Printer via internettet
Fra : henrik steffensen

Dato : 04-08-10 23:58

Jeg har læst om denne mulighed i efterhånden mange indlæg på
internettet. Jeg vil gerne kunne sende dokumenter udefra til
udskrivning direkte på min egen printer, der er sat i USB-porten på
serveren, dvs. at det ikke er en netkorts-printer.

Jeg går udfra, at jeg skal gøre noget a'la det her: Add printer (på
computeren udefra), og så angive min URL, f.eks. http://xxxx.ath.cx/printere
eller lign. Er det korrekt? Eller skal jeg angive servernavnet også?
Jeg har prøvet mange kombinationer, men det fungerer ikke. Skal jeg
åbne en bestemt port i routeren? Og hvilken?

Fra : PostMan

Dato : 05-08-10 07:45

henrik steffensen har bragt dette til verden:
> [...]
> Jeg har prøvet mange kombinationer, men det fungerer ikke. Skal jeg
> åbne en bestemt port i routeren? Og hvilken?

Hejsa

Det kan lade sige gøre om end det godt kan drille at få til at virker,
sidst jeg lave det, åbne jeg alle porte fra 22 - 3000, også virker det.
Og havde så en ip bloking på med firewall.

men denne side siger
http://en.wikipedia.org/wiki/Line_Printer_Daemon_protocol
port 515 vil være et godt bud

Vh

PostMan

Fra : henrik steffensen

Dato : 06-08-10 00:28

On 5 Aug., 08:45, PostMan <nom...@denvirkerikke.dkkkk> wrote:
> [...]
> sidst jeg lave det, åbne jeg alle porte fra 22 - 3000, også virker det.
> Og havde så en ip bloking på med firewall.

Super - hvordan gør du det helt præcist? Add printer og så sætter URL
til "xxx.ath.cx", eller skriver du stien? Jeg kan ikke få det til at
fungere.

Fra : PostMan

Dato : 06-08-10 13:46

henrik steffensen formulerede fredag:

> Super - hvordan gør du det helt præcist? Add printer og så sætter URL
> til "xxx.ath.cx", eller skriver du stien? Jeg kan ikke få det til at
> fungere.

Hvordan jeg gjorde det helt præsis,hjælper jo ikke dig. Også var det på
en xp maskine, som printer fakture ud på fjernlageret, gennem et dos
program.

Der er jo mange faktore der spiller ind.

1: hvilket styrestystem køre du med?
2: hvad skal du bruger det til?
3: hvilken internet udbyder har du, nogen spærre for div porte.

Kan du evt. bruge den nemme løsning?
http://www.makeuseof.com/tag/how-to-share-a-printer-across-the-internet-cross-platform/

Den svære metode, som du selv er igang med, er der rigtigt mange
faktore der kan drille:
Router, internet udbyder, firewall, usb printer, sikkert flere.
Du kan selv læse mere her
http://askbobrankin.com/share_a_printer_online.html
http://www.buzzle.com/articles/how-to-share-printer-over-internet.html

Vh