| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | gammel fakture Fra : Per H | 
  Dato :  01-08-10 13:19 |  
  |   
            Kan det blive for sent at sende en fakture?
  Jeg havde engang et firma, men har glemt at sende en regning til en
 kunde. Det er ca 5 år siden, og ville høre om pengene er tabt?
 
 -- 
 
 Mvh
 
 per
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper Demant (01-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Demant | 
  Dato :  01-08-10 13:39 |  
  |   
            Den 01-08-2010 14:18, Per H skrev:
 > Kan det blive for sent at sende en fakture?
 >   Jeg havde engang et firma, men har glemt at sende en regning til en
 > kunde. Det er ca 5 år siden, og ville høre om pengene er tabt?
 >
 
 Som udgangspunkt er din fordring på kunden underlagt en 5 års 
 forældelsesfrist efter de dengang gældende regler.
 
 Vær dog opmærksom på, at der er nogle overgangsregler ifm. den nye 
 forældelseslov.
 
 Hvor stort er beløbet og hvad skyldes de for?
 
 -- 
 --
 Vh.
 Kasper Demant
 ba.jur
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per H (01-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H | 
  Dato :  01-08-10 16:04 |  
  |   
            On Sun, 01 Aug 2010 14:38:30 +0200, Kasper Demant <news@kwdemant.dk>
 wrote:
 
 >Den 01-08-2010 14:18, Per H skrev:
 >> Kan det blive for sent at sende en fakture?
 >>   Jeg havde engang et firma, men har glemt at sende en regning til en
 >> kunde. Det er ca 5 år siden, og ville høre om pengene er tabt?
 >>
 >
 >Som udgangspunkt er din fordring på kunden underlagt en 5 års 
 >forældelsesfrist efter de dengang gældende regler.
 >
 >Vær dog opmærksom på, at der er nogle overgangsregler ifm. den nye 
 >forældelseslov.
 >
 >Hvor stort er beløbet og hvad skyldes de for?
 
 vil tro det er 6-7000 kr, det er b.la noget vindue der er monteret,
 Jeg har ikke skrevet nogen fakture til kunden, ( kan ikke finde den)
 og kan næsten ikke huske hvad jeg præsis udførte, bortset fra et
 vindue jeg fik leveret i januar 2005 dertil.
 
 Jeg har kontaktet kunden.
 
 -- 
 
 Mvh
 
 per
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Ludvigsen (01-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  01-08-10 13:40 |  
  |  
 
            Den 01-08-2010 14:18, Per H skrev:
 > Kan det blive for sent at sende en fakture?
 Der er en forældelsesfrist på 5 år (loven er siden ændret, 
 så for nyere krav er der en forældelsesfrist på 3 år).
 >   Jeg havde engang et firma, men har glemt at sende en regning til en
 > kunde. Det er ca 5 år siden, og ville høre om pengene er tabt?
 Det kommer så an på, hvilken side af de 5 år du befinder dig 
 på. Det skal siges, at der også kan være tale om fortabelse 
 af kravet på grund af "nøl", selvom kravet skulle være 
 mindre end 5 år gammelt.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Stor guide til installation og brug af mailprogrammet 
 Thunderbird 3:
 http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (01-08-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  01-08-10 15:50 |  
  |   
            
 "Per H" skrev
 
 > Jeg havde engang et firma, men har glemt at sende en regning til en
 > kunde. Det er ca 5 år siden, og ville høre om pengene er tabt?
 
 Om de er tabt er mere et spørgsmål om hvordan kunden stiller sig, end det er 
 rent juridisk.
 Havde du sendt en faktura dengang og nu 4,5 år efter opdager den ikke er 
 betalt, ville du stå bedre end at du nu opdager du ikke har sendt nogen 
 faktura.
 
 Du kan ikke skrive en reel faktura fra firmaet, det findes ikke mere.
 Jeg vil foreslå at du henvender dig til kunden og beder om en lille snak om 
 den gamle sag.
 En forklaring om at det hele var ved at koge sammen for dig dengang lige før 
 du lukkede vil mange kunne forstå, måske har kunden selv tænkt på at du 
 skulle have nogen penge, men så læser han firmaet er lukket og er bange for 
 at pengene alligevel bare forsvinder i et stort hul.
 Find frem til et fornuftigt tal der ikke involverer for meget papirarbejde 
 og som begge parter kan være tjent med.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |