EU-borgere får dansk børnecheck
Fra : El Trabajador

Dato : 21-08-10 07:47

EU-borgere får dansk børnecheck:

http://jp.dk/indland/article2157903.ece
--
El Trabajador

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 21-08-10 07:59

On Sat, 21 Aug 2010 08:47:16 +0200, El Trabajador wrote:

> EU-borgere får dansk børnecheck:
>
> http://jp.dk/indland/article2157903.ece

Lad os komme ud af den mafia, der kalder sig EU, og det kan kun gå for
langsomt.

Fra : Lars

Dato : 21-08-10 11:03

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Lad os komme ud af den mafia, der kalder sig EU, og det kan kun gå for
> langsomt.

Hørt!

- Lars

Fra : Malene P

Dato : 21-08-10 08:31

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> EU-borgere får dansk børnecheck:
>
> http://jp.dk/indland/article2157903.ece

Ja, ikke noget at sige til at man må skære ned på trængende danskere, med
det tempo pengene fosser ud af landet på.

Malene P

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-08-10 09:20

On Sat, 21 Aug 2010 09:31:27 +0200, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

>"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja, ikke noget at sige til at man må skære ned på trængende danskere, med
>det tempo pengene fosser ud af landet på.
>
>Malene P

Lige præcis.
Hvis der er nogen her i denne ellers meget bredt politisk sammensatte
nyhedsgruppe, der IKKE er enige om at det er helt groteskt at
børnepengene kan fosse ud til polske bærplukkere etc, så mistænker jeg
disse mennesker for pr. definition at være imod al sund fornuft.

Hvis EU insisterer på at være så latterlige, og vi ikke kommer ud af
det, så SKAL børnechecks-systemet laves helt om. Det kan bare ikke
være rigtig vi skal se titusinder af kroner sendes af sted til andre
EUlande på den her måde.

Fra : \"@'

Dato : 21-08-10 09:31

On Sat, 21 Aug 2010 10:19:35 +0200, Mark Jensen <jjk@it.dk> wrote:

> [...]
>det, så SKAL børnechecks-systemet laves helt om. Det kan bare ikke
>være rigtig vi skal se titusinder af kroner sendes af sted til andre

nemmeste løsning vil være at afskaffe børnechecken,
og da man absolut vil have det tåbelige indkomstskattesystem

hæve personfradraget i stedet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 21-08-10 09:40

On Sat, 21 Aug 2010 10:30:37 +0200, "@' wrote:

> nemmeste løsning vil være at afskaffe børnechecken,
> og da man absolut vil have det tåbelige indkomstskattesystem

Enig.

> hæve personfradraget i stedet

Eller overføre børns ubrugte fradrag til forældrene. På den måde vil man
støtte børnefamilierne, hvis det er det man vil.

Man kunne også sænke momsen på børne-"ting" (bleer, børnetøj osv.), samt på
basale/sunde fødevarer som mælk, brød, grøntsager, frugt osv.

I dagens computerstyrede Danmark, er det intet problem at have forskellige
momssatser.

Fra : hanzen

Dato : 21-08-10 10:07

> [...]
> basale/sunde fødevarer som mælk, brød, grøntsager, frugt osv.
>
> I dagens computerstyrede Danmark, er det intet problem at have forskellige

Det havde man faktisk i tresserne inden oms'en kom til at hedde moms.

Jeg husker vi arbejdede med 0, 3, 4½ og 9% satser.
Regnemaskiner var ret primitive og computeren lå langt ude i fremtiden.
Alligevel var det ikke noget stort problem med forskellige satser,
--

hilzen
hanzen

Fra : \"@'

Dato : 21-08-10 11:48

On Sat, 21 Aug 2010 11:06:54 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

> [...]
>Regnemaskiner var ret primitive og computeren lå langt ude i fremtiden.
>Alligevel var det ikke noget stort problem med forskellige satser,

er du siker på at der var forskellige OMS-satser?

og hvad angår MOMS

andre lande kan sagtens håndtere forskellige MOMS-satser,

at gøre ligeså i Danmark er blot et spørgsmål om vilje

men da en MOMS-sænkning på f.eks. visse bassale fødevaregrupper mest
vil være til gavn for folk med lave indkomster bliver det ikke indført

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : hanzen

Dato : 21-08-10 12:07

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> er du siker på at der var forskellige OMS-satser?

Naturligvis.

Jeg var elev i en trælasthandel og vi havde 4 satser.
Det meste var med 9%.
Så var der de "naturlige" materialer såsom sand, grus, kalk, kul, koks,
olie, sphagnum hvor der var 0% oms.
På mursten var der 3%, og den sjove mellemting - bagmursoverligger - der var
lidt "natur" og lidt mere "produktion" end mursten lå på 4½%.

En anden sjov ting var hvis f.eks. en tømrer skulle lave en trappe og han
lavede den hjemme på værkstedet så var der oms på arb.lønnen, men hvis han
flyttede sin høvlebænk ud til kunden var arb.lønnen momsfri.

Det er efter hukommelsen, men det passer 99,9%.
--

hilzen
hanzen

Fra : \"@'

Dato : 21-08-10 12:21

On Sat, 21 Aug 2010 13:07:05 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

>Naturligvis.

OK

jeg huskede kun på de 9%,

men jeg havde i den periode heller ikke nogen tilgang til engrosledet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : hanzen

Dato : 21-08-10 13:26

> OK
>
> jeg huskede kun på de 9%,
>
> men jeg havde i den periode heller ikke nogen tilgang til engrosledet

Satserne var ellers de samme for pensionist Petersen som for murermester
Jens Hansen.
--

hilzen
hanzen

Fra : \"@'

Dato : 21-08-10 13:33

On Sat, 21 Aug 2010 14:25:56 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

>Satserne var ellers de samme for pensionist Petersen som for murermester
>Jens Hansen.

sikkert men hvis man ikke studerede det nøjere opdagede man jo ikke at
det var forskellige satser på di ting murermester Halvpris murede op

jeg kn godt li' den med bagmursoverliggere, sikke adminstration

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : hanzen

Dato : 21-08-10 13:58

> sikkert men hvis man ikke studerede det nøjere opdagede man jo ikke at
> det var forskellige satser på di ting murermester Halvpris murede op
>
> jeg kn godt li' den med bagmursoverliggere, sikke adminstration

I praksis var det nu ikke så slemt som det lyder - og så uden putere. I dag
ville det være endnu lettere.
Der var ikke så mange ting på 3 og 4½% .
--

hilzen
hanzen

Fra : hanzen