Sidste udkald hvis den demokratiske retsst~
Fra : Mark Jensen

Dato : 22-08-10 10:00

Jeg håber folk herinde på trods af partiskel er klar over de
vanvittige udfordringer vi står overfor i de næste 10-20 år. Godt nok
har VK(o)-regeringen forsinket processen i forhold til visse
nabolande, men det gør så bare at vi for en lille stund kan læne os
tilbage og iagttage hvordan et kæmpe-kaos bliver en del af disse
samfund.
Og forhåbentlig gør at vi finder på løsninger i tide - herunder aldrig
at bare overveje at lempe udlændigepolitiken. Ikke fordi vi har noget
imod udlændige - men samfundet kommer til at kollapse sådan som denne
ikke-online artikel fra Weekendavisen peger på. Ligesom udsendelsen
fra ARD om miljøet i de tyske skoler gjorde det for nogle uger siden:

Afdød tysk dommer:

Fra Weekendavisen:

"Hun havde i flere år været en ligefrem samfundsdebattør, når hun
udtalte sig om den voksende kriminalitet i mange af de bydele, som er
domineret af unge med anden etnisk baggrund end tysk. Heisig vidste
mere om problemerne end de fleste. Hun var dommer ved hovedstaden
Berlins ungdomsdomstol, der tager sig af 14-21-åriges forbrydelser.
Heisig dømte i sagerne fra bydelen Neukölln, hvor cirka en tredjedel
af bydelens 300.000 beboere har indvandrerbaggrund.

Hun fortalte gerne til medierne, at det var hendes erfaring, at
familier med arabisk og tyrkisk baggrund ofte modarbejdede
integrationen og alt, hvad der var tysk. I store dele af Neukölln
parallelsamfund«, der omfattede sharia. Heisig mente, at det nu var
sidste udkald, hvis den demokratiske retsstat skulle forblive intakt.
Hvis ikke problemerne blev løst, »ville hele byen være ødelagt om ti
år«.

Sidste år gik Kirsten Heisig i gang med at skrive en bog om sine
erfaringer som ungdomsdommer. Hun blev færdig denne sommer, og
forlaget regnede med at udgive bogen til efteråret. Den 28. juni, et
par dage efter at hun havde sat sidste punktum, forsvandt hun
imidlertid. Nogle dage senere fandt politiet hende hængt i
Tegel-skoven i Berlins udkant\u2026 Politiet fastslog hurtigt, at der
var tale om selvmord.

[...]

Bogen er et opgør med den tyske justits-og udlændingepolitik.
Anklagen baserer Heisig på, hvad hun har set gennem 20 år som dommer i
Berlin\u2026 Her taler tallene for Neukölln deres klare sprog. I de
seneste to årtier er ungdomskriminalitet med alvorlig
kropsbeskadigelse steget med 274 procent, mens antallet af røverier er
steget med 144 procent. Det er sket samtidig med, at der er blevet
færre unge mennesker i den store bydel, der ligger i Berlins sydlige
ende.

[...]

Heisig beskriver, hvordan der blandt venstreradikale i Berlin og
Hamburg findes et stort aggressionspotentiale, som er i hastig
stigning.
Alene 1. maj 2009 blev 440 politibetjente såret i Berlin, mange af
dem blev det helt bevidst, fremgår det af vidneudsagn. Det er desuden
blev en modedille at brænde tilfældige dyre biler af i Berlins bydele
Friedrichshain, Prenzlauer Berg og Kreuzberg. Det siger en del om den
blindgyde, den politiske venstrefløj står i. Før i tiden havde man det
ambitiøse mål at overtage magten og produktionsmidlerne; i dag tæver
man tilfældige politifolk og brænder transportmidler af.

Venstrefløjsekstremisterne iklæder sig gerne betegnelser som
har erklæret højrefløjen krig, men at de reelt betragter den
demokratiske retsstat som fjenden. »Efter min vurdering,« skriver hun,
»bliver vi i de næste år nødt til at reagere lige så konsekvent her,
som man har reageret over for de højreradikale.«.

[...]

Men de største ændringer i statistikkerne med ungdomskriminalitet
handler først og fremmest om mislykket integration\u2026 Hun
fremhæver, at man i Berlin har registreret 550 såkaldte
»Intensivtäter«, som er defineret som ungdomskriminelle, der inden for
det seneste år har begået mindst ti alvorlige forbrydelser. Af disse
550 vaneforbrydere bor halvdelen i Neukölln. Når man studerer dem
nærmere, tegner der sig et skræmmende billede: 90 procent af disse
kriminelle gengangere har indvandrerbaggrund. Og mere udspecificeret
viser det sig, at 45 procent har arabisk baggrund, mens 34 har
tyrkisk.

Det skal ses på baggrund af, at der blandt de 300.000 beboere i
Neukölln endnu blot er 10.000 med arabisk baggrund, mens der bor godt
40.000 tysk-tyrkere i bydelen. I forhold til befolkningsandelen er den
arabiske minoritet (der stammer fra bl. a. Nordafrika, Libanon,
Palæstina, Syrien, Irak, Somalia, Yemen) altså noget af en hovedpine
for »dommer nådesløs« og hendes kolleger.
Når Heisig så åbent udstiller, at den mislykkede integration især
handler om den arabiske minoritet, er det ikke hverdagskost i den
tyske udlændingedebat\u2026

Dommer Heisig fortæller om en voldtægtsmand, der i retten udtalte:
»Jeg ville ikke have gjort det, hvis det var i Libanon, for så havde
jeg fået pikken skåret af.« Heisig pointerer: »Det bliver ofte
fremført i debatten om disse emner, at kriminaliteten skyldes, at de
unge oplever diskrimination og derfor sætter sig til modværge. Det kan
jeg ikke modbevise, at der er noget om, men det er uforståeligt for
mig, hvorfor det netop er piger og kvinder, der grundet deres køn skal
bøde for det.«

\u2026 Heisig konkluderer, at det tyske samfund i dag står ved en
skillevej. »Det vil kunne spalte sig i rig og fattig, i højre og
venstre, i muslimsk og ikke-muslimsk.« Hun skriver også, at vi har
fået skabt nogle »komplekse problemer i storbyernes sociale
brændpunkter, og der er kun kort tid til at løse problemerne.«"

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-10 12:56

> [...]
>kriminelle gengangere har indvandrerbaggrund. Og mere udspecificeret
>viser det sig, at 45 procent har arabisk baggrund, mens 34 har

Den fornemmelse har flertallet af danskere længe haft på trods af
mediernes systematiske underrapportering
Man sammenholder jo med førstehåndsrygter og egne oplevelser

Hold dog en folkeafsemning om indvandring og udvisning af voldsdømte

> Dommer Heisig fortæller om en voldtægtsmand, der i retten udtalte:
>»Jeg ville ikke have gjort det, hvis det var i Libanon, for så havde
>jeg fået pikken skåret af.«

Ja vi belønner vold i EU

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-10 18:48

On Sun, 22 Aug 2010 11:00:19 +0200, Mark Jensen <jjk@it.dk> wrote:

>Jeg håber folk herinde på trods af partiskel er klar over de
>vanvittige udfordringer vi står overfor i de næste 10-20 år.

Enig. Og din gennemgang af tyske forhold er god.
Men jeg er især bange for magtovertagelse ved at danskernes empati
blir til selvhad og vore kulturradikale allierer sig med muslimerne og
så behøver de ikke være 51% for uigenkaldelig at have MAGTEN, hvilket
er værre end kriminalitet og terror