Pippi Langstrømpe var ingen snob
Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-10 18:10

Pippi Langstrømpe var ingen snob
Snobber efterligner dem, der har høj status og skal et gulv vaskes så
gør det det som mor eller arbejdsgiver har belært er den rette
overklassefacon. Men Pippi imponerer Legekammeraterne Tommy og Anika
med at spænde børster for fødderne og stå på skøjter i et lag sæbevand
på gulvet så gulvvask bliver en leg
I dag har jeg indledt af-lugtning af mit hjem med terpentinbaseret
maling og ikke efter malerbog-doktrinen "hold dig inden for
stregerne".
Især var sniffingsaspektet dog sjovt og jeg kan godt forstå at man har
opfundet løgn om at man bliver dement af benzendampe og får vand i
lungerne og skal bære maske og om et år er disse supermalinger helt
forbudt i kongeriget.
For ingen under malere at blive høje. Ligesom tobaksrygeres trivsel er
forbudt, forbudt.