"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c505eb5$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Selve køreoplevelsen er lidt blandet. BMW'en trækker som ind i h..... når
>> den kommer op på 1.700 RPM men den "dør" også ret hurtigt ved 4.500 RPM.
>> Det gør at man skal holde den i lave omdrejninger.
>
> Du sku ha købt den med automatik, som "vi" sagde.
Så kører den ikke så langt på literen, samt de er svære at finde...lige når
man SKAL handle
En E46 limosine med steptronic er der ikke så mange af....de fleste er
st.car som SLET ikke
er min smag.
>> Vindstøj er der lidt af ved større hastigheder. Det burde BMW have gjort
>> lidt mere ud af.
>
> Vi har haft en række BMW'er - ingen af dem har lidt af det...
Tja min har lidt. Muligt det kun er en bagatel, hvis man bare vidste hvor
lyden kommer fra.
>> Motorstøj er rimelig afdæmpet med mindre man jokker speederen helt i
>> bund. Især ved 170 Km/t er støjen fra motoren stadig behagelig.
>
> Nå det var bedre
Den ligger RIGTIG godt på vejen ved høje hastigheder IMHO (i tyskland)
>> Bilen ligger faktisk ikke super på vejen med 17". Den sejler fra side til
>> side når den rammer sporene fra lastbilerne. Kommer BMW'en så på de 16"
>> er det en helt anden bil, hvor den ikke længere sejler.
>
> Ja man ska være meget opmærksom på at vælge det rigtige set-up.
> Ellers kører de af helvede til - bredden på dækket har en del at sige...
Ja. Jeg vil ikke anbefale 225/45-17 Goodyear Eagle (run flat) til en E46
hvis vi taler komfort. Men
de ser jo godt ud.
>> Bilen er lidt mere sidevindsfølsom i forhold til min gamle mondeo mk2,
>> dette uanset hvilke dæk jeg vælger.
>
> Forhjulstræk kontra baghjulstræk?
Ved ikke, jeg kan bare mærke vinden tydeligere i BMW i forhold til Mondeo.
Ofte skal jeg have
begge hænder på rattet når det stormer. Det skulle jeg ikke i mondeo'en.
>> Gearskiftet går heller ikke som i smør som på den gamle mondeo. Det går
>> bare en smule mere trægt. Til gengæld så er der ikke problemer med at få
>> den i 1. gear når det er koldt og gearkassen er kold.
>> Koblingen har været en udfordring for mig. Det tog mig 3-4 mdr at venne
>> mig til den relativ lille vandring der er fra udkoblet til indkoblet.
>> Andre biler er væsentlig lettere i koblingen.
>
> Du sku nok ha valgt steptronic...
Jow, det skulle jeg nok ;)
>> Dørene er alllllllt for svære at åbne og lukke. Aner ikke om man kan
>> justere dette, men ALLE som kører med i BMW'en skal oftest smække døren
>> 2-3 gange før de er lukkede.
>
> Altså det er noget fis. Dørene kan justeres så de lukker perfekt.
> Jeg har også justeret mine døre - det virker super !
Så må jeg have mine justeret. De går eder... trægt. Drengen på 5 kan næsten
ikke lukke
døren og voksne har også deres problemer.
>> Sæderne og kørestillingen er noget nær perfekte. Tilpas med hårdhed i
>> sæderne og gode indstillingenmuligheder.
>
> Hvilken udgave?
Aner ikke hvad de hedder, men de har da lidt form til kroppen og støtte i
siderne.
Desværre kun i stof.
>> Det mest irriterende er at et bagsæde der kan lægges ned, er ekstraudstyr
>> hos BMW og min ikke har dette. Det kan heller ikke bare købes, da der så
>> mangler ekstra pladeafstivninger i karossen. ØV.
>
> He he det har min BMW da :)
> (endda en cabriolet)
Min er den absolut mest skrabede model man kan forestille sig. Derfor alt
det
ombygning. Når jeg ser i instruktionsbogen, kunne jeg vel rive halvdelen af
alle siderne ud fordi de omtaler noget min ikke har. Lige fra skuffer under
sæderne til nedfældelige bagsæder osv osv
>> Kørelys er en joke hos BMW.
>
> Du generalisere for meget. På mange af bilerne er der en A-funktion
> (automatic), hvor lyset tændes automatisk afhængigt af lysforholdene.
> Dette system kan endda suppleres med et lille kamera i forruden bag
> bakspejlet således, en op- og nedblænding sker automatisk.
Jeg omtaler kun min egen. Ved godt at BMW senere er kommet med et lysmodul
der kan programmeres, så kørelys i dk er en leg. Men det er stadig en joke i
min
bil, selv om prisen ikke var det.
>> Man stiller knappen så der altid er lys på, men hvis jeg stopper motoren
>> og ikke slukker helt for tændingen i løbet af 30 sek. så forbliver ALT
>> lys tændt selv om nøglen er trukket ud. Det vil helt sikkert ende med at
>> jeg engang forlader bilen med lys på og tomt batteri når jeg kommer
>> tilbage. Der er heller ingen akustisk alarm hvis lyset er tændt og man
>> forlader bilen.
>
> Jow der er - check manualen. Er bilen justeret korrekt vedr. det lys der?
Den røg endda til BMW i Haderslev for at de skulle omprogrammere det.
Det kunne de ikke. Min var vidst den skrabede model. Men her skal BMW
ikke have ros fra min side. Det er simpelthen for ringe for en bil til den
pris
ikke har et velfungerende kørelys.
>> Den har også halveret mine udgifter til brændstof.
>
> OG fordoblet køreglæden
JEP :D
>> Bilen har et flot design som gør at jeg slet ikke tænker på spoilere,
>> sideskørter og lign.
>
> Dét plejer du da ellers
Ja, men det her design passer mig som det er ;)
>> Jeg kunne godt forestille mig at den næste bil også bliver en BMW.
>
> Jep - fed vogn
>
> /Mogens
> '07 BMW 335i cab
Enig
--
Tom