Tvangsaktivering med tragisk udgang
Fra : /John

Dato : 02-08-10 18:23

"I disse uger sidder tusindvis af danskere til kursus i jobsøgning. Selv
dem, der allerede har arbejde ... en dagpengemodtager i aktivering koster
kommunen langt færre penge, end hvis den ledige ikke er i aktivering":
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/07/26/233823.htm?rss=true

Og, mine damer og herrer, tåbelighederne vil åbenbart slet ingen ende tage:

"Det endte fatalt, da en hjertesyg smed blev sendt i aktivering af
Fredericia kommune":
http://epn.dk/samfund/article2139241.ece

Hvis lovgivningen på området er uklar, bør den justeres.

Hvis det er ren skrankepaveri, bør de ansvarlige præsenteres for en
fyreseddel.

Hvor svært kan det være?

John

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-10 18:40

"/John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> "Det endte fatalt, da en hjertesyg smed blev sendt i aktivering af
> Fredericia kommune":
> http://epn.dk/samfund/article2139241.ece

Citat:

Hun fortæller, at hendes bror døde tre måneder efter, at
virksomhedspraktikken hos skomageren var slut.

Citat slut

Hvordan får man det til at blive til at det var praktikopholdet der slog ham
ihjel?

--
MVH. N_B_DK

Fra : \"@'

Dato : 02-08-10 18:55

On Mon, 2 Aug 2010 19:39:40 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>Citat slut
>
>Hvordan får man det til at blive til at det var praktikopholdet der slog ham

man ønsker at sælge aviser

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : N_B_DK

Dato : 02-08-10 18:58

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote in message

> man ønsker at sælge aviser

Ja det må være derfor.

--
MVH. N_B_DK

Fra : /John

Dato : 02-08-10 19:12

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må være derfor.

Men døde, det gjorde manden ikke destotrods, 52 år gammel, så måske burde
han med sin hjertesygdom slet ikke være sendt i aktivering?

Det har næppe virket forbedrende på hans helbred.

John

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-10 19:35

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis lovgivningen på området er uklar, bør den justeres.
>
> Hvis det er ren skrankepaveri, bør de ansvarlige præsenteres for en

Man skulle ellers tro at det at manden fik hjemmehjælp burde give et hint om
at muligvis ikke var helt på toppen.

Fra : \"@'

Dato : 02-08-10 20:17

On Mon, 2 Aug 2010 20:35:03 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

>Man skulle ellers tro at det at manden fik hjemmehjælp burde give et hint om
>at muligvis ikke var helt på toppen.

man må formode at det ikke er "de hurtigste knallerter på havnen" der
ansættes i jobcentrene

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-10 23:33

On Mon, 2 Aug 2010 19:23:04 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>Hvis lovgivningen på området er uklar, bør den justeres.
>
>Hvis det er ren skrankepaveri, bør de ansvarlige præsenteres for en

Der er mange ufølsomme skiderikker i kommunerne men fyren var allerede
dødssyg og han var ikke blevet straffet for at sygemelde sig fra
aktiveingspjattet