Miav og afsavn (lidt langt)
Fra : Camilla Christiansen

Dato : 06-08-01 20:19

Jeg er lige kommet hjem fra ferie i lørdags og Lille Mis har været alene
hjemme i en uge (dvs. vores naboer har været ovre og fodre, tømme kattebakke
og nusse 3-4 gange om dagen).
Mine forældre var hjemme på et kort visit midt på ugen og derefter sagde
naboerne at det var som om Lille Mis ikke ville spise mere (hvilket
resulterede i at de både var ovre 3-4 gange om dagen + 3-4 gange om natten).
Kan det være fordi den savnede os???

Den spiser helt fint igen nu men den miaver hele tiden højlydt, det virker
ikke som om den fejler noget men den har aldrig rigtig snakket før og nu
laver den snart ikke andet. Er det noget jeg bør være urolig over eller kan
jeg bare glæde mig over at den er begyndt at snakke rigtigt.

Jeg håber ikke det er noget jeg kan forvente der bliver værre hver gang jeg
er væk, for jeg begynder på uni til september og kommer højst sandsynligt
kun hjem i weekenderne indtil vi finder noget at bo i (jeg har et sted jeg
kan sove midlertidigt), ellers må jeg jo se om jeg kan finde penge til toget
og vænne mig til at stå meget tidligt op.

Mvh
Camilla

Mvh
Camilla og Lille Mis

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-08-01 21:13

Hej Camilla

Har du ikke mulighed for, at anskaffe en kat mere? Så ville LilleMis have
selskab, når du er væk, jeg kan forstå, at den skal være ret meget alene et
stykke tid fremover. Det ville være en god løsning, for jeg tror da, han har
savnet dig og følt sig alene selvom dine naboer og forældre var flinke til
at besøge ham.

mvh Eva

Fra : Jetpool

Dato : 06-08-01 21:18

Jeg var ude og rejse i 14 dage her i foråret, der kom nogen hverdag og så
til dem, ganske rigtigt jeg har 2 katte, da jeg kom hjem begyndte den ene og
mijav og snakke ganske meget, og det er den forsat med, og er utrolig glad,
og det er holdt ved, men den render stadigvæk ud og aftenen, jeg holder dem
inde når jeg ikke er hjemme, ellers er det ude katte, der kun render ude når
det er blevet mørkt.
Mvh
Linda

Camilla Christiansen <camilla@snabe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6eee35$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ern Yoka

Dato : 06-08-01 21:24

Hej Camilla.
Det lyder meget som om Lillemis har savnet dig. Når vi har været væk har
vores katte også, trods flinke naboer, gået rundt og "skældt os ud" de
første par dage efter at vi var kommet hjem.
Jeg tror Lillemis prøver at brokke sig over at du var blevet væk
Du kan vist godt investere i et godt vækkeur >

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Katrine

Dato : 07-08-01 09:55

Hej

Da jeg første gang lod Blip være alene hjemme, savnede han mig også
meget - eller måske savnede han bare selskab. Min veninde, som passede
han, sagde til mig at den sidste dag hun var der, havde han langet ud
efter hende, som om han vil sige: "Gå med dig. Du er ikke mit menneske."
Det var vist godt jeg kom hjem. Han virkede meget rastløs og urolig, som
om han ikke var helt sikker på at jeg nu blev.

Næste gang jeg tog afsted, havde jeg fået en kat mere, Josefine. Da jeg
kom hjem kunne jeg mærke på Blip at det havde været meget nemmere for
ham at jeg var væk. Han vil godt nok ikke snakke med mig den første time
efter jeg kom hjem igen, men lidt efter lidt blev han god igen. Samtidig
var det som om han var meget mere rolig og harmonisk.

Så hvis du skal være meget væk, var det måske en ide med en kat mere.

Hilsen
Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte

Dato : 07-08-01 13:01

Hej Camilla og Lillemis
Det er helt klart tegn på opmærksomhed Lillemis udviser....
Jeg vil anbefale dig en kat mere hvis det kan lade sig gøre.
Når vi har været væk på udstilling i en hel weekend, og selvom der altid har
været nogen til at tage sig af kattene, opføre vores katte sig lige sådan.
De viser tydelig, at vi ikke har været der for Dem.
Nu har vi også mange katte 13 stk det er jo en hel del.
Vores katte har altid selvskab af andre katte, så de keder sig ikke som så,
men ens omsorg, kærlighed og trykhed er jo lidt svigtet, når vi har været
væk.
Held og lykke med Lillemis.
Mange miauuer fra Birgitte samt katte
www.truetrust.dk

Fra : Malene

Dato : 07-08-01 22:10

Hejsa,

jeg må nok gi' Birgitte ret Hannibal snakker oz i DEN GRAD, når jeg har
været nogen steder, som om han liiiige skal fortælle ALT hvad der er sket
imens jeg har været væk (ikke fordi jeg er væk ofte, men har lige været
væk i 4 dage, hvor en veninde passede mine misser).
Mht. spisningen, så spiste mine missere heller ikke vildt meget imens jeg er
væk, så'en ca. halvdelen af det de plejer, det tror jeg nu er rimeligt
normalt for katte så vel som hunde og andre dyr.

KH. Malene

Til Birgitte: Tjaaaaaaaaaaaaaaa, der er vidst IKKE nogen tvivl om hvor
Hannibal (Deep Sea) kommer fra han kan jo snakke ørene af en døv person
hi hi

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 07-08-01 18:06

Tak for alle jeres svar, desværre tør jeg ikke anskaffe mig en ekstra kat
inden jeg finder ud af hvor jeg skal bo da der kun er et af de steder vi
søger hvor man må have mere end en kat.
Jeg tror jeg vil se hvordan det går, hvis jeg er heldig skal jeg ikke have
forelæsninger alle ugens dage.
Lille Mis skal dog heller ikke være helt alene hjemme for jeg bor
midlertidigt hos mine forældre og de er hjemme hele tiden (de har også hund,
som er meget glad for Lille Mis, men hvordan den ville have det med to katte
ved jeg ikke)
Hvis det er helt slemt efter de førete par dage må jeg jo tage toget.