Driver spørgsmål
Fra : Jt

Dato : 26-07-10 14:36

Jeg har en pc hvor der i enhedshåndtering er et udråbstegn ud for dette her
:
cohiba 3887 rev 0

jeg kan ikke opdatere driver, hverken via win update eller opdater driver
igennem enhedshåndtering.

Jeg ved ikke rigtig hvad hardware der mangler denne driver, kan jeg på nogen
måde se det nogen steder på min pc.
(har dog en card reader mistænkt)
Det er en fujitsu siemens pc , og jeg har kigget på deres side uden held.

Nogen der har haft samme problem og evt har en løsning?

På forhånd tak
Johnny T

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 15:19

Jt skrev blandt andet:

> Jeg har en pc hvor der i enhedshåndtering er et udråbstegn ud for
> dette her
>>
> cohiba 3887 rev 0

Hvilket styresystem - og hvor i Enhedshåndtering står det?

> [...]
> (har dog en card reader mistænkt)
> Det er en fujitsu siemens pc , og jeg har kigget på deres side uden

Har du kigget efter drivere her:
http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html ?

> Nogen der har haft samme problem og evt har en løsning?

Google har en masse hits på "cohiba 3887 rev 0"......

--
vh
Ole C

Fra : Jt

Dato : 26-07-10 16:08

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilket styresystem - og hvor i Enhedshåndtering står det?

Win 7
Øverst under andre enheder

> Har du kigget efter drivere her:
> http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html ?

Yep og jeg har at hente det hele der er

> Google har en masse hits på "cohiba 3887 rev 0"......

Ja har jeg set, men syntes det er vildt at skulle hente alt det, men må bare
starte fra en ende af.

Johnny

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 16:30

Jt skrev blandt andet:

> Win 7
> Øverst under andre enheder

OK.

Du er jo noget sparsom med oplysninger - men jeg gætter på at det er en
ældre maskine, som du forsøger at få til at fungere med Windows7?
Hvis jeg har ret, havde du så¨forinden undersøgt om hardwaren er kompatibel
med Windows7?
Desuden:
Har maskinen indbygget netkort?
Har den indbygget trådløst netkort?
Har du på et tidspunkt forsøgt at få en USB-netadapter til at fungere på
maskinen?
Har du prøvet at slette det problematiske punkt i Enhedshåndtering og
genstartet maskinen derefter?
Virker maskinen i øvrigt som den skal? - eller er der noget som ikke virker?

--
vh
Ole C

Fra : Jt

Dato : 26-07-10 16:45

> [...]
> genstartet maskinen derefter?
> Virker maskinen i øvrigt som den skal? - eller er der noget som ikke

Hej Ole

Her er lidt info

Et familiemedlem har en 3-4 år gammel pc og har selv forsøgt at installere
en 32 bit win 7 pro.
Pc er ikke windows 7 kombatibel, men det er der åbenbart ikke nogen i
familien, der vil høre på.

Jeg har så fået den pc på besøg, egentlig pga af andre problemer, men kan
lige så godt forsøge at fjerne de problemer der er.

Jeg har løst problemet med lydkortet ved at finde drivere direkte fra
realtek's hjemmeside.
Det eneste er det cohiba, og tror næsten det er den card reader der sidder
i.
Jeg har fundet en og prøver senere.
Men alt ser ud til at virke.

Da jeg ikke selv har været med under installationen af win 7, aner jeg ikke
hvad han har haft gang i , men har dog fundet ud af, at han ikke har haft
netværkskabel koblet til under installation.

Jeg har tænkt mig at formatere pc selv og installere det hele selv for at
se.

Johnny

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 17:45

Jt skrev blandt andet:

> Et familiemedlem har en 3-4 år gammel pc og har selv forsøgt at
> installere en 32 bit win 7 pro.
> Pc er ikke windows 7 kombatibel, men det er der åbenbart ikke nogen i
> familien, der vil høre på.

Næ - man taler for døve øren

> [...]
> realtek's hjemmeside.
> Det eneste er det cohiba, og tror næsten det er den card reader der

Nej. Det er tilsyneladende driveren til en (ældre) USB-netadapter.
Driveren til card-readeren bør ligge på Fujitsu's side, medmindre det er en
eftermonteret reader?

> Jeg har fundet en og prøver senere.
> Men alt ser ud til at virke.

Og hvis alt ellers virker, sandsynliggør det at der har været forsøgt at
installere en USB-adapter...
Jeg ville prøve simpelthen at slette den i Enhedshåndtering. Og så gætter
jeg på at den ikke kommer igen.

> [...]
> ikke har haft netværkskabel koblet til under installation.
>
> Jeg har tænkt mig at formatere pc selv og installere det hele selv

Ok, lyder fornuftigt - liiige bortset fra at computeren ikke er kompatibel
med Windows 7......

--
vh
Ole C

Fra : Jt

Dato : 26-07-10 21:41

Hej

Fandt lige en klap på pc og bagved den fandt jeg denne her

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=pl&u=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1244687.html&ei=x-lNTJvtJtycOJ_AnJUD&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3DAZALIA%2BGS109-5.25-2%2BREV%2B01%26hl%3Dda%26rls%3Dcom.microsoft:da:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ADFA_da%26prmd%3Ddf

og der er et trådløst netkort deri også.
Flår jeg den af bundkortet har jeg ikke nogen problemer i enhedshåndtering
og det er der når det er sat til igen.

Ved godt at pc ikke er kombatibel med win 7 , men alt virker på den nu.

Tak for hjælpen

hilsen Johnny

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 21:49

Jt skrev blandt andet:

> [...]
> Flår jeg den af bundkortet har jeg ikke nogen problemer i
> enhedshåndtering og det er der når det er sat til igen.

Så var det vel en driveren til det trådløse netkort eller til
Firewire-porten (IEEE 1394), der mangler.

> Ved godt at pc ikke er kombatibel med win 7 , men alt virker på den
> nu.
> Tak for hjælpen

Selv tak.
Nu mangler du bare at få styr på din citat-teknik....

--
vh
Ole C

Fra : Jt

Dato : 26-07-10 21:55

> Så var det vel en driveren til det trådløse netkort eller til
> Firewire-porten (IEEE 1394), der mangler.

Ja

> Selv tak.
> Nu mangler du bare at få styr på din citat-teknik....

Ups det er rigtigt
Håber dette er lidt bedre

> --
> vh
> Ole C
Hilsen
Johnny

Fra : Kenneth

Dato : 26-07-10 16:41

Jt wrote:
> Ja har jeg set, men syntes det er vildt at skulle hente alt
> det, men må bare starte fra en ende af.

Det ser ud til at være forbundet med trådløs adapter når man
kigger på google.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Jt

Dato : 26-07-10 16:47

ok

må se om det er et bundkort med trådløs på eller om han har haft en sat til

Johnny