Perfektionistiske strissere eller hvad er ~
Fra : Patruljen

Dato : 14-08-10 06:18

Jeg om for 2 uger siden kørende på min Yamaha og kørte op på siden af
en patruljevogn - lidt som fyren her. Hilste venligt på den.
http://www.youtube.com/watch?v=LEQH_GwXJVw&feature=related

Det skulle jeg aldrig have gjort. Nex øjeblik satte de i med lygter og
horn - vinkede mig ind til siden med en vildt viftende slikkepind. Og
ud stod så 2 knægte først i tyverne, som så ret utilfredse ud i
ansigterne. Ikke at jeg havde gjort noget galt eller overtrådt nogle
regler - men glade - det var de godtnok ikke. Guderne må vide, hvorfor
-

Alt blev gennegået på min Mc. Jeg er blevet stoppet adskillige gange
tidlige på denher måde. Og kender - the drill. MIn udstødning er
uorginal, men godkendt. Derfor er jeg flere gange blevet kaldt op på
stationen for at vise papirer på, at røret rent fatisk er EU godkendt.
Nu har jeg ganske enkelt godkendelsen i tegnebogen - så jeg er fri for
her anden måned at skulle stille op på en eller anden politistation og
dokumentere at udstødningen er godkendt og iorden.

De de havde tilbragt henved 25 minutter med at gennemgå hele maskinen
begyndte desperationen at brede sig i ansigterne på de stakkels
betjente. Der var tilsyneladende inten at komme efter - selvom masinen
er bygget en del om. Alt var iorden - som de ellers havde hevet og
vredet grundigt i.

Endelig lyste den enes ansigt op i et veltilfreds smil. Og han hentede
så et målebånd. De fik gevinst - min nummerplade befandt sig 7 cm
højere oppe over kørebanen end loven tilskriver. 7 cm ?

Herefter skulle jeg så til syn - og dokumentere at min nummerplade er
rykket 7 cm nærmere asfalten.

Det har så kostet mig 240 kr. i synspenge og formentlig 2 timers times
arbejde for politiet at få rykket en nummerplade 7 cm. nærmere
asfalten. Plus den tid, jeg har måtte bruge på tingene.

Forleden kunne jeg så i pressen læse at et mordoffer desperat havde
forsøgt at få kontakt til politiet 5 gange pr.telefonopkald uden at
kunne komme igennem. Hvorefter han blev stukket ihejl på åben gade.

Jeg må undre mig over politiets prioriteringer. Deder 2 time havde
unægteligt været mere velbragt, hvis der havde befundet sig en betjent
ved telefonen på daværende tidspunt - men man foretrækker at måle med
målebånd på, om en nummerplade sidder 7 cm.højere over vognbanen end
loven foreskriver?

Noget er virkelig rask rivende galt med politiets arbejds-
prioriteringer -

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-10 00:43

On Sat, 14 Aug 2010 05:18:14 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>loven foreskriver?
>
>Noget er virkelig rask rivende galt med politiets arbejds-

Politi skal slet ikke syne - de skal fange tyve , voldsmænd og
bedragere - og TIL NØD spritbilister, selvom mange af dem kører
perfekt med en stor skid på

Parkeringsvagter har overtaget lidt politi-arbejde - sæt arbejdsløse
til alt andet uvoldeligtn

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 08:49

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> [...]
> ved telefonen på daværende tidspunt - men man foretrækker at måle med
> målebånd på, om en nummerplade sidder 7 cm.højere over vognbanen end

Engang ved lejlighed må du få indsigt i at der er forskel på hvad
betjente laver. Du kan evt se på

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/karrieremulighederne/

(og så ser alle de tavse, vrede læsere det også).

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-08-10 09:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100815 skrev den 15-08-2010 09:49:
> Engang ved lejlighed må du få indsigt i at der er forskel på hvad
> betjente laver. Du kan evt se på

Hvilket så stadig undrer i politiets prioriteringer?

Den enkelte betjent har naturligvis nogen bestemte opgaver.....men at
han skal løse opgaven....det er hvad der bør omprioriteres!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 02:19

Carsten Riis skrev:

> Hvilket så stadig undrer i politiets prioriteringer?
>
> Den enkelte betjent har naturligvis nogen bestemte opgaver.....men at
> han skal løse opgaven....det er hvad der bør omprioriteres!

Det er ikke politiet, der foretager et syn af et køretøj. Det er der
andre til. Mon ikke de flerste er klar over den ting.

Men: - 2 x 30 minutter - plus en rapport - plus fremvisning af
synspapirer. Mon ikke 2 arbejdstimer timer er lavt sat - for at få
rykket en nummerplade 7 cm længere op over asfalten?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-08-10 09:27

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Men: - 2 x 30 minutter - plus en rapport - plus fremvisning af
> synspapirer. Mon ikke 2 arbejdstimer timer er lavt sat - for at få
> rykket en nummerplade 7 cm længere op over asfalten?

Du har sikkert været ligeså øretæve-indbydende overfor dem, som du er
overfor stort set alle andre.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Volger Garfield

Dato : 15-08-10 16:42

On Sun, 15 Aug 2010 10:26:39 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

>Du har sikkert været ligeså øretæve-indbydende overfor dem, som du er
>overfor stort set alle andre.

Det skulle man ihvertfald tro, når det er noget der sker "ret tit", at
han bliver standset på den måde.

Volger

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 07:50

N_B_DK wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Du har sikkert været ligeså øretæve-indbydende overfor dem, som du er
> overfor stort set alle andre.

Det er dog ret fedt at være øretæveindbydende overfor idioter. Jeg er på
linie med Patruljen i denne sag.

Fra : J. Nielsen

Dato : 15-08-10 09:48

On Sun, 15 Aug 2010 01:19:25 -0700 (PDT), Patruljen <Patruljen@yahoo.dk>
wrote:

>Men: - 2 x 30 minutter - plus en rapport - plus fremvisning af
>synspapirer. Mon ikke 2 arbejdstimer timer er lavt sat - for at få
>rykket en nummerplade 7 cm længere op over asfalten?

Glæd dig nu i stedet over at de ikke fandt den samling af skruer og
møtrikker du bruger, når du føler dig kaldet til at straffe dine
med-trafikanter.
--

-JN-

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 09:30

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Hvilket så stadig undrer i politiets prioriteringer?
>
> Den enkelte betjent har naturligvis nogen bestemte opgaver.....men at
> han skal løse opgaven....det er hvad der bør omprioriteres!

Hvad mener du præcist med "at han skal løse opgaven"?

Iøvrigt ændrer det ikke på at argumentationen i eksemplet er søgt.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 09:31

> [...]

> synspapirer. Mon ikke 2 arbejdstimer timer er lavt sat - for at få
> rykket en nummerplade 7 cm længere op over asfalten?

Din knallert skal vel være lovlig som så meget andet.

Du må tørre regningen af på de mekanikere der gjorde den ulovlig.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 03:36

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100815 skrev:

> Din knallert skal vel være lovlig som så meget andet.

Du har virkelig et iøjenfaldende behov for at devaluere, efter du er
blevet afsløret som ekstraordinær, outstanding ultra-ekstra-plus
menings-analytiker for 15.milliarder mennesker - hvad Fister :)

Det er naturligvis ikke en knallert. Du kører måske selv rundt på en
Puch maxi?

> Du må tørre regningen af på de mekanikere der gjorde den ulovlig.

Ja, da. Det er jo en helt uhyrlig ulovlighed. Jeg tror aldrig at
Fisker-Mc havde forestillet sig, at en eller anden betjent fandt et
målebånd frem for at lege Sherlock i relation til en nummerplade 7 cm
højere over vognbanen. De morede sig kosteligt derinde -

Fra : Volger Garfield

Dato : 15-08-10 16:42

On Sun, 15 Aug 2010 02:36:01 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du har virkelig et iøjenfaldende behov for at devaluere, efter du er
>blevet afsløret som ekstraordinær, outstanding ultra-ekstra-plus
>menings-analytiker for 15.milliarder mennesker - hvad Fister :)

HOld da op - Det var mange. Findes der godt nok så mange mennesker?

>Det er naturligvis ikke en knallert. Du kører måske selv rundt på en
>Puch maxi?

?? Jeg havde da en Yamaha og det var en knallert..

> [...]
>målebånd frem for at lege Sherlock i relation til en nummerplade 7 cm
>højere over vognbanen. De morede sig kosteligt derinde -

Selvfølgelig - Især når man tænker på, at de opholdt dig i 30 minutter
plus du skulle betale for et syn, plus du skulle bruge tid på at
flytte nummerpladen plus du skulle bruge tid på selve synet.
Betjentene fik da i det mindste løn for deres "chikane".
Hvem er det mon så, der kan le højest?

Volger

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 03:36

J. Nielsen skrev:

> Gl�d dig nu i stedet over at de ikke fandt den samling af skruer og
> m�trikker du bruger, n�r du f�ler dig kaldet til at straffe dine
> med-trafikanter.

:)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 10:56

> [...]

> blevet afsløret som ekstraordinær, outstanding ultra-ekstra-plus
> menings-analytiker for 15.milliarder mennesker - hvad Fister :)

Jeg troede ikke du kunne huske hvad der var sket i andre tråde. Der kan
man se. Herudover har du vidst endnu engang glemt præmisset som du
overfortolkede på.

Men det er en anden historie som ikke er relevant til trådens emne, og
det ved jeg jo du går meget op i. Så det emne lader jeg hvile.

> Det er naturligvis ikke en knallert. Du kører måske selv rundt på en
> Puch maxi?

Naturligvis gør jeg ikke det.

> [...]
> målebånd frem for at lege Sherlock i relation til en nummerplade 7 cm
> højere over vognbanen. De morede sig kosteligt derinde -

Så du hang selv på regningen. Der kan man se.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 05:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100815 skrev:

> Jeg troede ikke du kunne huske hvad der var sket i andre tråde. Der kan
> man se. Herudover har du vidst endnu engang glemt præmisset som du
> overfortolkede på.

Naturligvis kan jeg huske, hvad der er foregået i andre tråde. Jeg
deler ikke dit problem -

Og heller ikke i forbindelse med imaginære meningsmålingsnanlyser af
henved 1.5 milliarder andre menneskers grunde til at gøre som de gør-

> Men det er en anden historie som ikke er relevant til trådens emne, og
> det ved jeg jo du går meget op i. Så det emne lader jeg hvile.

> Naturligvis gør jeg ikke det.

Det ville ellers passe godt i stilen:
http://www.youtube.com/watch?v=6tlHM7_XgEY

> Så du hang selv på regningen. Der kan man se.

Nå. Så gjorde jeg det - og det kan du bare se. Nuvel -
Endnu et eksempel på, at du bare ved - ting og sager ,helt uden at
have rundsendt spørgeskemaer via postDanmark?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 13:24

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> At ledelsen i politiet prioriterer opgavefordelingen på en sådan måde,
> at man giver betjentene mulighed for at bruge enormt -
> jf. fortællingen - lang tid på 7 centimeter.....når nu man ved, at der

Nu melder Patruljen jo ikke noget reelt om HVORFOR de synes han var så
interessant i første omgang, og det kunne jo være ganske interessant at
høre de pågældende betjentes version af historien.

> er langt større lovovertrædelser som trænger til at blive forfulgt og
> opklaret!

Færdselspolitiets opgave er at sørge for at færdselsloven bliver
overholdt. Det kan have den bivirkning at folk fx ikke kører for stærkt
ved skoler, eller husker seler så de ikke bliver slået ihjel når en
idiot kører ud foran dem. Fortsæt selv. Jeg har læst et sted at ud
over de menneskelige omkostninger er de samlede økonomiske omkostninger
for samfundet ved et trafikuheld på adskillige millioner. Det er altså
et vigtigt job de udfører.

Men jeg vil da gerne vide hvilke "langt større lovovertrædelser" du
tænker på, og om færdselsbetjente er egnede til at forfølge disse?
Der er fx her i gruppen givet udtryk for ønske om mere politi på
cykelstier i Storkøbenhavn.

Det kunne også være interessant at høre hvorfor det omhyggeligt valgte
eksempel var som det var? Var bemandingen for lav den dag på stationen?

> Naturligvis skal der i udøvelsen af myndighed være
> regelefterlevelses-grad som er tilpas stor, så borgerne stadig har en
> oplevelse af at reglerne bliver kontrolleret.

Som fx i det aktuelle tilfælde?

> Der er på den anden side også en prioriterings-del, hvor man ligesom
> gerne skal have en portion sund fornuft med i job-udførslen af en
> myndighed.

Og her er det så at "man" ikke holder i det aktuelle tilfælde fordi det
er to froskellige "man"er der hhv checker motorcykler og svarer på
alarmcentralen.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 13:30

> [...]

> Og heller ikke i forbindelse med imaginære meningsmålingsnanlyser af
> henved 1.5 milliarder andre menneskers grunde til at gøre som de gør-

Hør nu her, Bubber, det er jo dig der påstår dét. Ikke mig.

Har du helt glemt det?

Plus også du siger du ikke gider gentage dig selv. Et svært, svært nytårsløfte...

> Det ville ellers passe godt i stilen:
> http://www.youtube.com/watch?v=6tlHM7_XgEY

Det ville det sikkert. Og du ville sikkert kunne gå dig som Svensk Kok
i Muppet Show uden problemer.

> NÃ¥. SÃ¥ gjorde jeg det - og det kan du bare se. Nuvel -
> Endnu et eksempel på, at du bare ved - ting og sager ,helt uden at
> have rundsendt spørgeskemaer via postDanmark?

Fiksede værkstedet det uden beregning mens de morede sig kosteligt? De
to ting plejer ikke at ske samtidig, men måske tjener dit værksted nok
til at de uden at kunne mærke det på profitten kan klare den slags
småting pr kulance.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 07:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100815 skrev:

> Hør nu her, Bubber, det er jo dig der påstår dét. Ikke mig.
>
> Har du helt glemt det?

Nope. Jeg har ikke glemt, at du mener, at både du og Wilstup godt ved,
hvorfor deder 1.5 milliarder muslimer ikke reagerer, som nogen finder
passende, at de bør gøre. Og at du erkender, at når Wilstruo ved
hvorfor det er sådan, så er det fordi har er klogere end dig. Og
derfor - følgeligt ved alt hvad du ved. Og du ved naturligvis hvorfor
1.5 milliader muslimer gør som de gør -

Jeg behøver vel ikke paste sætningerne igen for at afhjæle din
svigtende hukommelse?

> Plus også du siger du ikke gider gentage dig selv. Et svært, svært nytårsløfte...

Jeg orker ikke gentage de samme svare, igen, igen og igen, når du kan
læse dig til dem andetsteds - er det virkelig så besynderligt.

> Det ville det sikkert. Og du ville sikkert kunne gå dig som Svensk Kok
> i Muppet Show uden problemer.

Nej. jeg kan ikke tale svensk - men igen, du kan sikkert heller ikke
kontrollere en Puch maxi :)

> [...]
> to ting plejer ikke at ske samtidig, men måske tjener dit værksted nok
> til at de uden at kunne mærke det på profitten kan klare den slags

Nu har du netop lige fortalt, at du sandelig godt ved, hvordan tingene
hænger sammen. Så er det jo lidt sent at spørge efter du allerede har
afleveret din forklaring - ikke, Fister.

Det er værkstedet som har ombygget min Yamaha. Og de ordnede tingene
uden betaling. Jeg er en god kunde i dender forretning. Det er ikke
den første maskine, jeg har købt der. De laver gerne småreperationer
for mig - gratis - sætter en skrue i, som er røget ud i farten osv. De
har enddog kommet farende i et mobilt værksted, engang maskinen ikke
ville køre videre. Der er service på drengen - hvis du har en
almindelig venlig og loyal adfærd hos Fister Mc.

Du skulle selv prøve at opbygge gode releation og et godt netværk. Det
betaler sig - Fister. Og det kunne utvivlsomt blive en ny oplevelse
for dig -

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 15:43

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Mere kontrol af færdslen omkring netop skoler, trafikknudepunkter,
> idiotforfølgelse (der er nok kraftidioter i trafikken, som slår folk
> ihjel...det gør en 7centimeter placeret plade altså ikke).

Måske er placeringen afgørende for synligheden af pladen? Igen, husk du
har kun historien som fortalt af Patruljen.

Bortset fra det, så er der en del motorcyklister på omkring 40 år som
godt kan lide at køre friskt til. De tager absolut ikke skade af lidt
opmærksomhed fra ordensmagten.

> Bemandingen var sikkert sat til at lave 7centimeter-sager.

Nu var spørgsmålet faktisk alvorligt ment. Hvorfor gik det som det gjorde.

> Næh! Her var det - jf. fortællingen - nogle betjente som ville finde
> en fejl.
> Og de fandt en fejl og hurra for det.

Og forskellen fra "reglerne bliver kontrolleret" er?

> Ja, netop derfor bør man fra politiets ledelse nok reducere mængden af
> 7centimenter-sager....
> og sætte ressourcerne ind på fx bedre uddannelse af personalet på
> alarmcentralen.

Uddannelse? Næppe. Flere mand, måske ja.

> Den fortalte sag gavner altså ikke den sag som politiet så gerne piver
> omkring: at de har så meget at lave!

Og hvorfor tror du lige Patruljen valgte den sag som eksempel? Du tog
madding, krog og line.

> De kunne tage at prioritere mandskab anderledes og sætte ind, hvor det
> virkelig tæller!

Og det var hvor?

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 08:43

Carsten Riis skrev:

> [...]
> omkring: at de har så meget at lave!
> De kunne tage at prioritere mandskab anderledes og sætte ind, hvor det

Ja. Altså. Vi er fuldstændigt enige -
Der er nok at tage fat om.

Men i disse konflikt/bandetider er det ikke helt helt at køre på Mc.
Man bliver standste i tide og utide m.mindre man køre rundt på en
kåbefræser...

Fra : Michael Weber

Dato : 15-08-10 17:08

Patruljen wrote:
> Jeg om for 2 uger siden kørende på min Yamaha og kørte op på siden af
> en patruljevogn ...

Allerede der går det galt for dig.
Du skal ikke forstyrre folk i deres arbejde.

Men ak, dine behov gik forud for andres.
Dit behov for at "kommunikerer" med Politiet,
endda mens du operere et motorkøretøj, vejede tungere
end respekten for Politiets arbejde. Endda højere end dine
medtrafikanters sikkerhed.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-10 10:17

On 15 Aug., 17:00, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:
> [...]

Jamen det ved du sikkert alt om Thorbjørn. Når du kan fortælle,
hvorfor 1.5 milliarder muslimer gør som de gør, så er det da en smal
sag for sådan en fyr som dig, også at vide alt om den ting.

> Lige over.
> Du regner patruljen som notorisk irriterende skribent og derfor slet
> ikke kan se den pointe han reelt har.

Tja. I denne gruppe så er den nødvendige valifikation for at være
rabiat og langt ude i jødehad og antisemitisme sådan set rigeligt
indfriet, hvis dine holdninger fordrer at regeringer og krigsførende
magter overholder helt banale retskrav og menneskerettigheder og
beretningerne/materiale stammer fra esempelvis Røde Kors, Amesty
International, UN, Human rights watch og B`T selem mv.

Og især måske hvis jeg tydeligt påviser påviser "telepatiske
tilstande" og fobiske tankemønstre. For ikke at nævne uredelighed,
ulødige kildenagivelser og direkte løgne. Så er der klar til en label
i dk.politiks univers: Man kan kun være langt ude, jødehader og
rabiat :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 21:19

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> de er sat overfor mængden af ressourcer der skal bruges til flueknepning!
>
> Ville du bryde dig om, at det nævnte eksempel blev hverdag på danske
> gader og veje? Vel og mærke på bekostning af mere alvorligere
> lovovertrædelser?

Jeg har tidligere spurgt om hvilke lovovertrædelser det er du mener der
er alvorligere. Det er nemlig pudsigt nok et spørgsmål som har mange
forskellige svar afhængigt af hvem man spørger.

Personligt så jeg gerne at færdselspolitiet blev opprioriteret fx og
gerne provisionslønnede.

> Tja, de kunne da godt tage at lære noget endnu mere om
> sundhedsbehandling, så man ikke får flere af de sager som har været i
> det nordsjællandske henover sommeren fx afviste man at sende en
> ambulance med udrykning til en svært syg mand....da ambulancen endelig
> nåede frem, så var manden død.

Den sag har jeg ikke set. Har du et link?

Spørgsmålet var om det var alarmcentralen der afviste eller hospitalet.

> Lige over.

Det er jeg ikke så sikker på.

> Du regner patruljen som notorisk irriterende skribent og derfor slet
> ikke kan se den pointe han reelt har.

Det ved jeg da sandelig ikke om jeg gør, men det er sagen ligemeget.

Hans pointe er at der bliver fundet småulovligheder på hans motorcykel
og bruger et irrelevant eksempel om at andre politibetjente laver noget
andet til at perspektivere det.

Hvad bliver det næste?

> [...]
> som de påståes de er - bør anvendes noget mere anderledes til at tage
> sig af mere vigtige sager end 7centimeter-sager.

Tjah, hvis man kun vurderer sagen ud fra den lokkemad Patruljen
serverer, så er der jo ingen garanti for at man er tilstrækkeligt oplyst
til at foretage fornuftige vurderinger.

> fx gadevold, indbrud, røverier, butikstyveri, osv osv osv.

Personligt vil jeg mene at butikstyveri ligger langt langt under
færdselsforseelser. Det er immervæk sjældent at folk risikerer at blive
slået ihjel fordi ham foran i køen hugger en pakke tyggegummi.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-08-10 21:21

Volger Garfield  <Volger@nowhere.invalid> writes:

> Det skulle man ihvertfald tro, når det er noget der sker "ret tit", at
> han bliver standset på den måde.

Bare for at forebygge: Formuleringen var "adskilige gange tidligere".

Men du har en pointe - gad vide hvorfor?