/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Producenternes fortjemeste?
Fra : Ivar


Dato : 31-07-10 11:44

I TV2-News var der en makker, der talte om hvor meget de enkelte
bilproducenter tjente på hver bil. Audi var højest med 20%.
Nu kan fortjeneste udregnes på flere måder, men hvis det
var netto-fortjeneste synes jeg det lyder lidt voldsomt, i
betragtning af hvor meget bilindustrien beklagede sig sidste år.
Peugeot tjener omkring 6% på hver bil.

Er der et sted hvor man kan se alle disse tal?


Ivar Magnusson



 
 
folmer@rasmussen.dk (31-07-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-10 11:48

On Sat, 31 Jul 2010 12:43:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>I TV2-News var der en makker, der talte om hvor meget de enkelte
>bilproducenter tjente på hver bil. Audi var højest med 20%.
>Nu kan fortjeneste udregnes på flere måder, men hvis det
>var netto-fortjeneste synes jeg det lyder lidt voldsomt, i
>betragtning af hvor meget bilindustrien beklagede sig sidste år.
>Peugeot tjener omkring 6% på hver bil.
>
>Er der et sted hvor man kan se alle disse tal?

>--

Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske, at
procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.

Hvis de så tjener 10% på en mellemklasebil har de scoret 7- 8000 kr.
på en bil.

Hvor voldsomt er det lige at det er?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ivar (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 31-07-10 13:38

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske, at
> procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.

Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
sund forretning at lave Audi.


Ivar Magnusson



KASO (01-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-10 00:19


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.fb6e7da7e27f5a9b.31159@nozpamwebspeed.dk...
> folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske, at
>> procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.
>
> Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
> er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
> dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
> ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
> sund forretning at lave Audi.
>
>

Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges til
"premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og betaler
ekstra....


Rasmus Jensen (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Rasmus Jensen


Dato : 01-08-10 07:21

KASO wrote:
>
> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
> betaler ekstra....

vrøvl...
gider du godt køre en tur i en Audi og bagefter en VW eller i det mindste
bare ha _lidt_ at ha dit udsagn i??

--
mvh
Rasmus



KASO (01-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-10 08:19


"Rasmus Jensen" <noget@nogetandet.us> skrev i meddelelsen
news:4c551230$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO wrote:
>>
>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>> betaler ekstra....
>
> vrøvl...
> gider du godt køre en tur i en Audi og bagefter en VW eller i det mindste
> bare ha _lidt_ at ha dit udsagn i??
>

Beklager, men det er et faktum, at f.eks. en A3 er bygget på samme platform
af nøjagtigt de samme tekniske dele som Golf, Leon, Octavia etc. Jo-jo -
kabinen er lidt lækrere, men det er unægteligt billigere at bygge en bil af
stumper fra "husholdningsbiler" end at udvikle teknik til "premiumbiler" som
BMW, Mercedes etc.


Frank Leegaard (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 01-08-10 11:38

KASO wrote:
> "Rasmus Jensen" <noget@nogetandet.us> skrev i meddelelsen
> news:4c551230$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>> KASO wrote:
>>>
>>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>>> betaler ekstra....
>>
>> vrøvl...
>> gider du godt køre en tur i en Audi og bagefter en VW eller i det
>> mindste bare ha _lidt_ at ha dit udsagn i??
>>
>
> Beklager, men det er et faktum, at f.eks. en A3 er bygget på samme
> platform af nøjagtigt de samme tekniske dele som Golf, Leon, Octavia
> etc. Jo-jo - kabinen er lidt lækrere, men det er unægteligt billigere
> at bygge en bil af stumper fra "husholdningsbiler" end at udvikle
> teknik til "premiumbiler" som BMW, Mercedes etc.


Mercedes? Premium?

Rustbunke og skrammelkasse bygget af discountkomponenter.



--
- Frank



KASO (01-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-10 12:10


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4c554e8f$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>> "Rasmus Jensen" <noget@nogetandet.us> skrev i meddelelsen
>> news:4c551230$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>>> KASO wrote:
>>>>
>>>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>>>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>>>> betaler ekstra....
>>>
>>> vrøvl...
>>> gider du godt køre en tur i en Audi og bagefter en VW eller i det
>>> mindste bare ha _lidt_ at ha dit udsagn i??
>>>
>>
>> Beklager, men det er et faktum, at f.eks. en A3 er bygget på samme
>> platform af nøjagtigt de samme tekniske dele som Golf, Leon, Octavia
>> etc. Jo-jo - kabinen er lidt lækrere, men det er unægteligt billigere
>> at bygge en bil af stumper fra "husholdningsbiler" end at udvikle
>> teknik til "premiumbiler" som BMW, Mercedes etc.
>
>
> Mercedes? Premium?
>
> Rustbunke og skrammelkasse bygget af discountkomponenter.
>
Rust: Jeps!
Discountkomponenter: Tjah - det svinger lidt i vore dage, men ikke desto
mindre er de nok stadig betragteligt mere slidstærke end husholdningsbiler -
hvis de ikke når at ruste op.



Frank Leegaard (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 01-08-10 08:03

KASO wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> news:mn.fb6e7da7e27f5a9b.31159@nozpamwebspeed.dk...
>> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>
>>> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske,
>>> at procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.
>>
>> Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
>> er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
>> dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
>> ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
>> sund forretning at lave Audi.
>>
>>
>
> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
> betaler ekstra....

Du snakker som du har forstand til.

Det kan næppe bunde i erfaring, for så må du til læge med dit sanseapparat.




--
- Frank



KASO (01-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-10 08:20


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4c551c33$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> news:mn.fb6e7da7e27f5a9b.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>>
>>>> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske,
>>>> at procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.
>>>
>>> Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
>>> er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
>>> dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
>>> ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
>>> sund forretning at lave Audi.
>>>
>>>
>>
>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>> betaler ekstra....
>
> Du snakker som du har forstand til.
>

Jeps - jeg ved nemlig, hvad bilerne er bygget af!

> Det kan næppe bunde i erfaring, for så må du til læge med dit
> sanseapparat.
>
Se mit svar til Rasmus.....

Lidt ekstra lydisolering og en lækrere kabine gør ikke en bil til en
"premiumbil".....


Frank Leegaard (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 01-08-10 11:37

KASO wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c551c33$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> KASO wrote:
>>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:mn.fb6e7da7e27f5a9b.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>>> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>>>
>>>>> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske,
>>>>> at procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.
>>>>
>>>> Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
>>>> er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
>>>> dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
>>>> ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
>>>> sund forretning at lave Audi.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>>> betaler ekstra....
>>
>> Du snakker som du har forstand til.
>>
>
> Jeps - jeg ved nemlig, hvad bilerne er bygget af!
>
>> Det kan næppe bunde i erfaring, for så må du til læge med dit
>> sanseapparat.
>>
> Se mit svar til Rasmus.....
>
> Lidt ekstra lydisolering og en lækrere kabine gør ikke en bil til en
> "premiumbil".....ss

Masser af dele er standarddele. Men det ændreIkr ikke ved at der er
væsentlige forskelle.

Du er vel også typen der ikke kan smage forskel på discountmælk og Thise
mælk?






--
- Frank



KASO (01-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-10 12:13


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4c554e51$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4c551c33$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> KASO wrote:
>>>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:mn.fb6e7da7e27f5a9b.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>>>> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>>>>
>>>>>> Inden du går helt i koma over de lede kapitalister, skal du huske,
>>>>>> at procentsatsen helt sikkert er taget ud af prisen uden afgifter.
>>>>>
>>>>> Selvfølgelig er procentsatsen taget uden afgifter, da det ikke
>>>>> er producenterne, der indriver afgifterne. Hvis de 20% er
>>>>> dækningsbidrag eller bruttofortjeneste synes jeg ikke det er
>>>>> ret meget. Men hvis det er netto-fortjeneste, er det jo en
>>>>> sund forretning at lave Audi.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges
>>>> til "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og
>>>> betaler ekstra....
>>>
>>> Du snakker som du har forstand til.
>>>
>>
>> Jeps - jeg ved nemlig, hvad bilerne er bygget af!
>>
>>> Det kan næppe bunde i erfaring, for så må du til læge med dit
>>> sanseapparat.
>>>
>> Se mit svar til Rasmus.....
>>
>> Lidt ekstra lydisolering og en lækrere kabine gør ikke en bil til en
>> "premiumbil".....ss
>
> Masser af dele er standarddele. Men det ændreIkr ikke ved at der er
> væsentlige forskelle.

Ikke teknisk, hvor det gælder - forskellene ligger kun i "oplevelsen".

> Du er vel også typen der ikke kan smage forskel på discountmælk og Thise
> mælk?
>

Du kender godt begrebet "placebo" ikke?
Man bilder sig ind, at der er en forskel, der slet ikke eksisterer i
virkeligheden.....


Ivar (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 01-08-10 14:32

KASO skrev:

> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges til
> "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og betaler
> ekstra....

Man kan ikke direkte gå ud fra, at produktionsprisen er et udtryk
for bilens kvalitet. Store styktal kan give bedre biler til lavere
priser. Nu laves der jo flere VW end Audi, og bilerne er relativt ens,
så den bedre indtjening på Audi, må betyde, at køberne betaler
relativt mere for en Audi end for en VW.

At luksus koster uforholdsvis meget, kan ikke komme bag på
nogen. Hvis man ser på en bilmodel, giver mindste udstyrsmodel
mest bil for pengene. Større motor og mere udstyr koster
forholdsvis meget. (Nu er de normalt så smarte, at de fjerner
noget udstyr, som man gerne vil have fra mindste version, så
de kan sælge de dyrere, og bruger kun prisen på den billigste
i annoncerne)


Ivar Magnusson



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-10 15:59

KASO skriver:
>
> Det er jo ikke så sært. Det er jo blot en VW/Skoda/Seat, der sælges til
> "premium car" pris - og det værste er, at folk falder for det og betaler
> ekstra....

Peg lige alle de mange Seat stumper ud?
http://audia8-a8.info/images/wallpapers/audi%20A8-791591.jpeg

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivar (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 01-08-10 16:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Peg lige alle de mange Seat stumper ud?
> http://audia8-a8.info/images/wallpapers/audi%20A8-791591.jpeg

Billedet viser noget karosseriplade, lygter, hjul og kølergitter.
Det er de ting som giver en bil et bestemt look, men en bil
består af mange flere dele. Jeg kender ikke en pind til Seat,
men når man sidder bag rattet på en VW eller en Audi, er
man ikke i tvivl om at de kommer fra den samme producent.


Ivar Magnusson



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-10 16:55

Ivar skriver:
>
> Billedet viser noget karosseriplade, lygter, hjul og kølergitter.

Billedet viser en Audi A8, har du kørt en sådan?

> Det er de ting som giver en bil et bestemt look, men en bil
> består af mange flere dele. Jeg kender ikke en pind til Seat,
> men når man sidder bag rattet på en VW eller en Audi, er
> man ikke i tvivl om at de kommer fra den samme producent.

Det kommer an på, hvilke modeller af de 2 fabrikanters biler du taler
om.

A3 har mange stumper til fælles med eksempelvis Golf

Det KASO hentuder til er at de deler platforme, det er eksempelvis
imponerende, hvor mange biler der er bygget ud fra PQ35 platformen, en
yderst vellykket konstruktion.

Læs evt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_B_platform

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivar (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 01-08-10 20:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>> Billedet viser noget karosseriplade, lygter, hjul og kølergitter.

> Billedet viser en Audi A8, har du kørt en sådan?

Næh, men hvad har det med sagen at gøre.


> A3 har mange stumper til fælles med eksempelvis Golf

Platform er en ting, og har betydeligt mere end karosseriformen
at sige, men mange dele er fælles for Audi og VW.


Ivar Magnusson



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-10 21:26

Ivar skriver:
>
> Næh, men hvad har det med sagen at gøre.

Om du har set hvor mange dele der går igen fra en VW?

> Platform er en ting, og har betydeligt mere end karosseriformen
> at sige, men mange dele er fælles for Audi og VW.

Hvor mange dele er det der deles mellem A8 eksempelvis og resten af VW
koncernen?

Lad dig nu ikke forblænde af at en Golf og en A3 er meget tætte.
Sådanne "småkoneaudier" sælges der måske mange af i DK, men i resten
af markedet er det de større Audier der sælges, disse har netop ikke
meget til fælles med resten af VAG gruppens biler.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivar (02-08-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 02-08-10 17:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvor mange dele er det der deles mellem A8 eksempelvis og resten af VW
> koncernen?

Det er rimeligt uinteressant, da A8 kun udgør en ganske lille
del af salget.



Klaus D. Mikkelsen (02-08-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-08-10 22:12

Ivar skriver:
>
> Det er rimeligt uinteressant, da A8 kun udgør en ganske lille
> del af salget.

Ud fra?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (09-08-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-08-10 10:32

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C55D870.61734A2B@du.kan.finde.den...

> Lad dig nu ikke forblænde af at en Golf og en A3 er meget tætte.
> Sådanne "småkoneaudier" sælges der måske mange af i DK, men i resten
> af markedet er det de større Audier der sælges, disse har netop ikke
> meget til fælles med resten af VAG gruppens biler.

Motorer, gearkasser, elektronik m.m. er vel også en væsentlig del af en bil?

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/
http://www.facebook.com/whalewars
http://www.saabklub.dk/


Henrik (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 31-07-10 05:40

On 31 Jul., 12:43, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> I TV2-News var der en makker, der talte om hvor meget de enkelte
> bilproducenter tjente på hver bil.
> Er der et sted hvor man kan se alle disse tal?
>

Inden diskussionen ruller, var det relevant at du linkede til
indslaget og eller fandt det materiale der lå til grund for indslaget.

Ellers ender det i den sædvanlige dispurs om æbler og bananer.


Ivar (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 31-07-10 13:33

Henrik skrev:

> Inden diskussionen ruller, var det relevant at du linkede til
> indslaget og eller fandt det materiale der lå til grund for indslaget.

Det er netop om materialet, der kunne være grundlag for udsendelsen,
jeg spørger om.


Ivar Magnusson



Martin [6000] (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-08-10 22:45

> gider du godt køre en tur i en Audi og bagefter en VW eller i det
> mindste bare ha _lidt_ at ha dit udsagn i??

Hehe... det ville også klæde dig at køre en tur i en moderne koreaner
inden du udtaler dig om disse....

Men sådan er der jo så meget ..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (02-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 02-08-10 09:22

> det bekræftede kun mine såkaldte fordomme...

Jeg tvivler..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste