DR2 lyver om kulturradikalisme
Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-10 22:52

Georg Brandes var slet ikke kulturradikal som DR2 opfinder

Han var bror til radikaleren Edvard Brandes og talte derfor ved
partimøder, men var modstander af demokrati og varm tilhænger af
Nietzsches overmenneskelære og hans værdifulde kamp for frisind var
DetRadikaleVenstre mange årtier om at tage til sig

Brandes prædikede ateisme, stik modsat R idag som hylder Islam og
kalder der religion der skal beskyttes mod blasfemi - det ville
Brandes brødrene aldrig have gjort

Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene demokratiet.
Kunde jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.   Georg Brandes

   Demokrati betyder folkeherredømme og intet andet. Det går ikke
an, at kalde alt, hvad man synes om for demokratisk.   Georg Brandes

    Jeg tror på den frie forsknings ret og på den frie tankes
endelige sejr. Vi bør alle øge lykkesummen/summen af det gode/det
godes sum"

Naar Massernes Lidenskaber kommer i Bevægelse, bliver som Regel den
fornuftige Enkelte overstemt, skudt til Side eller knust. Georg
Brandes

I Virkeligheden har Masserne altid Religion, fordi enhver
Overbevisning, der bibringes dem, for dem bliver Religion, det vil
sige hverken betvivles eller drøftes Georg Brandes