skatteekspert i Thorning sagen er Venstre ~
Fra : P.N.

Dato : 12-08-10 10:16

Skatteretsekspert Tommy V. Christiansen, der hyppigt udtaler sig om Helle
Thorning-Schmidts skattesag, er medlem af Venstre. Men det betyder intet,
siger han. Men ifølge mediesociolog og leder af Syddansk Universitets
journalistuddannelse, Peter Bro, burde Tommy V. Christiansen ikke have
udtalt sig.
- I en sag som denne, der er så partipolitisk befængt og som handler om den
muligt kommende statsminister, så skal man have meget rene fingre i forhold
til at vurdere, hvor slemme og lidt slemme tingene er i en skattesag, siger
han til Newspaq

Kilde:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1389482.ece#ixzz0wNiM4nBI

Fra : Martin

Dato : 12-08-10 05:17

On 12 Aug., 11:16, "P.N." <p...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> til at vurdere, hvor slemme og lidt slemme tingene er i en skattesag, siger

Ja det er jo så endnu en udtalelse fra endnu en opinionsdanner.
Denne udtalelse og alle de andre samt alle kommende "ekspertudsagn" er
blot en del af valgkampen.

Spørgsmålet er om S vælgere kan stole på lyserød statsminister der har
vildledt myndighederne i et skattespørgsmål, samtidig med at hun
tordner frem mod de rige danskeres vellevned. Oven i det sender hun
sin ældste datter på privatskole hvillket er stik imod S tankegang.

Valgkampen spidser til næste år. Jeg vil opfordre alle til at vælge
side før nytår, og så følge valgkampen som en cirkusforestilling fra
sidelinjen. Jeg lover det bliver en tragikomisk forestilling.

Martin

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-08-10 13:06

On Thu, 12 Aug 2010 04:16:40 -0700 (PDT), Martin <Nexus1@lab.org>
wrote:

>Ja det er jo så endnu en udtalelse fra endnu en opinionsdanner.
>Denne udtalelse og alle de andre samt alle kommende "ekspertudsagn" er
>blot en del af valgkampen.

I princippet er jeg enig i at partisoldater skal holde op med at
blande sig - men det sker jo overalt. Tænk over hvor mange der udtaler
sig i medierne og hvor mange der står noteret som partimedlem det ene
eller andet sted - det er helt sikkert mange.

Ligesom lemmingerne - de politiske kommentatorer - jeg tvivler på de
alle har meldt sig ud af deres tidligere partier. Og selv hvis de har,
så har de vel næppe ændret sindelag.

Det er svært at få nogen til at udtale sig om noget hvis man ikke kan
være medlem af et parti. Men man kan godt ønske sig at medierne altid
graver det frem således at man får informationen og så selv kan tage
højde for evt. bias.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 23:05

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i meddelelsen
> [...]

side før nytår, og så følge valgkampen som en
cirkusforestilling fra
sidelinjen. Jeg lover det bliver en tragikomisk

Hvordan kan man have en statsminister der har
synderligt rod i bilagene? En statsminister der
ikke ved hvilket navn er er indskrevet under på et
hotel og som i øvrigt har forsøgt at skjule ekstra
tilskud til privathospitalerne? Hvordan kan man
have en statsminister, nuværende generalsekretær i
NATO, der som skatteminister måtte gå af fordi han
foretog "kreativ bogføring"? IKke desto mindre var
det fakta. I Thorningsagen kan man så komme med at
hun har vildledt SKAT eller blot sjusket med sine
oplysninger - når Lars Ulykke Rasmussen kan være
statsminister med det han har lavet af
tåbeligheder og formentlig ulovligheder, når en
statsminister kan foretage kreativ bogføring og
alligevel blive på posten i årevis, så er der
enten noget galt med danskernes moral, eller også
betyder det ikke en pind hvordan den pågældende
kandidats private forhold er.