On Aug 3, 10:50 am, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote:
> Den 02-08-2010 19:22, Andersen [3650] skrev:
>
> > Hvad går den helt præcist ud på.
> > Kan det overhovedet svare sig med en 20 år gammel bil der kun er
> > nogle få tusind værd??
> > Kan man evt bytte lige over med en anden tilsvarende der skal ind
> > i DK og have DK plader på??
>
> Da jeg eksporterede min W124, fik jeg 60% af hvad salgsprisen på bilen
> var, minus en %-sats, der var ment som forhandleravance.
>
> Medmindre reglerne er ændret, er det hvad du kan forvente. Hvis bilen er
> sjældent udbudt hos forhandler, kan SKAT vælge salgspriser hos private,
> og fortsat fratrække forhandleravance.
>
> Logikken i det skal man vist have en IQ, som SKAT's medarbejdere er
> nedgraderet til (sidste sætning dækker over en personlig erfaring, der
> siger at ingen intelligensvæsener arbejder hos SKAT, og er skrevet, med
> frygt for at jeg kan blive gennempryglet af medarbejdere fra denne
> organisation
)
>
> Mikael
Det ser ud til der bliver brug for fakta.
De dukker op, hvis man søger på 'eksport bil' på Skat.dk...
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=152959&vId=203296&search=eksport¤bil
Der er et link til en regnemaskine til beregning af hvad man kan få
tilbage. Hvis jeg sætter handelsværdien på min bil til 100000 kr kan
jeg få 53018 kr tilbage ved reeksport.
Leo