Libanon: Hizbollah torsker i det
Fra : /John

Dato : 03-09-10 16:12

Hjemmehygge med levende lys i Libanon.

"En brand i det sydlige Libanon bredte sig fredag til et våbenlager fyldt
med granater og anden ammunition og skabte en række kraftige eksplosioner
.... Området, der patruljeres af FN-soldater ... skal ifølge en FN-resolution
være våbenfrit":
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1403153.ece

"The explosions occurred in an area close to Lebanon's southern border with
Israel, a stronghold of the guerrilla group Hezbollah. The region, patrolled
by U.N. peacekeepers ... is supposed to be free of weapons":
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LDE68215I.htm

"al-Jazeera news channel reported that the explosions occurred at a weapons
depot located in the three-storey home of a Hezbollah operative ... Israeli
security sources noted that the incident proves once again that Hezbollah
holds weapons in the heart of a civilian population and endangers southern
Lebanon's residents.

IDF officials stressed that the Lebanese army prevented UNIFIL troops from
examining the area, pointing to suspicions that the Lebanese army was
cooperating with Hezbollah":
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3948971,00.html

Nåee ja.. Situation normal: All fucked up.

John

Fra : \"@'

Dato : 03-09-10 17:35

On Fri, 3 Sep 2010 17:12:19 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>... Området, der patruljeres af FN-soldater ... skal ifølge en FN-resolution

hvad gavn gør FN i det område?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 03-09-10 17:53

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> hvad gavn gør FN i det område?

Samme 'gavn' som de gør i andre områder, Sudan fx..?

John

Fra : \"@'

Dato : 03-09-10 18:05

On Fri, 3 Sep 2010 18:53:09 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Samme 'gavn' som de gør i andre områder, Sudan fx..?
>
>John

eller i Sinai i 1967

hvis FN var et brandvæsen ville alt være brændt ned før ledelsen
overhovedet havde taget stilling til om branden var stor/lille eller
politisk korrekt nok til at man overhovedet ville rykke ud,

men fine ord og alenlange redegørelser om ingen verdens ting ville der
altid være rigeligt af

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 03-09-10 19:02

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> hvad gavn gør FN i det område?

Jamen FN har da styrtende travlt med mange 'nyttige' gøremål.

Her er fx en israelsk artikel med slet skjult sarkasme:

"Although the United Nations failed to prevent 15 Lebanese citizens from
crossing the border into Israel last week, a UNIFIL force in southern
Lebanon is trying to stop Israeli cows from drinking the water of a pond on
Lebanese territory near the northern border ... About a year ago, Spanish
troops fired at a bull who had crossed the border from Israel to Lebanon":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3751756,00.html

John

Fra : /John

Dato : 03-09-10 19:09

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Jamen FN har da styrtende travlt med mange 'nyttige' gøremål.
> Her er fx en israelsk artikel med slet skjult sarkasme.

Mere om dén historie, og endnu mere sarkasme:

"United Nations prepares to stop Israeli ZIONIST COW insurgents, but not
terrorists ... UN troops ready to combat a bovine invasion from Israel by
building a fence to guard the pond that has been victim to repeated attacks
by the Zionist terrorist cows":

http://barenakedislam.wordpress.com/2009/07/26/united-nations-prepares-to-stop-israeli-zionist-cow-insurgents-but-not-terrorists/

Ganske morsom side iøvrigt.. tror s'gu' jeg gemmer linket :)

John

Fra : \"@'

Dato : 03-09-10 23:38

On Fri, 3 Sep 2010 20:01:30 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>troops fired at a bull who had crossed the border from Israel to Lebanon":

og disse eksempler er jo sagen i en nøddeskal, opfylde pålagt mandat
kan/vil FN ikke, men besvære sig med et par strejfende husdyr kan de
overkomme, men hvad man skal da heller aldrig forpligte nogen ud over
deres evner

men der kan sikkert skrive mange fine resolutioner og fordømmelser

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : hanzen

Dato : 04-09-10 11:56

> hvad gavn gør FN i det område?

Står klar med hæfteplaster hvis en af de små søde muhamsere vælter med
æseltaxien.
--

hilzen
hanzen