Langsigtet god ulandshjælp eller for vor e~
Fra : Bo Warming

Dato : 31-07-10 15:49

Langsigtet god ulandshjælp eller for vor egen skyld
Det første jeg gjorde da jeg havde fået akademisk embedseksamen og
pædagogikun var at arbejde med skoleTV og radio i to år og derefter få
job i ulande med at oplære fattig landbefolkning til at forøge
madproduktionen via tidssvarende elektronisk instruktion med radio og
TV.
Efter fire år ansat lige længe af Danida og FN (i Zambia hhv
Afghanistan) indså jeg at al ulandshjælp gør skade når det drives som
nu og jeg meldte mig som fremskridtsaktivist under Glistrup.
Jeg ved altså noget fra hands-on erfaring.
Søren Pinds ny strategier er en forbedring og generelt gælder at vi
skal gøre som Kina og Japan og give hjælp til selvhjælp som er
bæredygtig og som gavner DK.
At opfylde en prestigemålsætning om at bruge en vis del af vort BNP er
at spilde penge.
Vi er som farisæreren der praler til sin gud at han gir almisser og
derfor er bedre end de syndige "toldere".
Vi skal satse på den del af ulandbefolkningerne , typisk overklassen,
som ikke står for at dø af sult.
AT hjælpe de der står i kø til holocaust er vanvid.
Og millioner vil uvægerligt dø af sult fordi der fødes for mange og
landbrugsproduktionen kan ikke øges tilsvarende.