Israelsk kynisme og vestlig passivitet
Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 12:08

“Krigen begyndte kort før nytår, da Israel besluttede sig for at sætte
en stopper for palæstinensernes årelange raketangreb mod mål i
Israel.” Sådan hedder det i en af Politiken.dk’s artikler, men det
kunne næsten være fra en hvilken som helst vestlig avis - og meget
mere firkantet og ensidigt, bliver det ikke.

Den israelske historiker, Ilan Pappé, der er leder af Department of
History ved the University of Exeter, giver ikke meget for vestlige
mediers tendens til at kolportere Israels version af
baggrundshistorien og krigsiscenesættelsen - han kalder direkte den
igangværende krig for “the genocidal Israeli attack on Gaza”. I en
aktuel kommentar giver han et særdeles skarpt og kritisk indblik i,
hvordan israelsk statspropaganda med mediernes velvilje fortegner og
forvrænger realiteterne i den igangværende krig, som de har gjort det
mange gange tidligere:

It is the direct attack on the last vestiges of humanity and dignity
of the Palestinian people that is most enraging. The Palestinians in
Israel have shown their solidarity with the people of Gaza and are now
branded as a fifth column in the Jewish state; their right to remain
in their homeland cast as doubtful given their lack of support for the
Israeli aggression. Those among them who agree — wrongly, in my
opinion — to appear in the local media are interrogated, and not
interviewed, as if they were inmates in the Shin Bet’s prison. (…)

There are no boundaries to the hypocrisy that a righteous fury
produces. The discourse of the generals and the politicians is moving
erratically between self-compliments of the humanity the army displays
in its “surgical” operations on the one hand, and the need to destroy
Gaza for once and for all, in a humane way of course, on the other.

This righteous fury is a constant phenomenon in the Israeli, and
before that Zionist, dispossession of Palestine. Every act whether it
was ethnic cleansing, occupation, massacre or destruction was always
portrayed as morally just and as a pure act of self-defense
reluctantly perpetrated by Israel in its war against the worst kind of
human beings. In his excellent volume The Returns of Zionism: Myths,
Politics and Scholarship in Israel, Gabi Piterberg explores the
ideological origins and historical progression of this righteous fury.
Today in Israel, from Left to Right, from Likud to Kadima, from the
academia to the media, one can hear this righteous fury of a state
that is more busy than any other state in the world in destroying and
dispossessing an indigenous population. (…)

Let us hope that significant voices in the world will tell the Jewish
state that this ideology and the overall conduct of the state are
intolerable and unacceptable and as long as they persist, Israel will
be boycotted and subject to sanctions.

But I am not naive. I know that even the killing of hundreds of
innocent Palestinians would not be enough to produce such a shift in
the Western public opinion; it is even more unlikely that the crimes
committed in Gaza would move the European governments to change their
policy towards Palestine.

Ilan Pappé: Israel’s righteous fury and its victims in Gaza

Over 700 palæstinensere er på nuværende tidspunkt dræbt og mere end
3.000 kvæstet under de israelske angreb - til sammenligning er de
meget omtalte raketter fra Hamas & Co. amatørernes nålestik med
forsvindende effekt i Israel, mens Israels knusende militærapparat kan
rulle frit rundt i Gaza.

Jamen, skal Israel da bare finde sig i raketterne, om de så har nok så
få dødsofre? Naturligvis ikke, men både medier og politikere er nødt
til at se det store billede - og ikke mindst tage mål af
proportionerne efter årtiers brutal israelsk besættelse og en nærmest
ta’-selv-decimering af de palæstinensiske områder, for slet ikke at
nævne det fuldstændig ulige styrkeforhold.

“Og vi spørger os selv, hvorfor de hader Vesten,” skriver Robert Fisk
retorisk i en kommentar:

Har vi glemt, at 17.500 - næsten alle civile, de fleste af dem børn og
kvinder - blev dræbt under Israels invasion af Libanon i 1982? Har vi
glemt de 1.700 dræbte civile palæstinensere i massakrerne i Sabra og
Chatila? Har vi glemt Qana-massakren på en FN-base i 1996 på 106
civile libanesiske flygtninge - over halvdelen af dem børn? Har vi
glemt massakren på flygtningene fra Marwahin, som blev beordret til at
forlade deres hjem af israelerne i 2006 og derpå mejet ned af en
kamphelikopterbesætning, eller de 1.200 dræbte ved invasionen og
bombardementerne af Libanon i 2006, hvoraf også langt hovedparten var
civile?

Nej, det forbløffende er, at så mange vestlige ledere, så mange
præsidenter og premierministre, og - frygter jeg - så mange redaktører
og journalister vil købe den gamle løgn: At Israel anstrenger sig til
det yderste for at undgå civile tab.

“Israel gør alt, hvad der menneskeligt muligt, for at undgå civile
tab,” sagde endnu en israelsk ambassadør blot få timer før den seneste
Gaza-massakre. Og enhver præsident og premierminister, som har
viderekolporteret dette løgnagtige udsagn som undskyldning for ikke at
kræve våbenhvile har blod på hænderne fra tirsdag aftens
nedslagtninger. Havde George Bush haft modet til at kræve en
øjeblikkelig våbenhvile to døgn tidligere, ville disse 40 civile, de
gamle, kvinderne, og børnene, være i live i dag. (…)

Massakrerne i Sabra og Chatila blev begået af Israels højreorienterede
libanesisk falangist-allierede, mens Israels tropper - som afsløret af
Israels egen undersøgelseskommission - så passivt til i 48 timer uden
at skride ind. Da Israel fik skylden, beskyldte Menachem Begins
regering verden for ‘blodoffer’-bagvaskelse af det jødiske folk. Da
Israels artilleri beskød FN-basen i Qana i 1996, påstod israelerne, at
Hizbollah-snigskytterne havde søgt tilflugt på basen. Det var løgn. De
næsten 1.200 dræbte i Libanon-krigen, der blev indledt i 2006, da
Hizbollah bortførte to israelske soldater ved grænsen, blev simpelt
hen afvist som Hizbollahs ansvar. Israel hævdede, at de lig, som blev
fundet efter den anden Qana-massakre, kunne være taget fra en
gravplads. Marwahin-massakren undskyldte Israel aldrig. Landsbyens
beboere blev beordret til at flygte, adlød de israelske ordre og blev
derpå angrebet af en israelsk kamphelikopter. Flygtningene tog deres
børn med og anbragte dem i ladene af deres lastbiler, så de israelske
piloter kunne se, at de var uskyldige. Den israelske helikopter fløj
så ind i lav højde og mejede dem ned. Kun to overlevede ved at spille
døde. Israel sagde ikke engang undskyld.

12 år tidligere angreb en anden israelsk helikopter en ambulance, der
kørte med civile fra en nabolandsby - igen efter at de havde fået
ordre til at forlade Israel - og dræbte tre børn og to kvinder. Israel
påstod, at en Hizbollah-partisan gemte sig i ambulancen. Det var
usandt. Jeg har dækket alle disse modbydeligheder, jeg har undersøgt
dem alle, og jeg har talt med de overlevende. Det samme har en række
af mine kolleger. Den reaktion, vi blev mødt med, var selvfølgelig den
mest afskyelige bagvaskelse: Vi blev alle beskyldt for at være
antisemitter.

Jeg skriver det følgende uden den mindste tvivl i mit sind: Vi vil
komme til at høre alle disse eksempler på skandaløst opspind igen. Vi
vil få serveret ‘det hele er Hamas skyld’-løgnen, og guderne skal
vide, at der er nok at beskylde Hamas for i forvejen uden at tilføje
denne forbrydelse. Og vi vil få tilbudt ‘ligene-fra-gravplads’-løgnen,
vi har allerede fået ‘Hamas-var-i-FN-skolen’-løgnen, og helt sikkert
vil vi få antisemitisme-løgnen. Og vore ledere vil puste sig op og
minde om, at det var Hamas, der brød våbenhvilen. Det passer bare
ikke. Israel brød den. Første gang den 4. november, da dets
bombardement dræbte seks palæstinensere og igen den 17. november, da
et andet bombardement dræbte yderligere fire palæstinensere.

Jovist, israelerne har et legitimt krav på sikkerhed. 20 dræbte
israelere på ti år ud for Gaza er bestemt et grumt tal. Men 600 dræbte
palæstinensere på lidt over en uge …

Robert Fisk
Information, 8.1.2009

Som jeg tidligere har været inde på, er Hamas et fatalt svar på de
problemer, som palæstinenserne står over for, og der intet odiøst i
Israels fjendskab med organisationen, som i sit berygtede charter fra
1989 ønsker Israel slettet af landkortet. Men igen: Det er Israel, der
er den overdimensionerede Goliat her, og de palæstinensiske områder,
som i årtier er blevet systematisk slettet af landkortet, mens det
internationale samfund i det store hele har set passivt til.

Og dét er i sidste ende den bedste gave til Hamas og andre
islamistiske organisationer verden over, hvis popularitet vil nå nye
højder og motivere flere selvmordsangreb og mere antivestligt had i
endnu videre kredse - hvilket de israelske høge så atter selv
profiterer af, når denne spiral ‘legitimerer’ en yderligere
brutalisering af den israelske jernhånd. Kun Vesten kan vende
udviklingen ved for en gangs skyld at lægge maksimalt pres på Israel
via både diplomati og sanktioner og vise palæstinenserne, at der er
andre veje ud af krigen og krisen end at slutte op om Hamas.

Der er meget lidt grund til optimisme.

Rune Engelbreth Larsen 9. jan 09:11

Fra : \"@'

Dato : 16-08-10 19:29

On Mon, 16 Aug 2010 11:08:20 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Over 700 palæstinensere er på nuværende tidspunkt dræbt og mere end
>3.000 kvæstet under de israelske angreb

gad vide om det på nogen måde har noget

at gøre med at der affyres raketter fra tæt bebyggede områder

at hamas-ledere har en uvane med at søge skjul blandt vicilister

og at Hamas bruger civilisters kældre til oplagring af våben, samt til
at skjule sig i

>Har vi glemt, at 17.500 - næsten alle civile, de fleste af dem børn og
>kvinder - blev dræbt under Israels invasion af Libanon i 1982?

og du sluger stadigvæk arabernes pallywood råt og ukritisk

>Har vi
>glemt de 1.700 dræbte civile palæstinensere i massakrerne i Sabra og
>Chatila?

nej
og nogen af os ved udmærket hvad gik forud - der var et par egnskaber
der skulle gøres op

mærkeligt at det altid skal nævnes når araberene får de klø de
fortjener for deres ugerninger,
mens ugerningerne forbigåes i larmende tavshed

ingen spørger hvorfor mange tusinde kristne fandt det nødvendigt at
flygte fra Libanon efter at PLO kom ind i landet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 19:35

"@' wrote:

> gad vide om det på nogen måde har noget
>
> at gøre med at der affyres raketter fra tæt bebyggede områder

Gad vide om det har noget at gøre med, at zionisterne dræber og
lemlæster så ufatteligt mange palæstinensere - og har gjort det i mange
årtier nu.

Fra : \"@'

Dato : 16-08-10 20:57

det er virkningen du der beskriver,

årsagen er beskrevet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 21:03

"@' wrote:

> det er virkningen du der beskriver,
>
> årsagen er beskrevet

Aha - så palæstinenserne angreb zionisterne fra beboede områder i Gaza,
så zionisterne var nødt til at komme fra hele verden og dræbe og
lemlæste utallige palæstinensere gennem en masse årtier.

Fra : \"@'

Dato : 16-08-10 22:36

On Mon, 16 Aug 2010 22:02:30 +0200, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

>Aha - så palæstinenserne angreb zionisterne fra beboede områder i Gaza,

netop, og fuldt bevisdst da døde og sårede børn gør sig godt i
medierne

og alle tåberne hopper på dette spin

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 22:59

"@' wrote:

> netop, og fuldt bevisdst da døde og sårede børn gør sig godt i
> medierne

Fantastisk. Hvem havde dog fantasi til, at palæstinenserne så brændende
ønskede dette mareridt over sig? Din indsigt i den palæstinensiske psyke
må i sandhed være uden sidestykke.

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 14:48

On Mon, 16 Aug 2010 23:58:30 +0200, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

>Fantastisk. Hvem havde dog fantasi til, at palæstinenserne så brændende
>ønskede dette mareridt over sig?

vil du påstå at Hamas Fatah og Hisbollah ikke fører krig fra beboede
områder?

vil du påstå at ovennævnte terrorister er så dumme at de ikke kan
regne ud at deres morter'-stillinger og fraketaffyringsramper ikke vil
tiltrække sig beskydning?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 15:10

"@' wrote:

> vil du påstå at Hamas Fatah og Hisbollah ikke fører krig fra beboede
> områder?

Nej; men hvis du gerne vil have, jeg påstår det, kan vi sikkert godt
komme til en ordning.

> vil du påstå at ovennævnte terrorister er så dumme at de ikke kan
> regne ud at deres morter'-stillinger og fraketaffyringsramper ikke vil
> tiltrække sig beskydning?

Nej; men igen - vi kan godt lave en deal om det, hvis det er vigtigt.

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 17:36

On Tue, 17 Aug 2010 16:10:23 +0200, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

>Nej;

>Nej

dit skriv:

"zionisterne dræber og lemlæster så ufatteligt mange palæstinensere -
og har gjort det i mange årtier nu."

så nu er du altså ening i at når muhamedanerne får svar på tiltale af
isralerne er de altså selv ude om og fuldt bevidste med at deres måde
at føre krig på uvægerligt vil føre til civile tab i egne rækker.

når man så ser på propagandakrigen i medierne så er det jo netop altid
de muhamedanske civile tab der fokuseres på,

vil du i ramme alvor påstå at Hamas ikke kynisk og fuldt bevidst
bruger civile i Gaza som kanonføde for at få stor medieomtale?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 20:47

"@' wrote:

> [...]
> og har gjort det i mange årtier nu."
>
> så nu er du altså ening i at når muhamedanerne får svar på tiltale af

Du "glemte" begyndelsen på mit skriv. Det handlede om, at zionisterne
fik svar på tiltale. Det undrer mig du ikke kan få øje på den vinkel.

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 15:24

On Tue, 17 Aug 2010 21:47:11 +0200, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

>Du "glemte" begyndelsen på mit skriv. Det handlede om, at zionisterne
>fik svar på tiltale. Det undrer mig du ikke kan få øje på den vinkel.

kan du mere udenomssnak?

Fra : Nicky

Dato : 17-08-10 07:17

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Gad vide om det har noget at gøre med, at zionisterne dræber og lemlæster
> så ufatteligt mange palæstinensere - og har gjort det i mange årtier nu.

Israel beklager tab af menneskeliv, men har al ret til at forsvare sig selv.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 08:01

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Israel beklager tab af menneskeliv, men har al ret til at forsvare
> sig selv.

Det har alle vel, eller hur?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-08-10 09:53

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det har alle vel, eller hur?

Israel har ingen jurisdiktion i internationalt farvand. Nødhjælpsskibet
burde beskudt de israelske "pirat"-soldater da de blev firet ned fra
helikopteren, det var de i deres gode ret til at gøre. Israel er helt gal på
den i den sag. Så ja, alle er i deres gode ret til at forsvare sig selv imod
fremmede magters overfald på deres fartøjer i internationalt farvand.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 12:44

On Tue, 17 Aug 2010 10:52:30 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Israel har ingen jurisdiktion i internationalt farvand.

Da Isarel reelt er i krig med Hamas, så har de selvfølgelig ret til at
standse forsyninger til Hamas-kontrolleret område, UANSET hvor på kloden
det b4efinder sig.

>Nødhjælpsskibet
> burde beskudt de israelske "pirat"-soldater da de blev firet ned fra
> helikopteren, det var de i deres gode ret til at gøre.

Så havde Israel også været i deres gode ret til at sænke skibene, men mand
og mus.

>Israel er helt gal på
> den i den sag. Så ja, alle er i deres gode ret til at forsvare sig selv imod
> fremmede magters overfald på deres fartøjer i internationalt farvand.

Det er IKKE fremmede magter, da de transporterede forsyninger til Hamas,
som er i krig med Israel.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-08-10 13:39

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kloden det b4efinder sig.

> Så havde Israel også været i deres gode ret til at sænke skibene, men

Det ville have været en krigserklæring mod Tyrkiet og dermed Nato. Men det
er måske også ved at være på tide at Israel får sig en ordentlig øretæve og
en lektion de sent vil glemme. Da Tyrkiet er medlem af Nato så ville
Nato-alliancen jo være forpligtet til at hjælpe Tyrkiet med at ordne Israel,
en interessant tanke.

> Det er IKKE fremmede magter,

Jo det er.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 13:59

On Tue, 17 Aug 2010 14:38:59 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det ville have været en krigserklæring mod Tyrkiet og dermed Nato.

Overhovedet ikke. Hvis et skib transporterer forsyninger til den ene part i
en konflikt/krig, så er det et legitimt mål for den anden part.

>Men det
> er måske også ved at være på tide at Israel får sig en ordentlig øretæve og
> en lektion de sent vil glemme.

Pas nu på din strakte højre arm.

>Da Tyrkiet er medlem af Nato så ville
> Nato-alliancen jo være forpligtet til at hjælpe Tyrkiet med at ordne Israel,
> en interessant tanke.

Vrøvl. Da skibene transporterede forsyninger til Hamas, så var den et
legitimt mål for Israel.

> Jo det er.

Ss skulle der lige quotefuckes.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-08-10 14:38

> [...]
>
> Pas nu på din strakte højre arm.

> Vrøvl. Da skibene transporterede forsyninger til Hamas, så var den et

Ikke i internationalt farvand. Israel bør sættes alvorligt på plads en gang
for alle.

> Ss skulle der lige quotefuckes.
>
> Det er IKKE fremmede magter,

Jo det er.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 14:58

On Tue, 17 Aug 2010 15:37:46 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ikke i internationalt farvand.

Jo da.

>Israel bør sættes alvorligt på plads en gang
> for alle.

Armen Kim, armen.

> Jo det er.

Så skulle der lige quotefuckes, IGEN.

Du er sgu ynkelig.

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 16:25

On Tue, 17 Aug 2010 14:58:35 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Overhovedet ikke. Hvis et skib transporterer forsyninger til den ene part i
>en konflikt/krig, så er det et legitimt mål for den anden part.

netop

og Karl Dönitz som med sin ubådsflåde sænkede en del tonnage som
afsejlede fra USA til UK kunne da heller ikke klandres for dette,

UK+Frankrig havde jo erklæret krig mod Tyskland så alle skibe som
fragtede gods fra USA til UK var helt legitime krigsmål

der er ingen såkaldt fremmede magter der har forsøgt sig med at fragte
forsyninger til terrororganisationen Hamas det er udelukkede private
tåber som har fremturet med at støtte disse terrorister

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 17-08-10 17:03

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> der er ingen såkaldt fremmede magter der har forsøgt sig med at fragte
> forsyninger til terrororganisationen Hamas det er udelukkede private
> tåber som har fremturet med at støtte disse terrorister

- dog stærkt 'velsignet' af Tyrkiet, der samtidig har travlt med at a):
irritere Israel, og b): lefle for militante islamister, samt c) slagte sine
egne kurdere.

Det ville klæ' NATO-landet Tyrkiet at holde snitterne fra Gaza, sålænge
landet end ikke har orden i sit eget hus!

John

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 15:21

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Det ville have været en krigserklæring mod Tyrkiet og dermed Nato.

hvem erklærer krigen??

hvis det havde været regeringen i Tyrkiet som havde sendt skibe med
forsyninger til den ene part i en krig så havde det jo været Tyrkiet
der havde erklæret Israel krig

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Nicky

Dato : 17-08-10 15:47

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det har alle vel, eller hur?

Ikke hvis man skal dømme ud fra dine indlæg.

Fra : \"@'

Dato : 16-08-10 19:33

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Har vi glemt, at 17.500 - næsten alle civile, de fleste af dem børn og
>kvinder - blev dræbt under Israels invasion af Libanon i 1982?

nogen har sikkert glemt at i Libanon genbruger man børnelig i
propagandaøjemed

tabstal der kommer fra araberne skal man absolut ikke fæste den mindst
lid til

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 12:41

On 16 Aug., 20:32, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> propagandaøjemed
>
> tabstal der kommer fra araberne skal man absolut ikke fæste den mindst

Vær dog lidt præcis: Hvem er "araberne" ?
Og: Hvor stammer tabstallene fra ?

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 12:48

On 16 Aug., 20:28, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
>
> ingen spørger hvorfor mange tusinde kristne fandt det nødvendigt at
> flygte fra Libanon efter at PLO kom ind i landet

7. jun 2008 KL. 15.49
Israel indgår våbenhvile med Hamas.
http://politiken.dk/udland/article525604.ece

Hvem brød våbennhvilen: Israel eller Hamas?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-08-10 20:32

On Mon, 16 Aug 2010 11:48:10 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> 7. jun 2008 KL. 15.49
> Israel indgår våbenhvile med Hamas.
> http://politiken.dk/udland/article525604.ece
>
> Hvem brød våbennhvilen: Israel eller Hamas?

112% sikkert Hamas.

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 13:34

On 16 Aug., 21:31, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> 112% sikkert Hamas.

Hvad bygger du dine informationer på?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-08-10 20:43

On Mon, 16 Aug 2010 12:34:15 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Hvad bygger du dine informationer på?

Simpel logik.

Hamas' mål er at udslette Israel.

Israels mål er at blive annerkendt at alle deres naboer, plus at Israel
ikke er interesseret i at genere deres største støtte USA, når det ikke er
nødvendigt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 21:12

S.A.Thomsen wrote:

> [...]
>
> Israels mål er at blive annerkendt at alle deres naboer, plus at
> Israel ikke er interesseret i at genere deres største støtte USA, når

Det er vist mere logak. Betragt i stedet følgende: ""Sources in the
defense establishment said Defense Minister Ehud Barak instructed the
Israel Defense Forces to prepare for the operation over six months ago
[June or before June] , even as Israel was beginning to negotiate a
ceasefire agreement with Hamas."(Barak Ravid, Operation "Cast Lead":
Israeli Air Force strike followed months of planning, Haaretz, December
27, 2008)"
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11680

Altså allerede da man begyndte våbenhvileforhandlinger, planlagdes fra
Israels side angrebet på Gaza.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-08-10 23:27

On Mon, 16 Aug 2010 22:12:18 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11680
>
> Altså allerede da man begyndte våbenhvileforhandlinger, planlagdes fra

ROTFLMAO

Tror du virkelig på på alt hvad der står på diverse kook-sites.?

Deres "top story" er:

The launching of an outright war using nuclear warheads against Iran is now
in the final planning stages. Coalition partners, which include the US,
Israel and Turkey are in "an advanced stage of readiness".

Eller hvad med:

"The Toronto G20 Riot Fraud: Undercover Police engaged in Purposeful
Provocation At Tax Payers' Expense".

Jeg har helt ondt i maven af grin over deres vanvittige påstande. )))

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 23:46

S.A.Thomsen wrote:

> ROTFLMAO
>
> Tror du virkelig på på alt hvad der står på diverse kook-sites.?

Haaretz er et kook-site? Er du helt sikker på, at du har læst, hvad du
svarer på? Hvad er egentligt din definition på et kook-site? Nogen der
ikke sætter sig ind i tingene?

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 14:49

On Tue, 17 Aug 2010 00:26:53 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Provocation At Tax Payers' Expense".
>
>Jeg har helt ondt i maven af grin over deres vanvittige påstande. )))

han må konsultere Patruljen og lære lidt kildekritik

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 14:59

On Tue, 17 Aug 2010 15:49:07 +0200, "@' wrote:

> han må konsultere Patruljen og lære lidt kildekritik

LOL. Det bliver det da kun værre af.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 15:12

"@' wrote:

> han må konsultere Patruljen og lære lidt kildekritik

Nu skal du ikke lede den stakkels Thomsen længere ud i tågerne. Eller du
mener måske også, at Haaretz er et kook site?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 01:43

On 17 Aug., 17:53, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> Jamen jeg skal da gerne yde mit beskedne bidrag til genopfriskning af visse,
> hmm, personers hukommelse og så'n, fx med denne/disse herlige bekræftende
> videoer:
>
> Hamas - Human Shield Confession:http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y
>
> Ren og skær muhammedansk balsam for øjnene :(

Det er tiltider sket at palæstinensere, har forsøgt at beskytte deres
ejendomme og huse ved at samles omkring og på taget af de huse, som
IDF har proklameret, at man ville bombe og smadre. I et forgæves
forsøg på at forhindre IDF i at smadre private boliger.. Men det er
også sket - ifølge Goldstone-rapporten - at Hamas har affyret ders
våben fra tæt bebyggede civile områder, og de er blevet heftigt
kritiseret i samme rapport på grund af denne: Conduct of war.

Det som så er et paradoks er at IDF gerne anvender denne del af
Goldstone-rapporten, alt mens man aviser kritik fra samme rapport som
partsindlæg og propaganda.

Det er også sket at IDF har beskudt områder, hvorfra der ikke er
affyret våben. Eksempelvis kan du lytte til dette indlæg fra UN, da
IDF havde beskudt deres bygning og dræbt adskillige, der var tilstede
i UN/FN`s bygning:

UN Official Exposes the Israeli human shield lie.
http://www.youtube.com/watch?v=74DfOGErKwg&feature=related

Iøvrigt er Hamas ikke alene om at anvende civile som menneskelige
skjolde. Det er belyst og dokumenteret af BT`Selem, at IDF har gjort
præcist - same thing. Se med her:

B`Tselem: Israeli using Palestinian Kids as Human Shields.
http://www.youtube.com/watch?v=rXq57XK2L0A&feature=related

Israeli Army Uses Palestinian Children as Human Shields
http://www.youtube.com/watch?v=YivS1TazBdw&feature=related

THE DAY ISRAEL USED A BOY AGED 13 AS A HUMAN SHIELD.
http://www.youtube.com/watch?v=9sdnyAgR4bo&feature=related

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 14:06

On 16 Aug., 21:42, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Simpel logik.

Din - simple - logik?

> Hamas' mål er at udslette Israel.

Hvad bygger du dine informationer på i den forbindelse?

> Israels mål er at blive annerkendt at alle deres naboer, plus at Israel
> ikke er interesseret i at genere deres største støtte USA, når det ikke er
> nødvendigt.

Så derfor mener du ikke at Israel brød den indgåede våbenhvile?

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 14:27

On 16 Aug., 22:12, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> [...]
> 27, 2008)"http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11680
>
> Altså allerede da man begyndte våbenhvileforhandlinger, planlagdes fra

Ja, da. Der er mere her. Måske kunne S.A. Thomsen få udbytte af at
gennemgå den lille kollektion jeg netop har samlet ind til senere
brug: "60 Minutes - "The Truth in Palestine." eller - response på
tråden: De fæle bosættere."

Logikken er tilsyneladende ikke helt så tilstrækkelig.

Israel admits: "No Hamas rockets were fired during ceasefire"
http://www.youtube.com/watch?v=zfFMZ7Y-s_c&feature=related

CNN: Israel Started the War not Hamas !
http://www.youtube.com/watch?v=jOK7h1IDgPo&NR=1

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-08-10 23:37

On Mon, 16 Aug 2010 13:27:16 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
>
> Logikken er tilsyneladende ikke helt så tilstrækkelig.
>
> Israel admits: "No Hamas rockets were fired during ceasefire"

Har du overhovedet set videoen selv.?

For det første stammer påstanden fra palæstinenseren Mustafa Barghouti.

For det andet, så der de 6 dræbte de snakker om, bevæbnede Hamas-folk der
var ved at grave en tunnel ind til Israel.

Ergo er det Hamas der startede, da tunnelgravning fra Gaza ind til Israel,
er et angreb på Israels sikkerhed.

Dit første link handler om præcis det samme.

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 14:52

On Tue, 17 Aug 2010 00:37:10 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>er et angreb på Israels sikkerhed.
>
>Dit første link handler om præcis det samme.

og det er så bevist igen engang at kun tåber stoler på våbenhvile-
eller andre aftaler indgået med muhamedanere

og

hvis man ellers følger bare lidt med så kommer presset mos israelerne
om at lade våbnene hvile altid på et for palæstinenserne meget
belejligt tidspunkt, nemlig når de er meget pressede,

det eneste disse terrorister bruger våbenhviler til er at få fyldt
lagrene op til fornyede terrorhandlinger

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-10 21:50

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>via både diplomati og sanktioner og vise palæstinenserne, at der er
>andre veje ud af krigen og krisen end at slutte op om Hamas.

Israel bør husundersøge alle palæstinenser bygninger og fjerne
raketter

Fra : Patruljen

Dato : 16-08-10 15:50

On 16 Aug., 23:35, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> netop, og fuldt bevisdst da døde og sårede børn gør sig godt i
> medierne

Sig mig - holder du af horror-reality Tv til aftenskaffen, siden du
mener, at døde og sårede børn gør sig godt i medierne?
Hvor kommer disse tabstal fra @. "Muhamdanerne" ? Jeg skal give dig et
venligt hint:

Uvildigt videnudsagn: Røde kors. Lyt nøje fra 00.40 inde i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=V2jQE6vM3M8&feature=related

> og alle tåberne hopper på dette spin
>
> --
> Si vis pacem - para bellum-

Du har for pokker lige kunne høre den israelske regerings talsmans
fortælle, at Hamas ikke fyrede en eneste raket af, mens der var
våbenhvile.

Facts trænger ligesom ikke rigtigt ind i hovedet på dig - gør de. Du
må hellere lytte til indslaget 155 gange mere @

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 14:45

On Mon, 16 Aug 2010 14:49:37 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Sig mig - holder du af horror-reality Tv til aftenskaffen, siden du
>mener, at døde og sårede børn gør sig godt i medierne?

alle de "velmenende" "humanister" hopper ellers på den hever gang

og typisk for dig går du starks over til personfnidder i stedet for at
holde dig til emnet,

døde børn er blevet genbrugt bl.a. i Libanon

døde som faldt af er selv kralet tilbage på deres båre

> [...]
>venligt hint:
>
>Uvildigt videnudsagn: Røde kors. Lyt nøje fra 00.40 inde i klippet.

Røde Kors uvildig
samme Røde Kors som transporterede både mandskab og materiel for en
ene part i konflikten

kan du flere

det er også mystisk at "ubildige" organisationer som Røde Kors og
Folkekirkens Nødhjælp udelukkende hjælper den ene part

>Du har for pokker lige kunne høre den israelske regerings talsmans
>fortælle, at Hamas ikke fyrede en eneste raket af, mens der var
>våbenhvile.

så var det sikkert deres fætre, raketterne kom fra område hvor Hamas
har regeringsmagten

og så kan du ellers hoppe på tungen fra nu af til jul,

en våbenhvile er ikke meget værd hvis man stadigvæk får raketter i
hovedet

om afsenderen hedder Mustafa eller Musta'fa kan være ret underordnet,
man ser hvor raketterne kommer fra og svarer igen

og nu vi er ved det

det lortefyldte FN,
har du aldrig nogensinde funderet over at det udelukkende og HVER
ENESTE gang FN opper sig til at samles og kræve våbenhvile er når
israelerne svarer igen på angreb?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 06:56

On 17 Aug., 00:37, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Har du overhovedet set videoen selv.?
>
> For det første stammer påstanden fra palæstinenseren Mustafa Barghouti.

Du så måske bare den, der passede bedst i din dagsorden?

Der er to - S.A. Thomsen. Ikke en, men 2.

> For det andet, så der de 6 dræbte de snakker om, bevæbnede Hamas-folk der
> var ved at grave en tunnel ind til Israel.

Det er tilgengæld en israelsk påstand. Facts er, at ifølge våbenhvile-
aftalen skulle blokaden løftes og der skulle lukkes op for tilgang til
Gaza. Israel indfriede ikke aftalen -

Lastvognene med forsyninger blev øget fra 70 pr. dag til 90. Aftalen
lød på 700 daglige transporter. Sandsynligheden for at man gravede en
tunnel for at skaffe sig livsfornødenheder er tilstede. Som altid
vælger du og de øvrige højre-rabiate udelukkende at lytte til den ene
part. Se gennem fingre med samtlige brud på konventioner og aftaler.
Mens den anden part - fremstilles som absolut utroværdig, sådan som du
selv har gjort det her -

Kan du ikke bare optræde med et minimum af objektivitet?

> Ergo er det Hamas der startede, da tunnelgravning fra Gaza ind til Israel,
> er et angreb på Israels sikkerhed.

En påstand fra IDF - Fister. Som du sluger råt -

> Dit første link handler om præcis det samme.

Nope. Det handler egentlig mere om, at Hamas gjorde alt for at indfri
aftalen, mens Israel ikke levede op til deres del af aftalen -

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 16:18

On Tue, 17 Aug 2010 05:55:30 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Lastvognene med forsyninger blev øget fra 70 pr. dag til 90. Aftalen
>lød på 700 daglige transporter.

men da man så opdagede at "nødhjælp" i nogens øjne omfattede æhh skal
vi kalde det "maritimt udstyr" måtte israelerne jo naturligvis
kontrollere samtlige laster

>Nope. Det handler egentlig mere om, at Hamas gjorde alt for at indfri
>aftalen, mens Israel ikke levede op til deres del af aftalen -

og da israel belv angrebet fra område som styres af Hamas-regering

hvad gjorde Hamas for at stoppe disse angreb som stod på i flere
måneder?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 07:23

On 17 Aug., 14:58, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Overhovedet ikke. Hvis et skib transporterer forsyninger til den ene part i
> en konflikt/krig, så er det et legitimt mål for den anden part.

Det dokumenterer du lige?

Det er almindeligvis sådan, at fartøjets ophavsland skal informeres og
tages med på råd inden man går til angreb.

Bloaden var kendt ulovlig og det nærmeste man kan komme en
samenligning med en blokade af civile er Ghettoen i Warszawa. Hvis du
havde ret i dine påstande, så havde USSR været i sin gode ret til at
tvinge nedskyde eller hindre flyene i at lande - de transportfly der
forsynede Berlin -

Så jeg ser virkelig frem til hvilke love, du kan henvise til -

> Pas nu på din strakte højre arm.

Åj - ja. Naturligvis er man nazist, hvis man henviser til
international lovgivning, der er da logik. Eller i det mindste en
rabiat, racistisk jødehader. Du er langt ude -

> Vrøvl. Da skibene transporterede forsyninger til Hamas, så var den et
> legitimt mål for Israel.

Dokumentation?

> Ss skulle der lige quotefuckes.
>
> Det er IKKE fremmede magter, da de transporterede forsyninger til Hamas,
> som er i krig med Israel.-

Men blokaden, som var ulovlig, sigtede på civilbefolkningen - Fister.
Skibene medbragte ikke våben eller ammo. De medbragte hospitalsudstyr,
medicin, kørestole , operationudstyr, fødevarer og byggematerialer til
genopbygning af de hjem og prodiktionsmidler , som israelerne har
raseret.

Få dog styr på dine facts -
Og se så at få afleveret lidt dokumentation fremfor dine løse skud fra
hoften. Kan du det?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-08-10 14:39

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> raseret.
>
> Få dog styr på dine facts -
> Og se så at få afleveret lidt dokumentation fremfor dine løse skud fra

Det værste er at det ser ud som om at S.A.Thomsen selv tror på sit vås.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 14:56

On Tue, 17 Aug 2010 06:22:36 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Det dokumenterer du lige?

At det er legitimt at angribe fjendens forsyninger.???

> Det er almindeligvis sådan, at fartøjets ophavsland skal informeres og
> tages med på råd inden man går til angreb.

Hvilket de også var.!!!

Tyrkiet VAR blevet advaret om, at skibene ville blive opbragt, hvis de ikke
satte kursen mod en havn der IKKE lø i Gaza.

> Bloaden var kendt ulovlig

Af hvem.?

> [...]
> havde ret i dine påstande, så havde USSR været i sin gode ret til at
> tvinge nedskyde eller hindre flyene i at lande - de transportfly der

Sikke dog noget ævl. USSR var jo IKKE i krig med Vesttyskland.

> Så jeg ser virkelig frem til hvilke love, du kan henvise til -

> Åj - ja. Naturligvis er man nazist, hvis man henviser til
> international lovgivning, der er da logik.

Hvad i alverden har international lovgivning at gøre med Kims indædte ønske
om at give Israel en ordentlig øretæve.???

>Eller i det mindste en
> rabiat, racistisk jødehader. Du er langt ude -

Du er "god" til at digte løgnehistorier.

> Dokumentation?

På at skibene havde forsyninger til Hamas, eller at det er legitimt at
angribe fjendens forsyninger.?

> Men blokaden, som var ulovlig, sigtede på civilbefolkningen - Fister.

HVEM har erklæret den ulovlig.?

> Skibene medbragte ikke våben eller ammo.

Det er da ligegyldigt. Tror du virkelig at "forsyninger" KUN er "våben og
> [...]

> medicin, kørestole , operationudstyr, fødevarer og byggematerialer til
> genopbygning af de hjem og prodiktionsmidler , som israelerne har

Du digter en stråmand.

Disse "forsyninger til civile" (bortset fra byggematerialer) måtte jo gerne
komme ind i Gaza for israelerne. De ville bare kontrollere at der ikke var
andet, før de overgav disse ting til hjælpeorganisationerne.

Du vil vel ikke forlange at Israel skulle stole på hvad de fik fortalt om
lasten, uden aels at checke det.

> Få dog styr på dine facts -
> Og se så at få afleveret lidt dokumentation fremfor dine løse skud fra
> hoften. Kan du det?

Du digter helt vildt.

Forsyninger til fjenden i en konflikt/krig, ER legitime mål, uanset hvor på
kloden de befinder sig. PUNKTUM.

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 07:28

On 17 Aug., 09:01, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> Det har alle vel, eller hur?

Det var ikke alene et fodsud Nicky præsterede der. Han skød sigselv
dukt gennem hovedet -

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 16:31

On Tue, 17 Aug 2010 06:28:04 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det var ikke alene et fodsud Nicky præsterede der. Han skød sigselv
>dukt gennem hovedet -

næh, det gjorde NIcky IKKE

det er jo ikke i ISrael der jubles når civile i fjendeland dræbes,

hvor er det nu lige jeg har set sligt??

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 07:52

On 17 Aug., 14:55, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> selv har gjort det her -
>
> Kan du ikke bare optræde med et minimum af objektivitet?

Lidt facts om styrkeforholdene og tabstallene:

Between 2005 and 2007, Palestinian groups in Gaza fired about 2,700
locally-made Qassam rockets into Israel, killing four Israeli
civilians and injuring 75 others. During the same period, Israel fired
more than 14,600 155mm artillery shells into the Gaza Strip, killing
59 Palestinians and injuring 270. The Palestinian fatalities were,
according to Human Rights Watch, "primarily if not exclusively
civilians."[77] The Israeli intelligence agency, Shin Bet, and the
Israeli Air Force were responsible for most of the Palestinian
casualties during this period.

Angående aftalerne omkring selve våbenhvilen:

In exchange, Israel agreed to ease the embargo and agreed to halt
military raids into Gaza.[84][87] Jimmy Carter wrote in an editorial
in the Washington Post that the Egyptian negotiators and Hamas had
informed him that humanitarian supplies would be restored to the
normal level that had existed before Israel's withdrawal in 2005
(about 700 trucks daily).[88][89]

As part of the deal Egypt has promised to stop the smuggling of arms
and weapons from its territory into Gaza.[85

Israeli compliance
Israel gradually re-opened supply lines for some items and permitted
as many as 90 daily truck shipments to enter Gaza, up from around 70
per day,[97] but the increase in supply trucks never began to approach
the 700 trucks that Hamas thought it was going to get. Throughout an
escalation period since November 4 incident, Israel started to
intermittently close the crossings through which food and fuel are
supplied, in response to rocket attacks on its towns.[83][98]

Disse facts omkring leverancer af fornødenheder kan du få bekræftet af
denne talskvinde fra FN. Til trods for at leverancerne skulle øges
levede Israel ikke op til sin del af aftalen. Alt mens Hamas bekæmpede
uafhængige gruppers reketbeskydning, sådan at de omtrent nåede et
nulpunkt. Som du hørte den israelske talsmand berette. Ingen raketter
blev affyret af Hamas under våbenhvilen. Og mens Israelerne ikke
overholder deres aftaler, så er der iøvrigt også omtalt andre angreb
på ledere fra Hamas end deher 6 tunnelgravere under våbenhvilen -
http://www.youtube.com/watch?v=4jOFXL62zw0&feature=related

Human Rights Watch (HRW) reported that rocket attacks "virtually
stopped" during the ceasefire but escalated on November 2008 after an
Israeli military incursion into Gaza on November 4.[101] Hamas denied
responsibility for the rocket fire during the 'lull'.[citation needed]
HRW noted that although Hamas had made efforts to halt rocket attacks
as part of the ceasefire, other armed groups continued to
intermittently fire rockets from Gaza.[102] The NGO stated that at
least three members of the Aqsa Martyrs' Brigades were accused and
detained in July for firing rockets but were later released with no
charges brought against them.[102] Amnesty International described the
lull as the "single most important factor" that resulted in the
reduction of attacks on civilians and civilian casualties to the
lowest level since the beginning of the Second Intifada in September
2000.[103] http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_War

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 16:37

On Tue, 17 Aug 2010 06:52:18 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Lidt facts om styrkeforholdene og tabstallene:

<KLIP en masse oplysninger der blot viser at isralere er noget mere
effektive end muhamendanere>

det vidste de fleste i forvejen,

men det der glemmes i denne beretning er jo at israelerne i mange af
deres byer har brugt massive midler på at bygge beskyttelsesrum til
landets borgere, dog ikke af lyst men med de naboer de har af bitter
nød

Fra : /John

Dato : 17-08-10 16:53

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 07:57

On 17 Aug., 15:45, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> israelerne svarer igen på angreb?
>
> --
> Si vis pacem - para bellum- Skjul tekst i anførselstegn -

Du er så langt ude, at du ikke er værd at være i dialog med. Kort og
godt. Fuld af løse påstande, uredelige informationer, som du ikke kan
kildenagive osv.

Genbrug af døde børn. Du er jo pervers -

Casualties
See also: Palestinian casualties of war and Israeli casualties of war

Palestinian girl killed during the conflict.[345]
An Israeli woman injured in a rocket attack in Beersheba[citation
needed]Gaza War Dead estimates made by Human Rights NGOs and by the
involved combatants:

Human Rights NGOs Combatants
B'Tselem[346][347] Palestinian Centre for Human Rights[348][349]
Israeli Defense Forces[350] Palestinian Ministry of Health, Gaza[351]
Palestinian TOTAL 1385 1417 1166 1440
Palestinian combatants 330/375* 236 709**
Palestinian non-combatants 762 926 295
Women 107 116 49 114
Minors/Children 318 313 89 431
Police officers 248**** 255*****

Israeli TOTAL 13*** 13***
Israeli combatants 10*** 10***
Israeli non-combatants 3 3

* B'Tselem was unable to classify 36 deaths, including six children,
as combatant or non-combatant; With the release of the updated figures
in December 2009, it is unclear whether the number of combatants
remain 330 or change to 375.

** The IDF regards Gazan police as part of the Hamas armed forces.
[352]

*** Includes four IDF soldiers killed by the IDF in friendly fire
incidents.

**** The figure refers to Police officers killed at police stations.

***** The figure refers to what PCHR claimed was non-combatant civil
police officers.[353]

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_War#Casualties

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 16:51

On Tue, 17 Aug 2010 06:56:41 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

NÅDADA

den oplysning var ikke så nem at fordøje

ingen komentar?

og heller ingen komentar?

men tåbeligt fnidder er der altid plads til

>Du er så langt ude,
>du ikke er værd at være i dialog med
>Fuld af løse påstande,
>uredelige informationer,
>Du er jo pervers

>Genbrug af døde børn.

lige nemlig så det må være muhamedanerne som er perverse

det var hvad skete da Hamas med base i Libanon havde angrebet Israel i
2006

samme døde barn vist frem på forskellige lokaliteter

den rene pallywood

doku -

læs indlæg og links i den gruppe fra 2006- 07

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 17-08-10 17:17

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> den rene pallywood

Lad os da sammen gense denne herlige, nøgterne video fra '60 Minutes':

Palliwood 1:
http://www.youtube.com/watch?v=UGXj1KV_b1k

Venstrefløjs-tåberne må også gerne kigge med :)

John

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 08:07

On 17 Aug., 15:49, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> han må konsultere Patruljen og lære lidt kildekritik
>
> --
> Si vis pacem - para bellum- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

For det første. I afleverer ikke en enste kilde selv, mens i sidder
der og jamrer jer om kildekritik. SOm I heller ike har en dyt forstand
på. I er en tragedie at overvære -

Jeg har skam kikket på kilden. http://www.globalresearch.ca/

The Centre for Research on Globalisation (CRG) is an independent
research and media organization based in Montreal. The CRG is a
registered non profit organization in the province of Quebec, Canada.

In addition to the Global Research website, the Centre is involved in
book publishing, support to humanitarian projects as well as
educational outreach activities including the organization of public
conferences and lectures. The Centre also acts as a think tank on
crucial economic and geopolitical issues.

The Global Research website at www.globalresearch.ca publishes news
articles, commentary, background research and analysis on a broad
range of issues, focussing on social, economic, strategic and
environmental processes.

The Global Research website was established on the 9th of September
2001, two days before the tragic events of September 11. Barely a few
days later, Global Research had become a major news source on the New
World Order and Washington's "war on terrorism".

Since September 2001, we have established an extensive archive of news
articles, in-depth reports and analysis on issues which are barely
covered by the mainstream media.

In an era of media disinformation, our focus has essentially been to
center on the "unspoken truth".

During the invasion of Iraq (March-April 2003), Global Research
published, on a daily basis, independent reports from the Middle East,
which provided an alternative to the news emanating from the
"embedded" journalists reporting from the war theater.

In early 2006, Global Research established a separate French language
website, www.mondialisation.ca, which reaches Francophone readers in
Western Europe, North America, sub-Saharan Africa and the Middle
East.

In 2007, we launched Spanish, Portuguese and German language pages,
which contain translations of Global Research articles. Arabic,
Italian and Serbian language pages were launched in 2008.

In June 2010, we launched The Global Research TV (GRTV) website, which
features selected videos as well as commentary, analysis and news
coverage
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Artiklen er skrevet af: Michel Chossudovsky.

Michel Chossudovsky is a Canadian economist. He is professor of
economics (emeritus) at the University of Ottawa.[1][2][3][4]

Michel Chossudovsky is Director of the Centre for Research on
Globalization (CRG). He has taught as visiting professor at academic
institutions in Western Europe, Latin America and Southeast Asia, has
acted as economic adviser to governments of developing countries and
has worked as a consultant for international organizations including
the United Nations Development Programme (UNDP), the African
Development Bank, the United Nations African Institute for Economic
Development and Planning (AIEDEP), the United Nations Population Fund
(UNFPA), the International Labour Organization (ILO), the World Health
Organisation (WHO), the United Nations Economic Commission for Latin
America and the Caribbean (ECLAC). In 1999, Chossudovsky joined the
Transnational Foundation for Peace and Future Research as an adviser.
[3]

Chossudovsky is past president of the Canadian Association of Latin
American and Caribbean Studies. He is a member of research
organisations that include the Committee on Monetary and Economic
Reform (COMER), the Geopolitical Drug Watch (OGD) (Paris)and the
International People's Health Council (IPHC).[3]

He is editor for the Centre for Research on Globalization, which
operates a website at globalresearch.ca. The Centre for Research on
Globalization states to be "committed to curbing the tide of
"globalisation" and "disarming" the New world order".

Writings
He is an active member of the anti-war movement in Canada, and has
written extensively on the war in Yugoslavia. After the September 11
terrorist attacks he has also been involved in highlighting the
historical relationship between the US government, Bin Laden and Al
Qaeda. On Russia Today, he stated that President Obama, not Osama is
threat number 1 to Global Security.[5] In the Preface of America's
"War on Terrorism" he wrote:

The myth of the "outside enemy" and the threat of "Islamic terrorists"
was the cornerstone of the Bush adminstration’s military doctrine,
used as a pretext to invade Afghanistan and Iraq, not to mention the
repeal of civil liberties and constitutional government in America.
Without an "outside enemy", there could be no "war on terrorism".

He is a frequent contributor to Le Monde diplomatique, Third World
Resurgence and Covert Action Quarterly.[6] he is also a contributor to
the Encyclopaedia Britannica. His publications have been translated
into more than twenty languages. His latest book is titled America's
"War on Terrorism".

Men vi skal hellere tro på jeres udokumenterede - påstande uden en
eneste kildeangivelse ?
Jeg må lige gå ud i haven og grine højt i en halv times tid -

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 15:18

Patruljen wrote:

> [...]
> eneste kildeangivelse ?
> Jeg må lige gå ud i haven og grine højt i en halv times tid -

Ja men Thomsen er undskyldt. Han er lidt dum, og selv om jeg har vist
ham, at citatet stammer fra Haaretz, så forstår han det stadig ikke. Jeg
tror ikke han forstår, at citater kan stamme fra andre steder end det,
der linkes til.

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 08:09

On 17 Aug., 15:55, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Du er "god" til at digte løgnehistorier.

> På at skibene havde forsyninger til Hamas, eller at det er legitimt at

Det var din dokumentation ?

:)

He -

Lol -

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 08:52

On 17 Aug., 16:46, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> Ikke hvis man skal dømme ud fra dine indlæg.

During Israel's war on Gaza, a campaign was launched to end the media
blackout and that journalists expose Israel's crimes and apartheid.
Thousands of supporters used the Gaza Justice website (http://
www.gazajustice.org) to contact the presidents of big Media calling
for better coverage. The campaign got their attention and some
journalist have positively responded to our collective pressure.

On Sunday, January 25, CBS 60 Minutes aired an amazing segment
exposing Israel's apartheid against Palestinians. The piece is by
Senior CBS Foreign Correspondent Bob Simon, who is Jewish living
outside Tel-Aviv and produced by Robert G, Anderson.

60 minutes. (part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=9m7eaTFWyAs&NR=1

60 minutes. (part 2)
http://www.youtube.com/watch?v=zWKa29g25yY&feature=related
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Nicky, Nicky - Nicky,

Det er måske dette, du kalder - selvforsvar?
Måske en slags - fremskudt - selvforsvar?

Fra : Patruljen

Dato : 17-08-10 08:56

On 17 Aug., 16:21, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> hvem erklærer krigen??
>
> hvis det havde været regeringen i Tyrkiet som havde sendt skibe med
> forsyninger til den ene part i en krig så havde det jo været Tyrkiet
> der havde erklæret Israel krig

Jamen - Hamas har da sandelig også behov for kørestole,
operationsudstyr og medicin mv.til at føre deres krig med - ikke @?
Der var ingen - gentager ingen - våben eller ammo ombord. Der var
nødhjælp til civilbefolkningen.

Fra : \"@'

Dato : 17-08-10 17:40

On Tue, 17 Aug 2010 07:55:47 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jamen - Hamas har da sandelig også behov for kørestole,
>operationsudstyr og medicin mv.til at føre deres krig med

jeps, det har du da helt ret i,

krigsførende som med FULDT OVERLÆG bruger cille som skjold - tæt
bebyggede civile områder til krigsførsel og civiles ejendomme til
lagre vil få brug for de ovennævnte ting -

sådan er krig

>Der var ingen - gentager ingen - våben eller ammo ombord. Der var
>nødhjælp til civilbefolkningen.

samme "civile" som hjælper Hamas med at føre krig?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 01:52

On 17 Aug., 18:03, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
>
> Det ville klæ' NATO-landet Tyrkiet at holde snitterne fra Gaza, sålænge
> landet end ikke har orden i sit eget hus!

Ja. Det er jo et tudsegammelt retorisk trick. " kampen ind i fjendens
lejr." Og det anvendes også rent militær-fagligt.

Det forandrer ikke på Israels overtrædelser af internationale
konventioner & lovgivning, at man kan finde andre overtrædelser andre
steder, gør det. Nu vat det sådan at man angreb et fartøj af Tyrkisk
oprindelse og dræbte 9 tyrkiske statsborgere. Men du mener, at de blot
skal acceptere dette, fordi de selv har et problem med kurderne.
Javel.

Svarer det egentlig ikke i princippet lidt til, at hvis København og
Helsingør igen invaderes af uhyrligt stangfulde svenskere, der opfører
sig fuldstændigt - out of order, så bør vi holde vores mund lukket,
fordi der siddder en flok fulde danskere og grønlændere ude ved
Kofoeds skole og skriger sig hæse?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 02:02

On 17 Aug., 18:17, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> Lad os da sammen gense denne herlige, nøgterne video fra '60 Minutes':
>
> Palliwood 1:http://www.youtube.com/watch?v=UGXj1KV_b1k
>
> Venstrefløjs-tåberne må også gerne kigge med :)
>
> John

Jamen vi har da set detder. Og jeg skal ikke afvise, at det er sket.
Men mener du dermed, at det er tilstrækkeligt grundlag for samtidig at
afvise alle andre video-dokumentationer, som foretages og bevidnes i
større og større omfang af vestlige aktivister fra forskellige
menneskerets organisationer?

Og -

Mener du så at disse soldater fra IDF ivirkeligheden er palæstinensere
som er udklædt som israelske soldater eller at optagelserne er
foregået i et eller andet photoshop studie?

War crimes? What war Crimes -
http://www.youtube.com/watch?v=UiAWRKgZIj8&feature=related

Palestinian Children Beaten by Israeli Soldier.
http://www.youtube.com/watch?v=0bdbA2Ka3Bo&feature=related

An Israeli Tank -
http://www.youtube.com/watch?v=JIk7gLXBnlQ&feature=related

Israeli Terrorism in Gaza - Farming Under Fire
http://www.youtube.com/watch?v=UQXecLyureE

Israeli Military Shoot Gaza Farmer.
http://www.youtube.com/watch?v=zSECq3kxT4I&feature=related

Thanks for watching.