Klage over korrupt kommune
Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-10 22:19

Klage over korrupt kommune
Til kommunens afdeling for hjemmehjælp til midaldrende

For et par år siden blev den hjemmehjælp jeg er visiteret til,
drastisk forringet fordi en hjælper opfandt et problem i min sætten
mit fingeraftryk på mit hjems indeklima ved ikke at vaske mig
dagligt.
I min barndom og ungdom på Frederiksberg besøgte jeg snese af venners
og klassekammeraters forældres hjem bl.a. forlægger Jarl Borgens og
særdeles ofte konstaterede jeg en lugt i hjemmet som jeg og andre
fandt var ulækker men alle vidste at individer og familier har
forskellig lugt og denne bindes til et hjem og når man var i Zoo
konstaterede man at selvom der i rovdyrburet var flere meter mellem
rækværk der holder besøgende på afstand og tremmer der holder dyrene
i fangenskab, så er der en stærk lugt - selvom ekskermenter umuligt
når tilskuerarealet så lugtmolekyler kommer fra disse bag tremmerne og
via luften til besøgendes næser.
Denne for normale hjem sætten individuelle fingeraftryk på
indeklimaet var klart mere markant for 50 år siden end i dag hvor
påsmøring af syntetiske dufte er almindeligere og vask hyppigere -
men alle har altid vidst siden Pasteurs og Kocks modbevis af
miamsmateorien o. 1870 at der er ingen sygdomsrisiko forbundet med
lugte. Nutidens læger lærer på universitetet - hvor jeg selv har været
ansat som lærer i bl.a. biokemi for stud.med. er - at hygiejneproblem
dvs smitteoverførsels fare er der kun hvis kolera, salmonella eller
lignende fra en sygs fugtige afsondring når til drikkevand , kødretter
eller lignende og her er der præcise grænseværdier. Men da
hjemmehjælperne ikke indtager mad eller drikke ved de højst 5
minutter lange besøg i mit hjem i de seneste 5 år, har jeg aldrig
nærmet mig overskridelse af arbejdsmiljøloven - ingen hygiejnisk
grænseværdi a la den for terpentinmolekyler for malere har man kunne
forestille sig overtrådt - ja faktisk ville måleværdier være på nul i
alle tilfælde.
Kun ammestuehistorier kan få visse uuddannede og af inkompetente
chefer dårligt rådgivne hjemmehjælpesker til at misinformere sine
arbejdsgivere om kritisabel hygiejne i mit hjem - udover at
blomsterfluer i mit køkken ikke kan udelukkes at kunne sætte sig på
først noget fra mig og så på noget der når hjemmehjælperens fugtige
slimhinde, hvis hun berører sin mund efter at have berørt mit
køkkenbord.
En smitterisiko er dog så nær nul som hvor hospitalshygiejne er
overholdt, 1. eftersom smitte sådan kræver at jeg er smittebærer og
det har jeg ikke været siden mine fire år som ulandsarbejder i 70erne
2. hjemmehjælperne bruger konsekvent gummihandsker når de her har
båret affald ud eller taget en opvask eller støvsuget
Mod min vilje og via en boligkonsulents lodrette usandhed om at
arbejdsmiljøloven kan retfærdiggøre det, foranstaltede man for ca 3 år
siden en tyvetusindkroner dyr rengøring af mit køkken udført at
firmaet Renland som kommunen har venskab med. Ingen spurgte om min
formue dengang og havde man tjækket bankindestående havde det vist
større formue end i dag, eftersom jeg - som oplyst denne uge til
boligkonsulent Michael Jensen har fået et ½ millionlån i huset til en
tagreparation pga regnindtrængen der kan forhindre at jeg kan bo her
mit liv ud.
Kommunen har tidligere afvist hjælp selvom skimmelsvamprisiko er
nærliggende,
Det har siden vist sig at huset også har andre skavanker så det lån
jeg fik og som er det eneste banken vil give, er ikke udbetalt men
står i banken og trækker ikke rente men er i beredskab til at det
bliver akut vigtigt at iværksætte håndværkerarbejde
Og jeg kan da sætte alt ind på det vigtigste. Der er altså udlæg i
mit reparatonslån hos Lån og Spar banken, så pengene ikke er
disponible til den ønskede rengøring. Som i øvrigt kun kommunen og
ikke jeg har interesse i
Firma Renlands forstyrrelse af mit hjem som iværksattes trods mine
skriftlige protester og uden den mindste given signal om accept -
udover at jeg ikke tilkaldte politi og krævede dommerkendelse, hvad
jeg burde have gjort.
Firmaet efterlod et smadret køkken hvor elektriske installationer
stadig ikke virker pga den tyrkiske rengørers hælden sæbevand i
oldgamle stikkontakter. Sikringerne gik og da ny var købt i isat - han
husker utvivlsomt at han lod mig gå i byen og købe dem - var der
varigt ikke længere strøm og det har jeg talrige gange krævet
kommunens reparation af - stadig uden held,
Så min køkkenhygiejne er stadig handicappet pga kommunalt
uundskyldeligt hærværk.
Bolig konsultent var så elskværdig at love dette ordnet i forbindelse
med det aktuelle rengøringsprojekt med de momsregistrerede håndværkere
som jeg ifølge kommunens topankeinstans svar på klage selv skulle
finde blandt nogen jeg har tillid til. Og nu er dette afblæst pga den
formue - som der er udlæg i - og som jeg oplyste boligkonsulenten om i
denne uge.
Kommunen har forlangt at Renland skulle tage sig af hele min lejlighed
efter deres ødelæggelse af mit køkken og nu protesterede jeg så
kraftigt, at man lod Michael Jensens vennefirma "MG Enterprise" give
tilbud som jeg afviste fordi han ville udføre en støvende
gulvafslining.
Igen var der nul interesse for mine formue forhold.
Men når jeg på kommunens ordre bl.a. Søren Schindlers finder et
momsregistreret firma så afvises pga min udisponible formue som der er
udlæg i
Hermed klages og foreslås erstatning udbetalt vedr
1.   det af kommunen udførte hærværk på mit køkken
2.   at det ligner grov korruption at kommunen gerne vil bruge mig
som påskud for dyrt arbejde når kommunens venner udføre det, men ikke
når et momsregistreret firma som jeg har tillid til, udfører det.
Firmaet Renland lod i vinters to arbejdsmænd slæbe 18 flyttekasser med
bøger fra mine reoler i stueetagen til min kælder, med henblik på
efterfølgende rengøring og har af kommunen fået 28000 kr for de ti
timers arbejde!. Da jeg hørte om denne ødselhed afviste jeg at dette
firma sætte sine ben her igen og da chefen ved et besøg sammen med
kommunens Allan Lund har vurderet at deres rengøring næppe kan tage
lugten her, jeg forsket i hvilke kemikalier der kan og har indkøbt
selv for et par tusinde kr af sådanne og udført forsøg i afsides rum

Kommunens boligkonsulent bedes viderebefordre denne klage til de
involveede chefer

Bo Warming, Bjelkes Alle 46. 2200 N