No Boot Device Available
Fra : Alexandar

Dato : 25-08-10 21:26

Hej.

Jeg har et problem, som jeg håber, at jeg kan finde en løsning på her.
Jeg har netop fået en DELL PowerEdge 2600 server. For at starte en ny
installation op, så skal man have en Dell CD ISO - Dell Systems Build and
Update Utility Disk. Denne skal sættes i maskinen og bootes op på. I BIOS er
CD drevet sat til at være den primære boot device. Problemet er bare, at jeg
hver gang maskinen startes op, så får jeg den besked som I kan læse i subj.
En søgning på nettet giver mig intet svar på, hvordan jeg skal komme i gang.
Der er til gengæld en del, som har haft samme problem, men angiver desværre
ingen løsning.

Er der nogle forslag?

//Alexandar

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 26-08-10 07:37

On Wed, 25 Aug 2010 22:25:33 +0200, "Alexandar"
<robert@GIRAFlackovic.dk> wrote:

> [...]
>Der er til gengæld en del, som har haft samme problem, men angiver desværre

Du har den omtalte "Dell CD ISO - Dell Systems Build and
Update Utility Disk" i CD/DVD drevet ?

Forsøger den at tilgå boot CD/DVDen ?

Har du prøvet med en anden bootbar CD/DVD ?

/Hans

Fra : Alexandar

Dato : 26-08-10 14:46

> Du har den omtalte "Dell CD ISO - Dell Systems Build and
> Update Utility Disk" i CD/DVD drevet ?
Jeps. Den har jeg og den sidder i drevet.....

> Forsøger den at tilgå boot CD/DVDen ?
Det er jo så det, som er spørgsmålet. Har anskaffet mig et andet CD drev,
som skal afprøves. Tænker, at det eksisterende drev måske er defekt.

> Har du prøvet med en anden bootbar CD/DVD ?
Jeps. Ingen effekt.