align af checkboxe
Fra : Ronny Olsen

Dato : 16-08-10 20:53

Hej NG
Jeg har et lille problem med
1) aligne mine checkboxe, de rykker 2 px op for hver linje, jeg har
lavet et test eks her: http://olsensweb.dk/test/ng/aligncheckboxe.htm

2) centreret div content blokken, uden at indholdet af de underliggende
edit boxe bliver centraret

3) fjernet den hvide kant i edit boxene

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-08-10 21:57

Ronny Olsen skrev:

> Jeg har et lille problem med
> 1) aligne mine checkboxe, de rykker 2 px op
> for hver linje

Hm, prøvede lige med en kombilation af:

..col1 input{
margin-top:0px;
margin-bottom:8px;
}

men det er fuldstændig umuligt at styre når du har
sat det op i kolonner.

Jeg ville vælge rækker i stedet, eventuelt en tabel.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ronny Olsen

Dato : 16-08-10 22:22

> Jeg ville vælge rækker i stedet, eventuelt en tabel.
hvordan kan jeg nemmest sætte det i rækker ??
jeg vil gerne undgå tabel, da det ikke er tabulære data, jeg vil helst
ikke bruger tabeller til design

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-08-10 22:36

Ronny Olsen formulerede spørgsmålet:
> hvordan kan jeg nemmest sætte det i rækker ??
> jeg vil gerne undgå tabel, da det ikke er tabulære data, jeg vil helst ikke
> bruger tabeller til design

Giv alle elementerne en float:left, og giv evt <input> en klasse, der
definerer hvor lange de er. Og indsæt en clear (clear:both;) efter hver
linie. Den kan faktisk sættes på checkboksen...

padding og margin for <input type="text">-elementerne skal stadig
tilpasses.

Sæt det hele i en <fieldset> direkte i <form>. Der er ingen grund til
alle dine <p>'er. De bør faktisk være <div>'er

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-10 23:34

Ronny Olsen wrote:
> hvordan kan jeg nemmest sætte det i rækker ??
> jeg vil gerne undgå tabel, da det ikke er tabulære data, jeg vil helst
> ikke bruger tabeller til design

Sådan noget som dette er det OK at lægge i en tabel.

Alternativet er at lægge alle ellementer, der skal vises på en linje ind i
samme <p>.

Når du lægger det i 4 kolonner med et enkelt element pr. linje i hver
kolonne, der det den enkelte browsers defaulte visning af elementerne, der
bestemmer det samlede udseende.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-10 23:40

Erik Ginnerskov skrev:

> Sådan noget som dette er det OK at lægge i en tabel.

Jeg lægger altid formularer i en <table>.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-08-10 23:12

Fra : Ronny Olsen

Dato : 28-08-10 16:07

Den 28-08-2010 00:12, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]

Det var dog en gammel en du pludselig begyndte at svare på, jeg har løst
det med hjælp fra Birger's indlæg 17/08-210 11:41
min endelige løsning ligger her http://olsensweb.dk/myownapps/elnik/ohm.php

tak for indput

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-10 20:29

Ronny Olsen wrote:

> Det var dog en gammel en du pludselig begyndte at svare på,

Jeg havde på grund af travlhed på andre fronter været fraværende i gruppen i
nogle dage, men svarede af høflighed Bertel på hans indlæg.

> jeg har
> løst det med hjælp fra Birger's indlæg 17/08-210 11:41
> min endelige løsning ligger her
> http://olsensweb.dk/myownapps/elnik/ohm.php

Glimrende.

> tak for indput

Vel bekomme

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-08-10 22:29

Ronny Olsen udtrykte præcist:
> [...]
> test eks her: http://olsensweb.dk/test/ng/aligncheckboxe.htm
>
> 2) centreret div content blokken, uden at indholdet af de underliggende edit

Tilføj
margin : 2px;
til din css for klassen checkbox.
Så passer det i FF.
For at det skal passe i andre browsere, skal du muligvis ændre (selv
bestemme i stedet for browsernes default) padding og margin for <input>
også.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ronny Olsen

Dato : 16-08-10 23:06

Den 16-08-2010 23:29, Birger Sørensen skrev:
> [...]
> For at det skal passe i andre browsere, skal du muligvis ændre (selv
> bestemme i stedet for browsernes default) padding og margin for <input>

du har ret, det virker i FF, men ser ud af H til i IE (må jeg lige lege
med), er opdateret i eks

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-08-10 23:25

Ronny Olsen forklarede den 17-08-2010:

> du har ret, det virker i FF, men ser ud af H til i IE (må jeg lige lege med),
> er opdateret i eks

Se evt
http://bbsorensen.com/test/form_chk/
for en anderledes opbygning.
(Har rettet nogle numre T20 => T21 osv.)
Ikke lige sikker på, hvorfor alle inputs er readonly - tror den
midterste ikke skal være det.

Ser rimeligt ens ud i FF og IE - selvom det er langt fra dit. ^^
Har ikke testet i de andre - men de plejer ikke at falde så langt fra.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ronny Olsen

Dato : 17-08-10 09:26

Den 17-08-2010 00:25, Birger Sørensen skrev:
> [...]
>
> Ser rimeligt ens ud i FF og IE - selvom det er langt fra dit. ^^
> Har ikke testet i de andre - men de plejer ikke at falde så langt fra.

nu ser de ens ud i FF og IE, jeg måtte krybe til en Conditional Comment,
er nu opdateret, skal lige teste med andre opløsninger (bruger 1024*768).

> Ikke lige sikker på, hvorfor alle inputs er readonly - tror den
> midterste ikke skal være det.
de starter med at være readonly, og når man sætter flueben, fjernes
readonly i den miderste, vha JS

leger lige lidt vidre så de bliver centreret

dit forslag med fieldset,
http://olsensweb.dk/test/ng/aligncheckboxefieldset.htm

og Eriks forslag med P
http://olsensweb.dk/test/ng/aligncheckboxep.htm

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-08-10 10:42

Ronny Olsen frembragte:

> [...]
> i den miderste, vha JS
>
> leger lige lidt vidre så de bliver centreret

Det ser da rimeligt ud.

Man kan bruge en div i stedet for fieldset, hvis man ikke vil bruge
legend eller borderen.
Hvis de to øvrige input linier ikke skal bruges, bør de erstattes af
div eller p - for at undgå at de indsendes sammen med formen. Det gør
tingene mere overskuelige.

Se evt.
http://bbsorensen.com/test/form_chk/
igen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ronny Olsen

Dato : 17-08-10 13:03

> [...]
> Hvis de to øvrige input linier ikke skal bruges, bør de erstattes af div
> eller p - for at undgå at de indsendes sammen med formen. Det gør
vil jeg nok gører

> Se evt.
> http://bbsorensen.com/test/form_chk/
> igen.
>
> Birger

der var den, det var det jeg ville opnå, så er designet på plads, så
skal det lige rettes i PHP, men det er rimeligt nemt.

tak for hjælpen

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen