/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iPod touch
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 10-08-10 10:57

Min søn på 11 har lige fået en sådan. Hidtil ret stor lykke, bortset
fra, at al musikken fra hans SE-telefon skal over i computeren via BT,
og så derefter ind i iTunes. Problem: det er ikke muligt for ham at
oprette en iTunes Store-konto - han er ikke 'eligible' - mon det er
pga. alder? Det står muligvis i deres kilometerlange jura-skriv (legal
mumbo jumbo - det system MÅ afskaffes), men har I nogen erfaringer?

Der var også - foruden usb-kabel og ørepropper - en plastdims med, som
nok er en slags holder?

 
 
Thomas von Hassel (10-08-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-08-10 18:05

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Min søn på 11 har lige fået en sådan. Hidtil ret stor lykke, bortset
> fra, at al musikken fra hans SE-telefon skal over i computeren via BT,
> og så derefter ind i iTunes. Problem: det er ikke muligt for ham at
> oprette en iTunes Store-konto - han er ikke 'eligible' - mon det er
> pga. alder? Det står muligvis i deres kilometerlange jura-skriv (legal
> mumbo jumbo - det system MÅ afskaffes), men har I nogen erfaringer?
>

du behøver ingen iTunes konto for at bruge iTunes til at synce musik du
allerede ejer eller ripper fra CD'er.

> Der var også - foruden usb-kabel og ørepropper - en plastdims med, som
> nok er en slags holder?

Til at sætte den i så man kan se f.eks. film i "bredformat" uden at
skulle hold den i hånden hele tiden.


/thomas

KentBM (11-08-2010)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 11-08-10 01:21

Den 10/08/10 19.04, Thomas von Hassel skrev:
>> Der var også - foruden usb-kabel og ørepropper - en plastdims med, som
>> nok er en slags holder?
>
> Til at sætte den i så man kan se f.eks. film i "bredformat" uden at
> skulle hold den i hånden hele tiden.
Er det ikke bare en dock-adapter? Et plastik stykke, så hullet i en
eventuel holder (dock) passer til modellen. Og altså ingen værdi uden en
tilkøbt holder.

http://store.apple.com/us/product/MB127G/A

--

Kent

Thomas von Hassel (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-08-10 06:50

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Den 10/08/10 19.04, Thomas von Hassel skrev:
> >> Der var også - foruden usb-kabel og ørepropper - en plastdims med, som
> >> nok er en slags holder?
> >
> > Til at sætte den i så man kan se f.eks. film i "bredformat" uden at
> > skulle hold den i hånden hele tiden.
> Er det ikke bare en dock-adapter? Et plastik stykke, så hullet i en
> eventuel holder (dock) passer til modellen. Og altså ingen værdi uden en
> tilkøbt holder.
>
> http://store.apple.com/us/product/MB127G/A

aaah ... det kan være ... min 1.generations iPod Touch kom nemlig med en
holder som jeg beskrev den + en hvid dock connector "plade"

/thomas

N/A (11-08-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-08-10 18:41



Jens Rasmussen (10-08-2010)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 10-08-10 11:13

Fedt, tak for hurtigt svar. Især 'Gæt en dims' kunne godt have voldt
hovedbrud. En iTunes-konto er vel nødvendig til at hente apps, selv de
gratis? Han vil jo gerne bruge den som spillemaskine også.

Thomas von Hassel (10-08-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-08-10 18:15

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Fedt, tak for hurtigt svar. Især 'Gæt en dims' kunne godt have voldt
> hovedbrud. En iTunes-konto er vel nødvendig til at hente apps, selv de
> gratis? Han vil jo gerne bruge den som spillemaskine også.

Det er korrekt ... Så lav en "famile konto" i dit navn ...

/thomas

Jens Rasmussen (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 11-08-10 11:27

Uden at gå ind i de store DRM-diskussioner... Hvad i alverden er
årsagen til en aldersgrænse på netop 13 år??? Det ses også på
Facebook. I Danmark har vi da ingen aldersgrænse på 13 år!?! Og af
princip vil jeg helst oplyse korrekte data, hvis data overhovedet
oplyses. Men det kan være, fødselsåret bliver mit i stedet. Så kan de
have den 'gavn' af deres underlige politik, når de kører statistik på
downloads.

Ukendt (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-10 18:41

Hej,

> Uden at gå ind i de store DRM-diskussioner... Hvad i alverden er
> årsagen til en aldersgrænse på netop 13 år??? Det ses også på
> Facebook. I Danmark har vi da ingen aldersgrænse på 13 år!?! Og af

Danmark har ikke nogen rolle i den sag.

Det skyldes at de amerikanske virksomheder er underlagt en amerikansk
lov omkring opsamling/opbevaring af informationer om børn under 13.
Istedet for at opfylde alle lovens krav om at få samtykke fra
forældre/værge, osv. - så vælger de bare at sætte en aldersgrænse på 13
år for oprettelse af konto.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-08-10 18:42

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Uden at gå ind i de store DRM-diskussioner... Hvad i alverden er
> årsagen til en aldersgrænse på netop 13 år??? Det ses også på
> Facebook. I Danmark har vi da ingen aldersgrænse på 13 år!?! Og af
> princip vil jeg helst oplyse korrekte data, hvis data overhovedet
> oplyses. Men det kan være, fødselsåret bliver mit i stedet. Så kan de
> have den 'gavn' af deres underlige politik, når de kører statistik på
> downloads.

13 år er nok en grænse i USA som er det primære marked for begge
tjenester ....

/thomas

N/A (11-08-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-08-10 19:55



N/A (11-08-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-08-10 18:41



Jens Rasmussen (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 11-08-10 12:45

Ja, det er jo åndssvagt at vi skal lide under det. Men det ville nok
være svært at administrere en landeafhængig aldersgrænse - og dog?

Næste spørgsmål:
Kender I et fornuftigt program til at konvertere wma-filer?

Thomas von Hassel (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-08-10 19:53

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Ja, det er jo åndssvagt at vi skal lide under det. Men det ville nok
> være svært at administrere en landeafhængig aldersgrænse - og dog?
>
> Næste spørgsmål:
> Kender I et fornuftigt program til at konvertere wma-filer?

iTunes på windows kan .. men hvis det er WMA med DRM så står jeg af ...
det har jeg opgivet at blive klog på.

/thomas

Ukendt (11-08-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-10 19:55

Hej,

> Ja, det er jo åndssvagt at vi skal lide under det. Men det ville nok
> være svært at administrere en landeafhængig aldersgrænse - og dog?

De har jo vurderet at det er for dyrt - de er nok de bedste til at
vurdere den sag.

I øvrigt: Det er en god idé at citere en del af det indlæg, du svarer
på, således at der er sammenhæng i indlæggende. Læs evt. mere om det her:

http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

(Thorbjørn Ravn (11-08-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 11-08-10 19:51

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> writes:

> Kender I et fornuftigt program til at konvertere wma-filer?

Det trorjeg faktisk iTunes kan.... PÃ¥ Windows.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste