Link fra en side til en anden side.
Fra : Erik Thisted

Dato : 06-08-10 08:02

På siden:
   http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-A.html
er der link til bl.a. 15 - 16A - 16B og 17.
Det er 4 steder på samme html-side.
Linkene til 16A og 16B virker ok, men linkene til 15 og 17 virker ikke.
Kan du gennemskue hvad der er galt? Jeg må have stirret mig blind på
forskellene.

Erik Thisted

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-08-10 08:19

Den 06-08-2010 09:01, Erik Thisted skrev:
> [...]
>
> er der link til bl.a. 15 - 16A - 16B og 17.
> Det er 4 steder på samme html-side.
> Linkene til 16A og 16B virker ok, men linkene til 15 og 17

Siden hedder:
Balle-Sogns-Arkiv-15-16A-16B-17.html
De forkerte links linker til:
Balle-Sogns-Arkiv-15-16-17.html

Du skal altså lige have ændret "16" til "16A-16B" i linkene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende guide til hjemmesideprogrammet KompoZer:

Fra : Erik Thisted

Dato : 06-08-10 08:33

Den 06-08-2010 09:18, Kim Ludvigsen skrev:

> Siden hedder:
> Balle-Sogns-Arkiv-15-16A-16B-17.html
> De forkerte links linker til:
> Balle-Sogns-Arkiv-15-16-17.html
>
> Du skal altså lige have ændret "16" til "16A-16B" i linkene.

Mange tak for hurtig hjælp. som ventet havde jeg stirret mig blind på
problemet.

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-08-10 08:18

Hej Erik!
[...]

Det er fordi adressen i dine links ikke er ens:

15 & 17 linker til flg. fil:
http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-15-16-17.html#mappe-17

mens

16A & 16B linker til denne:
http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-15-16A-16B-17.html#mappe-16A

Det er i denne del, der er fejl: Arkiv-15-16-17.html
Det skal se således ud: Arkiv-15-16A-16B-17.html

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : Erik Thisted

Dato : 06-08-10 08:33

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-08-10 08:23

Erik Thisted <erik.thisted@webspeed.dk> skrev :

>Kan du gennemskue hvad der er galt? Jeg må have stirret mig blind på
>forskellene.

Links:
http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-15-16-17.html#mappe-15
virker ikke

http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-15-16A-16B-17.html#mappe-16A
virker

Er det ikke fordi at den første skal være
http://www.balle-lokalhistorie.dk/BalleSognsArkiv/Balle-Sogns-Arkiv-15-16A-16B-17.html#mappe-15

og tilsvarende for mappe 17?

Når det skulle være links til samme side.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Erik Thisted

Dato : 06-08-10 08:33

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-10 09:06

Erik Thisted skrev:

> Linkene til 16A og 16B virker ok, men linkene til 15 og 17 virker ikke.
> Kan du gennemskue hvad der er galt? Jeg må have stirret mig blind på
> forskellene.

Du har fået hjælp, men du kan forenkle koden. Det ville faktisk
have forhindret fejlen.

Når man linker internt på en side, behøver man slet ikke skrive
filnavnet. Følgende virker fint:

Det er # i linket der betyder at det refererer til den samme
side.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-10 10:55

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> filnavnet. Følgende virker fint:

> Det er # i linket der betyder at det refererer til den samme

Den side, hvor Erik T havde problemer, hedder ikke det samme som den side,
han vil linke til. Altså er han selvfølgelig nødt til at medtage filnavnet i
linket.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-10 11:32

Erik Ginnerskov skrev:

> Den side, hvor Erik T havde problemer, hedder ikke det samme som den side,
> han vil linke til. Altså er han selvfølgelig nødt til at medtage filnavnet i
> linket.

Der var jeg vist forhastet.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-08-10 11:12

Hej Bertel!
"Bertel Lund Hansen" skrev...

> Du har fået hjælp, men du kan forenkle koden. Det ville faktisk
> have forhindret fejlen.
>
> Når man linker internt på en side, behøver man slet ikke skrive
> filnavnet. Følgende virker fint:

Det ville have været korrekt, hvis hans oversigt havde ligget på samme side
som id'et (destinationen).
Men det er ikke tilfældet.
Der linkes fra filen "Balle-Sogns-Arkiv-A.html" til filen
"Arkiv-15-16A-16B-17.html" med forskellige id'er til slut.

> Det er # i linket der betyder at det refererer til den samme
> side.

Korrekt.