Er vi ikke ved at være lidt for bonerte?
Fra : Mark Jensen

Dato : 12-08-10 12:56

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/32822844/

"

En 31-årig kvindelig underviser ved Billund Ungdomsskole blev i går
idømt en betinget fængselsdom på 20 dage for at have kysset en 14-årig
elev i begyndelsen af 2010.

Udover at skulle betale sagens omkost­ninger, skal kvinden også betale
5000 kroner i tort til den nu 15-årige dreng, skriver
vejleamtsfolkeblad.dk

Kvinden tilstod i sidste uge kysset, og oven i den betingede dom skal
hun i løbet af seks måneder udfører 30 timers ulønnet samfundstjeneste
og være under tilsyn af kriminalforsorgen.

Hun sagde selv sit job op, da Billund Kommune politianmeldte hende.
"

Vi taler om et kys, helt ærligt. Grundlæggende må der selvfølgelig
ikke være forskel på om det er mand der kysser elev eller kvinde der
kysser elev, men at man ikke kan klare den her slags sager uden at man
skal straffe for det er mig en gåde.

Udfra de omstændigheder jeg kan læse mig til er det godt nok svært at
forsvare at der skal straffes som der er blevet. Et kys kan altså godt
være en kærlighedserklæring uden sexuelle bagtanker - vi er jo trods
alt blevet kysset af vores forældre, må man håbe.

Hvis vi forestiller os at en elev finder det upassende, og det kan det
bestemt også være, så er en kraftig henstilling da så rigeligt nok.
5000 i tort... Man kan virkelig være sart i år 2010, må jeg sige.

Fra : Nicky

Dato : 12-08-10 15:05

"Mark Jensen" <jjk@it.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke være forskel på om det er mand der kysser elev eller kvinde der
> kysser elev, men at man ikke kan klare den her slags sager uden at man

Et kys kan være ganske intimt og med stærke seksuelle undertoner.

> [...]
> være en kærlighedserklæring uden sexuelle bagtanker - vi er jo trods
> alt blevet kysset af vores forældre, må man håbe.

Ikke på munden.

> Hvis vi forestiller os at en elev finder det upassende, og det kan det
> bestemt også være, så er en kraftig henstilling da så rigeligt nok.
> 5000 i tort... Man kan virkelig være sart i år 2010, må jeg sige.

Dunno. Kender ikke den konkrete sag i nærmere detaljer.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-08-10 15:44

On Thu, 12 Aug 2010 16:04:49 +0200, Nicky wrote:

> Et kys kan være ganske intimt og med stærke seksuelle undertoner.

Det KAN være det, men behøver langt fra at være det.

> Ikke på munden.

Der er MEGET forskellige måder at kysse på.

Fra : Nicky

Dato : 12-08-10 15:52

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det KAN være det, men behøver langt fra at være det.

Ja, men det har retten så ment var tilfældet her.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-08-10 16:12

On Thu, 12 Aug 2010 16:52:27 +0200, Nicky wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja, men det har retten så ment var tilfældet her.

Åbenbart.

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-08-10 17:34

On Thu, 12 Aug 2010 16:52:27 +0200, "Nicky" <notvalid@hotnotmail.com>
wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

>Ja, men det har retten så ment var tilfældet her.

Har godt nok svært ved at se at et kys i sig selv skal kunne give
sådan en straf, stort set uanset hvad. Når man ikke orienteres om
andre omstændigheder, og selv med brug af fantasien, er det for mig en
klar overreaktion.

Man må sgu kunne løse den slags småting udenfor vores retsvæsen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-10 20:17

Mark Jensen <jjk@it.dk> skrev i meddelelsen
hg8866l3bskf72jluue23j5u9jdqdgq820@4ax.com:

> Har godt nok svært ved at se at et kys i sig selv skal kunne give
> sådan en straf, stort set uanset hvad.

Der er tale om en "underviser", der - qua sin position - skal holde ekstra
lav profil. Noget tyder på, hun totalt mangler dømmekraft.

> Man må sgu kunne løse den slags småting udenfor vores retsvæsen.

Nogen må have gjort en sag ud af det. Sandsynligvis knægten, siden han skal
belønnes med en erstatning.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-08-10 20:52

On Thu, 12 Aug 2010 21:17:02 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Der er tale om en "underviser", der - qua sin position - skal holde ekstra
>lav profil. Noget tyder på, hun totalt mangler dømmekraft.

Selvfølgelig.Og nok er der en forseelse, men den er dælme i den bette
ende. Med mindre selvfølgelig vi har fået trang til at føle os stødte
over alt muligt.
En påtale burde være nok.
Ligefrem at hun har mistet arbejde og tilmed får straf oveni virker så
meget som overkill

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-10 21:00

Mark Jensen <jjk@it.dk> skrev i meddelelsen
e4k8661j8ot6h977k703f0ld51l0d6qslg@4ax.com:

> [...]
> over alt muligt.
> En påtale burde være nok.
> Ligefrem at hun har mistet arbejde og tilmed får straf oveni virker så

Det synes jeg ikke. Det rager mig langsomt, at en voksen kvinde kysser med
en 14-årig knægt. Men når en voksen kvinde kan udvise *så* ringe dømmekraft,
som hende hér har gjort, så har hun tydeligvis en alvorlig brist.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 23:22

"Jens Bruun"
> Det synes jeg ikke.

OMG! Jens Bruun er blevet nypuritanist? Eller har altid
været det?
ET KYS og så mener du at helvede skal regne ned over
den stakkels skolelærerinde?
Hun burde ha' en medalje!!!

Mvh Eyvind

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-08-10 23:32

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen

> Hun burde ha' en medalje!!!

Fandeme nej. Det er ikke en lærerindes opgave at kysse elverne.

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-08-10 14:57

On Fri, 13 Aug 2010 00:32:01 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen

>Fandeme nej. Det er ikke en lærerindes opgave at kysse elverne.

Det er vel bare Øjvinds sædvanlige dagdrømme som stikker hovedet frem.

Volger

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-10 21:21

> [...]

>Der er tale om en "underviser", der - qua sin position - skal holde ekstra
>lav profil. Noget tyder på, hun totalt mangler dømmekraft.

Du kender ikke context

Hvad hvis instruktion i skolekommedie?

>Nogen må have gjort en sag ud af det. Sandsynligvis knægten, siden han skal
>belønnes med en erstatning.

At man - Preben Wilhjelm VS - fandt på erstatning til
voldtægtskrænkede har hundreddoblet falske anmeldelser og dommerne
elsker at snage og justitsmyrde

Askaf erstatninger

Hvad har knægten at klage over - han må være smigret?

Fra : Nicky

Dato : 13-08-10 06:49

> [...]
> sådan en straf, stort set uanset hvad. Når man ikke orienteres om
> andre omstændigheder, og selv med brug af fantasien, er det for mig en

Eller også er det fordi du ikke har en specielt livlig fantasi.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 09:21

Nicky wrote:
> "Mark Jensen" <jjk@it.dk> skrev i meddelelsen

> Et kys kan være ganske intimt og med stærke seksuelle undertoner.

Og? Ikke i hele verdenshistorien er der ikke registreret et eneste
tilfælde, hvor en 14 årig dreng har taget skade af, at blive kysset af
en kvinde - ligegyldigt hvilke "undertoner", forskruede hoveder tænkte
ind i kysset.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 09:22

Henrik Svendsen wrote:

> Og? Ikke i hele verdenshistorien er der ikke registreret et eneste
> tilfælde,

edit - et 'ikke' for meget.

Fra : Tony

Dato : 12-08-10 19:31

> [...]
> ikke være forskel på om det er mand der kysser elev eller kvinde der
> kysser elev, men at man ikke kan klare den her slags sager uden at man

Hvorfor synes du, at der må være forskel på om det er en mand eller kvinde,
som kysser en elev ?

Personligt synes jeg , at straffen er helt iorden .

Tony

Fra : Tony

Dato : 12-08-10 19:33

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kvinde, som kysser en elev ?
>
> Personligt synes jeg , at straffen er helt iorden .

sorry lagde ikke lige mærke, at du skrev '' ikke'' være forskel .

Tony

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-10 21:18

On Thu, 12 Aug 2010 13:55:58 +0200, Mark Jensen <jjk@it.dk> wrote:

> [...]
>bestemt også være, så er en kraftig henstilling da så rigeligt nok.
>5000 i tort... Man kan virkelig være sart i år 2010, må jeg sige.

Hvis ikke hun overfører smitsom sygdom er det IKKE upassende at kysse
et så voksent menneske - det svarer til håndtryk

Var det et dybt tungekys?
Det kræver at BEGGE KAN LIDE DET

Hvad hvis man støder sammen i trængsel og mund møder mund

Rent pjat - pædohysteri er psykose agtigt ufornuftigt og skadeligt

Hvordan mener du at kys BESTEMT KAN VÆRE UPASSENDE

og er røde bukser til violetskjorte ikke upassende? ? ?

Visse kys er spørgsmål til 1 sal om der er tilgængeligt i stuen
men spørgsmål er jo videbegærlighed
og det har ført menneskeheden frem.
Nysgerrighed = crime ? ? ?

Spørger jeg pige om hun vil bolle antyder jeg indbildsk at jeg har
chancer - men rager det retsvæsenet?

Pigen kan la vær at svare eller sige INGEN KOMMENTAR

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 22:43

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 22:46

> [...]
> bestemt også være, så er en kraftig henstilling
> da så rigeligt nok.
> 5000 i tort... Man kan virkelig være sart i år

Uanset hvordan det er sket, hvem der har begået
forbrydelsen, så er der tale om en elev under den
seksuelle lavalder og man må som lærer ikke gøre
noget sådant uden at eleven er 18 år. Det vidste
den pågældende eller burde vide - det er altså
ikke noget man gør ustraffet.

En lærer står i en særlig magtposition over for en
elev, og selvom man måske kan indvende at det
virker uskyldigt, så bør man som lærer holde sig
fra den slags fordi man netop har denne
magtposition som voksen.

En elev på 14 vil måske endda føle at det er
ækelt - en "gammel" kone kysser ham - det er ikke
just det der virker "sejt" på en teenager.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-08-10 05:06

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen

> [...]
> måske kan indvende at det virker uskyldigt, så bør man som lærer holde sig
> fra den slags fordi man netop har denne magtposition som voksen.

Helt enig, som Jens Bruun er inde på, er der tale om katastrofal mangel på
dømmekraft hos vedkommende.

> En elev på 14 vil måske endda føle at det er ækelt - en "gammel" kone
> kysser ham - det er ikke just det der virker "sejt" på en teenager.

Det ved jeg nu ikke: Jvf. den svenske film "Lærerinden" er vi nok nogle (ret
mange?), der som skoledrenge har prøvet have været "forgabt" i en smuk,
yngre kvindelig lærer, men man kunne jo i kønslighedens navn bare forestille
det omvendte, nemlig at en mandlig lærer på 31 kyssede på en 14-årig
kvindelig elev: Så ville alt Helvede vist være løs i retning af anklager om
pædofili?

Anders Peter Johnsen

Fra : Mendoza

Dato : 13-08-10 08:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forestille det omvendte, nemlig at en mandlig lærer på 31 kyssede på en
> 14-årig kvindelig elev: Så ville alt Helvede vist være løs i retning af

Det kan jo også være at lærerinden var grim som arvesynden, så er det klart
at han anmelder det og kræver erstatning.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 08:58

"Anders Peter Johnsen"
> Helt enig, som Jens Bruun er inde på, er der tale om katastrofal mangel på
> dømmekraft hos vedkommende.

Hold nu kæft!!!!!!! Det drejer sig om et KYS!!!!
Slap dog af!
Hvad fanden er dette her for noget hysterisk, religiøst, nypuritansk pis!
Fundamentalisterne har sandelig ikke levet forgæves!
Hold da kæft for et tilbageskridt siden de frie 70'ere
Trist trist trist suk suk suk

Mvh Eyvind

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-08-10 13:22

> "Anders Peter Johnsen"
>
> Hold nu kæft!!!!!!!

Gu' vil jeg da røv! (For ligesom at blive i dèn tone, du her lægger op til?
)

> Det drejer sig om et KYS!!!!

Mnjah, det' sgu' nok næppe bare et uskyldigt tantekys, der er tale om, vel?

> Slap dog af!

I lige måde?

> Hvad fanden er dette her for noget hysterisk, religiøst, nypuritansk pis!
> Fundamentalisterne har sandelig ikke levet forgæves!

Du forveksler altså hysterisk puritanisme med ganske fornuftige,
lovforeskrevne regler mod forhold mellem voksne undervisere og elever under
myndighedsalderen:

Jeg gad da nok se dig, hvis din hypotetiske 14-årige datter var blevet
råsnavet i gulvet af sin 31-årige mandlige lærer?

> Hold da kæft for et tilbageskridt siden de frie 70'ere

Jeg er selv barn af 70'erne (årgang '77) og selv om jeg da nok må gi' dig
ret i at der vitterligt ER tilfælde af nypuritanistisk hysteri (mange
forældre tør f.eks. ikke engang idag at lade uskyldige småbørn bade nøgne af
frygt for pædofile, og maleren J.F. Willumsen ville vel derfor idag ligefrem
være blevet spærret inde som "pædofilpornograf" i kraft af sit vidunderlígt
livsbekræftende billede af badende børn ved Skagen Strand, se evt:
http://tilbygningen.dk/vaerkstedet/skulpturstudier/artikel/33, ligesom mange
voksne kvinder - sandsynligvis på grund af uvorne og respektløse
indvandrere? - desværre er blevet for "blufærdige" til at bade topløse), så
kan jeg til gengæld IKKE finde det "hysterisk", at man holder lærere fra at
udnytte deres magtposition over for unge elever.

Det ville næppe heller være blevet accepteret i de relativt friere 70'ere

Apropos din snak om "fundamentalister", er denne type overgreb faktisk
principielt sammenligneligt med de forfærdelige misbrugssager i Den Katolske
Kirke, for så vidt den krænkende part netop principielt er blevet betroet
ansvar for sit umyndige offer og desuden har een eller anden form for ret så
konkret magt (i hvert fald socialt) over vedkommende, og dèn slags går altså
bare ikke...

> Trist trist trist suk suk suk

Jeg tror du "skønmaler" 70'erne på en lettere outreret måde, for så vidt dèn
slags klare regler for fornuftig adskillelse af pædagogisk interaktion og
seksuelt samkvem børn og voskne imellem skam mig bekendt faktisk allerede
/fandtes/ dengang...

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 21:29

"Anders Peter Johnsen"
> Mnjah, det' sgu' nok næppe bare et uskyldigt tantekys, der er tale om,
> vel?
Hvad ved du om det?

> I lige måde?
> Du forveksler altså hysterisk puritanisme med ganske fornuftige,
> lovforeskrevne regler mod forhold mellem voksne undervisere og elever
> under myndighedsalderen:
Du må da ha' gået HELT grassat dengang vi havde Jeppe på Venusbjerget!!!
Ka' du løfte sløret for dine reaktioner dengang?

> Jeg gad da nok se dig, hvis din hypotetiske 14-årige datter var blevet
> råsnavet i gulvet af sin 31-årige mandlige lærer?
Omvendt kønsforhold og RÅsnavning for at dramatisere?
Jeg er ikke sikker på at der skal herske 100% ens regler for
kønnene i de aldre. Hvilket der jo i praksis heller ikke gør!
Mine døtre er 3 og 11 så det varer ikke længe inden de ikke er hypotetiske
mere. Og nej, jeg vil ikke kontrollere mine døtres seksualitet.
Hvis en af mine døtre skulle have lyst til at kysse med en ældre, så fred
med det.
Jeg har såmænd mange og lange snakker med den store allerede nu og jeg
snakker også med hende om situationer i sene film.
Min bedste vens datter har lige haft et forhold til en meget ældre, og
jeg kan oplyse dig om, at det ikke er noget der gør forældre glade, men
derfra
til at starte den store inkvisition der er langt!

> [...]
> bade topløse), så kan jeg til gengæld IKKE finde det "hysterisk", at man
> holder lærere fra at udnytte deres magtposition over for unge elever.
Hvad ved du om lærerinden har brugt sin magtposition?
Det kunne vel ligeså godt være knægten, der havde væddet med kammeraterne
om han kunne få et snav på lærerinden!

> Det ville næppe heller være blevet accepteret i de relativt friere 70'ere
Lovmæssigt sikkert ikke, men man havde lidt mere konduite dengang!

> [...]
> betroet ansvar for sit umyndige offer og desuden har een eller anden form
> for ret så konkret magt (i hvert fald socialt) over vedkommende, og dèn

Dine sammenligninger bliver mere og mere groteske!

Mvh Eyvind

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 13-08-10 21:45

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen"
> Hvad ved du om det?

> Du må da ha' gået HELT grassat dengang vi havde Jeppe på
> Venusbjerget!!! Ka' du løfte sløret for dine reaktioner dengang?

Det var også en halvklam sag.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 22:19

"Kim Larsen
> Det var også en halvklam sag.

Man fornemmer ligefrem hvordan din mund snerper sig
sammen tante Larsen!!!
Og man gør sig sine tanker om hvorfor!

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-08-10 00:47

> "Kim Larsen
>
> Man fornemmer ligefrem hvordan din mund snerper sig
> sammen tante Larsen!!!
> Og man gør sig sine tanker om hvorfor!

Nå da da, og det er ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 08:35

"Kim Larsen
> Nå da da, og det er ?

Det har du ikke lyst til at vide!!!

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-08-10 10:50

> "Kim Larsen
>
> Det har du ikke lyst til at vide!!!

Nååårh det er bare de sædvanlige dumheder fra din side. Ja dem er vi jo
efterhånden så vant til.

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-08-10 14:57

On Fri, 13 Aug 2010 09:57:57 +0200, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A
eyvind punktum dk> wrote:

> [...]
>Fundamentalisterne har sandelig ikke levet forgæves!
>Hold da kæft for et tilbageskridt siden de frie 70'ere

Det mest triste er vel egentlig, at du ikke kan se hvad det kan
implicere.

Volger

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 15:38

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> Hold nu kæft!!!!!!! Det drejer sig om et KYS!!!!

Ville du bryde dig om hvis den mandlige idrætslærer gik og gav din
teenagedatter et kys?

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-08-10 16:20

On Fri, 13 Aug 2010 16:38:10 +0200, nospam0002+20100813@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20100813) wrote:

>Ville du bryde dig om hvis den mandlige idrætslærer gik og gav din
>teenagedatter et kys?

Jamen jamen jamen - Det er da helt klart noget andet...

Volger

Fra : Mark Jensen

Dato : 14-08-10 10:06

On Fri, 13 Aug 2010 16:38:10 +0200, nospam0002+20100813@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20100813) wrote:

>Ville du bryde dig om hvis den mandlige idrætslærer gik og gav din
>teenagedatter et kys?

Formentlig ikke.

Men man skal i min verden have lov til at lave en fejl af den her
lille kaliber og få en påtale i stedet for at gå amok sådan som jeg
synes reaktionerne er tegn på

Jeg nægter at tro at et menneske nogensinde har fået psykiske mén af
et kys.

Jeg håber eddermame ikke at der har været tale om et kys på kinden -
så er der da godt nok tale om en ekstrem overreaktion. Man skulle
gerne kunne give glade sympatitilkendegivelser uden altid at skulle
frygte samfundets forskrækkelse.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 10:30

"Mark Jensen"
> [...]
> så er der da godt nok tale om en ekstrem overreaktion. Man skulle
> gerne kunne give glade sympatitilkendegivelser uden altid at skulle

Vi er i den heldige situation at vi IKKE aner hvad der er sket eller
hvad der er op eller ned i denne sag!
Det eneste der er sikkert er at det handler om et kys!
Og dette burde ikke være muligt at kriminalisere!
Man skal være medlem af folkedomstolen i dk.politik for at synes det!

Dersom en derangeret mand/kvinde TVINGER sig til kys på nogen
som ikke ønsker det, bør det IKKE være kysset der er kriminelt
men TVANGEN.
At en indremissionsk kommune og en snerpet jomfrunalsk
folkedomstol på dk.politik har mulighed/lyst til at kriminalisere en
lærerinde er en;
S K A N D A L E !

Mvh Eyvind

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 16:36

Volger Garfield  <Volger@nowhere.invalid> writes:

> Jamen jamen jamen - Det er da helt klart noget andet...

Måske, hvis det er hendes fætter?

Fra : Volger Garfield

Dato : 13-08-10 20:48

On Fri, 13 Aug 2010 17:35:52 +0200, nospam0002+20100813@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20100813) wrote:

>Måske, hvis det er hendes fætter?

Med giftermål for øje??

Volger

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 13-08-10 22:15

> Hvis vi forestiller os at en elev finder det upassende, og det kan det
> bestemt også være, så er en kraftig henstilling da så rigeligt nok.
> 5000 i tort... Man kan virkelig være sart i år 2010, må jeg sige.

Folk er mere viktorianske i dag, end de nogensinde var under Viktoria's
regeringstid.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 22:39

"Hans Christian Vang"
> Folk er mere viktorianske i dag, end de nogensinde var under Viktoria's
> regeringstid.

Og de reneste rene er her i dk.politik!!!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-10 23:50

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c65bb78$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> Og de reneste rene er her i dk.politik!!!

Det er forsøgt forklaret for dig flere gange af stort set samtlige
skribenter i denne tråd, men den fiser simpelthen ikke ind på lystavlen -
vel?

Ingen har taget moralsk stilling til, at en voksen kvinde kysser med en
14-årig dreng. Den eneste, der taler om moral og kyskhed, er dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 00:29

"Jens Bruun"
> Det er forsøgt forklaret for dig flere gange af stort set samtlige
> skribenter i denne tråd,.....................

Jamen det må da være rart for dig at være på linie med
"stort set samtlige skribenter i denne tråd"!!!!

>............men den fiser simpelthen ikke ind på lystavlen - vel?

At i er en flok hysteriske nypuritanske moralister?

> Ingen har taget moralsk stilling til, at en voksen kvinde kysser med en
> 14-årig dreng. Den eneste, der taler om moral og kyskhed, er dig.

Hold nu op; Thorbjørn, Anders Peter Johnsen, AHW og Kim Larsen gør sgu da
ikke andet!

Hele historien synes at være sat op, som eksempel på en lov der i dette
tilfælde rammer alt alt for hårdt!
Men nej nej ikke for de rene - "stort set samtlige skribenter i denne
tråd"!!!

Jeg spørger en gang til, da folk har lidt svært ved at svare mig.
Hvor mange gange værre var denne brøde end Jeppe Kofoeds!!!!

Mvh Eyvind

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 22:17

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> ""Thorbjørn" Ravn Andersen,
>
> Hvis min datter er moden og det er hendes egen vilje, så kan jeg
> ikke gøre andet ved det, end støtte hende og snakke med hende.
> SÃ¥ meget HUN vil!!!

Nu er du morsom. "moden", "egen vilje". Det er jo ikke det der er
problemet her.

Hvorfor tror du det er blevet anmeldt? Fordi eleven havde et hemmelig
forhold til sin lærer?

> Thorbjørn, må jeg høre om din reaktion dengang Jeppe Kofoed
> havde en hydetime med ungmø?

Den sag kender jeg ikke nok til at kunne vurdere andet end jeg vil
konstatere to ting: Det kom op i medierne, og ungmøen var lovlig.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 22:55

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> Det eneste jeg har hørt er at det drejer sig om et KYS!!!

Og det må lærere ikke med unge under 18. Det står i loven, og det er
for at beskytte de unge.

Og det er læreren blevet dømt for. Længere er den ikke.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 08:35

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> Jeg spørger en gang til, da folk har lidt svært ved at svare mig.
> Hvor mange gange værre var denne brøde end Jeppe Kofoeds!!!!

Den var ulovlig. Jeppe Kofoeds var ikke.

Er det så svært at forstå? Herunder HVORFOR det var ulovligt?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 09:07

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> ""Thorbjørn"
>
> Aha, så fik vi det sat på plads!
> Din jomfrunalske og snerpede holdning er styret af en latterlig lovgivning!
>
> Lærindens kys var givet til en KNAP femtenårig og

Kender du §223? Nej, ikke?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 10:02

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> (Og jeg mener overhovedet ikke Jeppe har begået anden forbrydelse end
> at gøre den halve befolkning stangliderlig misundelig!!!!!)
>
> Du er HELT på linie med resten af folkedomstolen herinde OG de
> indremissionske klaphatte i Billund kommune!
> TILLYKKE!
>
> Fnys!!!
>
> Med håb om helbredelse

Jeg afventer spændt din datter kommer i teenagealderen. Så får vi se om
dine holdninger stadig gælder til den tid.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 10:22

Mark Jensen <jjk@it.dk> writes:

> Formentlig ikke.
>
> Men man skal i min verden have lov til at lave en fejl af den her
> lille kaliber og få en påtale i stedet for at gå amok sådan som jeg
> synes reaktionerne er tegn på

Det er så den åbenbare vurdering at en påtale ikke har været passende.

> [...]
> så er der da godt nok tale om en ekstrem overreaktion. Man skulle
> gerne kunne give glade sympatitilkendegivelser uden altid at skulle

Skal vi eventuelt gå ud fra der har været seksuelle undertoner?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 10:39

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> writes:

> ""Thorbjørn" Ravn Andersen,
>
> Det er hun allerede. Og vi har megen snak om pædofili!

Hun er ikke din. Bare vent og se.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 08:28

Mark Jensen wrote:
> [...]
> ikke være forskel på om det er mand der kysser elev eller kvinde der
> kysser elev, men at man ikke kan klare den her slags sager uden at man

Enhver der går i selvsving over en lærerinde, som giver en elev et kys,
og kræver politiet indblandet er rablende gal. Længere er den ikke. Det
er ikke bonerthed der er problemet her. Det er vanvid.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-10 01:53

On 16 Aug., 09:27, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> Enhver der går i selvsving over en lærerinde, som giver en elev et kys,
> og kræver politiet indblandet er rablende gal. Længere er den ikke. Det
> er ikke bonerthed der er problemet her. Det er vanvid.

En 31-årig læreinde der kysser en 14-årig - helt enig. Om det var
forkert i den konkrete sag, aner jeg ikke.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 08:58

Poul E Hansen wrote:

> En 31-årig læreinde der kysser en 14-årig - helt enig. Om det var
> forkert i den konkrete sag, aner jeg ikke.

Jeg håber, politifolkene havde hjertet på rette sted og venligt men
bestemt hjalp anmelderen hen til nærmeste kolbøttefabrik.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 15:40

<hrsvend...@msn.com> wrote:

> [...]

En 31-årig læreinde der kysser en 14-årig - helt
enig. Om det var
forkert i den konkrete sag, aner jeg ikke.

Hvad hvis det havde været en mandlig lærer der
havde kysset en pige på 14 år? Ville det have
været i orden?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 15:44

ahw wrote:
> [...]
> forkert i den konkrete sag, aner jeg ikke.
>

> Hvad hvis det havde været en mandlig lærer der
> havde kysset en pige på 14 år? Ville det have

Nej Arne, det ville ikke være i orden, så bare glem det Arne.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 20:29

"ahw"
> Hvad hvis det havde været en mandlig lærer der havde kysset en pige på 14
> år? Ville det have været i orden?

Hvad hvis det er en 14årig der kysser læreren?

Et kys kan ALDRIG være en kriminell handling!
Tvang kan selvfølgelig være det!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-10 21:41

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c69916d$0$281$14726298@news.sunsite.dk:

> Et kys kan ALDRIG være en kriminell handling!

Men det er det så i visse tilfælde, Eyvind Dk. Dét har vi vist for længst
konstateret - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 21:59

"Jens Bruun"

> Men det er det så i visse tilfælde, Eyvind Dk. Dét har vi vist for længst
> konstateret - ikke?

§?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-10 02:03

On 16 Aug., 09:58, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> Jeg håber, politifolkene havde hjertet på rette sted og venligt men
> bestemt hjalp anmelderen hen til nærmeste kolbøttefabrik.

Måske Var det forkert og derfor det blev anmeldt. Men det er
betænkeligt, hvis det uden videre er strafbart.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 09:16

Poul E Hansen wrote:

> Måske Var det forkert og derfor det blev anmeldt. Men det er
> betænkeligt, hvis det uden videre er strafbart.

Forkert af en kvinde at give en dreng et kys? Hvordan kan det blive
forkert? Ja, okay hun kyssede en dreng, der er forkert skruet sammen i
hovedet i en retskreds, hvor dommeren er lige til indlæggelse; men
ellers har jeg morderligt svært ved at noget forkert i, en kvinde kysser
en dreng.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-10 02:32

On 16 Aug., 10:16, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:
> [...]

(selvom det var lærerinde-elev)

> [...]
> hovedet i en retskreds, hvor dommeren er lige til indlæggelse; men
> ellers har jeg morderligt svært ved at noget forkert i, en kvinde kysser

Det er så det man ikke kan sige noget generelt om.
Men jeg tror gerne, at der er tale om tredieparters uheldige
indblanding og måske forargelse over at der åbenlyst var tale om noget
seksuelt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 10:31

Poul E Hansen wrote:

> [...]
> Men jeg tror gerne, at der er tale om tredieparters uheldige
> indblanding og måske forargelse over at der åbenlyst var tale om noget

Om ikke andet, så må man da håbe den tåbelige knægt bliver bøsse.
Kvinderne er godt nok besværlige; men de fortjener ikke den slags
håbløse tilfælde. Bøsser derimod tja ... for dem er et røvhul et røvhul,
og det ene kan være lige så godt som det andet.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-08-10 14:20

On 16 Aug., 16:39, "ahw" <nix> wrote:
> [...]
> forkert i den konkrete sag, aner jeg ikke.
>
> Hvad hvis det havde været en mandlig lærer der
> havde kysset en pige på 14 år? Ville det have

Efter min mening kan man ikke sige, at det i alle tilfælde (uanset
personer, situationer) , ville være forkert.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 21:35

On 16 Aug., 16:39, "ahw" <nix> wrote:
> [...]

Efter min mening kan man ikke sige, at det i alle
tilfælde (uanset
personer, situationer) , ville være forkert.

Men du er vel klar over at en mandlig lærer der
gør noget sådant vil blive stemplet som pædofil og
blive fyret,hvorimod en kvindlig lærer oftere kan
slippe afsted med det?

Der er forskel på mandlige og kvindlige lærere -
de sidste har en udstrakt grad af friheder over
for børn, så at en kvinde på 31 år på en
efterskole eller lignende har handlet på den måde,
betyder altså ikke at det kun er et kys, men at
det formentlig er foregået under særlige
omstændigheder - fx kan det jo være at hun har
nærmest "tvunget" ham til det, eller foretaget det
på en sådan måde at det virker forulempende.

En far blev en gang dømt for at have fotograferet
sin 14 årige datter i badet - man kan sige at det
er en mærkværdig opførsel af en far, men det har
næppe skadet pigen mere end kysset af den fremmede
underviser har skadet den 14-årige dreng - eller
hvad? Der må sættes en grænse et sted, og den er
sat ved at man som underviser/lærer/pædagog skal
holde snitterne (eller kyssetøjet) væk fra børn
man ikke er i familie med -især når de er betroet
en til opdragelse og undervisning. Det vidste hun
eller burde have vidst - og derfor kan jeg ikke se
andet end at straffen er rimelig iht. den
lovgivning vi nu har.æ Jeg er ikke tilhænger af
hysteri, men jeg er på den anden side heller ikke
tilhænger af at undervisere af den ene eller anden
slags skal have lov til at udnytte deres
indflydelse som voksne til at begå overgreb mod
børn. Et kys var måske en ting, men hvad hvis det
var gået videre? Hvad var hendes hensigt etc.

Jeg er sikker på at hvis en mandlig underviser
havde foretaget det samme, så ville han blive
fængslet omgående, eller i hvert fald fået en
langt hårdere straf.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 21:57

"ahw"
>...........................- fx kan det jo være at hun har nærmest
>"tvunget" ham til det, eller foretaget det på en sådan måde at det virker
>forulempende.

Hold da kæft hvor vil ahw gå mange og lange omveje
for at få tingene til at passe med hans forskruede ideer.

Vi debatterer ET KYS og ahw driver argumentationen
helt op i det skringre område!

Det fik stalinisten, wannabe-bødlen og folkemordsfornægteren
lært på hjernevaskningskurser på DKP's "skoler"!!!

Gamle die-hard kommunister er sgu' de mest borgerlige,
sippede og bornerte af alle!

Tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk........................