Uordenlighed=beskidthed=lav-etik, tænker d~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-10 20:23

Uordenlighed=beskidthed=lav-etik, tænker de uintelligente
En litauisk håndværker kom i dag ind i min have - han havde set min
blå avis annonce om ledig bolig.
Han var glad for at få øjenkontakt med mig, så han kunne lette sit
hjerte for et surt opstød pga plankeværket - som fik ham til ikke at
gide se værelset, som han var rejst langt for at se.

Han meddelte mig på engelsk og delvis henvendt til sin ledsager at
dette sted var så beskidt ud. at ingen vil bo her.Filmer du matriklen
udefra. er beskidthed begrænset til havejorden, i enhver henseende.
Hus. planter og indhegning har ikke flere nanometer snavs-lag end
andetsteds.
Jeg har ofte oplevet. at fremmede kommer til Danmark for at slikke røv
på vor kultur og smigre vor overklasse ved at mene som dem, i håb om
at tjene gode penge her derved, og hidtil har det bl.a. være
indonesere og nepalesere. der var tiltrukket af mine gode varme tætte
velbeliggende, billige, indadtil ukritisable værelser, men hvis
medbragte tro sagde "unormalitet er uetisk, pariaer er dømt til at
tømme latriner for andre, og er derfor undermennesker som man skal
være stolt ved ikke at omgås" og fladpander forveksler en rodet have,
som er et værksted, med svineri, så beslutningen om ikke at bo her, er
taget før de ser værelsernes indre.
At østeuropæiske teknikere kan være så religiøse som højkaste-hinduer
var en overraskelse - men interessant
Måske TV uudtalt præker budskabet, at kun folk der bor som de rige
Dallas og Dollars hovedpersoner er gode mennesker

Normalt ser jeg snobberi for normalitet, som en anti-tese til trivsel.
Er det så enkelt?

HVIS juli-heden og mine videnskabelige eksperimenter med melopblandet
og knastør lort betød lugt i haven - hvad uheldigvis i år 2008 gjaldt
et lille hjørne af haven fjert fra haveindgang og havegang, så kunne
en salmonella og kolerafixeret inder tro at der var sundhedsrisiko ved
stedet, hvis han var lægevidenskabelig analfabet.
Men i år er lugtløsheden perfektionistisk OK - har mange bekræftet
denne lumre uge bl.a. en boligkonsulent fra kommunen som besøgte mig i
formiddags.