Socialdemokratisk politiker mordhotade rep~
Fra : inte KWP

Dato : 07-08-10 17:08

[Korspostat till dk.politik eftersom Skåne formellt tillhör Danmark.]

SVT har polisanmält ett dödshot mot en reporter på Sydnytt

Hotet utdelades när reportern bad om en intervju av en lokal politiker i Båstad,
Rashid Ali Al-Moselhi (S), i Vård- och omsorgsnämnden. Frågorna gällde att
kommunen, snart fem år efter beslutet om ett särskilt boende för en man med
autism, ännu inte genomfört beslutet.
Al-Moselhi gjorde vissa uttalanden i telefonintervjun i frågan men ville inte
att reportern skulle citera honom i tv-inslaget. "Om du gör det mördar jag dig",
sade Al-Moselhi till reportern, uppger Sydnytt.

http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.906509-m-politiker-mordhotade-reporter

Det är ju rena Vilda Västern i Skåne nu. Kanske dags att införa medborgartest
för våra "svenska medborgare", eller i alla fall en sort utbildning där våra
"svenska medborgare" lär sig reglerna i det svenska samhället, som t ex att man
inte får mordhota folk (och i synnerhet inte journalister i tjänsten).

Till råga på allt så anser han att hans agerande är helt okej, trots att hans
partikollegor uppmanat honom att avgå. Han står ju även på riksdagslistan (!)
till valet i höst.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mordhotsanmald-politiker-stannar_5088899.svd

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."