ADSL som test ordning ved TDC ?
Fra : Bo Carøe.

Dato : 06-08-01 18:14

Hej !

Jeg skulle idag d'6-aug. have en ADSL, BB, det skulle i hvertfald ske ifølge min
ordrebekræftelse. (jeg havde valgt gør det selv løsningen)

Men her i eftermiddags kunne jeg jo ikke få ADSL skidtet til at virke, så jeg
ringede til TDC og så snakkede damen om den 24-aug til konvertering i stedet for
idag. (jeg bliv kun lidt irriteret)

Men damen fra TDC fortalte at jeg ikke kunne få almindelig ADSL med Simens
udstyr, da jeg bor for langt fra centralen ! Jeg var nu kommet med i en
testordning og skal have installeret noget andet udstyr i stedet for.

Det ville der så komme en tekniker og montere 24-aug.

Så er det jeg vil spørge om der er nogen som kender noget til det 'andet udstyr'
?

Jeg skal lige sige at jeg har bestilt en 256kb linje og jeg har max 1,5km kabel
mellem centralen og mit hus.

Mhv Bo Carøe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-08-01 19:15

"Bo Carøe." <oz5afj@get2net.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> ringede til TDC og så snakkede damen om den 24-aug til konvertering i

Lidt dårligt af TDC, at de ikke informere inden..

> [...]
> testordning og skal have installeret noget andet udstyr i stedet for.
>
> Det ville der så komme en tekniker og montere 24-aug.

Ok, det var da meget godt så,,, Men du har jo alligevel ligget og rodet med
ledninger osv,,, da du ikke havde fået noget af vide...

> Så er det jeg vil spørge om der er nogen som kender noget til det 'andet
udstyr'
> ?

Det kunne tænkes at det var Ericsson udstyret...

Som der vist ikke er noget forskel på standarterne.. Men at de skulle være
væseligt pænere udstyr, end Siemens´.

> Jeg skal lige sige at jeg har bestilt en 256kb linje og jeg har max 1,5km
kabel
> mellem centralen og mit hus.

Det lyder lidt mærkeligt, at det nye udstyr skulle have en længere
rækkevide.... Det er jo stadig Adsl. Hvor har du fra at du max har 1500
meter til din central i Kabler...?? Du ved jo ikke hvor de har langt dem i
vejen...! Men hvis der kun er 1,5 km,, så skal kvaliteten af kobberet da
være meget dårligt,....

hvor bor du henne, og hvilken central mener du, du hører under?? Heder du
Niels Bo Carøe ? For jeg kan ikke finde nogen adresse under navnet "Bo
Carøe"

Fra : Bo Carøe.

Dato : 06-08-01 20:54

> [...]
> vejen...! Men hvis der kun er 1,5 km,, så skal kvaliteten af kobberet da

Jeg kender selvføldig ikke 100% kable vejen, men jeg formoder da der ikke er så
mange muligheder osv..

> hvor bor du henne, og hvilken central mener du, du hører under?? Heder du
> Niels Bo Carøe ? For jeg kan ikke finde nogen adresse under navnet "Bo
> Carøe"

Jeg bor ved Silkeborg og høre under skægkær central og hender ikke Niels.
Det er ikke min telefon men min kone. (det er hende der skal betale hi)

de Bo.