Ib Jakobsen skrev:
> Den 07-08-2010 13:58, Armand skrev:
>
>>
>>
>> Hvis man kan komme til at trykke de enkelte bremsestempler helt i bund
>> lettes vædskeskiftet:
>
>> Dels får man trykket så meget at det gamle vædske tilbage i reservoiret
>> og får derved dét udskiftet fra starten, og dels er der ikke så meget
>> gammel vædske ude i bremse-caliberen, som det friske blander sig op med:
>> Ergo, hurtigere til punktet med klar vædske ved udluftnings-niplen!
>
> Jo, men til gengæld for man slam, og skidt og møg mast gennem ABS-enhed.
> Og det vil jeg fraråde. Et godt flow fra beholder til udluftningssted
> for hurtigt væsken til at se klar ud. Der er højest en halv liter på en
> bil. Og som regel købes det i literdunke. Så kan man lige så godt bruge
> det på at skylle systemet ud frem for at sætte resten på hylden. Og så
> smide den ud efter et par år.
>
Good point med det allerede indkøbte vædske, der ellers også står og
bliver ubrugeligt gammel!
Men hvad gør du ved skifte af bremseklodser, hvis du ikke tør trykke det
gamle vædske tilbage gennem ABS'en?
Mig bekendt er udskiftning af bremsevædske ikke obligatorisk samtidig
med bremseklodser :-/
--
Armand.