Klaus Riskjær støder min retsbevidsthed
Fra : Mark Jensen

Dato : 12-08-10 08:39

For mange år siden kunne jeg godt lide Klaus Riskjær. Han var dynamisk
og satte mange spændende ting i gang. Han blev dømt for en stor sag,
men alle skal have én ekstra chance og han kom tilbage, stiftede det
udmærkede Cybercity, men da han så får endnu en dom og får en flerårig
fængselsstraf, så sluttede sympatien 100 %.

Men det der irriterer mig allermest er vores monsterbløde
fængselsvæsen, hvor manden til trods for at han altså skulle sidde i
fængsel kan ordne handler og alt muligt i udlandet.

Ligesom det er stødende en mand der er taget så meget i fuskerier kan
købe ejendomme for 50 mio. Det burde ikke være muligt.

Men først og fremmest må man altså lave om på det her retsvæsen, så
det rent faktisk er en ægte straf han får - og ikke kan styre noget
som helst bag tremmer, ligesom man ikke skal have nogen
udgangstilladelser før mod slutningen af afsoningen.

Det mindste man må kunne forlange nu hvor han er taget i at bryde
reglerne, må være at han ikke kommer ud før han har afsonet den fulde
straf.

Fra : P.N.

Dato : 12-08-10 10:00

"Mark Jensen" <jjk@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udmærkede Cybercity, men da han så får endnu en dom og får en flerårig
> fængselsstraf, så sluttede sympatien 100 %.

At Riskjær er personlighedsforstyrret er vel næppe hans fejl, staten plus
hans kreditorer har i mange år kunne vride ham for det skyldte beløb, så
hvorfor gjorde de det ikke i år 2000 da han solgte sit guldæg cybercity??.
Manden er et geni hverken mere eller mindre. Det er sådanne personer der
skal være plads til i DK til gavn for almenvældet. Og Klaus læser du dette
er jeg meget interesseret i at arbejde for dig, mere loyal medarbejder
finder du næppe.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-08-10 18:56

Mark Jensen <jjk@it.dk> writes:

> Men det der irriterer mig allermest er vores monsterbløde
> fængselsvæsen, hvor manden til trods for at han altså skulle sidde i
> fængsel kan ordne handler og alt muligt i udlandet.

Man kan meget med en mobil i vore dage.

> Det mindste man må kunne forlange nu hvor han er taget i at bryde
> reglerne, må være at han ikke kommer ud før han har afsonet den fulde
> straf.

Som jeg læste det i avisen, får han ikke udgang mere, og han har mindre
chance for at komme ud før tid.

Fra : Nicky

Dato : 13-08-10 15:28

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20100812" <nospam0002+20100812@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m28w4bu34w.fsf@gmail.com...

> Man kan meget med en mobil i vore dage.

> Som jeg læste det i avisen, får han ikke udgang mere, og han har mindre
> chance for at komme ud før tid.

Og hvis det ikke er tilfældet, føler du så at din retsbevidsthed er krænket?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 15:59

"Nicky" <notvalid@hotnotmail.com> writes:

> Og hvis det ikke er tilfældet, føler du så at din retsbevidsthed er
> krænket?

Er det tilfældet eller ej, da?

Bortset fra det er spillereglerne da simple. Snyder du og bliver
opdaget, bliver dine privilegier taget fra dig. Det er Klaus Riskær så
begyndt at finde ud af.