Skarpt dansk opgør om Israel
Fra : /John

Dato : 19-08-10 18:34

Hovedårsagen til den fastlåste situation i den israelsk-palæstinensiske
konflikt er ifølge de tre tidligere udenrigsministre »den 43 år lange
israelske besættelse, der frarøver palæstinenserne deres bevægelsesfrihed«.

http://www.berlingske.dk/verden/skarpt-dansk-opgoer-om-israel

Vås!

Rigtigt; en løsning skal findes ved forhandlingsbordet, men:

Pali'erne har allerede haft flere muligheder for deres egen stat, endda med
støtte fra EU/USA.

Israel siger: Vi ønsker garanti for sikre grænser, og SÅ kan vi forhandle.

Hamas, Hizbollah, Syrien og Iran siger: Rend og hop, vi vil udslette Israel!

Er der noget, jeg har misforstået?

John

Fra : Malene P

Dato : 19-08-10 18:46

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Israel siger: Vi ønsker garanti for sikre grænser, og SÅ kan vi forhandle.
>
> Hamas, Hizbollah, Syrien og Iran siger: Rend og hop, vi vil udslette

Næh, der noget de 3 afdankede palæstineserleflere har misfortået. Der har
altid været og vil altid være problemer med det ækle skidt og der bliver
aldrig fred med dem uanset, hvad de får tilbudt.

Malene P

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-08-10 20:28

On 2010-08-19 19:34, /John wrote:
> [...]
>
> Hamas, Hizbollah, Syrien og Iran siger: Rend og hop, vi vil udslette Israel!

Sålænge Hamas har så stor magt giver forhandling ingen mening.

Lykketoft og Helweg er tåbeligere end Anders And og Uffe er dement.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-10 22:39

On Thu, 19 Aug 2010 21:27:30 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sålænge Hamas har så stor magt giver forhandling ingen mening.
>
>Lykketoft og Helweg er tåbeligere end Anders And og Uffe er dement.

Uffe er inkarrnationen af dansk tossegodhed overfor muslimer og
israelere er for kloge til at lytte til hans selvhad og naivitet

Lykketoft og Helweg er samme surdej

Fra : Ivannof

Dato : 20-08-10 11:18

> [...]
>
> Israel siger: Vi ønsker garanti for sikre grænser, og SÅ kan vi forhandle.
>
> Hamas, Hizbollah, Syrien og Iran siger: Rend og hop, vi vil udslette

Næh, det tror jeg ikke.

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 20-08-10 05:08

On 19 Aug., 19:34, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
>
> Rigtigt; en løsning skal findes ved forhandlingsbordet, men:
>
> Pali'erne har allerede haft flere muligheder for deres egen stat, endda med

Det som du måske ikke helt er klar på, at er det var israelene, som
udvandrede fra Oslo-forhandingerne.

De nægtede at ville give slip på den okuperede øst- Jerusalem. Det er
iøvrigt det nærmeste man nogensinde er komme på en aftale. Det var var
forhandlinger under Clinton, og han skal have megen ros for sin
indsats. Ikke desto mindre: Den israelske forhandlingsdelegation
udvandrede ganske enkelt ved udsigten til at skuue afgive det besatte
øst Jerusalem.

> Israel siger: Vi ønsker garanti for sikre grænser, og SÅ kan vi forhandle.

Og palæsistinenserne siger. Vi vil have vore okuerede områder tilbage.
Iøvrigt er det sådan, at ifølge international lovgivning ar det legat
at gøre modstand og forsøge at nedkæmpe en besættelsesmagt. Det er
tilgengæld ikke legalt at okkupere andre befokningers landeområder og
slet ikke i 43 år -

> Hamas, Hizbollah, Syrien og Iran siger: Rend og hop, vi vil udslette Israel!

Er du nu helt sikker på det?

Jeg har hørt noget andet. Nemlig en fuldstændigt tilsvarend retorik,
som Ghande anvendte mod etableringen af staten Pakistan. Han sgade:
Jeg nerkender et de er der, men jeg anerkender ikke deres legale
retskrav på området.

I givet fald: Hvorfor stiller du højere krav til de nævnte lande end
du gør til Ghandi?

> Er der noget, jeg har misforstået?

Du fik lige et svar -

Fra : Ivannof

Dato : 20-08-10 12:39

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Iøvrigt er det sådan, at ifølge international lovgivning ar det legat
at gøre modstand og forsøge at nedkæmpe en besættelsesmagt.

Det er sikkert rigtigt. Men hvis en del af modstanden går ud på at sende
raketter over grænsen til Israel, så kan det opfattes som et angreb og så
har man meldt krig.

Israel trak sig ud af Gaza for nogle år siden og overlod deres områder i
Gaza til palæstinenserne. 7000 palæstinensiske raketter senere kommer så den
omstridte offensiv fra Israel ind i Gaza.

Kan det undre?

Skulle palæstinenserne ikke hellere (nu Ghandi bringes ind i billedet) prøve
med en ikke-vold-strategi, nu de hævder at islam er "fredens religion"? Det
tror jeg de får mere ud af end at lege "David og Goliat"!

Hilsen Ivan