsniveauet. Den kode du
angiver skal så bruges (1. gang) på de trådløse maskiner, for at de kan
komme i kontakt med netværket. Den kode kender dine naboer ikke, så de kan
kun se netværket, men ikke logge på.

--
mvh/Preben