2010 uge 32 (news samlet)
Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 08:20

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-08-09, Monday, day no 221 in the year ... ]
[ ... ]
> 525 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ...

tamim0007
http://www.youtube.com/user/tamim0007
15. mar 2010
Delirious?: "Holy Is The Lord / History Maker" Encore Concert Performance (HQ)
http://www.youtube.com/watch?v=uAx5Ma_oYMY#t=06m49

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/6/uAx5Ma_oYMY

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/holy-is-the-lord

God fornøjelse ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11420 news:4c567954$0$275$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11480

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 08:25

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c5fac35$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/09/013100.htm

BBC forbydes at sende i Sudan

09. aug. 2010 01.38 Udland

Den britiske radio og tv-station BBC får inddraget dens tilladelse
til at sende arabisk-sprogede programmer i det nordlige Sudan.

Det siger landet myndigheder, der begrunder beslutningen med,
at BBC har smuglet ulovligt udstyr - blandt andet satellitudstyr - ind
i landet.

Lytter til arabisk-sprogede udsendelser

Mange sudanesere, især beboerne i Darfurs flygtningelejre i det
krigsplagede vestlige Sudan, lytter til de arabisk-sprogede
udsendelser fra BBC, der i mange år har sendt radio i Sudan.

- Regeringen standser for BBC's sendetilladelse i Khartoum, Port
Sudan, Medani og el-Obeid og annullerer aftalen mellem BBC og
regeringen fra og med 9. august i år, siger en talsmand fra Sudans
ministerium til det statslige nyhedsbureau Suna.

De fire byer er vigtige knudepunkter i den nordlige del af Sudan og
dækker hele det nordlige Sudan.

Forsøgt at smugle sattelitudstyr ind i landet

Sudan er kendt for at censurere lokale medier, men udenlandske
nyhedsorganisationer er generelt gået fri.

Ifølge Sudans myndigheder har BBC forsøgt at smugle satellitudstyr
ind i landet, samt at udsendte radio Sydsudan uden myndighedernes
tilladelse.

BBC's velgørenhedsprogram skal oggå have arbejdede i landet
uden de korrekte tilladelser.

BBC har tidligere sagt, at man var i forhandlinger med regeringen
om en forlængelse af sendetilladelsen.

11481

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 08:33

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/08/09/072548.htm

Ritts afskedsreception kostede 140.000

09. aug. 2010 07.28 Politik

Da overborgmester Ritt Bjerregaard sagde farvel til politik, skete
det med et ordentligt brag. Den socialdemokratiske politiker
regningen på 138.786 kroner for sin afskedsreception den 17.
december 2009 til skatteyderne i København.

Det skriver B.T., med baggrund i dokumenter, som avisen har
fået aktindsigt i.

Maden blev leveret af madguruen Claus Meyer og kostede
75.000 kroner.

En af Ritt Bjerregaards veninder, sangerinden Anne Linnet, var
ifølge avisen hyret for 23.500 kroner til at spille et par sange.

Selv har Ritt Bjerregaard ingen kommentarer til sin afskedsreception.

Intern afregning

Sekretariatschef Flemming Dubgaard Hansen fra Københavns
Kommune, oplyser i en mail til B.T., at udgifterne til receptionen i høj
grad dækker over interne afregninger på rådhuset til aflønning af
serverings- og vagtpersonale samt mad til en kuvertpris på 75
kroner.

Han skriver videre, at Anne Linnet ikke var hyret til at spille ved
afskedsreceptionen, og at hendes optræden ikke er blevet betalt
med kommunens penge.

Anne Linnet spillede to gratis sange ved receptionen, og at kommunen
kun har dækket udgifter til de medfølgende musikere og
lydudstyr.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

Sent: Thursday, October 25, 2007, CET 20:49, GMT 18:49
Subject: Re: Status-opgørelse (Der udskrives givetvis Folketingsvalg i dag)
07260 news:Xy5Ui.51$%83.9@news.get2net.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/a102f75465eb1e48

> Jamen, dét er fordi jeg i virkeligheden er en forklædt socialdemokratisk
> "flygtning".

Hvornår er frås (og unddragelse af skat) blevet en socialdemokratisk
mærkesag ?

11482

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 08:43

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c5faf3f$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/a102f75465eb1e48

> Hvornår er frås (og unddragelse af skat) blevet en socialdemokratisk

Jo, hvis man er egoist, så kan man måske tillade sig den slags ting,
men IKKE hvis man er solidarisk med dem, der knokler deres røv i laser
for at financere denne *unødvendige* luksus-fest (via skat m.m.) ...

Det ér sg_ da at holde folk for nar !

Pengene ku' jo laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre være brugt på
.... (mødrehjælp, børnepasning, efterløn ... You name it) ... !!!

Egoister ! ...

11484

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 08:37

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Non Maskable Interrupt RETURN from ...

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
Subject: Re: Searchstring 'smoke them out' found -
Was: Fire-searchstring - Found 2 ...
Rusland jagter desperat nye skovbrande ...
2010 uge 31 (news samlet)
11455 news:4c5d2405$0$274$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/9279d2250bfb2220
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/9279d2250bfb2220

> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

News:

=== citat start ===

136 SVT Text Måndag 09 aug 2010
UTRIKES Publicerad 8 augusti

Brändernas effekter mörkas i Moskva

Ryska läkare vågar inte klassa
patienters besvär som brandrelaterade
- de kan mista jobbet. Myndigheter på
många håll beskylls för att förneka
och dölja hur allvarligt läget är.

En läkare uppger att många dött av
värmeslag och rök men att läkare inte
vågar ställa rätt diagnos eftersom de
riskerar att bli av med jobbet: De får
dubbel lön om nödtillstånd deklareras.

En annan läkare säger till Reuters att
sjukhusets personal fått order av led-
ningen att inte knyta någons hälso-
tillstånd till hettan. En talesman för
Moskva stad vägrar kommentera saken.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Eller vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11483

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 12:23

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32757563/

=== citat start ===

Antallet af døde er fordoblet i Moskva

Mandag d. 9. aug. 2010; kl. 10:59 af ritzau

Den ulidelige hede og forurenet røg fra omfattende skovbrande
fordobler antallet af døde i Moskva. Myndighederne vil ikke ud med
konkrete tal.

Antallet af døde i Moskva er fordoblet, efter at skovbrande har
indhyllet den russiske hovedstad i giftig røg under den værste
hedebølge i landet i over 100 år.

Det citerer nyhedsbureauet Interfax en højtstående embedsmand for
at sige.

Sundhedschef Andrei Seltsovskij giver ikke nogen specifik tidsramme
eller antal af omkomne, men antyder ifølge bureauet, at varme og
luftforurening er årsagen til stigningen.

- Normalt dør der mellem 360 og 380 mennesker dagligt. Nu ligger
antallet på omkring 700, siger Seltsovskij til nyhedsbureauet RIA
Novosti.

Moskva er for fjerde dag i træk dækket af et tykt tæppe af kvælende
røg, og den vedvarende hedebølge er med til at holde liv i
eksisterende og nye brande i skove og tørvemoser rundt om hovedstaden.

Det officielle dødstal i den europæiske del af Rusland er nået op på 52
siden slutningen af juli. Her er tale om folk, som er
indebrændt eller fanget i flammerne.

Myndighederne har ikke oplyst tal for dødsfald, der kan tilskrives varme
og forurening. Det har affødt mistanke om, at regeringen
forsøger at kvæle al kritik af regeringens foranstaltninger for at imødegå
effekterne af varmen og skovbrandene.

En unavngiven læge på en klinik i Moskva skrev i weekenden på sin blog,
at han af frygt for at blive fyret er forsigtig, når han
diagnosticerede patienter med spise- og røgrelaterede sygdomme.

En anden hospitalslæge, der absolut ikke ønske sit navn frem, sagde
søndag til Reuters, at den øverste ledelse på hospitalet har
instrueret personalet i ikke at sammenkæde patienternes sygdomme med varme.

/ritzau/Reuters

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Eller vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11489

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-10 00:25

On Mon, 9 Aug 2010 13:23:06 +0200, "Kall, Mogens"
<Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

> [...]
>

>Antallet af døde i Moskva er fordoblet, efter at skovbrande har
>indhyllet den russiske hovedstad i giftig røg under den værste

HVORFOR LYVER TV "1000 ÅR" ?

>Moskva er for fjerde dag i træk dækket af et tykt tæppe af kvælende
>røg, og den vedvarende hedebølge er med til at holde liv i
>eksisterende og nye brande i skove og tørvemoser rundt om hovedstaden.

Ikke kvælende når de fleste overlever, men gift har individer
forskellig tolerans overfor

>Det officielle dødstal i den europæiske del af Rusland er nået op på 52
>siden slutningen af juli. Her er tale om folk, som er
>indebrændt eller fanget i flammerne.

En mosebrand er ikke en skovbrand og gad vide om der i 52 er medtaget
de der normalt dør i kæmpelandet i den tid

> [...]
>og forurening. Det har affødt mistanke om, at regeringen
>forsøger at kvæle al kritik af regeringens foranstaltninger for at imødegå

Regeringer er ikke ansvarlig for at fattigrøve der bor afsides i vild
natur rammes særlig hårdt af naturkatastrofe

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 12:47

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

(From sunday)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32742831/

=== citat start ===

Moskvas borgmester vender hjem til heden

Søndag d. 8. aug. 2010; kl. 18:15 af ritzau

Borgmesteren i Moskva har glimret ved sit fravær, mens byen
plages af den værste hede- og smogplage, som nogle kan huske.
Borgmesteren har været på ferie.

Ferien er slut for Moskvas borgmester, Jurij Lusjkov. Han rejste
på ferie den 2. august, men siden er situationen i den russiske
hovedstad, der plages af hedebølge og smog fra et utal af skovbrande,
drastisk forværret.

Lusjkov er blevet latterliggjort i dele af den russiske presse, fordi han
ikke er rejst hjem for at tage sig af krisen. Nu er han så
på vej, skriver det russiske nyhedsbureau Itar-Tass.

Talsmænd for borgmesteren siger, at han afbryder sin behandling for
en "sportsskade" og rejser til Moskva på grund af "udviklingen i
situationen".

Og situationen er fortsat slem. 52 mennesker er bukket under på
grund af brandene, smoggen og heden. Nyhedsbureauerne skriver, at
tallet kan være højere.

Berømte bygninger i Moskva som Kremls tårne er indhyllet i smog.

Der er tale om de værste smogproblemer, som nogle i Moskva kan
huske, og myndighederne siger, at de stadig kæmper med hundredvis af
brande.

I Finland siger meteorologerne, at luftkvaliteten i de seneste dage er
forringet betydeligt på grund af røgen fra de russiske
brande.

Mange af Moskvas indbyggere forsøger at komme ud af byen og væk
fra smoggen og de høje temperaturer, som søndag lå på 34,7 grader.

Rejsebureauer fortæller, at pakkerejser til populære destinationer som
Tyrkiet, Montenegro og Egypten er helt udsolgt.

Selv om moskovitterne skulle ligge inde med flybilletter, er det
imidlertid ikke sikkert, at de kan komme væk. Søndag sad tusindvis
af flypassagerer fast i hovedstadens lufthavne, hvor mange fly aflyses
på grund af ringe sigtbarhed.

/ritzau/AFP

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11490

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 13:05

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kritik-mot-ryskt-abchazien-besok-1.1150173

=== citat start ===

Kritik mot ryskt Abchazien-besök

Uppdaterat 2010-08-08 15:51. Publicerat 2010-08-08 15:49

Rysslands president Dmitrij Medvedev gjorde ett överraskande
besök i utbrytarområdet Abchazien på söndagen, på tvåårsdagen av
krigsutbrottet mellan Ryssland och Georgien.

[ ... ]

=== citat slut ====

Et Udsagn:

De omvendte sig ikke fra deres myrderier ...
(Ã…b. 9,21)

И не раскаялись они в убийствах своих, ...
(Откровение 9,21)

Og menneskene blev hærget af den
store hede, og de gav sig til at spotte
Gud ... og de omvendte sig ikke ...
(Ã…b. 16,9)

И жег людей сильный зной, и они хулили
имя Бога, ... и не вразумились, ...
(Откровение 16,9)

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11491

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 13:34

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32762070/

=== citat start ===

Moskva-ambassade sender ansatte væk

Mandag d. 9. aug. 2010; kl. 14:19 af ritzau

Weekendens kraftige røg og varme i Moskva har været så slem,
at den danske ambassade har sendt to medarbejdere væk fra storbyen.

Røgen i Moskva fortsætter med at skabe farlige forhold for indbyggerne.
Det samme er tilfældet for den danske ambassade, hvor de
netop har sendt to medarbejdere væk fra den røgfyldte by.

- Vi forsøger at beholde kun de absolut nødvendige medarbejdere i byen.
De andre sender vi hjem, fortæller Poul Jacob Erikstrup, der
er fungerende chef i Handelsafdelingen.

Én ansat er netop sendt hjem til Danmark med sin familie, mens en kollega
er rykket til den friskere luft i Ukraine. Og luften i
Moskva er stadig skadelig. De 800 skovbrande fortsætter med at skabe
et giftigt miljø for russerne, og røgen var speciel voldsom i
lørdags.

- Lørdag morgen var situationen værst. Røgen lå som et tykt tæppe hen
over byen og dannede en kraftig tåge. Der er relativt færre
mennesker i gaderne efter weekendens strabadser, og de folk, der har
haft muligheden, er smuttet, oplyser Poul Jacob Erikstrup.

Den kraftige røg er svær at færdes i, og ambassaden holder sig derfor
indendøre.

- Jeg bryder mig bestemt ikke om at være ude i øjeblikket. Det er en
ufattelig stærk røglugt, der kradser i næsen, svier i øjnene og
gør stemmen grødet. Derfor bruger vi alle masker, når vi er ude mere
end fem minutter, siger Poul Jacob Erikstrup.

På ambassaden forsøger de at beskytte personalet ved at følge de gængse
regler. Derfor opholder de sig indendøre så vidt muligt og
holder vinduer og døre lukket.

Ambassaden har nu barberet bemandingen ned på fem danskere og et antal
lokalansatte, som har valgt at blive, trods situationen.

/ritzau/

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11492

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-08-10 15:56

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

142 SVT Text Måndag 09 aug 2010

UTRIKES Publicerad 9 augusti

"Värsta värmeböljan på tusen år"

Dödligheten i Moskva har fördubblats
under den pågående brandkatastrofen
och värmeböljan i Ryssland. Rysslands
chefsmeteorolog uppger nu att det är
den värsta värmeböljan i landets
tusenåriga historia.

Bränderna ökade även risken för olyc-
kor vid kärnkraftsanläggningar och
undantagstillstånd råder nu i staden
Ozersk i Ural som hyser en stor upp-
arbetningsanläggning för kärnbränsle.
Staden är omringad av bränder.

Hotet om hungersnöd ökar och analyti-
ker tror att veteskörden blir en
tredjedel mindre än i fjol.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11494

Fra : Kall, Mogens

Dato : 10-08-10 07:30

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/10/062724.htm

Japan undskylder imperialisme

10. aug. 2010 06.40 Udland

Japans regering har givet en officiel undskyldning for landets
tidligere kolonistyre over den koreanske halvø fra 1910 til 1945.

Undskyldningen kommer kort før hundredåret for annekteringen
af Korea 29. august i 1910 og fejringen af Sydkoreas befrielse 15.
august 1945.

Brutalitet

Flere japanske premierministre har de seneste år udtrykt beklagelse
for landets aggressioner i Asien. Men undskyldningerne er ofte
blevet afvist som ikke at være oprigtige. Konservative politikere i
Japan nægter at undskylde for landets fortid.

Valget i 2009 sendte for første gang i årtier det liberal-demokratiske
parti ud af regeringskontorerne, og den nye regering forsøger
nu at få sat et punktum for udsoningsprocessen med naboerne, der
oplevede den japanske imperialismes brutalitet

Beklager

Premierminister Naoto Kan beklager dybt de lidelser, som de
koreanske folk måtte gå igennem i forbindelse med Japans kolonistyre fra
1910 til 1945.

Undskyldningen kommer kort før hundredåret for annekteringen af
Korea 29. august i 1910 og fejringen af Sydkoreas befrielsesdagen
15. august 1945.

Kan siger, at han "føler sig inderligt ked af og på det dybeste beklager
de enorme tab og lidelser, som kolonistyret var skyld i".

- Gennem kolonistyret, der blev indført mod deres vilje fik Koreas
befolkning frataget deres nation og kultur og deres etniske
stolthed blev såret dybt, siger Kan.

Japan begyndte koloniseringen af Korea i 1910 og annekterede
landet 29. august samme år.

File no: 11495

Fra : Kall, Mogens

Dato : 10-08-10 07:31

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/32773550/

Forgæves jagt på krigsforbrydere

Tirsdag d. 10. aug. 2010; kl. 03:49 af ritzau

Selv om en særlig dansk anklagemyndighed for internationale
forbrydelser har eksisteret i otte år, har den kun kastet én dom af sig.

Det er langtfra alle politikere på Christiansborg, der er klar over,
at der eksisterer en særlig dansk statsadvokatur for
internationale forbrydelser.

Den særlige anklagemyndighed i de sidste otte år gennemgået 225
sager om mulige udenlandske krigsforbrydere eller andre udenlandske
kriminelle, der bor i Danmark. Det skriver Politiken.

Efterforskningen har kun kastet én dom af sig. I de tre andre sager,
som statsadvokaten ikke har droppet på grund af manglende
beviser, nåede en tiltalt at dø, inden hans sag kom for retten, mens
en anden mistænkt på syvende år er forsvundet ud af Danmark. I
den sidste sag blev den mistænkte frifundet.

De sparsomme resultater af indsatsen for at fange krigsforbrydere i
Danmark kommer bag på oppositionen.

- Normalt er det jo sådan, at en statsadvokat skal rejse sager ved
domstolene. Og da vi i forvejen ikke har for meget at rutte med
på finansloven, vil jeg mene, at det er oplagt, at vi nu kigger på, om
vi kan arrangere det her arbejde på en anden måde, siger SF's
retspolitiske ordfører, Karina Lorentzen.

Siden har statsadvokaten efterforsket over 200 sager, hvoraf kun
én har ført til domfældelse.

- Man kan ikke bruge antallet af domfældelser som succesbarometer.
Eller bare tiltaler. Vi er til gengæld garant for, at der ikke er
kommet nogen ind i Danmark, som i virkeligheden burde retsforfølges,
siger statsadvokaten for Særlige Internationale Straffesager,
Birgitte Vestberg.

Hun fastslår, at målet fra starten har været, at Danmark ikke længere
skal være et fristed for udlændinge, som har begået
kriminalitet i udlandet.

/ritzau/

File no: 11496

Fra : Kall, Mogens

Dato : 10-08-10 09:01

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32777179/

=== citat start ===

Russisk soldat dræbt af brændende træ

Tirsdag d. 10. aug. 2010; kl. 09:04 af ritzau

Under arbejdet med at bekæmpe en af de omfattende skovbrande i
Rusland døde en russisk soldat, da et brændende træ væltede ned over
ham.

En soldat er omkommet under forsøg på at bekæmpe skovbrandene,
der truer et af Ruslands største atomforskningscentre i byen Sarov,
oplyser landets forsvarsministerium.

- En brændende træ styrtede ned over soldaten. Han døde af
kranielæsioner på vej til hospitalet, siger forsvarsministeriet talsmand
Vasilij Pansjenkov ifølge det russiske nyhedsbureau, Interfax.

Rusland har indsat hundredvis af brandfolk og soldater til at slukke
brande omkring Sarov, der ligger 500 kilometer øst for Moskva.
Her ligger landets største atomforskningsanlæg, som fortsat er lukket
for udlændinge.

Inden det seneste dødsfald, som fandt sted mandag, var det officielle
dødstal som direkte følge af de mange skovbrande 52.
Myndighederne har endnu ikke offentliggjort et opdateret samlet tal.

De hundredvis af folk, der dagligt dør som følge af den ekstreme varme,
som sammen med røgen fra brandene ligger som en dyne over
landet, indgår ikke i optællingerne.

Flere hospitals- og kliniklæger, der ønsker at være anonyme, siger,
at deres arbejdsgivere opfordrer dem til ikke at være forsigtige
med at diagnosticere hede og luftforurening som dødsårsager.

Angiveligt ønsker den russiske regering ikke at blive konfronteret
med, at den ikke har taget de fornødne forholdsregler.

File no: 11497

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 11:02

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

130 SVT Text Onsdag 11 aug 2010
UTRIKES Publicerad 10 augusti

Mångmiljardnota för ryska bränder

Skadorna efter de hundratals skogs-
bränder som härjar i västra Ryssland
kan uppgå till 15 miljarder dollar,
motsvarande 109 miljarder kr, uppger
den ryska affärstidningen Kommersant
enligt AP.

Det skulle i så fall motsvara ungefär
en procent av Rysslands BNP, men
myndigheterna har fortfarande inte
släppt någon egen beräkning av vad
brandkatastrofen kommer att kosta.

Svenska UD avråder från icke-nödvädiga
resor till Moskva, Niznij Novgorod
och staden Rjazan 20 mil sydost om
Moskva, uppger presschef Anders Jörle.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11498

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 11:04

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32790386/

=== citat start ===

Dyr lider under brande i Rusland

Tirsdag d. 10. aug. 2010; kl. 19:29 af sosp

Det er ikke kun menneskene i Rusland, der har svært ved at
trække vejret i disse dage.

Også dyrene i Moskva lider under de mange skovbrande,
som hærger tæt på millionbyen.

Hunden på billedet ovenfor er blevet udstyret med en maske
for ikke at indånde for meget skidt.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11499

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 11:05

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32796800/

=== citat start ===

Moskva: Røg lukker norsk ambassade

Onsdag d. 11. aug. 2010; kl. 07:03 af krja / ritzau / NTB

55 af de 60 ansatte på den norske am­bassade i Moskva er blevet
sendt væk på grund af den massive varme og gifti­ge røg, som hærger
den russiske hoved­stad. Det oplyser Norges Udenrigsmini­steriet
ifølge aftenposten.no.

De fleste er enten taget hjem til Norge eller søgt til andre steder i Rusland.

"Alle ikke-kritiske medarbejdere er blevet sendt væk, og kun et
minimum af de ansatte er tilbage," siger Udenrigs­ministeriet
pressetalsmand Kjetil Elsebutangen.

6,6 gange værre end normalt

Omkringliggende skovbrande har sendt store mængder røg ind over
Moskva i mere to uger. Det gør det svært at trække vejret. Og
samtidig er varmen fra en hedebølge også skyld i dødsfald.

Lørdag var luftforureningen i Moskva da 6,6 gange værre end normalt.
Det kom frem mandag, da Moskvas bystyre satte tal på, hvor slem
brandene og varmen er for byens indbyggere.

Chefen for sundhedsområdet i Moskva, Andrej Seltsovskij, anslår,
at omkring 700 dør dagligt - normalt ligger tallet på 360-380.

Den danske ambassade i Moskva har også taget flere forholdsregler
og sendt så mange ansatte som muligt ud af byen.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11500

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 19:06

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32804993/

=== citat start ===

Dyrt at være en kølig russer

Onsdag d. 11. aug. 2010; kl. 12:10 af Nadia Nikolajeva

Med varmegrader, som slår alle rekorder, hvilket senest har sat
store skovområder i brand, er russerne på jagt efter en måde at køle
ned på. Det har fået efterspørgslen efter aircondition og ventilatorer
til at stige kraftigt, og det tjener de driftige forhandlere
rigtigt gode penge på.

En simpel ventilator kostede før sommerferien omkring 700 rubler
eller 130 kroner, nu finder man den ikke billigere end for 3000
rubler, 566 kroner, oplyser den russiske nyhedskanal Kanal 5.

Samme tendens gør sig gældende for aircondition, hvor et anlæg i
mellemklassen før sommerens hedebølge kostede cirka 5.000 kroner
inklusiv installation. Nu er prisen hos forhandlerne ofte mere end
fordoblet, og ventelisterne er så lange, at kunder tidligst kan
få aircondition i september måned.

Efter protester fra borgere og forbrugerorganisationer, er Ruslands
anti-monopolkontor, FAS, gået ind i sagen. I en pressemeddelelse
oplyser FAS, at en undersøgelse af de unaturligt høje prisstigninger
er i gang. Så der er håb for, at almindelige russere igen får
råd til at skabe en udholdelig temperatur omkring sig.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11503

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 19:06

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32805712/

=== citat start ===

Putin får stryg for skovbrande

Onsdag d. 11. aug. 2010; kl. 13:15 af ritzau, liio

Premierminister Vladimir Putin får stryg for sin håndtering af
de vilde skovbrande i Rusland, og der er særlig kritik af hans
spindoktorer.

I sin sædvanlige stil som stærk mand lod Putin sig filme, da
han tirsdag kravlede op i et af de mange slukningsfly, der er i aktion
over de hårdest ramte områder i Rusland. Det skulle understrege,
at han og regeringen har styr på situationen.

Men det er ikke lige sådan, det er blevet opfattet.

"Hans spindoktorer kan ikke finde på andet, end nok engang at
sætte ham bag styrepinden på et fly," skriver den store børsavis
Vedomosti.

"Eller en traktor, eller en ubåd, eller at klø en bjørn i det fjerne
nord, eller at redde en tiger i Fjernøsten," lyder det spydigt
i avisen, som minder om de mange gange, Putin har ladet sig
filme som en handlekraftig mand under usædvanlige forhold.

"Dette er tunnelsyn fra spindoktorer, som tror, at et tv-billede
af Putin bag styrepinden på hvad som helst er et universalmiddel
til at rette op på dårlige meningsmålinger," mener Vedomosti.

Den normalt regeringstro avis Moskovskij Komsomolets siger
sarkastisk, at de "russiske myndigheder er heroiske (hvis du tror på
tv-indslagene) til at bekæmpe skovbrandene".

- De bekæmper brandene, men har lige fra starten ladet disse
brande nå et katastrofalt omfang, lyder det videre.

Moskovskij Komsomolets mener, at man i det mindste kan kræve
noget kompetence fra højtbetalte præsidenter, ministre og militærfolk.

File no: 11504

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-10 02:22

> [...]
>
>Moskovskij Komsomolets mener, at man i det mindste kan kræve
>noget kompetence fra højtbetalte præsidenter, ministre og militærfolk.

Rusland har et enormt antal fly fra koldkrigsdagene og hvis denne
militære fejlinvestering nyttiggøres til at skovle vand fra søer over
de værste brande, så er Putin en dygtig kommunikator ved at sætte sig
ved styrepinden som andenpilot , hvis efterfølgende TV-klip forklarer

Ritzau og måske de russiske mediekritikere er dårligekommunikatorer
ved ikke at oplyse sammenhæng

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 19:07

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32808042/

=== citat start ===

Moskva opstiller raketter i Abkhasien

Onsdag d. 11. aug. 2010; kl. 14:17 af ritzau

Den øverstbefalende for Ruslands luftvåben siger, at Moskva
har opstillet luftværnsraketter i Abkhasien.

Rusland har opstillet avancerede S-300 jord-til-luft raketter i
Georgiens udbryderregion Abkhasien, som støttes af Moskva, oplyser
den øverstbefalende for Ruslands luftvåben til russiske nyhedsbureauer.

- Vi har opstillet S-300 systemet på Abkhasiens territorium,
siger general Alexander Zelin.

Han siger, at systemet skal forsvare Abkhasien og Sydossetien.

Georgien insisterer på, at både Abkhasien og Sydossetien er
integrerede dele af Rusland, men Rusland anerkendte de to regioner som
uafhængige i 2008 efter dets krig med Georgien.

/ritzau/AFP

=== citat slut ====

Et Udsagn:

De omvendte sig ikke fra deres myrderier ...
(Åb. 9,21)

Og menneskene blev hærget af den
store hede, og de gav sig til at spotte
Gud ... og de omvendte sig ikke ...
(Åb. 16,9)

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11505

Fra : Kall, Mogens

Dato : 11-08-10 19:08

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/11/171740.htm

=== citat start ===

Atomforurenet skov er brændt i Rusland

11. aug. 2010 17.22 Udland

Skovbrande i Rusland har fortæret et skovområde, der var
forurenet med radioaktivitet, siger myndighederne.

Det er ikke klart, om røgen fra skovene er farlig. I hovedstaden
Moskva var strålingsniveauet onsdag normalt.

Skovene blev forurenet i forbindelse med ulykken i 1986 på
atomkraftværket Tjernobyl i Ukraine.

- Ja, der har været brande, siger Vasilij Tusov, vicedirektør i de
russiske skovmyndigheder til Reuters på spørgsmålet om, hvorvidt
der har været ild i de forurenede skove.

- Men de fleste er slukket nu, tilføjer han.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11506

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-10 02:25

> [...]
>der har været ild i de forurenede skove.
>
>- Men de fleste er slukket nu, tilføjer han.

Restbestråling fra Tjernobyl er idag praktisk talt nul

Da """katastrofen""" var på sit højeste døde brandfolk som
kommanderedes ind i nedsmeltningsfokus, men leukæmi og strålesyge er
vildt overdrevet og alle tiltag efter en uge var helt til trin

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-08-10 06:19

Bo Warming <bwng@bwng.dk> writes:

> Restbestråling fra Tjernobyl er idag praktisk talt nul

Selve reaktoren, ja, på grund af indkapslingen. Der er masser af
radioaktivitet i det omgivende område, og det er ikke et sundt område at
bo i.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-10 21:10

On Thu, 12 Aug 2010 07:18:36 +0200, nospam0002+20100812@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20100812) wrote:

>Selve reaktoren, ja, på grund af indkapslingen. Der er masser af
>radioaktivitet i det omgivende område, og det er ikke et sundt område at
>bo i.

Der er ikke lig på bordet vedr den pjatstråling

Og ingen er nogensinde blevet syge af så lidt

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-08-10 09:01

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/12/040813.htm

=== citat start ===

Forurenet skov brænder i Rusland

12. aug. 2010 04.09 Udland

Russiske myndigheder indrømmer, at skove, der er forurenet af
radioaktiv nedfald efter ulykken på atomkraftanlægget i Tjernobyl,
brænder.

Netop disse brande har skabt frygt for, at radioaktive partikler
kan spredes i luften. Samtidig er der brudt brande ud tæt på et
atomtestcenter i byen Sarov.

Mange skovbrande har hærget store dele af Rusland de seneste
uger på grund af en fem uger lang hedebølge. Hovedstaden, Moskva, er
omgivet af brande, og hele byen er dækket af smog og røg.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11507

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-08-10 09:12

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/12/083546.htm

Nordkorea mistænkes for straf af VM-spillere

12. aug. 2010 09.04 P3Nyheder Opdat.: 12. aug. 2010 09.38

Det internationale fodboldforbund FIFA har indledt en officiel
undersøgelse af Nordkorea.

For efter den ydmygende kamp mod Portugal, der vandt 7-0 over
Nordkorea, blev lederne af det kommunistiske styre nemlig så vrede
over kampen, at spillerne blev stillet op foran 400 mennesker og
skældt ud i flere timer. Det melder flere asiatiske medier.

Tvangsarbejde

Træneren skulle ifølge samme rygter være blevet ekskluderet fra
kommunistpartiet og sendt på tvangsarbejde på en byggeplads.

FIFA's præsident Sepp Blatter har nu indledt en undersøgelse - og
sendt et brev til Nordkorea for at finde ud af om historierne er
sande.

Bliver svært

Portugal-kampen var den første kamp, der blev sendt live på
nordkoreansk stats-tv, men det er uvist om seerne vil få den chance
igen.

FIFA's præsident erkender dog, at det kan blive svært at opklare,
hvad der er sket med VM-holdet i det lukkede Nordkorea.

=== citat slut ====

At tabe 7-0 i fodbold,
jeg taber 7-0 i fodbold,
jeg har tabt 7-0 i fodbold.

At ikke kunne tåle at tabe 7-0 i fodbold,
jeg kan ikke tåle at tabe,
jeg har ikke kunnet tåle at tabe,
jeg vil fortsat ikke kunne tåle at være tabende.

at være tabende både i fodbold og navnlig i menneskelige relationer !
Nordkoreas ledelse er tabende navnlig i menneskelige relationer !
Det har de været, det er de, og det vil de blive ved med at være,
fordi det er en del af sindssygdommen psykotapi !

File no: 11508

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-10 03:41

On Thu, 12 Aug 2010 10:12:22 +0200, "Kall, Mogens"
> [...]

>Det har de været, det er de, og det vil de blive ved med at være,
>fordi det er en del af sindssygdommen psykotapi !

Kronprins Frede bør irettesætte FIFA og be dem ikke blande sig i milde
interne straffe såsom overfusning og tvangsarbejde i kort tid

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-08-10 09:29

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32819390/

=== citat start ===

Uranforurenet skov brænder i Rusland

Onsdag d. 11. aug. 2010; kl. 23:52 af ritzau

Russiske myndigheder indrømmer, at skove, der er forurenet
af radioaktiv nedfald efter ulykken på atomkraftanlægget i Tjernobyl,
brænder, og det har skabt frygt for, at radioaktive partikler
kan spredes i luften. Samtidig er der brudt brande ud tæt på et
atomtestcenter i byen Sarov.

De nye brande omkring Sarov Atomcenterets kom netop, som
myndighederne var ved at hente brandfolk væk fra området for at indsætte
dem mod andre brande. Men centrets direktør har nu bedt
myndighederne om at forstærke indsatsen mod brandene.

Mange skovbrande har hærget store dele af Rusland de seneste
uger på grund af en fem uger lang hedebølge. Hovedstaden, Moskva, er
omgivet af brande, og hele byen er dækket af smog og røg.

Samtidig er der opstået stor bekymring over brande i Brijansk
regionen på grænsen til Ukraine og Hviderusland. Her brænder skove,
som stadig er stærkt forurenet af radioaktivt nedfald efter ulykken
på atomkraftværket Tjernobyl i Ukraine.

- Situationen er kompliceret, men stabil og under kontrol, forsikrer
det statslige Skovdirektorat i Moskva.

- Der er skovbrande i regionen. Men det er kun overfladen, der
brænder. Forureningen er nede i jorden. Der er ikke grund til panik,
hedder det i en erklæring.

Selv om der onsdag blev konstateret nye brande rundt om i Rusland,
skal brandene være mindre omfattende end i de foregående dage,
oplyser ministeriet for civilforsvaret i Moskva.

=== citat slut ====

And then I heard someone sang this song:
- "We (psykophatus) are the losers über dem alles.
We give up fighting, every day ... "

At give sig hen til psykopati er en fiasko, mentalt set,
også selvom man får æresmedalje for militærtjeneste i
Auschwitz und so weiter !

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11509

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-10 03:44

On Thu, 12 Aug 2010 10:28:44 +0200, "Kall, Mogens"
> [...]

>skal brandene være mindre omfattende end i de foregående dage,
>oplyser ministeriet for civilforsvaret i Moskva.

Tørvebrande antændes ikke af hedebølge for antændelsestemperatur er
over 400 grader

Hede tørrer men lyn, mennesker el lign må har antændt

Nok var Tjernebyl primitivt men det varikke bygget ar træ - men af
beton, så hvordan kan naturbrande berøre reaktor?

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-08-10 12:57

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/12/102447.htm

Diktator og narkohaj til magten igen

12. aug. 2010 10.49 Udland

I det lille sydamerikanske land Surinam vender en tidligere diktator,
narkohandler og mordmistænkt i dag tilbage til magten. Det er
den 64-årige Desi Bouterse, der i maj vandt et parlamentsvalg.

Han blev første gang diktator i Surinam i 1980, og står blandt andet
anklaget i en retssag for at have bortført og dræbt 15 i 1982.
Han har taget det politiske ansvar for mordene, men afviser at have
været til stede.

Dømt for narkokriminalitet

Han er også i 1999 blevet idømt 11 års fængsel i Holland som
narkobagmand. Han blev dømt uden at være til stede i Holland, som er
tidligere koloniherre i Surinam.

Der bor 500.000 i Surinam, der lever af råstoffer som guld, bauxit og olie.

11511

Fra : Kall, Mogens

Dato : 12-08-10 13:03

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://nyhederne.tv2.dk/article/32830369/

=== citat start ===

En fjerdedel af Ruslands afgrøder er tabt

Torsdag d. 12. aug. 2010; kl. 13:46 af ritzau

Præsident Dmitrij Medvedev siger, at hedebølgen og skovbrandene
er gået hårdt ud over afgrøderne, og mange landmænd er på fallittens
rand.

En fjerdedel af Ruslands afgrøder er gået tabt under hedebølgen og
skovbrandene, siger præsident Dmitrij Medvedev.

Han advarer om, at mange landbrug er i fare for at gå konkurs.

- Vi har en meget kompliceret situation, fordi der i landet som helhed
er blevet afsvedet en fjerdel af kornafgrøderne, siger han
ifølge flere russiske nyhedsbureauer.

- Uheldigvis er mange landbrug på kanten af fallit som følge af, at
høsten slår fejl.

Premierminister Vladimir Putin overraskede de internationale markeder,
da han i sidste uge bebudede et eksportforbud for hvede og
andre afgrøder for at holde prisen i Rusland nede. I forvejen er
Rusland en af verdens største hvede-eksportører.

Medvedev siger, at han i tre ud af syv russiske regioner har ophævet
den nødretstilstand, som var indført for at bekæmpe de
omfattende skovbrande.

File no: 11512

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-10 04:05

On Thu, 12 Aug 2010 14:02:54 +0200, "Kall, Mogens"
> [...]

>Get out of Georgia !!!
>
>(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

Under Korea krigen hyperventilerede en amerikaner i dn drugstore

En ven spurgte overrasket hvorfor?

Den forpustede afbrød sit projekt og forklarede

"De fortalte i morges i radioen at hver gang man trækker vejret dør en
kineser"

Mon de idag gasser op for dollargrinene for at producere CO2 så
russerne får dårlig høst?

Hvis klima ændres fx pga solpletter så finder bønderne i alle lande på
at skifte fra hvede til majs eller lignende, eller til sukkerrør

Der er ikke noget så galt at det ikke er godt for noget - der er
afgrøde til alt andet vejr end Saharas og Nordpolens

Men medier opblæser bagatelproblemer og den hvide mands selvhad
betyder at idag gir tørke oversvømmelser og omvendt for at det kan
passe med at mennesket er skyldigt

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-08-10 21:45

Bo Warming <bwng@bwng.dk> writes:

> Der er ikke lig på bordet vedr den pjatstråling

Der døde 47 oprydningsarbejdere og redningsfolk af akut strålesyge.

> Og ingen er nogensinde blevet syge af så lidt

Visse steder var strålingen over 20000 røntgen i timen. Det er nok til
man kan få dødelig dosis i løbet af nogen minutter uden beskyttelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-10 17:26

On Thu, 12 Aug 2010 22:44:37 +0200, nospam0002+20100812@gmail.com
> [...]

>Visse steder var strålingen over 20000 røntgen i timen. Det er nok til
>man kan få dødelig dosis i løbet af nogen minutter uden beskyttelse.

Det var ækelt at man kommanderede brandfolk ind i fokus
Mord
Unødvendigt
Hvis andre har været nær dødelige doser er det fordi faregrænserne er
overforsigtige for intet var dødeligt udover fokusområdet første dag

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 09:43

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/13/063840.htm

=== citat start ===

Læger i Moskva skal lyve

13. aug. 2010 07.05 Udland

Læger på hospitaler i Moskva bliver beordret til at ikke at stille
diagnosen hedeslag som dødsårsag efter antallet af dødsfald er
steget markant i den russiske hovedstad under den vedvarende
hedebølge og luftforurening fra de omfattende skovbrande.

En anonym læge siger til russiske medier, at de uofficielle
instrukser lyder på at stille mindre skræmmende diagnoser.

Et billede taget på en skadestue viser et opslag med teksten "Giv
agt, stil ikke diagnosen hedeslag"

Netnyhedssiden Lifenews der har offentliggjort billedet, skriver
at det ikke har været muligt at få en kommentar fra byens
sundhedsmyndigheder.

=== citat slut ====

Det er altid så dejligt med løgn. Det skaber så meget "tillid" mellem mennesker!

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11513

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 09:50

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32830809/

Risiko ved atomskovbrand er lav

Torsdag d. 12. aug. 2010; kl. 14:43 af krja / ritzau / Reuters

Frygten for atomforurening fra de rus­siske skovbrande, der har
brændt radio­aktivt forurenet skov, er overdrevet.

Det vurderer Jim Smith, som regnes for ekspert i Tjernobyl-katastrofen
fra 1986, og som er miljøekspert ved Uni­versity of
Portsmouth i Storbritannien.

"Af hele radioaktiviteten i området vil meget mindre end én procent
blive frigivet," siger han. Skovbrandene har blandt andet brændt
skov af, som blev radioaktivt forurenet i forbindelse med ulykken
på atomkraftværket i Tjernobyl.

Radioaktiv forurening reduceret

Men selv de brandfolk, der har bekæmpet flammerne i området, har
næppe været i fare for radioaktiv bestråling.

I de næsten 25 år, der er gået siden Tjernobyl-ulykken i Ukraine den
26. april 1986, er den radioaktive forurening i området
reduceret betydeligt.

"Det meste radioaktivet er i jorden, og det påvirkes ikke af brandene.
Kun en lille del af forureningen er i vegetationen," siger
Smith, der tilføjer, at kun en lille del af radioaktiviteten i vegetationen frigives.

De russiske skovmyndigheder sagde onsdag, at der var registreret brande
i 39 kvadratkilometer med radioaktivt forurenet skov, blandt
andet i Brijansk-provinsen, som grænser op til Ukraine.

11514

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 09:52

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32835106/

Røg fra Rusland over Danmark

Torsdag d. 12. aug. 2010; kl. 16:45 af mira for TV 2 Nyhederne
(opd. d. 12/8 2010; 16:49)

Animationer af fordelingen af CO i atmosfæren, baseret på data
fra NASAs satellit AQUA, viser tydeligt hvordan røgen fra de
udstrakte brande i Rusland kan spores hele vejen til Danmark.
Det skriver astronomibladet.dk.

På videoen kan det ses hvordan røgen breder sig over størstedelen
af den nordlige halvkugle.

Miljøovervågningsinstrumentet AIRS (Atmospheric Infrared Sounder)
ombord på NASA's "Aqua" satellit kan spore en række stoffer i
atmosfæren, herunder også Carbon mono-Oxid (CO), som er den
dominerende uddunstning fra brande.

På videoen ses fordelingen af CO i atmosfæren i 5,5km's højde i
perioden fra den 18. juli til den 10. august. Farverne angiver
koncentrationer udover normalt (blå) målt i ppm.

=== citat slut ====

Læs ...
http://www.astronomibladet.dk/solsystemet/jorden/rogen-fra-skovbrandende-i-rusland-nar-ogsa-danmark.html

Video ...
http://www.jpl.nasa.gov/video/index.cfm?id=924

11515

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 09:53

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32843994/

Clinton bekymret over hetz i Iran

Fredag d. 13. aug. 2010; kl. 06:26 af dabu / ritzau

Den amerikanske udenrigsminister, Hillary Clinton, er bekymret
over, at en iransk domstol har sendt syv ledere fra en ikke-muslimsk
religiøs gruppering kaldet Bahai 20 år i fængsel.

- USA er dybt bekymret over den iranske regerings fortsatte
forfølgelse af Bahai og andre religiøse mindretal i Iran, siger Clinton
i en erklæring.

- USA er forpligtet til at forsvare religionsfrihed i verden, og vi har
ikke glemt Bahai i Iran.

Hillary Clinton forsikrer omverdenen om, at USA vil fortsætte med
at kæmpe mod uretfærdighed, og hun opfordrer den iranske regering
til at respektere de grundlæggende rettigheder for landets borgere i
overensstemmelse med Irans internationale forpligtelser.

Bahai er en uafhængig monoteistisk religion, der er grundlagt i 1863.
Den er Irans største ikke-muslimske religiøse mindretal og har
ifølge Bahai selv omkring 300.000 medlemmer i landet.

11516

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 12:02

Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 11:14, GMT 09:14
> [...]
>
> Der er vist ingen tvivl her længere:
>
> Det er Putins angrebskrig på Georgien, der straffes for !

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/08/13/110926.htm

=== citat start ===

Russiske brande truer atomanlæg på ny

13. aug. 2010 11.18 Udland

De ukontrollerede skovbrande, der raser tæt på Ruslands
vigtigste atomforskningscenter, er vokset i størrelse, og
redningstjenesterne arbejder i døgndrift i et forsøg på at holde
flammerne i skak, oplyser embedsmænd.

Myndighederne i Rusland har udkommanderet tusinder af brandfolk
for at slukke skovbrandene tæt på landets atomforskningscenter i
Sarov, en by i Nisjnij Novgorod-regionen, der ligesom i sovjettiden
er lukket for udlændinge.

- Branden, der opstod i den østlige del af et naturreservat for to
dage siden, efter lynnedslag ramte et fyrretræ, er vokset i
størrelse og udgør nu en vis fare, siger lederen af katastrofeministeriet
i Mordova, generalmajor Vijasjeslav Kormilitsin, i en
meddelelse.

=== citat slut ====

Get out of Georgia !!!

(Ellers vil *forbandelsen* ingen ende tage, må det antages, 1.Pet. 4,17-18)

File no: 11517

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 15:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32851973/

Iransk atomkraftværk får russisk uran

Fredag d. 13. aug. 2010; kl. 11:47 af ritzau

Irans første atomkraftværk ventes åbnet inden for overskuelig tid.
Rusland begynder med levering af atombrændstof om godt en uges
tid.

Rusland vil om godt en uge begynde at levere brændstof til reaktoren
i Irans Bushehr-atomkraftværk, siger en talsmand for Ruslands
statslige atomselskab, Rosatom.

Han tilføjer, at leverancen er et vigtigt skridt mod åbningen af den
islamiske republiks første atomkraftværk, selv om reaktoren
ikke vil blive betragtet som operationel fra denne dato.

Det russiske nyhedsbureau Itar-Tass har tidligere skrevet, at reaktoren

skulle være startet op den 21. august med henvisning til en meddelelse
på Rosatoms hjemmeside.

Talsmanden siger, at de oplysningerne vil blive fjernet fra hjemmesiden.

/ritzau/AFP

=== citat slut ====

Nekrolog:

Og derfór gik Rusland til grunde (indirekte *medskyldig* i et atomangreb
på Israel) !

11519

Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-08-10 15:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article/32860291/

USA sender brandhjælp til Rusland

Fredag d. 13. aug. 2010; kl. 16:18 af nabr, ritzau

Den amerikanske præsident, Barack Obama, vil hjælpe Rusland
med at få bugt med skovbrandene, der i dagevis har plaget dele af det
store land.

Det Hvide Hus meddeler, at Obama i en telefonsamtale med
Ruslands præsident, Dmitrij Medvedev, har lovet, at USA sender
brandslukningsudstyr og anden hjælp til Rusland.

Det sker samtidig med, at der er ud­brudt voldsomme protester i
hoved­staden Moskva. Demonstranterne kræver at byens borgmester går
af, for ikke at have håndteret kristen godt nok.

Moskva har længe været plaget af røg fra de mange brande rundt om i
byen, som USA altså nu skal hjælpe med at slukke.

11520

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-10 21:17

On Fri, 13 Aug 2010 16:28:51 +0200, "Kall, Mogens"
> [...]

>Moskva har længe været plaget af røg fra de mange brande rundt om i
>byen, som USA altså nu skal hjælpe med at slukke.

De fleste af militærets mange fly kan rigges til med en "skovl" så de
i et styrtdyk tager vand fra en sø nær branden og siden udtæmmer det
hvor ilden er værst

Hvad sku USA ha som russerne ikke kan selv?

Under Stalins misregimente under WW2 sendte Roosewelt halm til den
røde hærs heste via Vladivostok og den transsibiriske jernbane

Dette lyder tilsvarende sært.

Fra : kk

Dato : 14-08-10 08:42

> [...]
KLIP..

> De fleste af militærets mange fly kan rigges til med en "skovl" så de
> i et styrtdyk tager vand fra en sø nær branden og siden udtæmmer det
> hvor ilden er værst

Vrøvl!
Kun specialbyggede fly kan klare den opgave!
Som ikke foretages i et "styrtdyk" - men ved en overordentlig
træningskrævende og ikke ufarlig manøvrering.
mvh
kk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-08-10 02:58

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som ikke foretages i et "styrtdyk" - men ved en overordentlig
> træningskrævende og ikke ufarlig manøvrering.

Sludder, Bo Warming har aldrig nogensinde selv fløjet et fly, men som med
alt muligt andet, er Bo Warming naturligvis også ekspert inden for dette
område.

P.S.:
Håber at den lårtykke ironi blev opfattet.

P.P.S.:
Om jeg fatter at der stadig er nogen som tager den idiot til BW alvorligt på
noget tænkeligt plan.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krigsdeltagelse(r) NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 17:36

> [...]

> Hvis andre har været nær dødelige doser er det fordi faregrænserne er
> overforsigtige for intet var dødeligt udover fokusområdet første dag

Så du er enig i at der faktisk VAR lig på bordet, og folk faktisk blev
syge af så lidt? Takker.

Folk blev iøvrigt overeksponerede i begyndelsen simpelthen fordi deres
måleudstyr ikke var i stand til at fortælle dem hvor hård strålingen
var.

MÃ¥ske er det tiden du skal udnytte det Internet du alligevel har ved
hånden, i stedet for at nøjes med History Channel som
inspirationskilde.