Gaza mangler strøm
Fra : /John

Dato : 08-08-10 11:59

Gaza mangler brændstof til et kraftværk, der producerer en tredjedel af
områdets strøm.

Det er naturligvis Israels skyld?

Forkert :)

"The dispute is between Hamas and the Palestinian Authority":
http://www.upi.com/Top_News/International/2010/08/07/Gaza-power-station-out-of-fuel/UPI-94171281217296/

John

Fra : Jesper

Dato : 08-08-10 13:10

/John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> Det er naturligvis Israels skyld?
>
> Forkert :)
>
> "The dispute is between Hamas and the Palestinian Authority":

Er det forkert at Israel har ødelagt Gazas infrastruktur, herunder
kraftværker?
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-08-10 14:10

On Sun, 8 Aug 2010 14:09:39 +0200, Jesper wrote:

> Er det forkert at Israel har ødelagt Gazas infrastruktur, herunder
> kraftværker?

Læste du overhovedet artiklen.?

citat:

"GAZA, Aug. 7 (UPI) -- A power station that generates about one-third of
the electricity used in Gaza has no fuel, officials say.

The dispute is between Hamas and the Palestinian Authority, Israel Radio
reported Saturday. The PA said it cannot purchase fuel to operate the plant
because Hamas is not transferring funds to it from taxes it collects from
electricity users.

The dispute is ongoing and repeats itself every few months, the station
said"

Det største kraftværk virker fint, men har ikke penge til at købe
brændstof, fordi Hamas har stjålet alle de penge som forbrugerne har betalt
for deres strømforbrug.

Fra : Jesper

Dato : 08-08-10 14:24

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Det største kraftværk virker fint, men har ikke penge til at købe
> brændstof, fordi Hamas har stjålet alle de penge som forbrugerne har betalt

Nej, jeg læste en anden artikel fra en anden kilde der skriver noget
andet:

"The European Union stopped funding the fuel bill that is necessary to
initiate these generators, which caused a shortage in electricity as
Israel continue to blockade any humanitarian aid to enter Gaza.

The Palestinian Authority in Ramallah demands that locals' living in
Gaza to pay for electricity, but poverty and high unemployment due to
the siege complicates the ability for locals to pay."

<http://www.ecpulse.com/en/politicalnews/2010/08/08/electricity%2Dcrisis
%2Dgaza/>

Min kommentar til det, er, at med den arbejdsløshed, så er der nok ikke
så mange penge at kradse ind via skatter. Og de skal også betale
hospitaler, skoler, veje mv.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-08-10 14:34

On Sun, 8 Aug 2010 15:24:03 +0200, Jesper wrote:

> Nej, jeg læste en anden artikel............

Så er der sgu da ikke noget til at du vrøvler.

> [...]
>
> Min kommentar til det, er, at med den arbejdsløshed, så er der nok ikke
> så mange penge at kradse ind via skatter. Og de skal også betale

Tja, de har da råd til at bygge et kæmpe indkøbscenter.

http://www.tomgrossmedia.com/mideastdispatches/archives/001127.html
http://www.paltimes.net/arabic/read.php?news_id=115527

En Google-oversættelse af den arabiske fekst:

Gaza - Palæstina i dag - åbnet i Gaza City's første kommercielle centre af
sin art i den belejrede Gaza-striben i fire år, med skarer af borgere, der
kom til at se åbningen af kompleks, der vil blive kaldt "Strip Mall."

Og omfatter markedet, som åbnede aftenen Lørdag 17/07 med en række ministre
og embedsmænd i den palæstinensiske regering i Gaza-striben på butikker,
der omfatter alle leverancer er nødvendige af familien af fødevarer og tøj,
parfume, sko, husholdningsapparater, kontorudstyr og så videre.

I denne sammenhæng, siger en minister for sociale anliggender. Ahmad Kurd:
"Markedet" Strip Mall "vil bidrage til at opfylde grundlæggende behov under
betingelser af embargoen ved at give forhandlere og bringes over
grænseovergange og tunneler.

Kurderne i åbningsceremonien, at dette omfattende projekt vil bidrage til
at skabe jobmuligheder for snesevis af palæstinensiske familier gennem
driften af deres børn i forskellige sektioner, forklarer, at han havde ydet
50 arbejdspladser i den første fase af åbningen.

Til gengæld sagde mall manager Salah Abu Abdo: "Åbningen af den (Gaza Mall)
i forhold blokade af Gaza-striben og til lave priser tilskynder Gazan
borgerne til at købe er en stor præstation."

Abu Abdo understregede, at de komplekse bidrager til genopretning af den
palæstinensiske økonomi under markedet som et kommercielt organiseret af
mange af de erhvervsdrivende i sektoren, hvilket gør det til en national
karakter borger betaler for at shoppe igennem.

Han påpegede, at markedet har den egenskab at hjælpe familien til at handle
i hjemmet via computer via e-shopping service og tilføjer, at priserne vil
være lave i naturen og attraktiv.

Fra : \"@'

Dato : 08-08-10 17:08

On Sun, 8 Aug 2010 15:24:03 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>The Palestinian Authority in Ramallah demands that locals' living in
>Gaza to pay for electricity, but poverty and high unemployment due to
>the siege complicates the ability for locals to pay."

de kunne jo spare lidt på deres terroristiske tiltag og købe bændstof
i stedet,

penge til kassamraketter har de tilsyneladende rigeligt af

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-08-10 18:10

(Jesper) wrote:

>Min kommentar til det, er, at med den arbejdsløshed, så er der nok ikke
>så mange penge at kradse ind via skatter. Og de skal også betale
>hospitaler, skoler, veje mv.

Ingen penge, ingen strøm.
Sådan er det da vel her i landet??

Volger

Fra : \"@'

Dato : 08-08-10 17:02

On Sun, 8 Aug 2010 14:09:39 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Er det forkert at Israel har ødelagt Gazas infrastruktur, herunder
>kraftværker?

ja

dem der står for dise ødelæggelser er den krigsførende part som bruger
disse installationer som baser for angreb på nabostaten, enhver
oppegående person kan vel regne ud at når der i en krig affyres
raketter fra et sted vil dete sted være mål for gengældelse,

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 08-08-10 07:42

Jesper skrev:

> Er det forkert at Israel har �delagt Gazas infrastruktur, herunder
> kraftv�rker?

Bemærk kilden. En unavngiven: "israelsk radiostation."

Understanding Gaza's electricity crisis.
Here is a really good overall explainer of Gaza's current electricity
situation as a result of the Israeli siege on the strip.

It may appear quiet these days in Gaza... no major Israeli military
operations, no airstrikes, no daily rocket attacks... but by no means
has the humanitarian situation got better for the people here.

This report by the UN's humanitarian office in the Occupied
Palestinian Territories helps explain the impact electricity cuts have
on the overall humanitarian situation.
http://blogs.aljazeera.net/middle-east/2010/05/11/understanding-gazas-electricity-crisis

UNITED NATIONS
Office for the Coordination of Humanitarian.

Since January 2010, there has been a serious deterioration in the
supply of electricity in the
Gaza Strip. The immediate reason is that Gaza’s sole power plant, the
Gaza Power Plant (GPP),
is able to produce only half the electricity that it did prior to
January 2010, due to a lack of funds
needed to purchase the industrial fuel required to operate the plant.

As a result, many of the 1.4 million Palestinians residing in the Gaza
Strip must cope with
scheduled electricity cuts of 8-12 hours daily, compared to 6-8 hours
prior to January 2010.
These power cuts exacerbate the already difficult living conditions in
Gaza and disrupt
almost all aspects of daily life, including household chores, health
services, education and water and sanitation services.

A Chronic Shortfall
The shortage of electricity in the Gaza Strip dates back to June 2006,
when the Israeli Air Force destroyed all six transformers at the GPP
during an air strike. Five months later, the power plant resumed
production, but at a significantly reduced level; producing around 65
MW (out of 80MW of potential capacity), compared to 118MW at peak
production (out of 140 MW of potential capacity) prior to the
bombardment.1 Israel’s imposition of a blockade on the Gaza Strip in
June 2007, following the Hamas take-over, further tightened existing
restrictions on imports of spare parts, equipment, consumables and
industrial fuel required for the operation of the power plant and the
electricity network.. As a result, there has been a chronic shortfall
in the GPP’s level of electricity production.

Since January 2010, the daily electricity deficit has increased
further, following the expiration of the European Commission’s direct
subsidy to the fuel purchase for the GPP.2 Since this time, the power
plant has twice had to shut down completely, due to lack of fuel. The
plant now operates using one turbine, producing only 30 MW of
electricity, compared to its average production of 60-65 MW in 2009.

Impact on the Humanitarian Situation

People killed and injured due to reliance on mobile back-up generators
To mitigate the daily hardship of living for prolonged hours without
electricity, especially during evening blackouts, those who can afford
to do so buy mobile back-up generators. These generators, which are
imported largely through the tunnels under Gaza’s border with Egypt,
can be unsafe, especially when used incorrectly.
Accidents have happened as a result of poor usage, carbon monoxide
poisoning, and fires and explosions occurring when people attempt to
fuel the generators by candle-light during a blackout. According to
the Ministry of Health in Gaza, 27 people were killed and 37 others
injured during the first four months of 2010 in generator-related
incidents, including the explosion of generators, carbon monoxide
poisoning and fires. Among the casualties were three children killed
from carbon monoxide poisoning5 and three other children killed when a
fire broke out while pouring fuel into a generator.

Hospitals and clinics
As a result of the electricity cuts, hospitals and clinics rely
extensively on the use of back-up
generators, which are not designed to function for prolonged periods
and are often damaged as
a result. Additionally, replacement parts needed to repair them are
frequently unavailable. Due
to the unpredictability in the power supply, hospitals have had to
delay some elective surgeries
in order to reduce the risk to patients. Given the limited reliability
of generators, hospitals also use
Uninterruptible Power Supply (UPS) devices to minimize the damage of
power cuts and fluctuations in power to sensitive medical equipment.
The effectiveness of the UPS use has been undermined due to the
Israeli authorities’ restrictions on the import of the batteries
needed to operate them.

Electricity cuts also affect refrigeration in clinics, causing risks
to the quality of vaccines.

Electricity is also needed for pumping water for domestic use and
irrigation. Because the pumps
cannot be operated continuously, water supply for domestic use is
insufficient, raising hygiene
and health concerns. In order to pump water to households, the water
wells must receive electricity in synchronization with electricity
supply to the same households. Almost all the households receive water
for only 5-7 hours a day.

Education
Power cuts negatively affect the educational environment, both at
school and at home. Studying
in darkened classrooms affects students’ ability to concentrate as
does the sound, smoke and smell from generators, in schools and homes
that have them. Food for school canteens cannot be stored adequately
as refrigeration cannot be maintained, while water shortages, due to
disruptions to the water pumps, result in dirty latrines and a lack of
water for hand washing. In addition, the frequent electricity cuts
damage electronic equipment used in schools. At schools without
generators, students lose practical classes in science and technology,
since computer labs are not functioning. Power cuts also affect
educational aids used for remedial classes,
reducing the efficiency of remedial education, and in training
sessions for teachers.

Agriculture
The lack of refrigeration causes significant damage to crops, in
addition to an increase in the cost of production. The interruption in
the irrigation of crops delays flowers and fruit from ripening,
resulting in a decreased ratio of yield compared to input. Similarly,
fodder production is interrupted, and the yield of egg production and
output of dairy farms reduced, as adequate lighting cannot be provided
for laying hens and power cuts interrupt the functioning of milk
machines. Power cuts are also a major threat to aquaculture farms,
since the pumps needed to filter or oxygenate the water are affected.

http://www.ochaopt.org/documents/ocha_opt_gaza_electricity_crisis_2010_05_17.pdf

Fra : Patruljen

Dato : 08-08-10 10:04

@' skrev:

> ja
>
> dem der st�r for dise �del�ggelser er den krigsf�rende part som bruger
> disse installationer som baser for angreb p� nabostaten, enhver
> oppeg�ende person kan vel regne ud at n�r der i en krig affyres
> raketter fra et sted vil dete sted v�re m�l for geng�ldelse,

Du mener altså at der blev affyret raketter fra Gaza kraftværker?

Fra : \"@'

Dato : 08-08-10 18:25

On Sun, 8 Aug 2010 09:03:48 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du mener altså at der blev affyret raketter fra Gaza kraftværker?

næh, men i krig forsøger man med færrest mulige midler at tilegne
fjenden størst mulig skade -
det burde være børnelærdom

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 08-08-10 10:22

@' skrev:

> de kunne jo spare lidt p� deres terroristiske tiltag og k�be b�ndstof
> i stedet,

Hvis - det er sådan det er. Du har dine oplysninger fra en kilde, der
opgiver en - unavngiven radiostations oplysninger. Husk lige det -

> penge til kassamraketter har de tilsyneladende rigeligt af

SÃ¥ vidt jeg er orienteret for de dem gratis fra Iran -

Fra : Patruljen

Dato : 08-08-10 12:02

@' skrev:

> n�h, men i krig fors�ger man med f�rrest mulige midler at tilegne
> fjenden st�rst mulig skade -
> det burde v�re b�rnel�rdom

Fjenden er militære tropper og ikke civile.
Og de militære tropper bruger el fra kraftværket i krigsførelsen til?

Fra : \"@'

Dato : 08-08-10 19:35

On Sun, 8 Aug 2010 11:01:32 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Fjenden er militære tropper og ikke civile.

hvem er civil - den der producerer ting militæret har brug for?

infrastruktur ER selvfølgelig mål i enhver krig

ødeløg veje, broer og jernbaner fabrikkker fødevarevirksomheder osv.

>Og de militære tropper bruger el fra kraftværket i krigsførelsen til?

selvfølgelig

--
Si vis pacem - para bellum