Søren anklager Abdul
Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 11:00

Søren Espersen giver Abdul Wahid Petersen på hattepulden i nedenstående
ugebrev, hvor Abdul Wahid Petersen anklages for grov forsømmelighed. Og
sikkert med rette.

Venligst

Kert Rats

******************'

Dansk Folkepartis ugebrev
- mandag den 19. juli 2010
v. Søren Espersen

Jeg anklager.!
Forleden var imam Abdul Wahid Petersen deltager i et søndag-frokost-program
på DR-P1, hvor han på et tidspunkt midt i al den joviale hygge, blev
irriteret. For en kort stund drattede han ud af sit selvskabte image som
fredelig og gemytlig jeg-taler-skam-århusiansk-imam.
Anledningen til hans irritation var, at han lige med ét følte sig kradset i
sin fredelige, djurslandske overflade, da han af en af de andre deltagere
blev bebrejdet, at han ikke brugte sine fredags-prædikener til at fordømme
islams dårligdomme som stening, tvangsægteskaber, pigeomskæringm
kvinde-undertrykkelse, bandevold, æresdrab og jihad-selvmordsbombning.
Abdul Wahid Petersen røg op som trold af en æske, idet han spruttede, at han
da virkelig ikke kunne have ansvar for alle mulige ting som folk gik rundt
og gjorde, bare fordi han delte religion med dem - og at man da heller ikke
ville give en dansk biskop ansvaret for, hvad kristne sådan gik og lavede af
ulykker. Og i øvrigt var der jo tusind ting, han gerne ville have sagt i
forbindelse med sine fredags-prædikener - og han kunne jo ikke nå det hele.
Eksemplet her er ikke enestående.
For sådan smutter Abdul Wahid Petersen jo altid - dog med skiftende
elegance - under gærdet, når det begynder at knibe for ham.
Således undviger han listigt og fornærmet.
Sådan smyger denne religiøse overløber sig altid taktisk uden om, når nogen
påpeger hans ansvar.
For dette er jo præcis sagen: Den djurslandske imam har her til lands et
ganske særligt personligt ansvar for dagligt at bekæmpe alle de dårligdomme,
som hører islam til.
Alene i kraft af, at manden ustandselig af medierne hidkaldes som et
muhamedansk orakel, har han i Islamisk Trossamfund og blandt herboende
muslimer - og såmænd også af Regeringen (!) - fået status af ayatollah.
Yderligere kender Abdul Wahid Petersen - fra dengang han endnu hed Reino
Arild Petersen - Danmark og danskerne. Hvad til-ilende imamer ikke gør.
Så, jo, Abdul Wahid Petersen, dit personlige ansvar for dagligt at bekæmpe
islams dårligdomme er af en ganske særlig karakter!
Et ansvar er jo ikke alene at gøre noget. Et ansvar er også ikke at gøre
noget. Noget sådant beskrives i juraen som "forsømmelighed", hvorved menes,
at man pådrager sig skyld og medansvar ved ikke markant at gribe ind, når
man passivt ser til, mens forbrydelse bliver begået.
Og derfor anklager jeg herved dig, Abdul Wahid Petersen, for forsømmelighed.
Jeg anklager dig for aldrig, aldrig nogensinde så meget som at løfte en
finger for dog i det mindste at forsøge at standse forbrydelserne. Jeg
anklager dig for at holde hånden over forbryderne og for at være moralsk
medskyldig i ofrenes smerte.
Jeg anklager dig for ikke klart og tydeligt for din menighed at prædike, at
medvirker man til æresdrab, stening, pigeomskæring, tvangsægteskaber,
kvinde-undertrykkelse, bandevold og jihad-selvmordsbombning, ja, så er der
ingen nåde på dommens dag.
Jeg anklager dig for, at du ikke i moskéen har gjort din menighed klart, at
da islam jo er "fredens religion", er det med usvigelig sikkerhed givet, at
samtlige jihad-selvmordsbombere, som igennem tiderne har taget uskyldige
civile med i døden, lige nu, as-we-speak martres i helvedes flammer.
Jeg anklager dig for ved din forsømmelighed at have hovedansvaret for, at
det danske folks naturlige respekt for islam, dagligt daler, og nu
uvægerligt synes på vej mod nulpunktet.
Endelig anklager jeg dig for, i løbet af hele din gejstlige karriere,
arrogant og fornærmet, konsekvent at fralægge dig dit særlige ansvar.
I kraft af, at du af fødsel er dansker og er født og opvokset i dansk
tradition, har du muligheden og evnen til at tale til danskerne på et sprog,
vi forstår, ligesom du er begunstiget af at have en muslimsk menighed, som
faktisk lytter til, hvad du siger.
Du har derfor en enestående, historisk chance for at føre danske muslimer
fra middelalderen og ind i det 21. århundrede. Du af alle har muligheden for
at bevise din egen påstand om, at islam, frihed og demokrati er forenelige
størrelser.
Spørgsmålet er nu om du karrieremæssigt hellere vil stå dig godt blandt
islamiske mørkemænd i Yemen, Saudi Arabien og Pakistan, som lever på en
anden planet for 600 år siden - eller om du har den tilstrækkelige mentale
styrke til at træde i karakter og dermed ind i vor moderne tid. Det haster
med dit valg!

Med venlig hilsen

Søren Espersen.

Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 12:32

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> styrke til at træde i karakter og dermed ind i vor moderne tid. Det haster

Nu er ugebrevet lagt på DF's hjemmeside, se på
http://www.danskfolkeparti.dk/Jeg_anklager..._.asp

Venligst

Kert Rats

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-07-10 14:02

On Mon, 19 Jul 2010 13:32:07 +0200, Kert Rats wrote:

<snip citat>

> Nu er ugebrevet lagt på DF's hjemmeside, se på
> http://www.danskfolkeparti.dk/Jeg_anklager..._.asp

En klokkeklar uppercut til Abdul Wahid Klaphat.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 15:09

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> en anden planet for 600 år siden - eller om du
> har den tilstrækkelige mentale styrke til at
> træde i karakter og dermed ind i vor moderne

Bortset fra at Søren Espersen er en jubelnar, så
har Wahid Petersen jo helt ret: han kan ikke tage
afstand fra alle de ting som folk han deler
religion med går og laver.

Men lad os se på anklagerne:
islams dårligdomme som stening, tvangsægteskaber,
pigeomskæring, kvinde-undertrykkelse, bandevold,
æresdrab og jihad-selvmordsbombning.

Stening er ikke noget Islam har fundet på - det
var oprindelig jøderne der anvendte den
slags -hvorfor tager Søren Espersen som politiker
ikke fat i jøderne her i landet, for de må jo gå
ind for stening når det nu er nævnt i det gamle
testamente som noget jøderne straffer folk med?
Tvangsægteskaber? Heller ikke det er islams
opfindelse - det er noget vi såmænd også har
praksiseret i det gamle Danmark lang tid før man
overhovedet kunne sige muslim. Det var de kristne
der mente at det var en fars ret at tvinge sine
døtre eller sønner til at gifte sig med dem han
havde udvalgt. Også jøderne havde samme
opfattelse - hvorfor går S.E. ikke i rette med
jøderne her? Og de kristne, nu vi er i gang? Du
skal ære din far og mor som der står i de ti bud.
At gøre det modsatte af hvad far og mor siger er
jo at vanære dem - altså noget som de kristne og
jøderne altså også går ind for.
Pigeomskæring? Har intet med Islam at gøre.
Faktisk findes der ikke et eneste sted i de
hellige skrifter under islam at man skal omskære
piger. Men det findes ganske rigtigt i jødiske og
kristne skikke gennem tiden - hvorfor ikke tage
afstand fra det; Søren Espersen?
Æresdrab? Heller ikke noget islam har fundet på,og
der er intet i de hellige skrifter der tilsiger
noget sådant.
Jihad-selvmordsbombning: Det er strengt forbudt at
tage livet af sig i islam, men noget tilsvarende
forbud findes ikke i kristendommen eller i
jødedommen. Katolikkerne har dog et forbud mod
selvmord ved at sige at de så ikke kan komme i
indviet jord.

Med andre ord: Søren Espersen er meget lidt
vidende om islam,men bygger for det meste på
fordomme om religionen. Det er pinligt at han som
folketingspolitiker fører sig frem på den måde,
men det er jo på løgn og bedrag at han høster sine
stemmer.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-10 15:48

On 2010-07-19 16:08, ahw wrote:

> Stening er ikke noget Islam har fundet på - det
> var oprindelig jøderne der anvendte den
> slags -hvorfor tager Søren Espersen som politiker
> ikke fat i jøderne her i landet,

Du beviser igen at du er total psykopat hr stalinist. tsk tsk

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-10 16:07

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du beviser igen at du er total psykopat hr stalinist. tsk tsk

JEG kan ikke huske at nogen jøder har praksiseret denne skik de sidste vel
1500 år, eller bare de sidste 100 år. Måske overtossen kan det?

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 16:26

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> JEG kan ikke huske at nogen jøder har
> praksiseret denne skik de sidste vel 1500 år,
> eller bare de sidste 100 år. Måske overtossen

Jeg fasthoder at du og nazisten Martin Larsen er
uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg kommenterer
det vås som Søren Espersen lukker ud hvor han
påstår at det er islamisk det der sker i visse
lande fx stening. Jeg modsiger våset og
konstaterer at det faktisk er jødernes egne regler
for straf der gør sig gældende her, og ikke noget
der har med islam at gøre.
Mon fjolset, dig, kan forholde dig til dette
simple budskab, eller skal du have støttepædagog
til dette også?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-10 18:44

"ahw" skrev i en meddelelse

> [...]
>konstaterer at det faktisk er jødernes egne regler for straf der gør sig
>gældende her, og ikke noget der har med islam at gøre.

Dit indlæg får karakter af en undskyldning for Islams dårligdomme, intet
andet.

Hvad bliver det næste? vil du gå helt tilbage til middelalderen for at finde
noget vi i Danmark gjorde først og som Islam praktiserer idag, og med dette
argumenterer for at det intet har med Islam at gøre, vel vidende at Islam
faktisk praktiserer den slags idag.

Hvad Jøderne engang gjorde kan vel ikke retfærdiggør hvad Islamister gør
idag

Kan du ikke selv se at det er patetisk at forsvarer Islams dårligdomme med
den slag argumenter?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 18:49

"Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
meddelelsen

> Dit indlæg får karakter af en undskyldning for
> Islams dårligdomme, intet andet.

Hvilke dårligdomme? Jeg påviser jo netop at S.E.
har uret når han siger at det er islams
dårligdomme - men du bryder dig jo heller ikke om
fakta når de ikke bekræfter dine fordomme, ikke
sandt?

> [...]
> Danmark gjorde først og som Islam praktiserer
> idag, og med dette argumenterer for at det intet
> har med Islam at gøre, vel vidende at Islam

Islam praktiserer ikke den slags i dag. Nogle
befolkningsgrupper gør, men det gør det ikke til
islamisk.
Der er også kristne der dræber abortsøgende
kvinder - betyder det så at jeg med samme ret kan
skose dig for at du vil undskylde de kristne
uhyrligheder når du hævder at det ikke er alle
kristne der gør noget sådant? Tænk dig dog om.

> Hvad Jøderne engang gjorde kan vel ikke
> retfærdiggør hvad Islamister gør idag

Der er fandens forskel på muslimer og så
islamister.

> Kan du ikke selv se at det er patetisk at
> forsvarer Islams dårligdomme med den slag
> argumenter?

Kan du ikke selv se at det er patetisk at forsvare
kristendommens dårligedomme med den slags
argumenter?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-10 19:30

"ahw" skrev i en meddelelse

> Hvilke dårligdomme? Jeg påviser jo netop at S.E. har uret når han siger at
> det er islams dårligdomme - men du bryder dig jo heller ikke om fakta når
> de ikke bekræfter dine fordomme, ikke sandt?

Hvis jeg læser i avisen at en muslimsk familie har begået et æresdrab eks
vis, så er det vel næppe en fordom at kritiserer
og tage afstand fra den slags.

For vi kan vel blive enige om at æresdrab eks vis, er en af Islams
dårligedomme, at ikke alle muslimer er tilhængerer af den slags er en ganske
anden sag.

> Islam praktiserer ikke den slags i dag. Nogle befolkningsgrupper gør, men
> det gør det ikke til islamisk.

I de eksempler jeg har hørt om kaldte de mennesker sig da muslimer, og var
overbevist om at det var den "rigtige" islam de praktiserede.

> [...]
> jeg med samme ret kan skose dig for at du vil undskylde de kristne
> uhyrligheder når du hævder at det ikke er alle kristne der gør noget

Jamen det har du da ret i, men jeg påstår da heller ikke at alle muslimer
begår æresdrab selvmordsbomber o.s.v. Jeg ville da også til enhver tid tage
afstand fra kristne der dræber abortsøgende, men det er da ikke at tage
afstand og hævde det eller det var noget jøderne fandt på.

> Der er fandens forskel på muslimer og så islamister.

Ja , men forskellen er fandens svær at se hvis ikke muslimer tager klart
afstand, men blot undskylder med at man ikke kan tage ansvar for hvad dem
man deler religon med går og laver.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 19:38

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c449993$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> afstand, men blot undskylder med at man ikke kan tage ansvar for hvad dem

Abdul er for konfliktsky. Det kunne klæde ham at træde i karakter og retlede
de unge muslimer om, hvad der er korrekt opførsel her i Danmark.
Men Abdul stikker halen mellem benene. Derfor har jeg ikke ret meget til
overs for ham.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-10 08:41

> [...]
> hvad der er korrekt opførsel her i Danmark.
> Men Abdul stikker halen mellem benene. Derfor
> har jeg ikke ret meget til overs for ham.

Jamen, så nævn en eneste præst i Danmark der tager
afstand fra henrettelser i USA. Man forlanger at
Abdul Wahid Petersen skal tage afstand fra stening
i visse lande - noget der ikke er foreskrevet
noget steds i koranen, og vi har ikke stening her
i landet - men der forlanges ikke at samtlige
kristne præster i dette land offentligt undsiger
USA, for så får de straks på puklen af DF og
regeringen, fordi de vil sige at det ikke er en
præsts opgave at drive politik.
Så enkelt er det. Alt hvad denne regering ikke kan
lide bliver enten undsagt eller der bliver brugt
magt for at forhindre at statsansatte præster
siger hvad de har på hjertet.

Man bad i enkommune den afdøde Jens Jørgen Thorsen
om at male et billede på en S-togsstation. Da han
havde fået opgaven, og uden betingelser, lavede
han Jesus som et menneske med erigeret lem. Det
vakte furore og man brugte så lige så mange penge
for at få det fjernet.
Da samme person tidligere i Danmarkshistorien
ville lave en film hvor han også viste Jesus som
et almindeligt menneske, fik han støtte til det af
staten. Da det kom nogle hysteriske kristne for
øre, lagde de pres på daværende regering, som så -
ulovligt - inddrog den pågældende kunststøtte
(ulovligt fordi kammeradvokatens responsum sagde
at det der blev gjort var helt ulovligt - altså at
inddrage midler der allerede var bevilget).
Da Trille sang Jesper Jensens sang om Øjet, blev
den ført for retten for blasfemi - heldigvis var
rettens dommere ikke politikere eller præster, så
de afviste at der var tale om blasfemi, men vi har
altså i Danmarkshistorien set kristne være rigtig
fremme i skoene når det gælder om at defamere
religionen. Men vi ser ingen kristne præster eller
offentlige personer der til dagligt tager afstand
fra henrettelser i forskellige lande - nogle
amerikanske præster går endda ind for det, og prøv
du at spørge om DFs to præster Langballe og Krarup
tager afstand fra dette! Du vil få et svar der
siger at det skal vi ikke blande os i eller også
får du at vide at de to fjolser så sandelig går
ind for dødsstraf - på trods af bibelens ord om at
hævnen hører herren til og at det er forbudt at
slå ihjel.

At forlange at en enkelt dansk imam skal tage
afstand fra nogle af de handlinger som andre
muslimer gør, er fuldkommen absurd, men det
benyttes jo naturligvis i den standende defamering
af netop muslimer.

Personligt mener jeg at alle religioner er et
udtryk for overtro - og jeg så dem gerne helt
afskaffet. Jeg ved alligevel at det ikke sker,
selvom man skulle tro at intelligente mennesker
ville tage afstand fra den slags hokus-pokus. Jeg
kan også sige at jeg tager afstand fra enhver
handling der skader andre mennesker fysisk såvel
som psykisk, men hvis jeg var folkekirkepræst,
ville den slags højst gøre indtryk på ganske få,
og det vil ikke ændre en tøddel ved´nogle af de
skændige handlinger der sker i verden.

De gamle ægyptere blev opflasket med at hvis de
gjorde en ond gerning, fx at stjæle, især fra
faraoen, ville deres sjæle blive evigt fortabt.
Soldater - der var nogle hårde hunde - var derfor
meget bange for at dø uden for ægyptisk jord, da
de mente at deres sjæle ikke kunne finde evig
hvile der. Men mange overlevende soldater og andre
blæste højt og flot på det budskab om sjælens
udødelighed og straffen for at udfordre guderne,
da de stjal fra gravkamre, skændede mumierne (fx
ved at brænde dem) - også ægyptere hvis familier
blev højt betroet for at passe på ægypternes
skatte, hvis familier blev forkælet i hovede og
røv i forhold til alle andre, blev grebet i
tyverier og led så en voldsom død ved at blive
spiddet med pæle.

Vi kan se både i historien og i nutiden at uanset
religionen og guderne, begår folk skændige
handlinger - at tage afstand fra alle disse
handlinger hver eneste gang de sker, ville forlene
folk med fuldtidsarbejde alene med at tage afstand
fra disse handlinger.

Så nej, der er gået inflation i at tage afstand.
Jeg tager afstand nu og her fra enhver form for
dødsstraf uanset hvor det foregår og af hvem.

Jeg mener dog at det ikke giver mening at tale om
dødsstraf som almindelige nedskydninger i fx krig,
da det ikke er en straf der forudgås af en
domstol, ligesom jeg ikke finder at enhver form
for massemord også er lig med folkemord.

Hvis vi ikke holder begreberne adskilte, så får vi
vældige problemer med at dømme folk for noget som
helst, da man jo altid kan bortforklare visse
hændelser med at det jo er lig med fx folkemord.

Jeg benægter derfor ikke folkemord, men jeg nægter
at kalde enhver massemorderisk handlig for
folkemord.

Ligesom dette, benægter jeg ikke at folk dør i
krig - fx danske soldater, som jo må løbe den
risiko det er at blive dræbt (fx i Afghanistan) -
men jeg mener ikke at enhver nedskydning af folk
er lig med krig eller en slags dødsstraf.

Men jeg har skrevet det før og alligevel får jeg
at vide at jeg er folkemordsfornægter og
muslimelsker m.v. Jeg ser derfor ingen grund til
at "tage afstand" fra noget hver eneste dag,
akkurat som jeg heller ikke ser nogen grund til at
Abdul Wahid Petersen skal tage afstand fra alt
muligt mellem himmel og jord, blot fordi S.E.
mener at det skal han.

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 20:53

On Mon, 19 Jul 2010 20:29:37 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Jamen det har du da ret i, men jeg påstår da heller ikke at alle muslimer
>begår æresdrab selvmordsbomber

problemet er blot at uanset hvor påstået fredelige xx antal % af
muhamedanere er,
så viser mere end 1300 års historie at hvor disse påstået fredelige
muhamedanere slår sig ned og formerer sig, der går det HVER ENESTE
gang galt for den oprindelige kultur og befolkning

at fabulere om fredelige muhamedanere er blot tåbesnak

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-07-10 05:18

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

> [...]
> gang galt for den oprindelige kultur og befolkning
>
> at fabulere om fredelige muhamedanere er blot tåbesnak

Deri har du ret.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-10 08:18

"Michael Meidahl Jensen"
> [...]
meddelelsen

> Hvis jeg læser i avisen at en muslimsk familie
> har begået et æresdrab eks vis, så er det vel

Jeg læser dagligt i avisen at danskere er
involveret i vold, hærværk, tyveri etc. Hvis jeg
skulle tage afstand fra dette hver eneste dag og
undsige danskere generelt, så ville jeg få nok at
gøre. Jeg harcelerer heller ikke altid over
kristne der undertrykker deres børn, deres koner
etc., ligesom hverken scientology eller Jehovas
Vidner får min store opmærksomhed før der er noget
væsentligt og nyt at fortælle.
At forlange at en imam skal tage afstand fra alt
muligt mellem himmel og jord du ikke bryder der
dig om eller som du finder forkasteligt, vil
naturligvis være absurd på samme måde.

> For vi kan vel blive enige om at æresdrab eks
> vis, er en af Islams dårligedomme, at ikke alle
> muslimer er tilhængerer af den slags er en
> ganske anden sag.'

Nej, det er jo netop det vi ikke kan blive enige
om, eftersom det IKKE har noget med islam at gøre.
Der er INTET i islam der kræver "æresdrab" - det
er måske der hvor filmen knækker for dig. Der er
nogle mennesker der tilfældigvis er muslimer og
som så - for ikke at miste ansigt - udfører disse
handlinger, men det er altså ikke noget der er
påbudt i islam, og derfor er det heller ikke
islams dårligdomme der er tale om. Der er tale om
nogle landsbyfolk der er flasket op med den slags
pladder som enhver religion er: En gang gedigen
overtro der intet har med virkeligheden at gøre.
Men nu tror de altså på en eller flere guder, og
nogle handler så efter det de tror er guden
velbehagelig, men som sagt islam forbyder både
mord og selvmord og accepterer kun drab i
forbindelse med forsvar af troen. Derfor har
æresdrab, selvmordsbombninger etc. INTET SOM HELST
AT GØRE MED ISLAM.

Bed du S.E. om at tage afstand fra enhver person i
verden der tager livet af andre - prøv du at bede
S.E. om at tage afstand fra USAs henrettelser af
folk der er dømt for drab, prøv du at bede S.E. om
at tage afstand fra enhver forbrydelse der dagligt
sker verden over- og ikke noget med at gøre det en
gang for alle.

Stening, selvmordsbombninger og andre af den slags
er IKKE foreskrevet i koranen eller noget der har
med islam at gøre, så det er derfor alene polemisk
at S.E. går ud og forlanger den slags af en sølle
dansk imam.

> I de eksempler jeg har hørt om kaldte de
> mennesker sig da muslimer, og var overbevist om
> at det var den "rigtige" islam de praktiserede.

Jeg har også hørt om folk der er konservative og
som vitterlig tror at det er guds ord at man skal
henrette mordere. Hvad siger det dig?

> [...]
> enhver tid tage afstand fra kristne der dræber
> abortsøgende, men det er da ikke at tage afstand
> og hævde det eller det var noget jøderne fandt

Jeg /KONSTATERER/ at det var benyttet jævnligt af
jøderne, jeg aner ikke hvem der fandt på det. Jeg
ved at Muhamed en gang blev bedt om at gå ind og
tage afstand fra stening af en jødisk kvinde, men
afviste det med at det var deres religion og ikke
hans, og at man skulle respektere andre
religioner. Det tyder ikke på at han pludselig
skulle gå ind for stening, og det står da heller
ikke i koranen med et eneste ord.

> Ja , men forskellen er fandens svær at se hvis
> ikke muslimer tager klart afstand, men blot
> undskylder med at man ikke kan tage ansvar for
> hvad dem man deler religon med går og laver.

Som sagt: nu forventer jeg at du tager afstand
dagligt for alle de forbrydelser der sker i verden
hver eneste dag. Jeg forventer at du - som
kristen - tager afstand fra dødsstraf, da der jo
står i bibelen at man ikke må slå ihjel, og jeg
forventer at du gør det over for USA blandt andre.
Ligeledes forventer jeg at danske
folkekirkepræster tager afstand fra den slags
begået hvor som helst i verden (ja, du må også
godt nævne Kina for den sags skyld) -men det skal
naturligvis ske hver eneste dag.
Og nu forventer jeg at alle kristne mennesker
dagligt tager afstand offentligt fra alle de
uhyrligheder der sker i Guds navn, herunder
dødsstraf etc.

Må jeg dog slutte med at sige, at du dog denne
gang synes at føre en sober debat, og det kan jeg
kun komplimentere dig for!

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 20:48

On Mon, 19 Jul 2010 19:48:32 +0200, "ahw" <nix> wrote:

> [...]
>sandt?

>Islam praktiserer ikke den slags i dag. Nogle
>befolkningsgrupper gør, men det gør det ikke til

det er gældende lov i flere muhamedanske lande

http://politiken.dk/udland/article270203.ece

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article36172.ece

http://blog.tv2.dk/liquet/entry375821.html
Sakineh Mohammadie Ashtiani kan når som helst modtage den straf, som
iranske myndigheder har idømt hende. Den 42-årige mor til to skal
stenes for at have været sin mand utro

>Der er også kristne der dræber abortsøgende
>kvinder -

efter gældende lov i hvilket land-

VÅS røgslør stråmænd og udenomsVÅS er og bliver dit kendemærke AHW

>Der er fandens forskel på muslimer og så
>islamister.

prøv at nævne bare tre væsentlige forskelle

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-07-10 20:57

On Mon, 19 Jul 2010 21:48:19 +0200, "@' wrote:

> [...]
> Sakineh Mohammadie Ashtiani kan når som helst modtage den straf, som
> iranske myndigheder har idømt hende. Den 42-årige mor til to skal

Nu må du ikke forvirre "overlæreren" med fakta. Det bliver han jo så ked af
det af.

> efter gældende lov i hvilket land-
>
> VÅS røgslør stråmænd og udenomsVÅS er og bliver dit kendemærke AHW

AHW giver RIGTIGE socialister et dårligt ry.

Fra : Jens G

Dato : 19-07-10 18:45

On Mon, 19 Jul 2010 17:25:31 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Jeg modsiger våset og
>konstaterer at det faktisk er jødernes egne regler
>for straf der gør sig gældende her, og ikke noget
>der har med islam at gøre.

Men hvorfor overhovedet bringe jøder, som ikke bruger den straf i dag,
ind i det?
Siger du at det i virkeligheden er jødernes skyld at muslimer bruger
den straf?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-07-10 05:19

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvorfor overhovedet bringe jøder, som ikke bruger den straf i dag,
> ind i det?
> Siger du at det i virkeligheden er jødernes skyld at muslimer bruger
> den straf?

Ja, hvad havde du ellers forestillet dig? Selvfølgelig er det jødernes skyld
at muhamedanerne myrder løs.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens G

Dato : 20-07-10 17:01

On Tue, 20 Jul 2010 06:19:00 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

>Ja, hvad havde du ellers forestillet dig? Selvfølgelig er det jødernes skyld
>at muhamedanerne myrder løs.

Og underligt at han skriver "jøderne".
Hvis nogen havde skrevet "muslimerne", ville han have reageret med at
det kun er nogle få der .... osv.

I <news:4c448e20$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> beskriver ahw
hvordan frafaldne fra en tro eller politik ikke er troværdige.
Så vidt jeg husker har han selv flere gange skrevet om sine jødiske
aner, og nu har han travlt med at tage afstand fra den jødiske tro, og
give jøder skylden for muslimers barbari. Endnu en gang rammer hans
analyser ham selv.

Fra : \"@'

Dato : 20-07-10 21:02

On Tue, 20 Jul 2010 18:00:35 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Og underligt at han skriver "jøderne".

hvis andre gør som AHW beskylder samme AHW straks vedkommende for at
være generaliserende racister nazister og underydere,

han må efterhånden ikke have flere fødder at skyde sig selv i,
og tillige må han have utallige store buler i nakken efter alle de
indlæg fra hans hånd han har fået retur l

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 20:34

> [...]

>uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg kommenterer
>det vås som Søren Espersen lukker ud hvor han
>påstår at det er islamisk det der sker i visse

hvor modsiger du det?

du fabler om ting som ikke har noget med sagen at gøre,

stening er nutidig straf i flere muhamedanske lande,
det eneste du forsøger er at udlægge røgslør og ellers sidesteppe og
flette stråmænd

>Jeg modsiger våset og
>konstaterer at det faktisk er jødernes egne regler
>for straf der gør sig gældende her, og ikke noget
>der har med islam at gøre.

så dokumenter lige en - bare een jødisk stening

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Volger Garfield

Dato : 19-07-10 20:50

> [...]

>der har med islam at gøre.
>Mon fjolset, dig, kan forholde dig til dette
>simple budskab, eller skal du have støttepædagog

Det er dog ikke mere vås, end at det praktisk taget kun er muslimerne
der praktiserer de nævnte ting. De andre trossamfund ER kommet videre
i deres søgen efter det guddommelige.

Volger

Fra : Patruljen

Dato : 19-07-10 09:02

On 19 Jul., 16:47, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Du beviser igen at du er total psykopat hr stalinist. tsk tsk

"Dumme, dumme, grimme, slemme og psykopatiske - Wilstrup."

De kloge hoveder har talt -

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-10 18:46

"Patruljen" skrev i en meddelelse

>"Dumme, dumme, grimme, slemme og psykopatiske - >Wilstrup."

>De kloge hoveder har talt -

Det er Jødernes skyld det hele ikke også kzpatrulje.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 19:12

"Michael Meidahl Jensen"

> Det er Jødernes skyld det hele ikke også
> kzpatrulje.

Er det nu Ludvig der er på spil igen? Jeg kan ikke
se at han har skrevet det pågældende indlæg fordi
du har den dumme vane at fjerne henvisningerne til
den tidligere "debattør" - jeg kan kun konstatere
at jeg i hvert fald ikke kan finde det indlæg som
det påstås at "patruljen" har skrevet - og han er
ikke i mit filter.

Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 16:31

"ahw" <nix> skrev i en meddelelse
> [...]
> for det meste på fordomme om religionen. Det er pinligt at han som
> folketingspolitiker fører sig frem på den måde, men det er jo på løgn og

Man kan godt forlange, at Abdul Wahid Petersen tager afstand fra de
grusomheder, som hans trosfæller praktiserer i dag. Han er jo åndeligt
overhoved for en god portion muslimer i Danmark og bør fremstå som et godt
eksempel over for dem.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 18:28

> [...]
> trosfæller praktiserer i dag. Han er jo åndeligt
> overhoved for en god portion muslimer i Danmark
> og bør fremstå som et godt eksempel over for

I så fald skulle man forvente at S.E. og hans
parti tager afstand fra alle de uhyrligheder der
sker i verden hver gang de sker - der må være
grænser for hvad man kan forlange af et menneske.
Det er i øvrigt ikke alle muslimer der er
begejstrede for ham, og selvom han er åndelig
vejleder, er han altså ikke deres far. Jeg har
heller ikke hørt danske præster tage afstand fra
alle de uhyrligheder der sker i andre lande under
deres prædiken. Den eneste gang jeg hørte et
ramaskrig var da en præst tilkendegav at han ikke
troede på Gud - sikken ballade.

Så vidt jeg husker tog S.E. og hans parti ikke
afstand fra Wilders defamering af alle muslimer i
verden, de tog ikke afstand fra angrebet på
Grenada i sin tid, de tog ikke afstand fra
nazisternes vold i Danmark for et par år siden
hvor Jonni Hansen endte med en fængselsstraf etc.
Hvorfor tager DF ikke afstand fra alle de
forbrydelser der sker i dette land og i verden i
det hele taget? De kunne begynde med Geert
Wilders, med Israels fremfærd over for
palæstinenserne etc., men nej - det sker ikke.
Hvorfor mon?

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 17:01

On Mon, 19 Jul 2010 16:08:43 +0200, "ahw" <nix> wrote:

> [...]
>pigeomskæring, kvinde-undertrykkelse, bandevold,
>æresdrab og jihad-selvmordsbombning.
>
>Stening er ikke noget Islam har fundet på - det

hvem anvender stening som straf i nutiden?

> [...]
>testamente som noget jøderne straffer folk med?

hvem anvender stening som straf i nutiden?

>Tvangsægteskaber? Heller ikke det er islams

hvem bruger tvangsægteskaber i nutiden?

>Pigeomskæring? Har intet med Islam at gøre.
>Faktisk findes der ikke et eneste sted i de
>hellige skrifter under islam at man skal omskære
>piger.

hvem bruger pigeomskæring i nutiden?

jøder?
kristne?
muhamedanere?

>Jihad-selvmordsbombning: Det er strengt forbudt at
>tage livet af sig i islam,

men hviken religion tilhører den LANGT overvende del af nutidige
selvmordsbombere?

> men noget tilsvarende
>forbud findes ikke i kristendommen eller i
>jødedommen.

???????

læs det femte bud

>Med andre ord: Søren Espersen er meget lidt
>vidende om islam,

men dog meget mere end AHW

som mest gør i fordrejninger fortielser stråmænd og det sædvanlige
udenomsVÅS

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 19-07-10 17:20

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> men dog meget mere end AHW
> som mest gør i fordrejninger fortielser stråmænd og det sædvanlige
> udenomsVÅS

Jamen det er da ganske typisk kommunistisk samt muhammedansk debat-teknik :)

AHW har vel skelet til følgende vejledning.

"How to Debate and Frustrate Infidels":
http://www.islam-watch.org/AyeshaAhmed/debate-frustrate-infidels.htm

Ramt lige på kornet!

John

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 18:41

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i
meddelelsen
> [...]
>
> Jamen det er da ganske typisk kommunistisk samt
> muhammedansk debat-teknik :)
>
> AHW har vel skelet til følgende vejledning.

Nej, jeg har ikke set den før, men jeg
konstaterede at den er skrevet af frafaldne
muslimer og at det derfor ikke er en troværdig
hjemmeside vedr. islam. DEt er folk der på
fanatisk vis tager afstand fra den religion de
ellers tidligere har forsvaret. Det må de
naturligvis selv om, men at bruge siden til at
dokumentere at det er sådan man vejleder andre
muslimer om islam, er naturligvis falsk.

Jeg kender også eksempler fra det politiske liv
hvor fhv. fjender pludselig bliver venner fordi en
af de tidligere fjender ender som renegat.

Det er vist allerede tilfældet at en af
løsgængerne i Folketinget er gået over til S og en
anden er gået over til de konservastive. Ja, selv
folk fra Enhl. er gået over til S - så det er da
ikke mærkværdigt at man fra tid til anden ser folk
der er renegater og som så pludselig tager stærkt
afstand fra det de oprindelig startede med at
mene, jf. fx Samuelsen fra Liberal Alliance, Nasar
Khadar fra samme parti og begge fra Rad.V.

At du i dit link kan finde belæg for dine
antiislamiske opfattelser, er derfor ikke noget
der kan overraske.

Fra : Volger Garfield

Dato : 19-07-10 20:50

On Mon, 19 Jul 2010 16:08:43 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Jihad-selvmordsbombning: Det er strengt forbudt at
>tage livet af sig i islam, men noget tilsvarende

Sidder du der, i din storhed og fortæller, at alle de muslimske
selvmordsbombere ikke er rigtige muslimer??
Står der evt. noget om at tage livet af andre?

Volger

Fra : Ivannof

Dato : 21-07-10 12:38

> [...]
> for det meste på fordomme om religionen. Det er pinligt at han som
> folketingspolitiker fører sig frem på den måde, men det er jo på løgn og

Stening er ikke brugt i vesten i umindelige tider.
Omskæring er ikke noget vi gør.
Æresdrab og selvmordsbombning?

Hvad kan man lære af historien? At vi er kommet videre og at der er nogen,
der sætter en ære i IKKE at komme videre.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-10 19:34

ahw <nix> skrev i meddelelsen
4c445c60$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Bortset fra at Søren Espersen er en jubelnar, så
> har Wahid Petersen jo helt ret: han kan ikke tage
> afstand fra alle de ting som folk han deler
> religion med går og laver.

Jamen stalinist. Det er jo ikke bare et spørgsmål om at tage afstand fra
andre muslimers adfærd. Det er også et spørgsmål om at tage afstand fra det,
der prædikes i moskeerne hver fredag. Og det kan din ven Wahid Petersen
selvfølgelig ikke.

> [...]
> ikke fat i jøderne her i landet, for de må jo gå
> ind for stening når det nu er nævnt i det gamle
> testamente som noget jøderne straffer folk med?

Men stalinist. Ingen jøder praktiserer stening i dag. Den slags praktiseres
kun i muslimske lande. Det ved du da godt - ikke? Du underviser jo
angiveligt i religion, og du kan simpelthen ikke være *så* indskrænket, som
du forsøger at give udtryk af at være. But then again...

> Tvangsægteskaber? Heller ikke det er islams
> opfindelse - det er noget vi såmænd også har
> praksiseret i det gamle Danmark lang tid før man
> overhovedet kunne sige muslim.

So fucking what, stalinist?`Hvem, der har opfundet dette eller hint, er
fløjtende ligegyldigt. Det, der er vigtigt, er menneskers aktuelle adfærd.
Eller det er måske *for* subtilt for en personlighedsforstyrret stalinist?

> [...]
> At gøre det modsatte af hvad far og mor siger er
> jo at vanære dem - altså noget som de kristne og

Jeg er skræmt over, at du har fået lov til at undervise i det offentlige. Du
er totalt skudt i roen. Personlighedsforstyrret, så det halve kunne være
nok.

> [...]
> folketingspolitiker fører sig frem på den måde,
> men det er jo på løgn og bedrag at han høster sine

Jeg skal ikke udtale mig om Søren Espersens viden - eller mangel på samme -
om islam. Men du slår da alle rekorder i indskrænkethed og uvidenhed.
Spørgsmålet er, om du bare er totalt personlighedsforstyrret, og simpelthen
ikke kan lade være med at udtale dig mod bedre vidende? Så'en lidt li'ssom
Flemse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ab©

Dato : 20-07-10 12:39

Abdul og Søren - ja, fra disse to sandhedsvidner må vi virkelig hente alle
oplysningerne :-/

Allah bevare os

ab©