Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HJÆLP MIG
Fra : Maria

Dato : 06-08-01 23:28

Hvad hedder den kabel man sætter i digitalkammeraet og til computeren så
billederne over føres på nul komma fem
Er der nogen der har sådan en til salg.
Venlig hilsen Doris.

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 06-08-01 23:28

USB-kabel
mvh
Lasse

Fra : Keld Petersen

Dato : 07-08-01 08:01

Hmmm... jeg ville sige MÅSKE USB-kabel. Det kommer jo lidt an på hvilket
kamera vi snakker om... men det er ganske give USB i den ene ende...

Fra : Lars Andersen

Dato : 07-08-01 09:48

Der kan både være tale om et RS232 eller et USB kabel, hvor sidstnævnte er
det hurtigste. Men der er ikke tale om standard kabler (med hensyn til
stikkene), da det afhænger af hvilket fabrikat kamera du har.

Mvh. Lars Andersen

Maria <xmaria@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6f1894$0$296$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Christensen

Dato : 07-08-01 21:47

"Maria" <xmaria@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder den kabel man sætter i digitalkammeraet og til computeren så
> billederne over føres på nul komma fem
> Er der nogen der har sådan en til salg.

Hvis dit kamera har et udtageligt hukommelseskort, er det mere smart
at købe en kortlæser, det går endnu hurtigere end nul komma fem og
du slipper for at bruge det software som fulgte med kameraet.

Mvh
Erik.

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-08-01 22:14

Erik Christensen skrev i meddelelsen
<3b70541c$0$335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hvis dit kamera har et udtageligt hukommelseskort, er det mere smart
>at købe en kortlæser, det går endnu hurtigere end nul komma fem

Nej man skal til at tage kortet ud, og putte det ind i maskinen, og bagefter
hele processen omvendt..

>og du slipper for at bruge det software som fulgte med kameraet.

Det gør man også med Olympus C-1. det ligger sig som et ekstra drev (
flytbar media ting ) inde under "denne computer" i windows. det er med USB,
og det er bare at tage og stikke et kabel i kameraret så ligger billederne
derinde. uden noget underligt software som skal hente billederne frem :)

--
Anders Houmark