130 millioner kroner til Pakistan
Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-10 17:50

Først fik de 70 millioner kroner. Nu får de så yderligere 60 millioner
kroner. Til nødhjælp forstås. Dine og mine skattekroner, som vi som bekendt
har alt for mange af herhjemme.

Det er pænt af Danmark, at vi således tilsikrer, at det Pakistanske regime
kan frigive yderligere 130 millioner kroner til vedligeholdelse af
a-våben-program og finansiering af islamisk terrorisme. Med venlig hilsen de
danske skatteydere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 31-08-10 18:17

> [...]
> kan frigive yderligere 130 millioner kroner til vedligeholdelse af
> a-våben-program og finansiering af islamisk terrorisme. Med venlig hilsen

Hvor mon regeringen påtænker at skaffe disse 130 millioner?

Malene P

Fra : /Peter

Dato : 31-08-10 20:40

> [...]
> regime kan frigive yderligere 130 millioner kroner til vedligeholdelse
> af a-våben-program og finansiering af islamisk terrorisme. Med venlig

Helt enig....det er så sygt som det næsten kan blive.

Fra : Vidal

Dato : 31-08-10 20:52

Den 31-08-2010 18:50, Jens Bruun skrev:
> [...]
> kan frigive yderligere 130 millioner kroner til vedligeholdelse af
> a-våben-program og finansiering af islamisk terrorisme. Med venlig hilsen de

Der er vel ingen, der drager Søren Pinds liberale sindelag
i tvivl?

Som jeg hørte ham i tv-avisen, sagde han indirekte, det er
muhammedtegningerne han/vi betaler for.

[Pengene - ]

- er til stabilisering - særligt i de områder hvor Taleban opererer. Det handler
om uddannelse, sundhed, demokratisering og støtte til journalistiske
aktiviteter, siger Søren Pind.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : /Peter

Dato : 31-08-10 20:54

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det handler om uddannelse, sundhed, demokratisering og støtte til
> journalistiske aktiviteter, siger Søren Pind.

Men hvorfor bruger Pakistans regering ikke penge på det??

Fra : Vidal

Dato : 31-08-10 21:04

Den 31-08-2010 21:54, /Peter skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>> kroner. Til nødhjælp forstås. Dine og mine skattekroner, som vi som

> Men hvorfor bruger Pakistans regering ikke penge på det??

På hvad?

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-10 21:13

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4c7d6037$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> På hvad?

Du mangler stadig at forholde dig til pointen i mit indlæg.

Kommer det nu, eller skal vi stadig diskutere, om Søren Pind er liberal
eller ej? Måske du kan blande Saxo Bank og Liberal Alliance ind over også?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 31-08-10 21:30

Den 31-08-2010 22:13, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4c7d6037$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du mangler stadig at forholde dig til pointen i mit indlæg.

Altså:

"Det er pænt af Danmark, at vi således tilsikrer, at det Pakistanske regime
kan frigive yderligere 130 millioner kroner til vedligeholdelse af
a-våben-program og finansiering af islamisk terrorisme." ?

Det er jo en simplistisk måde at se det på. Jeg har siddet
i et skolenævn, hvor en af deltagerne var imod at lave et
tiltag med børnene, fordi hun syntes, kommunens veje trængte
til at blive repareret.

> Kommer det nu, eller skal vi stadig diskutere, om Søren Pind er liberal
> eller ej?

Dit forhold til SP er nok ikke afgørende for, om han er liberal
eller ej eller i hvilken grad, han er det. Han er sikkert ikke
så liberal, som Lars Sejer Christensen. Men hvem er det? Ikke
engang du og Anders Samuelsen, tror jeg.

> Måske du kan blande Saxo Bank og Liberal Alliance ind over også?

Jeg har så forsøgt efter bedste evne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-10 22:58

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4c7d6648$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> i et skolenævn, hvor en af deltagerne var imod at lave et
> tiltag med børnene, fordi hun syntes, kommunens veje trængte

Men Vidal for pokker. Er du uenig i, at Pakistan bruger milliarder på deres
a-våben-program og på at finansiere islamistisk terrorisme, og at disse
midler snildt kunne have sikret den lokale befolkning mod de negative følger
af oversvømmelsen?

> Dit forhold til SP er nok ikke afgørende for, om han er liberal
> eller ej eller i hvilken grad, han er det.

Men hvorfor bringer du så emnet på bane? Jeg har - mig bekendt - ikke nævnt
hverken Søren Pind eller liberalisme med ét eneste ord i denne tråd, før du
bragte det på bane. Og du troller vel ikke bare? Du kan vel godt forholde
dig til ét emne, uden at forsøge at mudre det hele til ved at bringe alt
muligt irrelevant ind i debatten - ikke?

> Han er sikkert ikke
> så liberal, som Lars Sejer Christensen. Men hvem er det? Ikke
> engang du og Anders Samuelsen, tror jeg.

Men Vidal - hvad har det egentlig med mit oprindelige indlæg at gøre?
Forsøger du at trolle, eller skal debatten bare afspores for enhver pris,
fordi du inderst inde ved, jeg har fat i den lange ende?

> Jeg har så forsøgt efter bedste evne.

Og dét klarer du så nogenlunde flot. Bravo, Vidal. Det giver dig rigtig
meget Street Credit. Du er jo en fyrtårn af saglighed og objektivitet i en
ellers trøstesløs ørken af overfladiskhed og ligegyldig trolling. Dét ved du
da...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 01-09-10 10:28

Den 31-08-2010 23:57, Jens Bruun skrev:
> [...]
> midler snildt kunne have sikret den lokale befolkning mod de negative følger

Pakistanerne kan jo ikke bruge pengene to gange. Med mindre
selvfølgeligt de sælger nogle af bomberne til deres gode
muslimske venner. Gadaffi vil sikkert gerne købe.

> [...]
> dig til ét emne, uden at forsøge at mudre det hele til ved at bringe alt
> muligt irrelevant ind i debatten - ikke?

Det er som almindeligt bekendt SP, der har taget beslutningen
om pengene. Han er i Pakistan i øjeblikket, det kan du læse
om i aviserne.

http://politiken.dk/politik/1032888/organisationer-pinds-politik-er-farlig-for-noedhjaelp/

Om hans beslutning er gavnlig eller ej, er en politisk diskussion.
Du synes som ultraliberal helt sikkert ikke, det er fornuftigt.
Ligger LA på linje med DF, når det gælder bistandshjælp til andre
lande?

> Men Vidal - hvad har det egentlig med mit oprindelige indlæg at gøre?
> Forsøger du at trolle, eller skal debatten bare afspores for enhver pris,
> fordi du inderst inde ved, jeg har fat i den lange ende?

USA er også ude i økonomisk uføre i øjeblikket. Burde de have
ladet være med at føre deres ekspansive udenrigspolitik? Du
har da stået på sidelinjen og klappet i dine små hænder i ti år
over Bush' politik, der har forarmet det amerikanske samfund, ja
og måske hele verden.

> [...]
> ellers trøstesløs ørken af overfladiskhed og ligegyldig trolling. Dét ved du

Tak for dine rosende ord.

Oplysningen om, at Danmark/SP vil tilføre pakistanerne flere
midler, kan jo ikke bare stå alene. Der er en forklaring, som
Søren Pind da også antyder. Han ser det som fornuftigt og
hensigtsmæssigt. Men du ønsker ikke at se perspektivet, du
tænker udelukkende med din balance i banken.

At du helst vil skøjte på overfladen, er dit problem. Men det
er selvfølgeligt også nemmest, når man skal ud og forsvare en
ultraliberal, økonomisk politik, der står for det modsatte af det,
der har gjort Danmark til et godt land de sidste 50-60 år: Et
velfærdsamfund, der har fungeret indenfor rammerne af en
markedsøkonomi. Cirklens kvadratur fundet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : P.N.

Dato : 31-08-10 22:31

> [...]
> eller ej? Måske du kan blande Saxo Bank og Liberal Alliance ind over også?

Hedder det ikke "Saxobank partiet"

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-10 21:12

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4c7d5d4b$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Der er vel ingen, der drager Søren Pinds liberale sindelag
> i tvivl?

Joda. Det gør jeg f.eks. Så meget, at han ikke ønsker at være "ven" med mig
på Facebook.

Men dette har vel egentlig intet med liberalisme at gøre - vel?

Fedest.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 01-09-10 03:45

On 31 Aug., 22:29, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 31-08-2010 22:13, Jens Bruun skrev:
>

> Jeg har så forsøgt efter bedste evne.

Villy Dalsgaard -

Jeg har kun en ting, jeg kan give dig med på vejen idag: standing
ovation!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ls1c_-VqmWQ&feature=related